تنبیه کودک برای نقاشی روی دیوار ممنوع است

چرا کودکان برروی دیوار ، صندلی و میز می نویسند؟چرا شکایت های والدین از کودکانشان انقدر خصمانه است ؟ تنبیه کودک برای نقاشی روی دیوار ممنوع است با دنیای کودکان چقدر آشنا هستید ؟ همراه ما باشید تا از نگاه مشاوره کودک به سوالات شما پاسخ دهیم .جهت کسب اطاعات بیشتر در زمینه ی تربیت کودک می توانید مقالات زیر را مطالعه بفرمایید :

  1. بهترین مشاوره کودک ۸ نکته طلایی تربیتی را بازگو می کند

  2. بهترین روش تنبیه کودکان و پیامد تنبیه کودک چیست ؟

  3. روش های تربیت کودک را از زبان مشاوره کودک بشنوید

  4. پاسخ به رایج ترین مشکلات در فرزندپروری

 

شماره تماس با مرکز مشاوره خانه مهر

 

 

نقاشی کشیدن کودک بر روی دیوار

 

 

یکی از شکایت های والدین نقاشی کشیدن کودک روی دیوار است یکی از مراجعین زمانی که به مشاور کودک مراجعه کرد ازاین موضوع شکایت داشت که کودک 2 ساله اش هر زمان که از جلوی چشمان او ناپدید می شد بی شک در حال نقاشی کشیدن بر روی دیوار او را می یافت با اینکه مادرش بارها به او گفته بود که این کار را انجام ندهد اما او به این کار ادامه می داد شکایت اصلی او این بود : چرا کودکان بر روی دیوار ، میز و صندلی می نویسند ؟
قصد داریم در این مقاله به چند پیشنهاد در زمینه ی علت نقاشی کودکان روی دیوار بپردازیم .

 

 

با نقاشی کشیدن کودکمان روی دیوار چگونه برخورد کنیم ؟

 

قدم اول مشاوره کودک

1- به کودکمان یاد دهیم که در چه مکان هایی می تواند بنویسد و یا در چه در مکان هایی نمی تواند بنویسد شما می توان گردش دو نفره ای را در دور منزلتان ترتیب دهید و مکان های مناسب و نامناسب را برای نوشتن به او نشان دهید اگر کودک شما بزرگتر است او را وادارید بگوید چرا این مکان ها مناسب یا نامناسب است .

 

قدم دوم مشاوره کودک

 

 

2- برای آنکه نوشتن کودک روی دیوار پایان یابد برای او جایگزینی را فراهم کنید این روش کلید تغییر رفتار کودک است . کودکان دوست دارند بنویسند ونقاشی کنند می توانید برای آن ها لوازم هنری تهیه کنید . یک قفسه وسایل هنری ترتیب دهید و در آن وسائلی بگذارید که زمانی که احساس خلاقیت کودک طغیان می کند بتواند بدون کمک شما آن را بروز دهد .

مکان هایی که او می تواند این کار را انجام دهد محدود کنید برای نمونه میز ، آشپزخانه و کف اتاق خودش را به او نشان دهید و دستور دهید این جاها تنها جاهایی هستند که اومی تواند در آن ها کار کند و به او بگویید که اگر لوازم هنری را به هر قسمت دیگری از خانه ببرد برای مدت معینی آن وسائل را از او خواهید گرفت .

 

قدم سوم مشاوره کودک

 

 

3- یکی دیگر از راه های مقابله با خط خطی کردن کودک بر روی دیوار که توسط مشاوره کودک تایید می شود این است که علاوه بر تهیه لوازم هنری برای او وسایلی برای نوشتن نیز فراهم کنید.

می توانید قفسه ی کوچکی از کاغذ ، لوازم تحریر و پاکت نامه ، کاغذ های کهنه ، دفترچه ، ماژیک ، مداد ، خودکار و هر چه که باعث می شود انگیزه ی کودک رابرای نوشتن به آن وسایل در آن مکان را زیاد کند در دسترس او قرار دهید

کودکانی که به آن ها مجال آزمودن این روش داده می شود بیشترشان پیش از آنکه بتوانند بخوانند شکل مخصوص نوشتن خودشان را اختراع می کنند کودکان از این طریق می توانند افکار خودشان را بلند بگویند و شما می توانید آن ها را برایشان بنویسید . کودکان بزرگتر می توانند برای شما یادداشت تشکر بنویسند و یا فهرست خرید شما را تهیه کنند .

 

 

تنبیه کودک برای نقاشی روی دیوار ممنوع است
دنیای کودکان را با مشاوره کودک کشف کنید

 

 

راه های افزایش خلاقیت کودک را می دانید ؟

 

یکی دیگر از راه های افزایش خلاقیت در کودکان برای آن که ارتباط صمیمانه ای برای شما جوش بخورد و هم اینکه کودک شما به مرور زمان بتواند خلاقیتش را بروز دهد این است که کاریکاتورهای روزنامه ها را ببرید و از او بخواهید که زیرنویسی برای آن ها تهیه کنند .

یکی از موضوعات اساسی در نوشتن کودک روی دیوار و میز و صندلی این است که کودکان گاهی علاقه دارند بر روی دیوار نقاشی کنند نه بر روی کاغذ شما می توانید از ورق بسته بندی قهوه ای بعنوان صفحه ی نقاشی بر روی پیاده رو و یا دیوارهای انبارتان استفاده کنید تا کودک بتواند بر روی آن ها با گچ بنویسد و یا تخته ای برای او تهیه کنید که بر روی دیوار نصب شود و او اجازه داشته باشد که بر روی آن تخته بنویسد و یا نقاشی کند

 

علت نقاشی کودک بر دیوار چیست ؟

 

یکی دیگر از موضوعات اساسی دیگر این است که زمانی که کودک شما در حال کشیدن و یا خط خطی کردن بر روی دیوار و وسایل شما است ممکن است به دلیل خشم و پرخاشگری درونی باشد ممکن است کودک در حال اعلام نارضایتی خودش نسبت به یک موضوع باشد اما او روشی را انتخاب کرده است که در کنار اعلام نارضایتی ، جلب توجه نیز دارد.

شما می توانید در این زمینه از یک مشاور کودک کمک بگیرید تا او بتواند از طریق گفتگو و ارزیابی کودک به بسیاری از مسایل خشم درونی کودک دست پیدا کند .

 

شماره تماس با مرکز مشاوره خانه مهر

 

 

دنیای کودکان را محدود کرده ایم

 

یکی دیگر از موضوعاتی که در زمینه ی نقاشی کشیدن کودک بر روی دیوار مطرح می شود این است که گاهی کودکان آن قدر در محیط بسته ای توسط والدین زندگی می کنند که متاسفانه هیچ ارتباط طبیعی برای رشد پیدا نمی کنند.

کودکان خود را حداقل هفته ای یک بار به طبیعت ببرید اجازه دهید با خاک بازی کنند ، اجازه دهید در کنار رودخانه ای امن در کنار شما کمی بازی کنند ، اجازه دهید کوکان شما طبیعت را لمس کنند و نگران لباس هایشان نباشید بی شک این ها بخشی از رشد طبیعی کودک محسوب می شوند

 

جهت اطلاع از مقالات و خدمات تخصصی مشاوره کودک و مرکز مشاوره کودک خانه مهر به صفحه ی اصلی ما مراجعه کنید

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *