مشاوره تلفنی نوجوانان از خطر بلوغ جسمی و جنسی می گوید

مشاوره تلفنی نوجوانان از خطر بلوغ جنسی جسمی نوجوانان می گوید . ما در مرکز مشاوره تلفنی خانه ی مهر در تمام زمینه ها به شما عزیزان توسط تیمی مجرب مشاوره تلفنی را ارائه می دهیم . در زمینه ی مشاوره روانشناس کودک و نوجوان مقالات زیر به شما کمک می کند اطلاعات بیشتری کسب کنید :

مشاوره تلفنی نوجوان به تمام سوالات بلوغ پاسخ میدهد

 

مشاوره نوجوانان از نقش روابط در شخصیت نوجوان می گوید

 

 

توجه داشته باشید در مرکز مشاوره تلفنی خانه مهر با توجه به موضوع مورد نظر شما مشاوری که در آن زمینه تخصص دارد از طریق تلفن، ایمو یا واتساپ با شما در ارتباط می باشد در زمینه ی مشاوره تلفنی نوجوانان نیز با توجه به نیاز و مشکل شما متخصصین ما پاسخ گو می باشند .

نوجوانی و بلوغ را می شناسید ؟

 

 

نوجوانی یکی از حساس ترین مراحلی است که هر فردی با آن روبرو می شود زیرا نوجوانان از کودکی خود عبور کرده اند و وارد دنیای بزرگسالی شده اند اما با شروع و ورود به این دوره که می تواند از 12 سالگی تا 19 سالگی ادامه پیدا کند با چالش هایی روبرو می شوند

توجه داشته باشید کودک دیروز که تا چند وقت پیش برای انجام هر کاری وابستگی به والدینش داشته است و مسئولیت تمام رفتارهایش را خودش به عهده نمی گرفت حال وارد مقطعی از زندگی شده است که علاوه بر تغییرات جنسی و روانشناختی که در بدن او ایجاد شده است او باید کارهایی را با مسئولیت خودش انجام دهد.

اما نکته ای که توسط مشاوره تلفنی نوجوانان همیشه به آن تاکید می شود این است که با نوجوان خود وارد مشاجره و دعوا نشوید سعی کنید در زمان مشاجره نیازهای او را بشناسید ، درک کنید و در راستای حال خوب او قدم هایی را بردارید.

 

 

مشاوره تلفنی نوجوانان نقش نوجوان را بازگو می کند

 

 

درست است که ما در کودکی بسیاری از مسائل ، مسئولیت ها ، استقلال روانی ، هویت سالم را شکل می دهیم اما در دوران نوجوانی قرار است آن ها را به صورت علنی به اجرا درآوریم یعنی نوجوان شما در اجتماع ما نسبت به قبل بسیار پررنگ تر حضور پیدا کرده است .

به او کمک کنید که بتواند با گرفتن دستان شما و کمک گرفتن از شما دنیای نوجوانیشان را بسازند یکی از سوالات رایج والدین از مشاوره تلفنی نوجوانان این است :

 

نوجوان من اجازه نمی دهد که همراه او باشم او مرا پس می زند و حتی ارتباط عاطفی ما بسیار سرد شده است بسیار خودمختار است و اجازه نمی دهد در کارهایش او را همراهی کنیم

شما چطور ؟ آیا در حال حاظر نوجوانی دارید که اجازه ورود به مشکلات و مسائلش را به شما نمی دهد ؟

 

 

در وهله ی اول بدانید زمانی که کودکان شما از سن 5 – 6 سالگی به بعد وارد مدرسه می شوند گاهی والدین ارتباط عاطفیشان را با کودک به مرور زمان آن قدر قطع می کنند که وقتی وارد سن بلوغ و نوجوانی می شوند به طور خودکار کودک ارتباط عاطفی را با والدین پس می زند.

در آغوش گرفتن ، نوازش کردن و ابراز احساسات و دوست داشتن همیشگی است آدم ها به ارتباط سالم و همدلی همیشه نیازمند هستند اجازه ندهید که در دوران نوجوانی آن قدر ارتباط عاطفی و صمیمی شما گسسته شود که نتوانید در مسائل مهم همراه نوجوان خود باشید

 

 

مشاوره تلفنی نوجوانان از خطر بلوغ جنسی جسمی نوجوانان می گوید
مشاوره تلفنی نوجوانان به صمیمیت نوجوان با والدینش کمک می کند

 

مشاوره تلفنی نوجوانان علت سرپیچی را می گویند

 

 

طبق پژوهش های صورت گرفته یکی از مسائل مهم در نوجوانان سرپیچی علیه مراجع قدرت است. مراجع قدرت برای نوجوانان والدین و جامعه هستند .

جامعه شامل مدرسه و یا مراکزی است که نوجوان در آن حضور دارد اما علت چیست ؟

چرا نوجوان شما در مقابل گفته های شما ایستادگی می کند و پرخاشگری می کند؟ طبق پژوهش های صورت گرفته در خانواده هایی که محدودیت های زیادی برای نوجوانشان قائل هستند و طبق قوانین سفت و سخت عمل می کنند نوجوانشان به مرور زمان احساس می کنند برای کسب استقلال فردی نیاز است که مقابل والدینشان بایستند .

در بیشتر مواقع طبق گفته ی مشاوره تلفنی نوجوانان و حتی متخصصین ما در زمینه ی نوجوان یکی از علت های مهم در زمینه ی طغیان نوجوانان این است که والدین ویژگی های خاص نوجوانی را سرکوب می کنند.

 

 

شما نوجوان کودک را تحقیر می کنید ؟

 

 

والدین نیازهای جنسی و تغییرات جسمی نوجوان خود را مسخره می کنند آن ها افکار و احساسات نوجوان را زیر سوال می برند آیا شما می دانید که به دلیل جنب و جوش و سوخت و سازی که بدن نوجوانان در سنین 12 سالگی به بعد دارند بوی بدنشان متفاوت می شوند ؟

آیا شما می دانید استقلال داشتن به این معنا نیست که مانند دوران کودکی به نوجوان خود بگویید که باید این کار را انجام دهد و کار دیگر را نباید انجام دهد بلکه استقلال یعنی آموزش انتخاب و تصمیم گیری .

شما باید به انتخاب های نوجوان خود احترام بگذارید به دلیل پیدا کردن هویت گاهی نوجوانان دست به ظاهرهایی عجیب و غریب می زنند مدل موهای خاصی را انتخاب می کنند و یا حتی پوششان تغییر می کند شما چه واکنشی به نوجوان خود نشان می دهید ؟

آیا او را مسخره می کنید و محکوم می کنید که دیوانه شده است ؟

اگر شما هم جزء این دسته از والدین هستید این را بدانید که با این کار دقیقا بعد عاطفی شما با نوجوانتان گسسته می شود.

 

مشاوره تلفنی نوجوانان واکنش های والدین را رد می کند

 

 

شما باید به او فرصت بدهید تا بعضی چیزها را زیر نظر شما امتحان کند اجازه دهید در تابستان که زمانی دارند که می توانند مدل لباس خاص و یا مدل موی خاصی را داشته باشند امتحان کنند

به او بگویید که همه جوره او را دوست دارید حتی اگر انتخابش اشتباه باشد .

متاسفانه والدین از نوجوانان انتظارات غیر معقولی دارند یعنی انتظار دارند مانند خودشان به صورت بزرگسالانه فکر کنند و رفتار کنند به آن ها اجازه نمی دهند قدم هایشان را در راستای پیدا کردن هویت بردارند .

آن ها سوالات عجیب و غریبی در مورد مفهوم زندگی ، نقش آن ها در زندگی و یا اینکه اصلا کی هستند ، به کجا می روند و مرگ و زندگی به چه معناست برایشان پیش می آید .

همراه آن ها باشید به آن ها یاد دهید که برای انجام هر کاری از قبل تحقیقاتی را انجام دهند این باعث می شود که به مرور زمان یک روش مناسب را به آن ها آموزش دهید . وقتی چیزی را انتخاب می کنند همان لحظه با آن ها مخالفت نکنید

 

ما از طریق مشاوره تلفنی نوجوانان در تمام زمینه های نوجوان:

بلوغ جسمی وجنسی 

هویت یابی نوجوان 

چگونگی ارضای نیازهای جنسی

کنترل هیجانات و رفتارها و ترس های نوجوان از آینده

ازطریق روانشناس نوجوان متخصصین مجرب در این زمینه همراه شما هستیم .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *