سکس تراپیست کیست و چه کمکی به زوجین می‌کند؟

سکس تراپیست‌ها یا درمانگرهای متخصص امور جنسی به‌طور معمول جزو متخصص‌های بهداشتی به‌شمار می‌روند و باید برای این کار مجوزهای لازم را از نهادهای مربوطه کسب کنند.

درمانگر جنسی امکان دارد یک پزشک یا روانشناس باشد. در هر صورت باید برای رفع مشکلات جنسی و بهبود سلامت جنسی تخصص‌های لازم را داشته باشد. در حقیقت درمانگرهای جنسی به شناسایی هر نوع سابقه ذهنی و روحی در گذشته که بر رابطه جنسی شما با همسرتان تاثیر گذاشته است، کمک می‌کند.

همچنین درمانگرها آموزش‌های لازم را دیده‌اند تا به ‌افراد دارای مشکلاتی مانند میل جنسی کم تا اختلال نعوظ کمک کنند. آن‌ها ابزارها و تکنیک‌های لازم را برای غلبه بر مشکلات ذهنی و عاطفی که بر تجربه رابطه جنسی و انتظارهای دو طرف از یکدیگر تاثیر می‌گذارند، پیشنهاد می‌دهند.

در این مطلب ما قصد داریم به‌طور کامل در مورد سکس تراپیست‌ها اطلاعات جامعی ارائه دهیم، بنابراین تا انتها همراه ما باشید.

چه کسانی باید به سکس تراپیست مراجعه کنند؟

نمی‌توان گفت تنها گروه خاصی باید از سکس تراپیست برای حل مشکلات خود کمک بگیرند. چون هر شخصی که با مشکلات جنسی در زندگی خود درگیر است، می‌تواند به این نوع درمانگر مراجعه کند.

همچنین بهتر است بدانید که مشکلات جنسی را نمی‌توان تقسیم‌بندی کرد. تنها اگر احساس می‌کنید که باید در مورد مشکلات جنسی با شریک زندگی خود با یک متخصص امور جنسی صحبت کنید، حتما این کار را انجام دهید. چون هیچ ضرری برای شما ندارد.

افراد با هر سن یا جنسیتی می‌توانند از سکس‌تراپیست برای حل مشکلات جنسی خود در روابطشان کمک بگیرند. اما به‌هر حال تعدادی از مشکلات جنسی رایجی وجود دارد که معمولا افراد برای رفع آن‌ها به درمانگرهای جنسی مراجعه می‌کنند. تعدادی از این مشکلات شامل موارد زیر است:

  • تجربه اضطراب در هر نوع فعالیت جنسی
  • ناتوانی در ارگاسم یا تحریک شدن
  • ترس از برقراری رابطه جنسی
  • میل جنسی متفاوت و ناسازگار با شریک زندگی
  • اختلال در نعوظ
  • احساس درد در طول رابطه جنسی مانند واژینیسموس
  • تجربه آسیب‌های جنسی در طول زندگی
  • احساس نگرانی در مورد سایز آلت تناسلی
  • آموزش‌های لازم برای برقراری رابطه هر چه بهتر با همسر
  • رهایی از احساس شرم در طول رابطه
  • بهبودی ارتباط برای رابطه هر چه بهتر و داشتن صمیمیت بیشتر
  • خیانت

در هر جلسه از سکس تراپیست چه انتظاراتی دارید؟

اگر تا به حال تجربه مراجعه به چنین فردی را نداشته‌اید، طبیعی است که در جلسه اول کمی احساس استرس و عصبی بودن به شما دست دهد.

طبیعتا بیان جزئیات مربوط به رابطه جنسی با یک فرد غریبه احساس خیلی خوشایندی ندارد. اما با گذشت زمان و شرکت در جلسات بیشتر می‌توانید به این روال عادت کنید و به‌وضوح شاهد کاهش مشکلات جنسی در رابطه با شریک زندگی خود باشید.

شما می‌توانید در جلسه مشاوره با سکس تراپیست به‌تنهایی یا با همسر خود شرکت کنید. هر جلسه با توجه به سنجش پیشرفت شما در رابطه با همسرتان، از جلسه دیگر متفاوت خواهد بود. در بخش زیر می‌توانیم به چند موردی اشاره کنیم که معمولا در جلسه‌های مشاوره با این نوع درمانگر مطرح می‌شوند.

یاد می‌گیرید که در مورد مسائل جنسی ذهن بازتری داشته باشید

برای شناسایی مشکلات جنسی باید در مورد رابطه خود با شریک زندگی‌تان با سکس تراپیست خیلی راحت صحبت کنید. اما بدون شک در همان جلسه اول نمی‌توانید آزادانه در مورد این مسائل حرف بزنید. با این‌حال درمانگر با تخصص خود به‌مرور زمان نحوه بیان مطالب جنسی را به شما آموزش می‌دهد.

امکان دارد لازم باشد در چند تست شرکت کنید

معمولا تراپیست‌های جنسی به‌ شما در حل مشکلاتی کمک می‌کنند که منشا روحی و روانی دارند. اما در شرایطی امکان دارد مشکل شما ریشه فیزیکی داشته باشد. اگر تراپیست چنین چیزی را تشخیص دهد، امکان دارد پیشنهاد کند که در تست‌های پزشکی شرکت کنید تا بتوانید راحت‌تر و سریع‌تر مشکل رابطه جنسی‌تان را حل کنید.

باید تمرین‌های آموزشی سکس تراپیست را در خانه انجام دهید

بهتر است بدانید تمام کاری که روان درمانگر جنسی انجام می‌دهد تنها به اتاق مشاوره ختم نمی‌شود. بلکه در این جلسات به‌شما آموزش‌هایی را ارائه می‌دهد که باید در خانه به‌تنهایی یا با همسر خود انجام دهید.

برای مثال اگر همیشه برای رسیدن به ارگاسم در حین رابطه جنسی مشکل دارید، سکس تراپیست کارهایی را به شما یاد می‌دهد که می‌توانید در روابط بعدی خود آن‌ها را امتحان کنید. البته باید در جلسه بعدی مشاوره میزان تاثیرگذاری آن‌ها را به او گزارش دهید.

نکاتی که باید هنگام انتخاب سکس تراپیست مدنظر داشته باشید

هنگامی که قرار است یک درمانگر برای حل مشکلات جنسی خود انتخاب کنید، باید به چند نکته مهم هنگام انتخاب چنین فردی دقت داشته باشید. در ادامه به بیان عوامل تاثیرگذار در انتخاب درمانگر جنسی می‌پردازیم.

فردی را انتخاب کنید که با او راحت‌تر هستید

همان‌طور که می‌دانید در طول جلسه با روان درمانگر جنسی احتمالا باید در مورد جزئیات رابطه جنسی با شریک زندگی خود به‌راحتی صحبت کنید. از این‌رو برخی از افراد راحت‌تر هستند تا از فردی با جنسیت مشابه خود برای حل مشکلات رابطه جنسی‌شان کمک بگیرند.

مکان دفتر تراپیست مهم است

باید تراپیستی را انتخاب کنید که دفتر او به خانه یا محل کار شما نزدیک باشد، در واقع توجه به این موضوع برای راحتی هر چه بیشتر خودتان است. البته می‌توانید تراپیست‌هایی را انتخاب کنید که خدمات مشاوره آنلاین دارند. در چنین شرایطی فاصله دیگر معنا ندارند.

بیمه شما آن را پوشش می‌دهد یا خیر

اکثر سکس تراپیست‌ها بیمه‌های درمانی را قبول نمی‌کنند. بنابراین اگر برایتان هزینه مهم است، قبل از انتخاب بررسی کنید کدام یک بیمه درمانی شما را قبول می‌کند تا دیگر لازم نباشد مبلغ زیادی را از جیب بپردازید.

سخن نهایی

به‌طور کلی می‌توان گفت که سکس تراپیست می‌تواند به شما در پیدا کردن مشکلات جنسی‌تان و نگرانی‌هایی که در این مورد دارید، کمک کند. این افراد می‌توانند برای رفع مشکلاتی که منشا فیزیکی نداشته و تنها به روحیات و خلقیات دو طرف بستگی دارند، تاثیرگذار باشند.

در نهایت خیلی مهم است که بعد از شرکت در جلسه مشاوره با چنین درمانگری به‌توصیه‌ها، نکات و ترفندهای او با دقت گوش کنید و همه آن‌ها را انجام دهید. چون تنها در چنین مواقعی است که می‌توانید نتیجه مثبت و لازم را بگیرید.

مقالات مشابه

تگ‌های پست
دسته‌بندی‌‌ پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *