بهترین مرکز مشاوره کودک و نوجوان را بشناسيم

بهترین مرکز مشاوره کودک و نوجوان چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد ؟ به نظر شما یک مرکز مشاوره خوب چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد ؟

مفتخر هستیم که ما در بهترین مرکز مشاوره کودک و نوجوان در غرب تهران توانسته ایم که در ابعاد مختلف مشکلات کودکان با فعالیت تیمی و متخصصینی مجرب در کنار شما عزیزان باشیم و توانسته ایم چه از طریق مشاوره آنلاین و چه از طریق مشاوره حضوری از طریق بازی درمانی ، مصاحبه بالینی ، کارگاه های آموزشی فرزند پروری در بهبود ارتباط بین فردی والدین با فرزندانشان و حل مسائل و مشکلات فردی کودک مثل اختلالات یادگیری ، اختلالات شخصیت و بسیاری از مشکلاتی که ممکن است کودک شما هم تجربه کند ، بهترین راه حل ها و بهترین متدهای روز را ارائه دهیم

 

بهترین مرکز مشاوره کودک و نوجوان

 

مشاوره کودک به شما کمک ميکند….

 

مرکز مشاوره کودک و نوجوان در غرب تهران و صادقیه می تواند به شما کمک کند که روابط عاطفی و هیجانی بهتری را با فرزندان خود تجربه کنید .  همانطور که می دانید ما هم در مرکز مشاوره کودک و نوجوان غرب تهران و خانه مهر در کنار شما عزیزان هستیم تا بتوانید رفتارهای کودک خود را اصلاح کنید و قبل از اصلاح رفتار کودک خود در مورد فرزند پروری و مدل های تربیتی اطلاعاتی را کسب کنید .

مرکز مشاوره کودک در غرب تهران و تربيت کودکان

مشاوره کودک و کودکان کنجکاو

مشاوره کودک با ترس بیرون رفتن در کودکان

مشاوره کودک و ترس از آب در کودکان

بهترين مشاوره کودک و نوجوان در صادقيه

 

بهترین مرکز مشاوره کودک و نوجوان چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد؟

 

قطعا بهترین مرکز مشاوره کودک و نوجوان می تواند ویژگی هایی داشته باشد که ما در این مقاله به آن می پردازیم و البته در این مقاله قصد داریم که یکی از مشکلات شایع در مورد کودکان مثل نق زدن را هم بررسی کنیم .

بهترین مرکز مشاوره کودک و نوجوان باید در اولین مرحله متخصصینی مجرب و دوره دیده داشته باشد ، متخصصینی که هر کدام بر یک حوزه مسلط باشند و به شکل تیمی فعالیت کنند باید مرکزی باشد که روانپزشک مستقری در زمینه کودک و نوجوان وجود داشته باشد که بتواند به کودکان کمک کند که اگر اختلالات بیش فعالی یا اضطرابی دارند به آنها کمک کند .

 

مرکز مشاوره کودک و نوجوان خانه مهر

 

مهم ترین مولفه بعدی داشتن فضایی امن و متناسب با کودک است برای درمانی ، شن درمانی ، نقاشی کشیدن کودکان ، فضایی که شما مطمعن باشید که هم در دنیایی که الان مشکلاتی مثل کرونا وجود دارد ، تمیز و استریل است و هم از لحاظ امنیت آسیب خوردن به فرزند خود مطمعن باشید .

ما در مرکز مشاوره کودک و نوجوان غرب تهران در خانه مهر اتاق کودک را طوری تعبیه کرده ایم که کودکان شما در کمال آرامش بتوانند به بازی درمانی بپردازند و متناسب با سنشان بازی ها و پروتکل درمانی طراحی کرده ایم . بطور کلی مرکز مشاوره خوب باید پاسخگوی ارزیابی متخصصینش باشد .

ما در مرکز مشاوره خانه مهر ارزیابی های دقیقی در مورد متخصصینمان داریم که با اطمینان به شما می گوییم که از بهترین درمانگران برای پروتکل درمانی انتخاب کرده ایم .

و اما در ادامه قصد داریم به شما بگوییم که بطور کلی مشکلات کودکان اول باید توسط یک متخصص و مشاور کودک ارزیابی شود بعد از آن نیاز است که تکنیک هایی را که به شما گفته می شود متناسب با شرایط زندگی شما به آنها عمل کنید در ادامه همراه ما باشید که یکی از مشکلات شایع در کودکان را با هم بررسی کنیم .

بهترین مرکز مشاوره کودک و نوجوان
مشاوره کودک و نوجوان در تهران

 

نق زدن در بیشتر مواقع والدین را آزار می دهد….

کلمات و مواردی که کودک درباره آن نق می زند زیاد مهم نیستند بلکه تحمل لحن نق نق پایان ناپذیر کودک است که می تواند برای والدین دشوار باشد اصولا نق زدن در حول و حوش سن 3 و 3 و نیم سالگی به اوج خودش می رسد ولی اگر راه حل فوری برای آن پیدا نکنید تا دبستان هم ممکن است ادامه پیدا کند در این مقاله در مورد علل بروز این مشکل بحث نمی کنیم چرا که باید یک مشاور کودک نشانه های نابالغی ، لوس شدن و بی امنیتی و دلبستگی ناایمن را کشف کند و یا نشانه هایی از اضطرابی بودن را در آن پیدا کند که کاملا مسئله تخصصی است .

اما در زمینه تکنیک های روتین ، در این مقاله چند تکنیک را برای شما عزیزان عنوان می کنیم و به این نکته توجه داشته باشید که برای پیشگیری از عادت شدن باید تلاش کنیم که قبل از اینکه تثبیت شود آن را درمان کنید . ممکن است کودک شما بیش از 1 بار سعی کرده باشد تا بتواند توجه شما را جلب کند برای اینکه او همیشه برای به دست آوردن توجه شما نیاز به پرت کردن حواس شما از کار دیگری نداشته باشد ، اطمینان پیدا کنید که هر روز به مدت معینی به کودک خود توجه کامل می کنید در این زمان نباید هیچ کار دیگری انجام بدهید

 

باید صرفا زمان شما مطلقا برای کودک باشد

 

تمام توجه خود را به کودک معطوف کنید مگر اینکه کودک نق بزند پس یکی از علت های نق زدن کودکان بی توجهی والدین است البته بعضی از والدین ادعا دارند که تمام وقت آنها صرف بچه می شود اما زمان آشپزی ، زمان فیلم نگاه کردن مطلقا شما زمانی را برای کودک اختصاص نمی دهید .

اختصاص دادن زمان یعنی تمام حواس و توجه باید به سمت کودک باشد و گاهی فعالیت های مورد علاقه کودک را باید انجام دهید . گاهی والدین فقط زمانی صد در صد به کودک خود توجه می کنند که می خواهند به او دستور یا امری را بگویند که کودک برآورده کند قاعدتا این هم اسمش توجه نیست .

 

بهترین مرکز مشاوره کودک و نوجوان
درمان افسردگی در کودکان

 

او را مشغول کنید :

 

از یک کودک نوپا انتظار نداشته باشید که زمان فراغت خود را مفید بگذراند ، بکوشید و به او فعالیت ها و انتخاب هایی را ارائه دهید . وقتی که کودکان کسل هستند اغلب نق زدن را آغاز می کنند چون هیچ کار بهتری برای انجام دادن ندارند از پیش بیندیشید ، فعالیت هایی را برای کودک خود پیدا کنید و نشان دهید که چگونه با اشیاء جدید بازی کند و چند کار سبک در خانه برای کودک خود در نظر بگیرید و برای آن برنامه ریزی کنید

البته بگذارید علایق کودک شما راهنمای شما باشید تا بتوانید در مورد نوع بازی ها خلاقیت به خرج بدهید . سریع پاسخ دهید ، سعی کنید وقتی که به گونه ای مناسب کودک شما تلاش می کند که با شما سخن بگوید سریع به او توجه کنید ، صبر نکنید تا کودک ناچار شود برای آنکه سوال یا درخواستش را پاسخ بدهید شروع به نق زدن و توجه طلبی منفی کند .

 

نیاز به نق زدن را در کودک از بین ببرید

 

زمانی که بلافاصله نمی توانید به او پاسخ دهید به او بگویید که می شنوم چه می گویی ، 1 ثانیه دیگر جوابت را می دهم یا اینکه توجهش را به سوی خود جلب کنید ، در چشمانش نگاه کنید و با اشاره انگشت به او بگویید 1 دقیقه صبر کن . مشکلی که می خواهید بر آن غلبه کنید این است که نیاز به نق زدن را در او از بین ببرید .

اگر باید به مدت نامحدودی صبر کند پس کودک ناچار می شود دست به کار ناشایسته ای بزند تا از این طریق توجه شما را جلب کند البته ترجیح ما این است که اجازه ندهید این زمان نامحدود شود ، سریع کارتان را تمام کنید و به او بگویید ممنون از اینکه صبر کردی حالا می تونم به حرفهای تو گوش کنم .

به او یاد بدهید که چگونه درخواست بکند خیلی وقت ها کودکان درخواست کردن را بلد نیستند اجازه دهید که کودک تفاوت بین نق زدن و صحبت کردن طبیعی را یاد بگیرد در صورت امکان صدای نق زدن کودک را روی نوار ضبط کنید و حتی بگذارید تا او گوش دهد .

 

بهترین مرکز مشاوره کودک و نوجوان
اتیسم و درمان و شناخت کودک اتیستیک

 

نقش بازی کنید و به او نشان دهید که راه صحیح درخواست چگونه است

 

اگر صدای کودک را ضبط می کنید بر این معنا نیست که او را تحقیر و سرزنش یا مسخره کنید بلکه این را به یک بازی تبدیل کنید و به او یاد دهید که صحبت کردن درست تر ، چه شکلی می تواند باشد وقتی مطمعن شدید او می فهممد نق زدن یعنی چه برای او روشن کنید که نق زدن پذیرفته نیست .

به هیچ عنوان برای آنکه به کودک خود بفهمانید که رفتار او نادرست است او را مسخره ، تحقیر و مقایسه نکنید همه این رفتارها باعث می شود که رفتارهای ناشایست دیگری در وجود کودک شما شکل بگیرد و حتی طرحواره های نادرستی که حس نقص و شرم و دوست داشتنی نبودن و بی ارزش بودن  را در آینده به کودکان شما هدیه می دهد که هدیه بسیار تلخی است و می تواند در روابط عاطفی و هیجانی کودک شما باعث شود که وارد رابطه های بی ثبات و پر از مشکل شوند پس تا تحسین و تشویق مانده است به سمت تحقیر و سرزنش نروید .

 

نباید اجازه بدهید که کودک با نق زدن پیروز شود

 

با تحسین رفتار کودک را تقویت کنید ، به او یاد بدهید که چگونه توجه شما را جلب کند بعد وقتی که به آن شکل رفتار کرد آن موقع وقت تحسین کردن است حتی به کودک 2 ساله هم می توانید یاد بدهید زمانی که وسط حرف شما یا کار پرید بگوید ببخشید و تا پایان حرف یا کار شما در صورتیکه زیاد منتظر نشود ، صبر کند بهترین روش این است که از تحسین و تشویق بعد از آموزش استفاده کنید تا رفتار کم کم تثبیت شود به این جمله نگاه کنید ” از روشی که سوالت را پرسیدی خیلی خوشم اومد ” این خودش یک جمله انگیزشی محسوب می شود پس قاعدتا خیلی از اکت ها و روش های ما می تواند روی فرزندمان تاثیر مثبت یا منفی بگذارد تکنیک بعدی این است که نباید اجازه بدهید که کودک با نق زدن پیروز شود

اگر نق زدن باعث رسیدن کودک شما به هدفش بشود دقیقا یک روشی برای به دست آوردن خواسته هایش می شود پس مراقب باشید رفتارهای نادرستی را خودمان در کودکمان تقویت نکنیم و بعد کودکمان را بابت همان رفتار تنبیه کنیم یکی از مهم ترین چیزهایی که باعث می شود کودکان به سمت لجبازی و نق زدن بروند این است که در بعضی از خانواده ها قوانین روشن و واضحی وجود ندارد.

شما باید به حرفی که می گویید عمل کنید

 

بسیار سخن روشن بگویید و روی حرفتان بایستید اگر کودک از قوانین خانه آگاه باشد خواهد دانست که این روش باعث شکست دادن و تجدید نظر در تصمیم شما نخواهد شد برای مثال اگر بداند که قبل از شام خوردن تنقلات ممنوع است هر بعد از ظهر غر زدن را برای خوردن شیرینی آغاز نخواهد کرد زیرا می داند که آن را بدست نخواهد آورد البته این به این معنا نیست که شما در موقعیت های خاص قوانین را نمی توانید تغییر دهید ولی در این موقعیت ها به او بفهمانید که حالت استثنا است .

خود خودرایی مطلق باعث می شود که کودکان به سمت لجبازی و یا رفتارهای کنترلگری بروند پس قاعدتا انعطاف هم در رفتارهای والدین جایگاهی دارد که خودش باعث می شود ارتباط شما با فرزندانتان بهتر شود اما والدینی که بی هیچ وجه پای حرف های خود نمی ایستند قاعدتا بی ثباتی رفتاری و هیجانی هم در فرزندانشان تقویت می کنند .

 

آیا این قانون درست است؟

 

قبل از آنکه قانون و شروطی را بگذارید خوب به آن فکر کنید که آیا آمادگی انجام آن را دارید ؟ آیا این قانون درست است ؟ آیا به اندازه کافی کودک شما توجه و تمجید می شود که حالا برای او قوانین سفت و سختی هم در نظر گرفته اید ؟ به همین خاطر همیشه ما پیشنهاد می کنیم برای اینکه بهترین واکنش ها را داشته باشید حتما از یک متخصص کمک بگیرید ، اجازه دهید تا به شما کمک کند که بهترین واکنش ها را از خود نشان دهید .

 

مرکز مشاوره کودک نوجوان خانه مهر در غرب تهران

 

ما در مرکز مشاوره کودک نوجوان در غرب تهران ، یکی از بهترین مرکز مشاوره کودک و نوجوان هستیم که توانسته ایم در ابعاد مختلف در کنار والدین عزیز باشیم همه تلاش ما این است که شما احساس رضایت بیشتری و خانواده شادتری داشته باشید . جهت اطلاعات بیشتر می توانید با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید تا شما عزیزان را راهنمایی کنند که چطور می توانید با متخصصین ما در این زمینه در ارتباط باشید

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *