مرکز مشاوره زوج درمانی در فلکه دوم صادقيه

ما در مرکز مشاوره زوج درمانی و خانواده درمانی در غرب تهران توانسته ایم در ابعاد مختلف مشکلات زوجین با مشاورین و متخصصینی مجرب و دوره دیده در کنار شما عزیزان باشیم .

 

مرکز مشاوره ازدواج در غرب تهران

کاملترين مشاوره ازدواج و مشاوره قبل ازدواج

 

برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوره 10 دقیقه ای رایگان ما در ارتباط باشید و یا جهت ارتباط با اپراتور می توانید با مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید

مرکز مشاوره ازدواج در غرب تهران

کاملترين مشاوره ازدواج و مشاوره قبل ازدواج

مشاوره فردی و درمان مشکلات عاطفی

مشاوره ازدواج و اعتقادهای مذهبی براي ازدواج

 

مرکز مشاوره زوج درمانی
مشاوره زوج و مشاوره ازدواج در غرب تهران

 

مرکز مشاوره زوج درمانی در فلکه دوم صادقيه

 

در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از مهم ترین مسائلی که در مشاوره زوج درمانی و خانواده درمانی بررسی می شود با شما عزیزان صحبت کنیم .

طرحواره و سلامت روان و عدم مهارت های بین فردی در زوجین از مسائل بسیار مهمی است که باید توسط متخصص و مشاور زوج بررسی شود همانطور که می دانید گذشته عاطفی والدین ما در فعلیت رفتار ما بسیار تاثیرگذار است بطور مثال زمانی که فردی هیجانات و نیازهای عاطفی اولیه را به شکلی سلامت دریافت نمی کند ، قاعدتا نه می تواند پارتنر عاطفی خوبی را انتخاب کند و نه می تواند در رابطه عاطفی اش درست عمل کند.

 

طرحواره محرومیت هیجانی و طرد اجتماعی

 

یکی از طرحواره های مهم در روابط زوجین ، طرحواره محرومیت هیجانی و طرد اجتماعی است و می خواهیم در این مقاله به این بپردازیم که این طرحواره مهم که در ارتباط سالم با اطرافیان شکل می گیرد ، چگونه می تواند آسیب هایی به رابطه عاطفی ما بزند . برای اینکه بتوانیم ارتباط سالمی با اطرافیان خود برقرار کنیم باید نیاز به عشق ، توجه ، همدلی ، احترام ، محبت و درک و راهنمایی را تجربه کنیم و باید این نیازها هم در بین خانواده و هم در بین همسالانمان ارضا شود . ارتباط با اطرافیان به 2 قسمت تقسیم می شود :

 

1 – رابطه صمیمی

 

رابطه صمیمی را ما معمولا با اعضای خانواده خود ، همسر ، نامزد و دوستان خیلی نزدیک و صمیمی تجربه می کنیم این افراد دلبستگی هیجان شدیدی به ما دارند و ما هم متقابلا همین احساس را داریم در بیشتر روابط صمیمی ما همان احساسی را داریم که در قبال پدر و مادرمان داشته ایم توجه داشته باشید که بسیاری از رفتارهای خانواده ما الان می تواند آینه ای از رفتار ما در زندگی فعلی مان باشد .

ارتباط اجتماعی است

 

2 – دومین ارتباط ، ارتباط اجتماعی است ما از این طریق سعی می کنیم که در گروه های اجتماعی هم رشد کنیم و هم احساس تعلق خاطر را تجربه کنیم . منظور از روابط اجتماعی برقراری ارتباط با دوستان یا گروه ها در جامعه است قطعا ارتباط با گروه های مختلف در جامعه نیازمند مهارت ها و حتی دلبستگی های ایمنی است که اگر نتوانیم آنها را مدیریت کنیم آسیب های جدی خواهیم خورد .

 

مرکز مشاوره زوج درمانی
مشاوره خانواده و حل مشکلات زناشویی در خانه مهر

 

شما آدم سازگاری هستید؟

 

توجه کنید مشکلات ارتباطی می تواند بسیار ظریف و ناآشکار خودشان را نشان دهند . ممکن است در نگاه اول به این شکل به نظر برسد که شما آدم سازگاری هستید و در رابطه های بی عیب و نقصی هم نقش آفرینی می کنید شما ممکن است در کنار خانواده همسر و دوستانتان احساس رضایت کنید اما با این حال در ته ذهن شما احساس تنهایی و انزوا دست از سر شما برندارد و احساس کنید که سخت نیاز دارید که با دیگران وارد رابطه صمیمی بشوید شما سعی می کنید فاصله عاطفی خود را با دیگران حفظ کنید و اجازه نمی دهید که دیگران به شما نزدیک شوند

یا می توان گفت ممکن است صمیمیت گریزی را در خود احساس کنید و حتی ممکن است گوشه گیر و منزوی شوید و احساس تنهایی به شما غلبه کند .

 

مادر سرد و بي مهر چه نقشي دارد؟

 

خیلی مهم است که در خانواده ای بزرگ شویم که خلاء های هیجانی و کمبود عاطفی در آنها احساس نشود خانواده هایی که بی مهر و سرد رفتار می کنند باعث می شوند که فرزندانشان دچار محرومیت هیجانی شوند یکی از مولفه های مهم برای دلبستگی ایمن مادر است اگر مادر سرد و بی مهری داشته باشید و از لحاظ هیجانی ما را دچار محرومیت از محبت ، همدلی و راهنمایی کند این 3 زهر می تواند در آینده ما را به سمت هیجانات و احساسات منفی ببرد .

توجه کنید که بسیاری از نیازهای غیر معقولی که الان در رابطه احساس می کنیم و یا ترس از طرد و تنهایی می تواند علت های زیربنایی از خانواده داشته باشد به همین دلیل است که ما در مشاوره زوج درمانی و در مشاوره خانواده درمانی به شما توصیه می کنیم که به شکل فردی روی طرحواره ها و هیجان ها و باورها و رفتارهایتان کار کنید و اجازه دهید که تجربه یک رابطه عاطفی امن را در اعماق وجود خود احساس کنید .

 

روابطي که احساس تنهايي ميدهند را ناخودآگاه انتخاب ميکنيد

 

اگر شما در روابط عاطفی و اجتماعی خود مشکل دارید و تنهایی دست از سر شما برنمی دارد ، احساس می کنید هیچ کس واقعا شما را درک نمی کند و به شما اهمیت نمی دهد ، ممکن است طرحواره محرومیت هیجانی داشته باشید و آن وقت اتفاقا سراغ روابطی می روید که شما را در این حس تنهایی و درک نشدن غرق می کند

و یا ممکن است به شکل دیگری احساس کنید که منزوی شده اید و وصله ناجور جمع هستید که این هم تله زندگی طرد اجتماعی است که احساس بی معنایی و خلاء شما را مشتاق دیوانه وار روابط اجتماعی و عاطفی می کند اما باعث می شود که درون جمع هیجانات و احساسات منفی مختلفی را تجربه کنید آن هم به خاطر باورهای غلطی که در شما شکل گرفته است و احساس سرخوردگی را مدام تجربه کنید .

 

مرکز مشاوره زوج درمانی
مشاوره خانواده و حل مشکلات زناشویی در خانه مهر

 

هدف زوج درمان و مشاور خانواده چيست؟

 

هدف زوج درمانی و مشاور خانواده این است که به شما کمک کنند که در روابط بهبود یافته ای قرار بگیرید یا اگر مشکلات ریشه ای در رابطه شما وجود دارد به آن آگاه شوید .

ما هم در مرکز مشاوره زوج درمانی و خانواده درمانی خانه مهر در غرب تهران در کنار شما عزیزان هستیم تا با متخصصین و مشاورین مجرب به شما کمک کنیم که روابط عاطفی سلامت تری را تجربه کنید .

شما عزیزان می توانید در سرتاسر ایران و خارج از ایران از طریق مشاوره های آنلاین ، حضوری ، کارگاه ها با ما در ارتباط باشید . جهت اطلاعات بیشتر هم می توانید با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار دهند و یا با ارزیاب کلینیک به مدت 10 دقیقه گفتگو کنید تا شما را در زمینه مشکل خاصتان بیشتر راهنمایی کند .

 

مرکز مشاوره زوج درماني در فلکه دوم صادقيه

 

همانطور که می دانید ما در مرکز مشاوره خانه مهر در زمینه زوج درمانی ، مشاوره فردی – بالینی ، روانپزشک ، مشاوره سکس تراپ ، مشاوره خانواده ، مشاوره کودک ، مشاوره نوجوان ، مشاوره بیماری های خاص ، روان سنج ، مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی به شکل دپارتمانی و تخصصی کنار شما عزیزان هستیم .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *