مشاوره قبل از ازدواج تلفنی و کاهش مشاجرات و طلاق

مشاوره قبل از ازدواج تلفنی و کاهش مشاجرات و مشاوره طلاق چگونه صورت می گیرد ؟ مشاوره قبل از ازدواج تلفنی چطور می تواند قبل از شروع یک زندگی احتمالات طلاق و مشاجرات زناشویی را پیش بینی کند و حتی کاهش دهد ؟

همان طور که می دانید در مقالات قبلی ما از مشاوره فردی شروع کردیم و به صورت آیتم آیتم تا به اینجا پیش آمدیم :

 

مشاوره تلفنی طلاق و بازگشت مجدد زوجین

 

مشاوره ازدواج تلفنی تهران با بهترین مشاوران ازدواج

 

مشاوره خیانت تلفنی توسط بهترین مشاوران خانواده

 

در مشاوره قبل از ازدواج تلفنی همان طور که می دانید مشاورین و متخصصین هم روابط بین فردی شما را بررسی می کنند و هم مشکلات فردی زوجین را ارزیابی می کنند.

 

مشاوره قبل از ازدواج تلفنی و کاهش مشاجرات و طلاق

 

 

اگر با مشکلات اصلاح نشده ی فردی زندگی آینده ی خود را شروع کنید قطعا با مشکلات و اشکالاتی روبرو می شوید . حداقلش این است که شما باید با خودتان روراست باشید و مشکلات خود را ارزیابی کنید و به کمک اعضای خانواده و همسر خود آن ها را حل کنید

ما به شما پیشنهاد می دهیم که از مشاوره قبل از ازدواج تلفنی کمک بگیرید تا به شما مشاورین فردی را معرفی کنند تا بتوانید مشکلات خود را در سطح عمیق یعنی حتی بازگشت به کودکی حل کنید.

 

مشاوره قبل از ازدواج تلفنی ارزیابی فردی دقیق دارد

 

 

در ادامه ی مقاله ی قبلی با عنوان بهترین مشاوره ازدواج تلفنی در تهران برای ازدواج موفق به ویژگی های فردی می پردازیم که اگر خودتان و یا همسرتان این ویژگی ها را داشته باشید بهتر است قبل از شروع زندگی آن ها را حل کنید .

یکی از این ویژگی ها در ادامه ی 10 ویژگی قبلی این است که افراد فکر می کنند آن قدر کامل هستند که هیچ نقاط ضعفی در خودشان نمی بینند زمانی که شما هیچ نقطه ضعفی را در خودتان نمی بینید این باعث می شود که در زندگی مشترک تمام تقصیرها را بر گردن فرد مقابلتان بیاندازید و خودتان را مبرا از هر مشکلی ببینید.

 

مشاوره قبل از ازدواج تلفنی و کاهش مشاجرات و طلاق
مشاوره قبل از ازدواج تلفنی می تواند از طلاق و خیانت جلوگیری کند

 

 هرگز توان و تحمل ارزیابی و انتقاد را ندارند

 

اگر فردی هرگز توان و تحمل ارزیابی و انتقاد را ندارد قطعا از لحاظ عزت نفس دچار آسیب است. عزت نفس شما در کودکی در سن 3 تا 4 سالگی توسط والدین و محیط شکل گرفته است.

بی شک فقط مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره فردی می تواند این مشکل را در شما حل کند این را بدانید قابل حل است اگر شما به آن واقف شوید و درصدد حل کردن آن برآیید.
3 سومین مورد هیجان مدارانه رفتار کردن افراد است که بدون هیچ ارزیابی و مکس ارادی هیجانات خود را به صورت غلو شده نشان می دهند.

 

آیا اجازه ی تغییر فرد مقابل را داریم ؟

4- چهارمین مورد افرادی که فکر می کنند افکار ، احساسات و رفتارهای فرد مقابل و به صورت کلی تمام افراد را مطابق میل و دلخواه خودشان تغییر دهند.

مطمئن باشید که شما نه می توانید کسی را تغییر دهید و نه اجازه این کار را دارید بلکه باید تغییر رافقط از خودتان شروع کنید.
5- مورد پنجم افرادی هستند که نمی توانند دوستان گذشته ی خود را در زندگی مشترک کمرنگ کنند و با لقبی به نام رفیق باز باعث آسیب زدن به زندگی خود می شوند قطعا وقتی وارد یک رابطه ی مشترک می شوید قسمتی از وقت وانرژی خود را باید صرف زندگی مشترکتان بکنید

و شرایط شما نسبت به قبل تغییراتی می کند. در این زمینه می توانید با همسر خود گفت و گو کنید و نیاز خود را درمیان بگذارید اما توجه داشته باشید بیشتر وقت و انرژی شما صرف زندگی مشترک می شود.

 

کمال گرایی مثبت است یا آسیب زا ؟

6- مورد ششم افرادی هستند که نگاهشان کمال گرایانه است آن ها به دنبال فردی می گردند که در زندگی مشترک بدون هیچ مشکل و اختلافی با او زندگی کنند و با کوچکترین مشکل و اختلافی پا پس می کشند آیا همچین کسی وجود دارد ؟

قطعا همچین کسی وجود ندارد بلکه شما باید به خودشناسی خود بیشتر توجه کنید زیرا گره ها و چالش های درونی شماست که به دنبال همچین کمال گرایی می رود.
7- مورد هفتم رفتارهایی تدافعی و تهاجمی است که این افراد به دلیل آن که فقط منطق وطرز فکر خودشان را قبول دارند و دیگران را بی ارزش و طرز فکرشان را سطح پایین می دانند همیشه به دنبال آن هستند که بقیه را تحقیر کنند و یا با رفتاری تهاجمی نشان دهند که خودشان از بقیه بیشتر می فهمند

اگر شما با همین ویژگی ها وارد یک رابطه ی مشترک شوید آیا می توانید مکالمه ی رضایت بخشی را با همسرتان داشته باشد ؟

آیا می توانید یک گفتگوی موثر که پایه و اساسش تفاهم و نگاهی بدون قضاوت است را داشته باشید ؟ پس زمانی که مشاوره قبل از ازدواج و تلفنی تاکیید بر آن دارد که قبل از پرداختن به آموزش های بین فردی نیاز است که افراد مشکلات بین فردیشان را حل کنند به این دلیل است.

 

شما مدیریت مشکلات را بلد هستید ؟

8- مورد هشتم افرادی هستند که دامنه ی مشکلات شخصیشان را گسترش می دهند آن ها نمی توانند مشکلات کاری خود را با مسائل خانه یکی نکنند آن ها دائما در حال تنش واضطراب هستند و این تنش و اضطراب را به اعضای خانواده نیز انتقال می دهند

این در زمینه ی کنترل احساسات و هیجانات است که با یک سری تکنیک ها می توانید برآن غلبه کنید تا به اینجای کار توانستیم در 3 مقاله ی گذشته به مشکلات بین فردی توجه خاصی را نشان دهیم

تا به شما بگوییم زمانی که ویژگی های فردی شما ، مشکلات فردی شما به صورت کامل حل نشود مشاوره قبل از ازدواج تلفنی به حیطه ی روابط بین فردی وارد نمی شود زیرا متخصصین و مشاورین قصد دارند که به صورت عمیق و دقیق مسائل شما را ارزیابی کند و یک ازدواج موفق را به شما نشان دهند .

 

مشاوره قبل از ازدواج تلفنی یعنی داشتن رابطه ای سالم

بعد از شناخت فردی به شناخت ویژگی های مرتبط با همسر می رسیم اگر شما ویژگی ها ، محدودیت ها ، شرایط زیستی و روانی و حتی نقش همسرتان در زندگی ندانید نمی توانید واکنش مثبتی را به آن نشان دهید .

پس برای این مبحث نیاز به شناخت ویژگی های فرد مقابل دارید متاسفانه بعضی از این تفاوت ها ناشی از وضعیت فرهنگی ، عوامل محیطی و اجتماعی هستند که به صورت ناخودآگاه در ذهن ما شکل گرفته اند

اما ما قصد داریم در مقاله ی بعدی به این تفاوت ها که باعث سوءتفاهم بین زن ها و مردها و نابرابری آن ها در زندگی می شود بپردازیم .

 

 

همراه ما باشید تا در مقاله ی بعدی با عنوان مشاوره خانواده تلفنی به شناخت فردی و بین فردی کمک می کند به شناخت دنیای زنان و مردان بپردازید .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *