چه چیزهایی را قبل از ازدواج باید بدانیم – قسمت اول

حتما شنیده‌اید که ازدواج یک پیمان است و برای حفظ آن دو نفر باید به یکدیگر متعهد باشند. مهم نیست مراسم عروسی شما چقدر بزرگ باشد یا چه هدایایی را گرفته باشید. چون حفظ پیوند ازدواج به چیزی بیشتر از جشن گرفتن نیاز دارد و باید قبل از ازدواج به یک سری مسائل دقت کنید.

به‌عنوان مثال باید به تعهدی که به پارتنر خود می‌دهید، توجه کنید. در این مطلب به سوال چه چیزهایی قبل از ازدواج باید بدانیم، پاسخ می‌دهیم. پس تا انتها همراه ما بدانید.

قبل از ازدواج

20 چیزی که باید قبل از ازدواج به آن‌ها دقت کنید

زمانی که تصمیم به ازدواج می‌گیرید، فکر می‌کنید کسی را که می‌خواهید برای باقی عمر خود با او باشید، پیدا کرده‌اید و تصمیم به ازدواج به او نباید سخت باشد. اما زمانی که با منطق به زندگی متاهلی نگاه می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که به‌اشتراک گذاشتن زندگی‌تان با دیگری می‌تواند به معنای تغییرات زیادی باشد که قبل از ازدواج، باید در مورد آن‌ها بحث کنید.

در پاسخ به سوال چه چیزهایی را قبل از ازدواج باید بدانیم، طی دو مطلب به 20 مورد اشاره می‌کنیم.

1) عشق

نیازی به توضیح ندارد که عشق یکی از اجزای اصلی هر نوع رابطه‌ای بوده و اهمیت آن در مورد ازدواج نیز صادق است. یکی از اولین کارهایی که باید قبل از انجام دهید، بررسی احساسات خود و اطمینان از آن‌ها است. متاسفانه اگر همسرتان عاشق شما نباید یا شما او را دوست نداشته باشید، ازدواجتان بعید است دوام آورد. بنابراین قبل از بله گفتن مطمئن شوید عاشقش هستید و او را به همان شکلی که است می‌پذیرید.

2) تعهد

با آن‌که عشق می‌تواند زودگذر باشد اما تعهد این است که به عشق خود به یکدیگر ادامه دهید. تعهد به این معنا است که تحت هر شرایطی کنار شریک زندگی خود باشید. اگر از نظر فیزیکی، روحی و عرفانی به او متعهد نیستید، شاید بهتر باشد در تصمیم ازدواجتان تجدید نظر کنید.

تعهد یک از اولین چیزهایی است که زوجین قبل از ازدواج باید در مورد آن صحبت کنند.

3) اعتماد

اعتماد یکی از مهم‌ترین عناصر یک ازدواج موفق است. اعتماد قطعی‌ترین چیزی است که سلامت و دوام یک ازدواج را مشخص می‌کند. اگر زوجین بتوانند به چیزی که می‌گویند عمل کنند و حرف خود را بدون مشکل بزنند، جوی از اعتماد را به وجود می‌آورند که می‌دانند گفتار و رفتارهایشان برای دیگری مهم است.

4) ارتباط موثر

ارتباط موثر پایه‌های یک ازدواج را شکل می‌دهد و نبود آن می‌تواند منجر به شکست ازدواج شود. ازدواج سالم یعنی بتوانید آزادانه احساسات درونی خود را ابراز کنید و جلوی مخفی نگه داشتن دردها و خشمتان را بگیرید. پیش از ازدواج باید چیزهای زیادی را در مورد یکدیگر بدانید و ارتباط ابزاری عالی برای آن است.

هیچ فردی در هیچ برهه‌ای از رابطه نباید برای صحبت در مورد احساسات خود، احساس ترس یا خجالت کند.

قبل از ازدواج

5) صبر و بخشش

هیچ‌کس کامل نیست. بحث، جدل و توافق نداشتن در بین زوجین موضوعی عادی است. اما اگر بتوانید ارتباط موثری با شریک زندگی خود داشته باشید، می‌توانید از دیدگاه او به ماجرا بنگرید. صبر و بخشش همیشه جزو عناصر الزامی یک ازدواج باقی می‌مانند.

باید ببینید دو طرفتان می‌توانید چنین ویژگی‌هایی را در خود پرورش دهید یا نه. افراد برای حفظ طولانی‌مدت رابطه خود با دیگری باید حتی نسبت به خود صبور و بخشنده باشند.

6) صمیمیت

یکی از عناصر مهم ازدواج صمیمیت است که بنیاد هر ازدواج یا رابطه عاشقانه را تشکیل می‌دهد. صمیمیت فقط فیزیکی نیست. صمیمی بودن جنبه‌های احساسی نیز دارد. بنابراین باید با شریک زندگی آینده خود راحت در مورد نحوه ایجاد صمیمیت صحبت کنید.

قبل از ازدواج باید دیدگاه‌تان در مورد نیازها و امیالتان را بدانید، چون اولین گام برای ایجاد صمیمیت است.

همچنین بخوانید: بررسی نکات قبل از ازدواج: پیش از تصمیم به چه چیزهایی دقت کنید

7) خودخواه نبودن

خودخواهی در یک رابطه مانند توپی ویرانگر است که به بنیان یک ازدواج کوبانده می‌شود و آن را می‌لرزاند. اکثر ازدواج‌ها به دلیل مدیریت اشتباه مسائل مالی، نبود تعهد، خیانت یا ناسازگاری از هم می‌پاشند. اما خودخواهی در روابط می‌تواند منجر به خشم و ناراحتی شود و رابطه را در معرض نابودی قرار دهد.

افراد خودخواه، تنها وقف خودشان هستند، صبر کمی نشان می‌دهند و هرگز یاد نمی‌گیرند چطور همسری موفق باشند. بنابراین قبل از ازدواج مطمئن شوید پارتنر شما خودخواه نیست و می‌تواند نیازهای شما را در اولویت قرار دهد.

8) احترام

احترام یکی دیگر از عناصر الزامی برای یک ازدواج خوب و موفق است. قبل از ازدواج مهم است که در نظر بگیرید شما و همسرتان نسبت به یکدیگر احترام متقابل دارید.

احترام برای یک ازدواج سالم لازم است، چون می‌تواند کمک کند دوران سخت و مخالف بودن با یکدیگر را پشت سر بگذارید و در تصمیم‌گیری‌های بزرگ و کوچک به نظر پارتنر خود دقت کنید.

9) دوستی حیاتی است

راز یک ازدواج طولانی مدت این است که پیش از زن و شوهر بودن، دوست یکدیگر باشید. برخی افراد ممکن است با کسانی وارد زندگی مشترک شوند که آن‌ها را نمی‌شناسند یا با آن‌ها راحت نیستند. آن‌ها ممکن است فقط عاشق ازدواج کردن باشند تا عاشق فردی که با او ازدواج می‌کنند.

اما برای یک ازدواج سالم مهم است که افراد بهترین دوستان یکدیگر نیز باشند. با یکدیگر بازی کنند و وقت بگذارنند. سرگرمی‌ها و بازی‌های محبوبتان کمک خواهد کرد سفر دوستی خود را شروع کنید.

10) حتما در مورد مسائل مالی باید بحث کنید

طلاق به خاطر مسائل مالی، حتی چند ماه پس از ازدواج، به دفعات رخ می‌دهد. بحث در مورد موضوعات مالی ساده نیست، به‌ویژه زمانی که می‌خواهید یکدیگر را بشناسید. علاوه بر این، نحوه مدیریت مسائل مالی تاثیر مستقیمی روی کیفیت ازدواج شما دارد.

پس این اشتباه را قبل از ازدواج مرتکب نشوید که دیدگاه‌هایتان در مورد مسائل مالی را ندانید. مشخص کنید هر دو قصد دارید تا بازنشستگی کار کنید یا یکی دیگر مسئول انجام کارهای خانه و بزرگ کردن فرزندان خواهد بود.

اگر این موارد را از همان ابتدا مشخص کنید، جلوی بحث‌هایی را که ازدواجتان را به خطر می‌اندازند می‌گیرید.

قبل از ازدواج

11) صمیمیت شما باید هماهنگ و مشابه با یکدیگر باشد

رابطه جنسی مهم‌ترین چیز در یک رابطه یا ازدواج نیست اما جایگاه خود را دارد. زمانی که نیازهای شما برای صمیمیت سازگار با یکدیگر نباشد، به‌سختی می‌توانید از عشق بازی با همدیگر لذت ببرید.

اگر به رابطه جنسی قبل از ازدواج ایمان ندارید، پیش از ایجاد پیوند مشترک با پارتنر خود در مورد نیازها و خواسته‌هایتان صحبت کنید. تحقیقات نشان می‌دهد افراد با ترویج برقراری ارتباط، حل مشکل، بیان احساسات و افکار خود، مهارت‌های همدلی و آموزش جنسی می‌توانند صمیمیت در ازدواج را افزایش دهند و پایداری و پیوند خانوادگی را قوت بخشند.ب

مشاوره قبل از ازدواج در صادقیه برای شناخت بیشتر افراد

با وجود مواردی که در بالا گفتیم باید قبل از ازدواج بدانید، بهترین راه استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج در ستارخان خانه مهر است. مشاوران این مرکز کمک می‌کنند به بهترین شکل شریک زندگی آینده خود را بشناسید و بدانید فرد مناسبی برای ازدواج است یا نه.

مقالات مشابه

تگ‌های پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *