مرکز مشاوره کودک در غرب تهران و تربيت کودکان

خانه مهر یکی از مراکز مشاوره تخصصی در غرب تهران است بطور کلی مرکز مشاوره کودک در غرب تهران و یا سرتاسر تهران می توانند به شما کمک کنند که در زمینه مشکلات رفتاری فرزندتان بهترین واکنش و عملکرد را داشته باشید و البته در اولین مرحله ، علت مشکل را ارزیابی کنید .

در مقاله قبل با عنوان  مشاوره کودک و تنبيه در تربيت کودکان در مورد تنبيه صحبت کرديم در صورت تمايل مي توانيد مقاله مرتبط را مطالعه بفرماييد.

مرکز مشاوره کودک در غرب تهران و تربيت کودکان

 

مشاوره کودک و کودکان کنجکاو

مشاوره کودک و ترس از مهمانی کودکان

مشاوره کودک با ترس بیرون رفتن در کودکان

مشاوره کودک و ترس از آب در کودکان

 

ما هم در مرکز مشاوره خانه مهر با تیمی متخصص و مجرب در زمینه مشاوره کودک ، مشکلات رفتاری کودک ، درمان اختلالات رفتاری کودکان ، درمان اوتیسم در کنار شما عزیزان هستیم . همراه ما باشید تا در این مقاله در مورد یکی از مشکلات شایع خانواده ها در مورد خوابیدن فرزندانشان بر طبق یک زمان مشخص و درست گفتگو کنیم.

یک برنامه منظم شبانگاهی می تواند به فرزندان شما کمک کند که بدانند به چه صورت باید عمل کنند . شما باید برای کودک توضیح دهید و بتوانید به زبان خودش و متناسب با سنش واکنش ها و قوانین و باید و نبایدهایی برایشان بگذارید به همین خاطر همیشه تاکید ما این است که هر تکنیکی متناسب با هر کودکی متفاوت است و گاهی نیاز است متناسب با ژنتیک و محیط راهکار دیگه ای را در نظر بگیرید :

 

مرکز مشاوره کودک در غرب تهران
مرکز مشاوره کودک در غرب تهران

 

برنامه ريزي بايد به کودک حس امنيت بدهد

 

1 – آن را ساده بگیرید برنامه عادی خانواده و خواسته های کودک را در نظر بگیرید ، الگویی را که تصمیم به ادامه آن ندارید شروع نکنید . برنامه شبانه باید در کل روز یک احساس امنیت و نزدیکی آرامبخشی را در فرزند شما ایجاد کند البته این برنامه می تواند تنها صحبت در مورد روزی که گذشت و آمادگی برای فردا باشد ، آماده کردن لباس های مدرسه و مرتب کردن کتاب های فردا هم می تواند برنامه مناسبی برای کودکان بزرگتر باشد .

قصه گفتن یا دادن یک خوراکی در ساعت مقرر به خوابیدن به کودک کمک می کند که بفهمد الان زمان خوابیدن است با علامت هایی برنامه را مشخص کنید باید کودک خود را از شروع شدن برنامه شبانه آگاه کنید می توانید خیلی ساده به او بگویید وقتی این نمایش تموم بشه یا وقتی این برنامه تموم بشه وقت خوابه یا روی کاغذ رنگی دایره ای بکشید و اونو به قسمت های مختلف تقسیم بندی کنید و برچسب زمان بازی ، زمان خواب و زمان قصه را بچسبانید .

 

در مورد ترس هاي کودکان گفت و گو کنيد

 

توجه داشته باشید که ما بزرگترها این باور را داریم که بچه ها باید وقتی می گوییم الان باید بخوابید خیلی ساده و روان بگویند چشم و بخوابند قطعا همچین اتفاقی نمی افتد شما باید با دنیای کودکان آشتی کنید ، شما باید برای کودک خود وقت بگذارید و به تکنیک ها و روش های مختلف او را به سمت خوابیدن ترغیب کنید . قاعدتا مسئله های مهم تری هم در خوابیدن وجود دارند . در مورد ترس ها و اضراب ها باید با کودک صحبت کنید .

در مورد اینکه چه تفکراتی در مورد تنها خوابیدن دارد باید با او گفتگو کنید البته در مقالات بعدی در مورد این موضوع مفصل تر صحبت می کنیم .

مشاوره کودک و درمان مشکلات رفتاري کودکان با متخصصين
مشاوره کودک و درمان مشکلات رفتاري کودکان با متخصصين

 

پيش از خواب ، کودک را آرام کنید

 

کتک کاری بین کودکان و بازی هایی که نیازمند فعالیت و انرژی زیادی است قبل از خواب اصلا مناسب نیست شما باید نیم ساعت قبل از خواب به فعالیت های آرامی بپردازید . همین روش می تواند برای آینده فرزندتان هم بسیار مناسب باشد این روش می تواند به او کمک کند تا کم کم تبدیل به لایف استایل او شود بطور مثال مطالعه کردن ، شنیدن قصه یا موسیقی ، انجام تنفس های آرامبخش ، ریلکس کردن همه اینها می تواند شروع آمادگی برای خواب باشد .

برنامه شبانگاهی را متناسب با کودک خود برگزار کنید بطور ایده آل آماده شدن برای خواب باید شامل نوازش کودک ، زمان نزدیکی و محبت بین شما و او باشد او باید در زمان خواب احساس امنیت و آرامش داشته باشد پس قاعدتا قصه گفتن ، بودن شما کنار فرزند ، ترانه خواندن ، نوازش کردن می تواند به کودک شما کمک کند که حال و هوای بهتری را تجربه کند فکر نکنید که کودکان بزرگتر نیازمند برنامه شبانگاهی نیستند حتی کودکانی که حدود 12 و 13 سال هم دارند نیازمند آن هستند که برای آنها داستان هایی خوانده شود و یا حتی از این زمان استفاده کنید که در مورد مسائل مهم با او گفتگو کنید .

 

نوجوان خود را رها نکنيد

 

یک مسئله مهم یا پرسش درباره یک مسئله مشکل زا زمان خوابیدن یک فرصت بسیار عالی برای نزدیک شدن به یکدیگر فراهم می کند . رسوم شبانگاهی که در کودکی آغاز می شود می تواند در کودک در سراسر عمرش کمک کند مثلا مطالعه کوتاه ، دوش گرفتن ، گوش دادن به موسیقی بیکلام  یا یادداشت برداری روزانه می تواند به کودکان کمک کند که در آینده هم روش های کسب آرامش و برنامه های شبانگاهی را متناسب با سنشان تغییر دهند

توجه داشته باشید که اگر می خواهید نوجوانی خوبی را برای فرزندانتان رقم بزنید باید از کودکی آن را شروع کنید .

 

مرکز مشاوره کودک در غرب تهران و درمان مشکلات رفتاري
مرکز مشاوره کودک در غرب تهران و درمان مشکلات رفتاري

 

مرکز مشاوره کودک در غرب تهران در خانه مهر

 

ما در مرکز مشاوره کودک در غرب تهران بطور کلی در همه ابعاد مشاوره در کنار شما هستیم که برای همه سنین ، با همه مشکلات ، چه کودکی چه نوجوانی به شما عزیزان خدمات تخصصی ارائه دهیم  به همین خاطر تاکیید ما این است که هم به شکل مشاوره تلفنی هم به شکل مشاوره حضوری و هم به شکل کارگاه های آنلاین می توانید از خدمات ما استفاده کنید .

موضوع بعدی انعطاف پذیر بودن است در همه تکنیک های تربیتی تاکید ما همیشه این بوده است که باید انعطاف به خرج بدهیم و اگر انعطاف نداشته باشید ، باعث می شود که کودک لجبازی را تربیت کنید . انعطاف داشتن و اقتدار داشتن برای گفتگو با فرزندان ، دو مولفه ایست که حتی فرزند شما را فردی مستقل تر و با مسئول پذیرتر بار می آورد .

قاطع باشيد نه پرخاشگر

 

انعطاف پزیر بودن با قاطعیت به این معناست که بدانید چطور برنامه را قطع کنید اگر ندانید که در اینگونه موارد چگونه باید تصمیم بگیرید که چراغ ها را کی خاموش کنید و یا وقت گذرانی مدام اتفاق بیفتد باعث می شود که کودک قانع نشود و مدام از شما داستان دیگری بخواهد بجای آن تعداد داستان هایی را که شب بعد برای او می خوانید از قبل تعیین کنید و تنها همان تعداد داستان ها را بخوانید اگر قرار دادن محدودیت برای شما مشکل ایجاد کرده است می توانید از ساعت یا تایمر استفاده کنید ساعت 7 و نیم ساعت خواب است و چراغ ها باید خاموش شوند و یا تا 15 دقیقه دیگر که تایمر زنگ می زند چراغ ها باید خاموش شوند .

قطعا این قاطعیت در کنار انعطاف می تواند شرایط روانی حالی بهتری برای کودکان به وجود آورد . موضوع مهم بعدی صحبت در مورد ترس ها و نگرانی های کودک است همه و حتی کودکان ترس ها و تنش هایی را تجربه می کنند که شبها شاید بیشتر خودشان را نشان دهند . کودک خود را تشویق کنید که در مورد این مسائل و مشکلات با شما صحبت کند و بتوانید آن را برطرف کنید یا به او کمک کنید که بتواند خواب راحت تری داشته باشد.

 

مرکز مشاوره کودک در غرب تهران

 

البته مسئله ترس در کودکان و درمان ترس ها در کودکان قطعا باید با یک مشاور کودک اتفاق بیفتد ما در مرکز مشاوره کودک در غرب تهران توانسته ایم در مورد انواع ترس در کودکان به شما عزیزان خدمات تخصصی برای درمان ارائه دهیم پس قاعدتا در مورد ترس ها و نگرانی ها اگر اطلاعات کافی ندارید می توانید از یک متخصص کمک بگیرید . جهت اطلاعات بیشتر در زمینه مشکلات کودکان می توانید با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری را کسب کنید

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *