مشاوره ازدواج در صادقيه و غرب تهران

ما در مرکز مشاوره ازدواج در صادقيه وغرب تهران و درمان مشکلات زوجین توانسته ایم در ابعاد مختلف در کنار شما عزیزان باشیم، توانسته ایم که در زمینه درمان و شناخت و سبب یابی اختلافات زناشویی به شما کمک کنیم که زندگی آرام تر و لذت بخش تری را تجربه کنید .

شما عزيزان مي توانيد در زمينه هاي مختلف روانشناختي از متخصصين ما مشاوره بگيريد مثل: مشاوره کودک، مشاوره نوجوان، مشاوره طلاق، مشاوره خيانت ، مشاوره سکستراپ، مشاوره فردي و باليني ، مشاوره خانواده …. و البته در زمينه هاي مختلف از طريق مشاوره حضوري ، مشاوره آنلاين ميتوانيد از خدمات تخصصي ما بهره مند شويد.

 

مرکز مشاوره ازدواج در غرب تهران

کاملترين مشاوره ازدواج و مشاوره قبل ازدواج

 

برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوره 10 دقیقه ای رایگان ما در ارتباط باشید و یا جهت ارتباط با اپراتور می توانید با مرکز مشاوره ازدواج در صادقيه خانه مهر تماس بگیرید

مرکز مشاوره ازدواج در غرب تهران

کاملترين مشاوره ازدواج و مشاوره قبل ازدواج

مشاوره فردی و درمان مشکلات عاطفی

مشاوره ازدواج و اعتقادهای مذهبی براي ازدواج

 

خانواده شاد ساختنی است
خانواده شاد ساختنی است

 

مشاوره ازدواج در صادقيه و غرب تهران

 

اما ماهیت ازدواج بسیار پیچیده است زمانی که شما به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه می کنید ، عوامل زیربنایی تری را باید بررسی کنید . عواملی که شاید از نگاه شما دور بماند و یک متخصص و ارزیاب می تواند به شما کمک کند که چطور در زمینه تشخیص و پیدا کردن مسائلی که ممکن است در آینده گریبان شما را بگیرد ، بهتر عمل کنید .

مسائلی مثل تفاوت فرهنگی ، تفاوت سن ، مشکلات اقتصادی و مالی و مشکلات سلیقه ای بسیار مسئله جزئی تری است در مقابل سلامت روان و طرحواره هایی که گاهی باعث خیانت و جدایی می شود.

 

به طلاق فکر نکنيد

 

. متاسفانه آمار طلاق نشان می دهد که از هر 3 زوج یکی از زوجین طلاق رسمی می گیرد و همین نشان می دهد که روابط پرخطری ممکن است شما را تهدید کند به همین خاطر پیشنهاد ما به شما این است که از مشاور قبل از ازدواج در غرب تهران کمک بگیرید تا بتواند به شما کمک کند که روابط عاطفی سالم تری را تجربه کنید .

در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم که مشکلاتی که ممکن است شما در رابطه با آن روبرو شوید را بهتر بشناسیم پس همراه ما باشید . البته در  نظر داشته باشید که جهت اطلاعات بیشتر می توانید با اپراتور مرکز مشاوره قبل از ازدواج در غرب تهران تماس بگیرید یا با مشاوره 10 دقیقه ای رایگان ما گفتگو کنید تا بتوانید بهتر حل مسئله انجام دهید .

 

مرکز مشاوره خانواده خوب
مرکز مشاوره خانواده خوب

 

در مشاوره ازدواج چه چيزهايي بررسي ميشود؟

 

از مهم ترین مسائلی که در مشاوره قبل از ازدواج بررسی می شود ، طرحواره ها و باورهایی است که در کودکی شکل گرفته است که همین الان می تواند در ازدواج و انتخاب فعلی شما تاثیرگذار باشد یکی از این طرحواره های بسیار مهم ، طرحواره رها شدگی است.

اگر در دام طرحواره ای مثل طرحواره طرد و و رهاشدگی افتاده باشید ، باعث می شود که بیش از حد به طرف مقابل خود چسبندگی نشان دهید ، مدام نشانه هایی را برای از دست دادن همسرتان جستجو کنید و حتی نسبت به او بدبین شوید ، اضطراب های زیادی را تجربه کنید زیرا زیربنای این طرحواره ، حس غم و تنهایی است .

 

ترس از رهاشدن و تنهايي در ازدواج

 

ترس شما از تنهایی باعث می شود که اتفاقا افراد مورد علاقه و تعلقات خاطرتان را به مرور زمان از دست بدهید . به همین خاطر برای فرار از این اضطراب و این حس تنهایی مدام به اطرافیان خود وابسته می شوید و این باعث می شود که دائم حس و ترس از دست دادن و مرگشان را تجربه کنید .

پس همانطور که دیدید طرحواره ها نقش بسیار مهمی دارند اما ماجرا جایی سخت می شود که همین طرحواره باعث می شود شما آدم های بی مسئولیت و یا تعهد گریزی را انتخاب کنید که اتفاقا هیجانات و طرحواره شما را تحریک کند پس به همین خاطر تاکید ما این است که گاهی طرحواره های ناکارآمد می تواند آسیب هایی بسیار جدی به شما وارد کند .

 

خانواده سالم را با شناخت مهارت های ارتباطی بسازید
خانواده سالم را با شناخت مهارت های ارتباطی بسازید

 

در مشاوره ازدواج با طرحواره هاي خود آشنا ميشويد

 

یکی دیگر از طرحواره هایی که باعث می شود که شما هیجانات و رضایت درونی پایینی را تجربه کنید ، معیارهای سخت گیرانه است . در این طرحواره افراد سعی می کنند که سرسختانه تلاش کنند ، معیارهای عجیب و غریب و بلند پروازانه ای برای خودشان می گذارند ، اهمیت زیادی به موفقیت ، زیبایی ، پول ، نظم و ترتیب ، منزلت اجتماعی و لذت می دهند و حاظرند برای به دست آوردن این ویژگی ها حتی سلامتی ، روابط سالم و رضایت خودشان را از دست بدهند .

به همان اندازه که به خودشان سخت می گیرند ، به دیگران هم سخت می گیرند می توان به آنها برچسب های کمال خواهی و یا آدم هایی پرتوقع را زد زیرا از این کودکان در زمان کودکی شان انتظار می رفته است که بهترین باشند همین بهترین بودن باعث می شود که معیارهای غیر ممکنی را برای خود وضع کنند که نتوانند به آن برسند.

 

در مشاوره ازدواج مهارت هاي مهمي را ياد ميگيريد

 

حالا تصور کنید با همین معیار چطور می توانیم ازدواج موفقی داشته باشیم ، وقتی ما به خودمان بسیار سخت گیر و پرتوقع هستیم ، وقتی ما نسبت به خودمان اصلا شفقت و دوست داشتن عمیق درونی نداریم ، چطور می توانیم همچین چیزی را با همسرمان تجربه کنیم . قاعدتا این پرتوقعی و سخت گیری به سمت همسرهم سوق پیدا می کند و در ادامه برای فرزندمان هم می تواند آسیب زا باشد .

پس همانطور که دیدید یکی از مهم ترین مسائلی که باید به آن توجه کنیم این است که طرحواره هایی مثل معیارهای سخت گیرانه می تواند آسیب جدی به روابط ما وارد کند و ندانیم از کجا می آید .

 

روانشناس ازدواج و خانواده در خانه مهر
روانشناس ازدواج مشاوره ازدواج در صادقيه در خانه مهر

 

اگر نيازهاي بقيه را از خودت مهم تر ميداني ازدواج نکن

 

یکی دیگر از طرحواره هایی که ممکن است شما را در دام خودش قرار بدهد ، طرحواره اطاعت است افرادی که طرحواره اطاعت دارند نیازهای خودشان را فدای نیازهای دیگران می کنند ، به بقیه اجازه می دهند که بر آنها سوار شوند به این دلیل نیازهای خودشان را ابراز نمی کنند چون نمی خواهند دچار احساس گناه شوند یا اینکه فکر می کنند اگر نیازهای بقیه را در الویت قرار بدهند دیگران آنها را بیشتر دوست دارند و اگر نیازهای آنها را در نظر نگیرند به دیگران صدمه می زنند .

همانطور که دیدید طرحواره اطاعت باعث می شود که شما آدم های کنترل گری را انتخاب کنید این باعث می شود که به سمت افراد سلطه گر و خودخواه بروید و رابطه با همچین افرادی قاعدتا بسیار سخت و آسیب زا است پس طرحواره های ما باعث می شود ما از روی ترس ها و نیازهای برآورده نشده کودکی خود افرادی را انتخاب کنیم که مدام طرحواره های ما را شدت دهند و نگذارند که رابطه سلامت و امنی را تجربه کنیم .

 

در مشاوره قبل ازدواج طرحواره هاي همديگر را ميشناسيد

 

دقیقا در مشاوره فردی و مشاوره قبل از ازدواج سعی ما این است که شما طرحواره های خود را بشناسید ، از شدت و نوع طرحواره های خود آگاه شوید و قبل از آنکه وارد رابطه عاطفی شوید بتوانید نسبت به خودتان اطلاعات بیشتری داشته باشید . خودشناسی یکی از مهم ترین مولفه های یک ازدواج موفق است پس به همین خاطر نیاز است که برای رابطه خود سرمایه گذاری کنید ، به جای آنکه از طلاق و خیانت جلوگیری کنیم می توانیم از رابطه ناسالم جلوگیری کنیم

البته در مشاوره قبل از ازدواج در غرب تهران ما به شما کمک می کنیم که از طریق کتاب ، کارگاه های آموزشی ، جلسات فردی هم ، اطلاعات شما در مورد مهارت های بین فردی و مهارت های زناشویی بیشتر شود و هم ، به شما کمک می کنیم که رابطه سالم تری را تجربه کنید .

 

مشاوره ازدواج و خانواده در تهران
مشاوره ازدواج و خانواده در تهران

 

مشاوره ازدواج در صادقيه و غرب تهران و کمک به زوجين براي ارتباط سالم

 

و اما یکی دیگر از طرحواره هایی که در رابطه می تواند آسیب زننده باشد طرحواره شکست است البته توجه داشته باشید که طرحواره ها بیشتر از این حرف ها هستند و ما فقط چند نمونه برای شما عنوان کردیم . طرحواره شکست به شما این باور را می دهد که شما نمی توانید در شغل ، تحصیل و قسمت های مختلف زندگی خودتان موفق باشید اعتقاد دارد که اطرافیان و هم سن و سالان شما از شما خیلی بهتر هستند و این طرحواره باعث می شود که در شما حس حقارت ماندگار شود .

حالا همین طرحواره باعث می شود شما خودتان را همیشه بازنده و ناکافی بدانید و همین طرحواره شما را به سمت افرادی می برد که همین حس حقارت و نادیده گرفتن را در شما شدت می بخشند شما صرفا به سمت افرادی جذب می شوید که به شما حس ناتوانی را دوباره برچسب می زنند و اما این شروع یک چرخه باطل است که شما هیچ وقت نمی توانید هیجانات مثبتی را با همچین فردی تجربه کنید .

 

مشاوره ازدواج مهم است چون مهم ترين تصميم زندگي شماست

 

پیشنهاد ما به طورکلی به شما این است که قبل از آنکه در دام روابط ناسالم بیفتید از متخصصین و مشاورین مجرب کمک بگیرید . جهت اطلاعات بیشتر می توانید با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *