دنیای سالمندان و طرحواره ایثار را بشناسید

مرکز مشاوره خانه مهر روز سالمند را به همه ی شهروند ارشد تبریک می گوید و در زمینه ی مشاوره سالمندان از طریق متخصصین و مشاوره بالینی و طرحواره درمانی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

 

گزیده ای از سخنان خانم آزاده رحیمی از مشاوران مرکز مشاوره خانه مهر به مناسب روز سالمند :

 

یک طرحواره بسیار قوی که در بعضی از سالمندان وجود داره طرحواره ایثار یا تله ایثار هست
چرا که این طرحواره در میانسالی خودش رو بیشتر نشون میده چون توان انجام دادن کارها در سالمندان ضعیف میشه، اونها عادت کردن به همه سرویس بِدن و از خودشون بگذرن ،همش تو آشپزخونه باشند ،خودشون برن خرید و….
ولی حالا که سنشون رفته بالا دیگه تواناییش رو ندارن وروشون هم نمیشه از کسی کمک بگیرن چون این ایثار بهشون قدرت داده که آدمهای قوی هسنتد و به تنهایی می تونند کارهاشون رو انجام بدن ولی دیگه در توانشون نیست
پس لطفا سالمند عزیز نیازهاتو به اطرافیانت بگو،بگو بیان کمکت کنند و از این ببعد زنگیتو برای خودت زندگی کن،سعی کن به کودک درونت توجه کنی و نیازهاشو برآورده کنی تا بتونی از دوره میانسالیت لذت ببری.

 

ویس خانم آزاده رحیمی در زمینه ی تله ها و مشاوره سالمندان را گوش دهید:

 

 

 

 

 

طرحواره ایثار را بشناسید :

 

کسی که طرحواره ایثار داره خودش به همه کمک میکنه ولی  وقتی خودش کار داره نمیگه کسی بیاد کمکش همیشه لباسهای کهنه بچها شو می پوشه و برای خودش لباس نمی خره چون خودش رو ارزشمند نمیدونه به بیماریهایی مثل آرتروز،گردن درد،کمر دردو….. مبتلا میشه
بعضیاشون جبران افراطی محرومیت هیجانیه چون میخواد با این کارش محبت اطرافیان رو بدست بیاره
برای همین به همه سرویس میده اولین درمان اینه که سرویس دادن به دیگران رو هی کم و کمتر کنه دومین درمان اینه که برای خودش یک جدول بکشه و ببینه این تلش برای کیا سود داره وکیا دارن ازش سوء استفاده میکنند و…..

 

سالمندان
در زمینه مشاوره سالمندان و طرحواره درمانی امتخصصین خانه همراه شما خواهند بود…

 

 

در زمینه مشاوره سالمندان و طرحواره درمانی می توانید مقالات زیر را مطالعه بفرمایید تا با دنیای سالمندان بیشتر آشنا شوید….

 

سالمندان و افسردگی و ارتباطش با مهاجرت فرزندان

 

نیازهای سالمندان و بحران کهنسالی را بشناسید

 

طرحواره درمانی یا تله های زندگی چیست؟

 

 

جهت اطلاع از خدمات تخصصی مرکز مشاوره خانه مهر به صفحه ی اصلی ما مراجعه کنید

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *