بی میلی جنسی زنان و مردان و رابطه ی آن با طلاق

 

بی میلی جنسی زنان و مردان یکی از مهم ترین مواردی است که امروزه مشاورین طلاق و مشاورین خانواده و زوج به آن می پردازند خوشبختانه امروزه بسیاری از مشکلات جنسی و حتی اختلالات جنسی در سطح بسیار عالی درمان می شود

 

بی میلی جنسی زنان و مردان و رابطه ی آن با طلاق

 

مقالات آموزنده و کاربردی مشابه  در زمینه مشکلات جنسی را مطالعه بفرمایید:

 

مشکلات جنسی زنان را چگونه درمان کنیم ؟

مشاوره جنسی چه کمکی به مشکلات زناشویی میکند

چرا روابط جنسی سرد را تجربه می کنیم ؟

بیماری های مقاربتی و خطرهای رابطه جنسی

 

تمایلات جنسی در حالی که جزء مهمی از سلامت ، کیفیت زندگی و احساس بهزیستی عمومی افراد محسوب می شود بخش جدایی ناپذیری از هویت و شخصیت هر انسان کاملی نیز می باشد که تمایلات جنسی بر نحوه ی برقراری ارتباط فرد با همسرش تاثیرگذار است

در زمینه ی علل یابی و درمان بی میلی جنسی زنان و مردان نکته ی بسیار مهم این است که بتوانید از طریق سکس تراپ به صورت ریشه ای و عمیق مشکلات خود را ارزیابی کنید تا برای آن یک پروتکل درمانی مطمعن را پیش بگیرید .

 

مشاوره جنسی و سکستراپی در خانه مهر با نتخصصینی مجرب
مشاوره جنسی و سکستراپی در خانه مهر با نتخصصینی مجرب

 

 

میل جنسی به چه معناست ؟

 

میل جنسی یعنی یک اشتیاق و تمایل برای برقرار کردن رابطه ی جنسی ، غرق شدن در افکار و رویاهای جنسی و داشتن تمایل جنسی به دیگران . پس در میل جنسی هم اشتیاق و تمایل وجود دارد ، هم رویا و تفکر و هم داشتن تمایل برای برقراری ارتباط جنسی با فرد  دیگر .

دومین مرحله دوره ی جنسی برانگیختگی است در مرحله ی برانگیختگی احساس لذت جنسی در فرد به وجود می آید که در اندام تناسلی نیز تغییرات فیزیکی ایجاد می شود حال اختلالات میل ،

برانگیختگی جنسی در زنان و مردان به چه معنا است ؟ این اختلال دقیقا به مرحله میل و برانگیختگی برمی گردد و خصوصیات اصلی آن یا کمبود یا به طور کلی عدم میل جنسی در یک دوره ی زمانی طولانی مطرح می شود اختلالات میل در مردان و زنان انواع مختلفی دارد که در این مقاله به انواع اختلالات میل جنسی در زنان و اختلالات میل جنسی در مردان به طور کلی می پردازیم.

 

 

یعنی تمام عمر فرد همیشه این بی میلی یا کمبود میل جنسی را داشته است یعنی هرگز میل جنسی نداشته یا میل جنسی او بسیار کم بوده است .

 

شناخت مشکلات جنسی فقط توسط سکستراپ باید انجام شود

 

دومین اختلال ، اکتسابی است یعنی فرد قبلا میل جنسی عادی و طبیعی داشته اما به تدریج این میل از دست رفته یا شدتش کم شده است یعنی بی میلی جنسی به تدریج اتفاق افتاده که در این زمینه هم مهم ترین مسئله علل یابی کاهش این میل جنسی است و سومین ، تعمیم یافته یعنی فرد به هیچ کس و هیچ چیز میل جنسی ندارد یا اگر هم وجود دارد میل جنسی بسیار کمی است

و اما موقعیتی : فرد هنوز میل جنسی دارد اما به همسر خود میل جنسی ندارد یا میل او کم است یا اینکه در بعضی از موقعیت ها به همسر خود میل جنسی دارد و در بعضی موقعیت های دیگر ندارد یا میل اندکی دارد به این نوع کاهش میل ، میل جنسی موقعیتی گفته می شود .

 

بی میلی جنسی زنان و مردان
مشاوره سکستراپ و جنسی و بی میلی جنسی زنان و مردان را جدی بگیرید

 

 

اختلالات میل و برانگیختی جنسی در زنان بیشتر دیده می شود یا مردان ؟

 

اختلالت میل در زنان معمولا بیشتر دیده می شود زیرا آن ها به طور کلی نگرش های منفی تری نسبت به رابطه ی جنسی یا تجربه های جنسی در کودکی دارند به همین منظور آن ها دچار این اختلال می شوند

اما بعضی افراد ممکن است به خاطر بی تجربگی احساس کنند که میل جنسی اندکی دارند زیرا آن ها یاد نگرفته اند که سطوح برانگیختگی خود را شناسایی کنند و در 4 مرحله ی رابطه ی جنسی عملکرد ضعیفی دارند آن ها بلد نیستند که برانگیختگی خودشان را افزایش دهند و یا در مورد توانایی برانگیخته شدن نیازهای جنسی باورهای اشتباهی دارند.

 

میل جنسی هنجار و نرمال چیست؟

 

وقتی در مورد دریافت اطلاعات منفی در زمینه ی رابطه ی جنسی صحبت می کنیم منظورمان مورد تجاوز یا آزار جنسی قرار گرفتن و یا داشتن مشکلات با شوهر است که می تواند به اختلال بی میلی جنسی دامن بزند اما چه کسی می تواند به این سوال پاسخ دهد که میل جنسی نرمال یا هنجار چیست و به چه کسی می توانیم بگوییم که میل جنسی نرمالی دارد ؟

چه مقدار فراوانی خیالپردازی جنسی و کدام فعالیت های جنسی نرمال و هنجار است ؟ دقیقا تشخیص این اختلالات و بررسی آن ها حتما باید با یک سکس تراپ انجام شود تا آن ها از طریق تست ها و مصاحبه ی بالینی بتوانند بدون سوگیری در پروسه ی درمانی تکنیک های لازم را برای شما عزیزان اعمال کنند .

 

بی میلی جنسی زنان و مردان
مشاوره جنسی و درمان مشکلات جنسی در خانه مهر با تیمی متخصص و مجرب

 

 

و اما دو اختلال شناسایی شده در میل جنسی بارز است :

 

یکی اختلال میل جنسی هایپواکتیو در مردان است و دیگری اختلال میل جنسی در زنان است که در این مرحله بررسی عوامل روحی – روانی اختلال میل جنسی بسیار مهم است به طور مثال افسردگی و فشارهای عصبی یکی از عوامل تاثیرگذار و بارز است میل جنسی به سرعت تحت فشارهای عصبی دچار اختلال می شود

پس یکی از شایع ترین علت های بی میلی جنسی می تواند افسردگی باشد کم میلی جنسی یکی از نشانه های علائم افسردگی است که در این موارد فرد باید توسط یک مشاور بالینی و فردی در زمینه ی افسردگی خود اقدام کند .

یکی از عوامل مهم را قصد داریم برای شما عنوان کنیم تا حالا در مورد اختلالات رفتاری که یکی از شایع ترین مشکلات افرادی است که در رابطه جنسی خود احساس بدی را تجربه می کنند شنیده اید ؟

 

آیا قبل از رابطه جنسی احساس اضطراب ، استرس می کنید ؟

 

افرادی که مبتلا به این مشکل هستند توجه غیر ارادی و ناخوداگاهی به ابعاد مختلف منفی یک رابطه جنسی دارند که در واقع می توان گفت یک واکنش دفاعی شایع است

برای اینکه تحریکات جنسی مثبت را نتوانید ببینید این احساس ناراحتی و افکار و تصورات منفی که شخص به خودش تلقین می کند باعث می شود که مغز به صورت ناخوداگاه به سمت کاهش میل جنسی برود در این زمینه مشاور از شما سوالاتی می پرسد : که آیا قبل از رابطه ی جنسی احساس اضطراب ، استرس می کنید ؟

 

آیا در رابطه جنسی خود تنش دارید ؟

 

قبل از شروع عشق بازی چه افکاری به سراغ شما می آید ؟ هنگام عشق بازی به چه چیزهایی فکر می کنید ؟ آیا شده قبل از شروع عشق بازی با هم جر و بحث کنید ؟

آیا شما در زمان رابطه ی جنسی به چیزهای ناخوشایند و ناراحت کننده مثلا اینکه بسیاری از رفتارها و کارهای او اشتباه است ، او مقصر است ، او کوتاهی کرده ، او فشار به من می آورد را فکر می کنید ؟

در بسیاری از افراد برانگیختگی وابسته به تصورات و تخیلات جنسی آن ها دارد پس کسانی که از این مکانیزم دفاعی استفاده می کنند در زمان رابطه ی جنسی باعث می شوند که هیجان کافی در زمان رابطه نداشته باشند .

 

بی میلی جنسی زنان و مردان
مشاوره تلفنی و روانشناسی بی میلی جنسی زنان و مردان خانه مهر با تیمی مجرب و متخصص

 

 

 

مشاوره جنسی را جدی بگیرید

 

توجه داشته باشید در زمینه ی درمان کاهش میل جنسی و یا به طور کلی ارزیابی و شناسایی مشکلات جنسی در زنان و مردان می توانیم از یک مشاوره جنسی و سکستراپ کمک بگیرید تا شما را در این زمینه همراهی کند .

مرکز مشاوره ی خانه مهر نیز در زمینه ی درمان مشکلات زناشویی ، اختلالات جنسی ، سردی جنسی همراه شما عزیزان می باشد ما هم از طریق کارگاه و هم از طریق همایش های آنلاین ، مشاوره ی حضوری و تلفنی برای همه ی عزیزان در سرتاسر ایران و خارج از ایران آماده ی ارائه خدمات مشاوره می باشیم.

کافیست با اپراتور مرکز تماس بگیرید تا اطلاعات کافی و بیشتری را در این زمینه بدست بیاورید . همراه و همگام همیشگی شما مرکز مشاوره خانه مهر

 

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *