تنش های اجتماعی؛ مراقب سلامت خود در تاثیر تنش های اجتماعی باشید

مراقب سلامت خود در تاثیر تنش های اجتماعی باشید تا بتوانید  اضطراب و استرس فعلی خود را کنترل کنید.

گزیده ای از سخنان روانشناس و مشاوره فردی خانم آزاده رحیمی آشتیانی

می خوام در مورد اتفاقاتی که اخیرا رخ داده و ذهن بسیاری رو درگیر کرده و دچار اظطراب های شدید شدند و این اضطراب رو متاسفانه به فرزندانشون هم منتقل می کنند صحبت کنم. جریان بی وقفه خبرهای هولناک بر سالمت جسمی و روانی تاثیر منفی دارد.

 

مراقبت فردی را فراموش نکنید…

 

الزم نیست که حتما به صورت مستقیم درگیر فجایع طبیعی یا حوادث و حمالت مرگبار باشید تا آثار منفی اون رو احساس کنید. اولین مسئله که باید بدونید اینه که الزم نیست همه چیز رو ببینید،اگر اتفاقی افتاده تمام روز هر اخباری که در هر شبکه تلویزیونی پخش میشه رو شما نباید دنبال کنید.

شما با دنبال کردن مرتب اخبارها بر استرس و نگرانی خودتون می افزایید. شما که نمی تونید همه مشکلات جهان رو حل کنید و دنیا رو نجات بدید؛پس سعی کنید بر وضعیت روانی خودتون مسلط شوید،تلویزیون رو خاموش کنید ، تلگرام رو برای مدتی قطع کنید. وموبایلتون رو شب ها به رختخواب نبرید.

 

تنش های اجتماعی
اضطراب مشکلات اجتماعی را جدی بگیرید

 

مسلما قرار نیست که حبابی از بی خبری دور خودتون بسازید

 

بلکه باید تعادل رو در پیگیری خبرها رعایت کنید. وسواس پی گیری اخبار مارونسبت به آینده نا مطمئن می کنه و همین موضوع باعث اضطراب می شود و اینکه اتفاق ناگواری مثل سقوط هواپیما رخ میده به یاد داشته باشید که احتمال کمی وجود دارد که اون اتفاق برای شما یا اعضای خانوادتون یا دوستانتون اتفاق بیوفته.

 

وویس درمانگر خانم آزاده رحیمی را در این زمینه گوش دهید:

 

کودکان را فراموش نکنید….

 

و اینکه لطفا حواسمون به کودکان اطرافمون باشه وقتی دائم در خانه تلویزیون روشن است و اخبار پخش می شود و یا هر جا دور هم جمع می شید در مورد حوادث اخیر صحبت می کنید کودک اضطراب می گیرد و این پیام رو از اطرافیان دریافت می کنه که دنیا جای نا امنی است و به دنیا و زندگی بی اعتماد میشه

و یا وقتی شما این صحبت رو مرتب می کنید که باید از خونه به جای امنی بریم ذهن کودک در گیر میشه و میگه یعنی من دیگه مدرسه نمی تونم برم ،یعنی دیگه دوستانم رو نمی بینم نکنه مامان بابام بمیرن من ازشون جدا بشم و حس رهاشدگی در کودک فعال میشه.

 

تنش های اجتماعی
اضطراب در بزرگسالان و مشکلات جسمی و ذهنی

 

لطفا دنیای کودکان را غمگین نکنید

 

لطفا،لطفا و لطفا در مقابل فرزندانتون اینقدر این اخبارها رو پی گیر نشید ودر موردش جلوی اونها صحبت نکنید اونها خیلی کوچیک تر از این هستند که بتونند این اتفاقات رو برای خودشون تو ذهننشون حل کنند

و لطفا برای اینکه حالتون بهتر بشه و اضطرابتون کاهش پیدا کنه روی لحظه حال تمرکز کنید ذهنتون رو درگیر اتفاقاتی که هنوز نیوفتاده نکنید،هیچ کس از آینده خبر نداره.

پس از لحظه حال لذت ببرید چون در این لحظه شما در زندگی آرامش و آسایش و امنیت دارید.

 

امیدوارم بتونید با تمرکز کردن در لحظه حال ،حال خودتون و اضطراب خودتون رو کاهش بدین

آزاده رحیمی آشتیانی روانشناس بالینی و طرحواره درمانگر

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *