مشاوره ازدواج و رضایت زناشویی

 

همان طور که شاهد بودید در مقالات قبلی که 9 صمیمیت زوجین را برای شما معرفی کردیم و قصد داشتیم در این مقالات اول متوجه شویم که صمیمیت بین زوجین و رضایت زناشویی چگونه تعریف می شود

 

زمانی که داریم در مورد صمیمیت صحبت می کنیم زمانی که ارتباط را در سطح نرمالی در حال تعریف هستیم چه ابعادی را باید در نظر بگیریم ؟

چه زمانی می توانیم بگوییم که رابطه صمیمی و رضایت بخشی را در حال تجربه هستیم ؟

شما می توانید برای آنکه برای خودتان مروری شود مقالات زیر را مطالعه بفرمایید تا در زمینه صمیمیت ، 9 صمیمیت اصلی برای شما یادآوری شود :

مشاوره قبل از ازدواج از صمیمیت زیبایی شناختی میگوید

مشاوره قبل از ازدواج از صمیمیت تفریح میگوید

صمیمیت جسمی ازنگاه مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج و صمیمیت عقلانی زوجین

 

صمیمیت تفریح و زمانی را از زبان مشاوره قبل از ازدواج بشنوید
صمیمیت تفریح و زمانی را از زبان مشاوره قبل از ازدواج بشنوید

 

 

مشاوره ازدواج و رضایت زناشویی

 

اما در ادامه قصد داریم در مورد تفاوت در صمیمیت و رضایتمندی از ارتباط صحبت کنیم ما در بحث های قبلی به این نتیجه رسیدیم که احتمالا اگر همسران در شدت نیاز به یک مولفه صمیمیت با هم تفاوت داشته باشند

هر دوتای آن ها در آن حوزه از صمیمیت احساس نارضایتی می کنند یعنی وقتی که نیاز به صمیمیت تفریح و آزادی در شما زیاد باشد ، نیاز به صمیمیت زمان برای شما زیاد باشد  اگر همسرتان همچین صمیمیتی برایش تعریف نشده باشد و حتی مهارت های آن را بلد نباشد باعث احساس نارضایتی می شود.

 

اما چه کنیم برای آن که صمیمیت بیشتری داشته باشیم؟

 

چه راه حل هایی وجود دارد ؟ شما هم مثل سایر زوجین باید بتوانید این میزان از صمیمیت خود را به شکل منطقی و بالغانه بررسی کنید و در صورت لزوم از کارگاه ها ، مشاورین و کتاب های آموزشی کمک بگیرید تا به شما مهارت های صمیمیت را آموزش دهند و چه اتفاقی می افتد که بعضی از زوجین در یک حوزه از صمیمیت با هم تفاوت دارند

اما تبادلات صمیمی آن ها رضایت بخش و پاداش آفرین هم بوده است . این حالت ممکن است چند دلیل داشته باشد که ما قصد داریم در این مقاله در مورد همین چند دلیل صحبت کنیم .

اول اینکه اگر نیاز یا نیازهای مورد نظر که از سمت همسر ارضا نمی شود به عنوان هسته اصلی شخصیت در نظر گرفته نشود احتمالا نارضایتی کمتری در ارتباط به وجود می آید و بر عکس این شرایط وقتی است که نیاز ارضا نشده به عنوان پایه و اساس شخصیت فرد مقابل باشد  پس هسته ای بودن این نیاز در میزان نارضایتی بسیار نقش مهمی دارد .

 

 

مشاوره قبل از ازدواج خانه مهر به شما کمک می کند رابطه امن تری را تجربه کنید
مشاوره قبل از ازدواج خانه مهر به شما کمک می کند رابطه امن تری را تجربه کنید

 

 

تفاوت ها دردسرآفرین هستند؟

 

دومین این که ، تفاوت های موجود ممکن است آنقدر نباشد که دردسر آفرین باشند این حالت وقتی پیش می آید که نیاز مورد نظر را بتوانیم از طریق فرد یا ارتباطی دیگر در صورتی که این ارتباط تهدیدی برای انسجام  روابط زناشویی مان به شمار نرود ، انجام دهیم به طور مثال گاهی می توان نیازها را از طریق فعالیت هایی که در محل کار یا خودمان می توانیم از طریق دوستانمان انجام دهیم ، این نیازها را ارضا کنیم پس گاهی ممکن است تفاوت ها برای ما چون هسته های اصلی رضایتمندی ما نیستند دردسرساز نباشند .

 

منطقی تر یا احساسی تر؟

 

سومین موردی که اغلب انتظار می رود که مردم منطقی تر به ماجرا نگاه کنند اگر انتظار نداشته باشیم که همسرمان بتواند تمام نیازهای صمیمی ما ارضا کند اما با این حال در رابطه زناشویی این انتظار را داریم که همسرمان بتواند نیازهای اصلی مان را به اندازه ای که در توانش هست ارضا کند .

نارضایتی وقتی به وجود می آید که همسران نتوانند نیازهای خاص یا گروهی از نیازهای صمیمی همسرشان را به آن اندازه ای که او تعیین کرده است ارضا کنند

سطح قابل قبول و مورد پذیرش برای میزان صمیمیت در افراد متفاوت است یعنی ممکن است رضایت از میزان صمیمیت برای شما با دوستتان فرق داشته باشد پس لطفا در این زمینه خودتان را با هیچ کس مقایسه نکنید زیرا میزان صمیمیت مربوط به مسائل فردی و ذهنی می شود .

 

رضایت زناشویی
مشاوره قبل از ازدواج در زمینه صمیمیت جنسی به شما کمک میکند رضایت زناشویی را تجربه کنید

 

 

آیا با مفهوم پذیرندگی و تقابل آشنا هستید ؟

 

اگر بخواهیم تعریفی از رضایت از پذیرندگی بدهیم یعنی این که من یک رضایت ذهنی از کیفیت پذیرش ، همدلی و درکی که همسرم در پاسخ به خود افشایی صمیمی و بیان نیازهای ابراز شده اش دارد احساس می کنم یعنی می توانم در مقابل خودافشاگریی نیازهایش هم پذیرش داشته باشم ، هم همدلی و هم درک .

از خودتان سوال بپرسید چقدر پذیرندگی در رابطه شما وجود دارد اگر در مورد نیازها و هیجاناتتان صحبت کنید آیا گوش شنوایی وجود دارد ؟ آیا خودتان گوش شنوایی هستید در این زمینه ؟

رضایت از تقابل یعنی رضایت ذهنی از عمق ، گسترش و کیفیت خودافشایی . یعنی من چقدر در مقابل این خودافشایی از لحاظ هیجانی احساس مناسبی را تجربه می کنم به همین منظور در زمینه پذیرندگی یا رضایت از تقابل حتما نیاز به آموزش تکنیک داریم .

 

ما در مرکز مشاوره خانه مهر از طریق کارگاه ها ، همایش ها و مشاورین مجرب توانسته ایم برای شما زوجین عزیز در زمینه صمیمیت ها اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم جهت اطلاعات بیشتر می توانید با اپراتور مرکز مشاور خانه مهر تماس بگیرید .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *