مشاوره تلفنی قبل از ازدواج و طلاق و شناخت فردی

مشاوره تلفنی قبل از ازدواج و طلاق در خانه مهر یکی از خدمات مهم و تخصصی محسوب می شود در زمینه ی مشاوره تلفنی قبل از ازدواج و طلاق مشاورین خانواده همراه شما می باشند

مشاوره ازدواج ، مشاوره خانواده ( مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت ، مشاوره سکس تراپی ) مشاوره کودک نوجوان ، مشاوره اعتیاد، مشاوره سالمندان ، مشاوره بیماری های خاص مثل ایدز ، ام اس ، سرطان در تمام زمینه های نامبرده شده می توانید از طریق اپراتور به متخصص در همان زمینه وصل شوید  همان طور که می دانید ما در خانه ی مهر توانسته ایم تمام خدمات روانشناختی را به صورت تفکیک شده در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

 

مشاوره تلفنی قبل از ازدواج و طلاق در خانه مهر

 

 

زمانی که شما به مرکز مشاوره تلفنی خانه ی مهر تماس می گیرید از طریق اپراتور و قسمت پذیرش بعد از یک ارزیابی و بررسی به متخصص در آن زمینه وصل می شوید

پس این نوید را به شما می دهیم که در مورد هر مشکلی در زمینه ی روانشناختی با خانه ی مهر تماس بگیرید به متخصص در همان زمینه مشاوره می کنید .

در زمینه ی مشاوره کودک و نوجوان ، بیماری های خاص ، مشاوره اعتیاد و سالمندان نیز مشاورین دوره دیده ای که تخصصی در این زمینه کار می کنند همراه شما خواهند بود .

 

 

مشاوره تلفنی قبل از ازدواج و طلاق چطور می تواند به زوجین کمک کند ؟

 

 

یکی از مهم ترین و اساسی ترین انتخاب های شما در زندگی بی شک ازدواج است زمانی که شما تصمیم به یک زندگی مشترک می گیرید باید ابعاد مختلف یک رابطه ی سالم را در نظر بگیرید

همان طور که می دانید سنجش وضعیت مالی ، اجتماعی ، خانوادگی ، تحصیلی یکی از ابعاد کوچک در زمینه ی سنجش مشاوره قبل از ازدواج است. به همین منظور متخصصین به صورت تخصصی تر از طریق تست و مصاحبه ی بالینی به ارزیابی زوجین می پردازند.

در مقاله ی قبلی ما در مورد گذشته و رشد کردن در خانواده سالم و نامتعارف صحبت کردیم حال یکی دیگر از ابعاد قابل بررسی در مشاوره قبل از ازدواج تاثیر سایر روابط بر خلق و خوی شما است.

در صورت تمایل مقالات زیر را مطالع بفرمایید تا با مشکلات طلاق و ازدواج بیشتر آشنا شوید :

 

مشاوره تلفنی ازدواج رایگان خانه مهر را می شناسید ؟

 

بهترین مشاوره تلفنی ازدواج و باورهای نادرست ازدواج

 

مشاوره ازدواج تلفنی و شناخت معیارهای ازدواج سالم

 

مشاوره قبل از ازدواج تلفنی و کاهش مشاجرات و طلاق

 

ارزیابی مشاوره تلفنی قبل از ازدواج

 

در این زمینه 16 سوال تخصصی مطرح می شود که ما چند نمونه را برای شما عنوان می کنیم . توجه داشته باشید هر کدام از این سوالات با توجه به پاسخ زوجین توسط متخصصین ارزیابی و بررسی می شود تا اگر در گذشته ی فرد چاله و تله هایی وجود داشته باشند بتوانند قبل از شروع زندگی آن ها را حل کنند .
1- آیا دوران کودکی و نوجوانی را در محیطی پر مهر و مثبت گذرانده اید ؟
2- آیا گفتگوی والدین و اطرافیان شما اغلب اوقات از دیدگاهی عیب جویی بوده است ؟
3- آیا در دوران کودکی خود شاهد خشونت جسمی ، عاطفی یا جنسی در خانواده بوده اید ؟
4- عقیده اطرافیانتان نسبت به ازدواج چیست آیا مایه پشیمانی یا خوشبختی می شود ؟
5- آیا شاهد خیانت پدر یا مادر خود بوده اید ؟
6- آیا همواره به شما گفته اند که جنس مقابل اعتماد و احترام نیست ؟
7- آیا از اعضای خانواده تان را از دست داده اید ؟ چطور با ناراحتی از دست دادن کنار آمده اید ؟

 

 

مشاوره تلفنی قبل از ازدواج و طلاق و شناخت فردی
مشاوره تلفنی قبل از ازدواج و طلاق و شناخت فردی

 

گذشته را باید پذیرفت نمی توان حذف کرد

 

 

سوالات بالا درباره تاثیر روابط بر روی کودک ونوجوان است که می تواند در زمینه ی زندگی زناشویی هم تاثیرات ناخودآگاهی بگذارد در زمینه ی مشاوره تلفنی قبل از ازدواج و طلاق هم بعد از بررسی مسائل فردی به روابط بین فردی می پردازند.

روابط بین فردی یعنی آموزش های لازم برای حل مشکلات در زندگی و یا آموختن نوازش ها و دنیای جنس مخالف .
به طور مثال در زمینه ی نوازش در روابط زناشویی ما چند دسته نوازش داریم گاهی ممکن است افراد نوازش هایی را خانواده ی خود در بین پدر و مادر دیده باشند و یا از طریق رسانه ها و مطالعاتی که انجام داده اند مهارت و ظرافت های نوازش کردن را یاد گرفته باشند

در این مواقع انواع نوازش های روانشناختی ، نوازش های جسمی و نوازش های خاص و کلامی را می توانند به همسر خود منتقل کنند .

 

نوازش کردن در زوجین را بلد هستید ؟

 

 

اما اگر زوجین در خانواده ای بزرگ شده باشند که نوازش کردن در روابط زناشویی را بلد نباشند زمخت ، خشن و سخت گیرانه این کار را انجام می دهند که باعث می شود که فرد مقابل علاوه بر آن که احساس لذت نکند دلخور و دمق هم بشود .

اما تاثیرات شناخت نوازش ها در روابط زناشویی چیست ؟ اگر زن و شوهری انواع نوازش های جسمی و کلامی را بشناسند عشق و صمیمیت در کلام ، لحن و رفتارهای آن ها موج می زند که روز به روز باعث می شود دو طرف به یکدیگر وابسته تر و عاشق تر شوند

و زندگی زناشویی آن ها پر از تلنگر و نوازشی مثبت و قوی می شود که این باعث تخلیه هیجانات و احساسات مثبت می شود . چند نشانه ی کوچک در نوازش دادن در غالب بالغ و کودک را برای شما عنوان می کنیم .

 

مشاوره قبل از ازدواج تلفنی ابعاد فردی را هم بررسی می کند

 

 

تاثیر کلمات بر روی احساسات هر آدمی می تواند معجزه باشد زیرا شما با انتخاب واژه و جملات می توانید ضربه های نوازشی عمیقی به فرد مقابل بزنید

به طور مثال کلمات والد نوازش گر به این شکل است :

چقدر دوست داشتنی هستی ، تو عالی هستی ، چقدر خوب .

کلمات کودک عاشق به این شکل می باشد : من فدایت شوم ، ای جانم ، تو همه ی جان منی ، گلم ، قلبم .

کلمات بالغ احساسی مثل تو زن با ارزشی هستی ، به تو افتخار می کنم ، چقدر خوب ، منظم هستی .

کلمات کودک بازی گوش : من دیوانه توام ، چقدر جیگری ، من فدات شم .

 

کلمات به تنهایی بی اثر هستند….

 

همان طور که می دانید کلمات متفاوت هستند قطعا شما می توانید در هر موقعیتی از نوازش های خاص همان موقعیت برای همسرتان استفاده کنید اما در این میان جدا از کلمه ، لحن و حالت گفتن شما بسیار موثر است

شما باید با ایما و اشاره های نوازشی آشنا شوید اگر بتوانید با زبان ، تن و بدن به هم نوازش دهید نشان می دهد که یکدیگر را به خوبی شناخته اید .

 

مشاوره تلفنی قبل از ازدواج و طلاق دقیقا در همین مسائل به شما کمک می کنند تا بهترین عملکرد در زندگی خود داشته باشید . برای دانستن ادامه اطلاعات در زمینه ی نوازش ها مقالات بعدی مرکز مشاوره خانه مهر را مطالعه کنید .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *