بهترین مشاوره تلفنی ترک سیگار در تهران

بهترین مشاوره تلفنی ترک سیگار در تهران از یک تهدید کننده ی جدی سلامت صحبت می کند. متاسفانه دخانیات یکی از تهدید کنندگان جدی محسوب می شود و بیماری های خطرناک زیادی را در پی دارد.

گرایش مصرف به دخانیات در جوانان به سرعت در حال افزایش است اما به گفته بهترین مشاوره تلفنی ترک سیگار چه عواملی افراد را در برابر این خطر مهم آنقدر تسلیم و ناتوان کرده است ؟

در زمینه ی مشاوره اعتیاد و شناخت انواع مواد مخدر می توانید در صورت تمایل مقالات زیر را مطالعه بفرمایید:

مشاوره تلفنی بیماری های خاص، سالمندان و اعتیاد

مشاوره اعتیاد و ترک اعتیاد برای زندگی دوباره

مشاوره ترک اعتیاد و مراکز مشاوره حامی جوانان کشور

درمان عوارض روانی مصرف مواد مخدر و اعتیاد

 

در مرکز مشاوره تلفنی خانه مهر توانسته ایم در تمام ابعاد روانشناختی مثل مشاوره خانواده ، مشاوره قبل از ازدواج ، مشاوره کودک ونوجوان ، مشاوره بیماری های خاص توسط متخصصین در خدمت شما عزیزان باشیم

در مورد بهترین مشاوره تلفنی ترک سیگار در تهران و ترک مواد مخدر هم توسط یک تیم مجرب همراه شما هستیم تا از مرحله ی شناسایی ، آگاهی ، آموزش ، پیشگیری و درمان قدم به قدم همراه شما باشیم.

 

بهترین مشاوره تلفنی ترک سیگار در تهران

 

 

آیا نیکوتین یک ماده اعتیاد آور است ؟
نیکوتین یک ماده اعتیاد آور است زیرا تمام ویژگی های یک ماده اعتیاد آور را دارد:
1. نیکوتین به صورت کوتاه مدت لذت بخش و فعال کننده روان است.
2. وابستگی در فرد ایجاد می کند حتی با تمام آگاه بودن فرد نسبت به ضررهای آن.
3. با افزایش مقدار نیکوتین بر سازگاری فرد مصرف کننده غلبه می شود.
4. با قطع مصرف آن نشانه های ترک در فرد ظاهر می شود

 

 

چقدر با دنیای مواد مخدر آشنا هستید؟

 

 

به گفته ی بهترین مشاوره تلفنی ترک سیگار در تهران بیشترین تاثیر اعتیاد آور سیگار از طریق استنشاق دود سیگار است که بعد از 10 تا 19 ثانیه بعد از اولین پکی که فرد سیگاری می کشد از طریق جریان خون به مغز او می رسد.

و بعد از گذشت 2 و 3 ساعت از کشیدن سیگار نصف نیکوتین از بدن فرد خارج می شود و نصف دیگر آن در مدت طولانی تری باقی می ماند. پس افرادی که زود به زود سیگار می کشند به مرور زمان نیکوتین بدنشان به شدت افزایش پیدا می کند.

 

 

 

واکنش والدین با نوجوان و جوانانشان را میدانید ؟

 

 

مصرف سیگار در جوانان و نوجوانان گاهی به دلیل نا آگاهی و اسرار هم سالان است اما نکته مهم و روی صحبت ما با والدینی است که در این زمینه هیچگاه همراه کودک و نوجوان خود نبوده اند.
به جای تحقیر کردن ، تنبیه کردن و سرزنش به کمک نوجوان خود بروید با او جوری رفتار نکنید که احساس کند شما بدون آنکه دنیای او را درک کنید فقط از طریق یک والد سخت گیر او را تحقیر می کنید.
خوش بختانه ما در مرکز مشاوره خانه مهر توانسته ایم در زمینه ی آگاهی و پیشگیری از مواد مخدر از طریق برگزاری کارگاه و همایش های تخصصی اطلاعات خوبی را در اختیار والدین بگذاریم.

 

 

بهترین مشاوره تلفنی ترک سیگار در تهران از آسیب سیگار می گوید

 

 

به طور مثال چند آسیب و ضرر سیگار و توتون را بخوانید :

سرطان ، افزایش ضربان قلب ، افزایش فشار خون ، کاهش اکسیژن رسانی به ماهیچه های قلب که به مرور به بیماری های قلبی تبدیل می شود ، کاهش توانایی دستگاه گردش خون در اکسیژن رسانی به بافت بدن ، افرادی که از دخانیات استفاده می کنند بیشتر از افراد دیگر به بیماری مبتلا می شوند و عمر کمتری هم دارند ، افراد سیگاری به طور متوسط با هر نخ سیگار 5 دقیقه از عمرشان را از دست می دهند.

 

بهترین مشاوره تلفنی ترک سیگار در تهران
بهترین مشاوره تلفنی ترک سیگار در تهران در خانه مهر

 

بهترین مشاوره تلفنی ترک سیگار در تهران از گرایش جوانان می گوید

 

 

دلایل متعددی وجود دارد که جوانان به سیگار تمایل نشان می دهند چند دلیل کلی را هم بررسی می کنیم تا با ابعاد مختلف کار مشاورین در این زمینه آشنا شوید و ببینید مشاورین چطور به درمان و ترک افراد سیگاری کمک می کنند.
دلایل فردی :

 

اعتماد و عزت نفس پایین ، خلق و خویی سرکش ، نا آگاهی و اطلاعات کم ، کاهش دایره ارتباطات و انزوا ، داشتن نگرش مثبت به دخانیات ( مخصوصا امروزه در بین دختران این نگرش مثبت دیده می شود ) ، بزرگ نشان دادن خود و نا توانی در مقابله به اسرار اطرافیان ( این دلیل در نوجوانان بیشتر دیده می شود که می توانید در این زمینه ارتباط سالمی را با فرزندان خود داشته باشید و نقاط ضعف آن ها را برطرف کنید تا زمانی که در اجتماع قرار می گیرند بتوانند به راحتی نه بگویند)

 

گروه هم سالان :

 

گروه همسالان و فشار های روانی که به نوجوان وارد می کنند تا او را وسوسه کنند که سیگار بکشد و یا از سایر مواد مخدر استفاده کند.

علل های خانوادگی :

 

همان طور که می دانید خانواده اساسی ترین نقش را در تربیت کودکان ایفا می کند گاهی به دلیل سخت گیری های بیش از حد و یا سهل گیری کودک شما به مواد مخدر رو می آورد.دلیل دیگر الگو بودن والدین است زمانی که شما از سیگار و مواد مخدر استفاده می کنید نمی توانید منکر این شوید که الگویی برای فرزند خود هستید.
مورد مهم و اساسی که بهترین مشاوره تلفنی ترک سیگار در تهران به آن بسیار تاکیید می کند نحوه ی برخورد والدین با نوجوان و جوانشان است که قطعا با ترد و خشونت شرایط را بدتر می کنند و صمیمیت بین اعضای خانواده هم از بین می رود.

 

علل های محیطی و اجتماعی :

 

علل های محیطی و اجتماعی مثل در دسترس بودن سیگار ، تبلیغات ، قیمت پایین آن و فروش آن به جوانان از عللی است که باعث می شود مشاوران به فکر پیشگیری باشند.
توجه داشته باشید ما در مرکز مشاوره تلفنی خانه مهر توسط بهترین مشاوره تلفنی ترک سیگار توانسته ایم به والدین و خود جواناان کمک کنیم تا زندگی جدیدی را شروع کنند.

 

شما عزیزان می توانید جهت اطلاع از خدمات تخصصی مرکز مشاوره خانه مهر به صفحه ی اصلی ما مراجعه کنید تا از تمام خدمات مشاوره تلفنی و حضوری ما مطلع شوید

مقالات مشابه

4 پاسخ

  1. سلام.
    ما خارج از كشور سكونت داريم امكان تماس تلفني نيست
    آيا شماره واتساپ دارين؟
    در زمينه ترك سيگار ميخواستم مزاحمتون بشم.

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز بله امکان جلسات مشاوره به صورت آنلاین هست
      به دلیل اینکه ما در خانه مهر به صورت تخصصی فعالیت میکنیم در زمینه ای هم که فرمودین دکتر علیرضا علیزاده هستند درمان ماتریکس اعتیاد و درمان mmt انجام میدهند
      در صورت تمایل به شماره زیر در واتساپ پیام بدید با تشکر
      09198161802
      در صورت هرگونه اشکال مجدد دیدگاه خود را با ما درمیان بگذارید مرکز مشاوره خانه مهر

    1. سلام دوست عزیز در زمینه ترک سیگار میتوانید با دپارتمان تخصصی ما در این زمینه در ارتباط باشید تا شما رو راهنمایی کنند
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *