مشاوره تلفنی اعتیاد و بهترین روش ترک اعتیاد

مشاوره تلفنی ترک اعتیاد و بهترین روش ترک اعتیاد را می توانید از متخصصین و مشاورین خانه مهر بخواهید ما در مرکز مشاوره تلفنی خانه ی مهر توانسته ایم در تمام زمینه های مشاوره به صورت تخصصی فعالیت کنیم.

مشاوره تلفنی اعتیاد یکی دیگر از آن مواردی است که در کنار مشاوره خانواده ، مشاوره قبل از ازدواج ، مشاوره کودک ونوجوان ، مشاوره بیماری های خاص توسط متخصصین در حال اجرا است.

 

 

مشاوره تلفنی اعتیاد و بهترین روش ترک اعتیاد

 

 

شما از طریق مشاوره تلفنی اعتیاد می توانید در تمام ابعاد وابستگی ، شناخت و درمان اعتیاد سوالات خود را بپرسید و در صورت لزوم می توانید به صورت حضوری به مرکز مشاوره خانه ی مهر مراجعه کنید.

تمام مشاورین تلفنی ما به صورت مستقر در مرکز مشاوره پاسخ گوی شما می باشند . مشاوره تلفنی اعتیاد در خانه ی مهر توسط 3 متخصص برجسته و دوره دیده در این زمینه انجام می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی اعتیاد و مشاوره تلفنی اعتیاد می توانید مقالات زیر را مطالعه بفرمایید.

 

مشاوره تلفنی بیماری های خاص، سالمندان و اعتیاد

مشاوره اعتیاد و ترک اعتیاد برای زندگی دوباره

مشاوره ترک اعتیاد و مراکز مشاوره حامی جوانان کشور

درمان عوارض روانی مصرف مواد مخدر و اعتیاد

 

اعتیاد چیست ؟

 

 

وابستگی و اختلالاتی که با مواد مخدر همراه می شوند را می شناسید ؟ به گفته ی مشاوره تلفنی اعتیاد اگر بخواهیم اعتیاد را در یک جمله تعریف کنیم وابستگی به موادی است که باعث ضرر به خود و اجتماع می شود  که باعث تغییرات در کارکرد مغز هم می شود.

حال نشانه های آن ، هم روانی است و هم جسمانی است مثل بروز هیجانات ، افسردگی ، رفتارهای نابهنجار، عصبانیت ها و یا اختلال در قضاوت ، درک ، توجه ، تمرکز است.

زمانی که فردی به مواد مخدر اعتیاد پبدا می کند وابستگی آن به مواد باعث می شود که تمایل شدیدی نسبت به ادامه مصرف مواد علی رغم آن که اثرات مضر و بد آن را می شناسد اما ادامه دهد.

 

 

مشاوره تلفنی اعتیاد و بهترین روش ترک اعتیاد
مشاوره تلفنی اعتیاد و بهترین روش ترک اعتیاد توسط تیم متخصص خانه مهر

 

 

مشاوره تلفنی اعتیاد به خانواده ها راهکار مقابله می دهد

 

 

توجه داشته باشید مشاوره تلفنی اعتیاد در خانه ی مهر به خانواده ها نیز مشاوره تخصصی می دهد تا بتوانند در شرایطی مثل دیدن صحنه هایی که نوجوانشان سیگار می کشند و یا مشکوک می شوند با آگاهی لازم و دقیق بهترین واکنش را نشان دهند.

واکنش و برخورد شما با این موضوع می تواند بسیار تاثیرگذار باشد شما باید بتوانید رابطه ی صمیمی و عاطفی با جوانان و نوجوان خود برقرار کنید و با عواقب و مشکلات اعتیاد آن ها را آشنا کنید.

 

در وهله ی اول ما به شما پیشنهاد می کنیم که گروه های مختلف مواد مخدر ، تاثیر های آن بر روان و جسم و نحوه ی مصرف آن ها را آموزش ببینید قطعا از زمانی که اطلاعات شما نسبت به این موضوع افزایش پیدا کند شما می توانید به فرزند خود نیز اطلاعات را انتقال دهید

 

 

انکار کردن مشکل را حل نمی کند

 

 

با انکار کردن مسائل و مشکلات هیچ گاه فرزند شما در امان نمی ماند بلکه با آگاهی است که می توانید حتی در نبود خودتان خیالتان راحت باشد.

متاسفانه امروزه میزان مصرف کنندگان و سن مصرف کنندگان کاهش چشمگیری داشته است پس در این زمینه قبل از آن که فرزند شما یا جوان شما به دام اعتیاد گرفتار شود باید در مرحله ی پیشگیری اطلاعات و یا عواقب آن را به او گوشزد کنید.

صمیمیت نقش اساسی در پیوند کلامی و عاطفی والد و فرزند ایفا می کند به گفته ی مشاوره تلفنی اعتیاد یکی از مهمترین مشکلات والدین این است که هیچ گاه فکر نمی کنند که کودک و نوجوانشان می توانند به مواد مخدر به دلیل در دسترس بودن و تحریکات اجتماعی فرزندشان نیز به آن گرفتار شوند.

 

مشاوره تلفنی اعتیاد از  چه طریق به شما کمک می کند؟

 

 

چه از طریق کارگاه و چه از طریق مشاوره تلفنی اعتیاد می توانید اطلاعات دقیقی را در این زمینه کسب کنید . گروه های مختلف مواد مخدر را می شناسید ؟

یک طبقه بندی در زمینه ی مواد مخدر بر اساس اثرهای ناشی از مواد است مثل :

1- مواد مخدر

2 – حشیش و ماری جوآنا

3- مواد محرک سیستم عصبی

4- مواد آرام کننده سیستم عصبی

5 – توهم زا ها

6- مواد استنشاقی

7- سیگار و نیکوتین .

ما در این مقاله مواد مخدر افیونی را برای شما شرح می دهیم این مواد ویژگی هایی مثل منگی ، بی احساسی ، بی دردی و تخدیر کننده دارند مواد مخدر می توانند طبیعی و یا صناعی باشند .

 

 

مواد مخدر طبیعی از مشتقات تریاک تهیه می شوند

 

 

مثل : تریاک ، مورفین ، کدئین و هروئین را می توان در این دسته قرار داد متادون جزء مواد مخدر صناعی است اما شایع ترین مواد مورد استفاده در ایران تریاک است

که معولا قهوه ای رنگ است و از گیاه خشخاش به دست می آید . تریاک را به صورت معمول به روش های مختلفی دود می کنند و گاهی از سوخته ی آن موادی به نام شیره نیز تهیه می کنند.

اما بعضی از افراد از طریق خوردن و تزریق مشتقات تریاک نیز دست می زنند اما نام های خیابانی این مواد ها مثل :

عروس ، ناز ، اشک خدا ، گرد شیطان ، خون کبوتر ، بچه مدرسه نیز نام گذاری می شوند.

 

اعتیاد و وابستگی به مواد برای همه است…..

 

 

به گفته ی مشاوره تلفنی اعتیاد موضوع مهم این است که تمام این مواد با هر نامی که نام گذاری بشود باعث اعتیاد و وابستگی به مواد می شود و بر روی شخصیت ، ادراک و شناخت فرد تاثیر بسیار مخربی را می گذارد.

مواد مخدر بر روی مغز ، بدن تاثیر بسیار مخربی را می گذارد و مواد مخدر می تواند باعث مرگ شما شود بسیاری از مصرف کننده های آن دچار عفونت های حاد خونی ، ایست قلبی و سیستم عصبی می شوند که منجر به مرگ می شود .

در مقاله بعدی با عنوان مشاوره تلفنی ترک اعتیاد با بهترین مشاوران به نشانه های تخصصی تری در مواد مخدر می پردازیم .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *