هشدار مرکز مشاوره کودک خوب در تهران در تحسین کودکان

و اما هشدارهایی که مرکز مشاوره کودک خوب در تهران در زمینه ی تحسین کردن کودکان مطرح کرده است بسیار مهم و قابل تامل است شما والدین عزیز برای آن که بتوانید کودکان سالم تر و موفق تر و از همه مهم تر شادتری را داشته باشید نیازمند آن است که بتوانید با دنیای کودکان آشتی کنید .

آشتی با دنیای کودکان یعنی شناخت زبان کودکان ، شناخت نیازها و عواطف و احساست کودکان . ما سعی کرده ایم که در تمام مقالات مشاوره کودک خانه ی مهر در هر زمینه ای از مسائل فرزند پروری و تربیتی همراه شما عزیزان باشیم .

شماره تماس با مرکز مشاوره خانه مهر

مرکز مشاوره کودک خوب در تهران باید چه ویژگی هایی  داشته باشد؟

 

 

خانه ی مهر خوشبختانه توانسته است یکی از بهترین مراکز مشاوره کودک خوب در تهران باشد زیرا در زمینه ی خود کودک هم به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای فعالیت می کند .
فعالیت مشاورین و متخصصین کودک ما بر این مبناست که در زمینه ی :

تفسیر نقاشی ، فرزند پروری ، رابطه ی والد و کودک ، اختلالات شخصیت ، اختلالات یادگیری ، نوروفیدبک ، TDCS و سایر رفتارها در زمینه ی رفتارها و عادت های عصبی کودک درمانگرانی تفکیک شده داشته باشد .

چه از لحاظ سنی و چه از لحاظ حوزه ی تخصص می توانید به مشاورین خانه ی مهر اعتماد کنید تا در هر زمینه ای با متخصص همان زمینه چه به صورت مشاوره تلفنی و چه به صورت مشاوره حضوری در ارتباط باشید .

در این زمینه هم جهت اطلاع از سایر مقالات در زمینه ی تربیت کودک و یا خدمات دیگر مشاوره کودک خانه ی مهر می توانید مقالات زیر را مطالعه بفرمایید .

مشاوره کودک آنلاین و افزایش خلاقیت در کودکان

 

روانشناس تلفنی کودک خوب در تهران و درمان چاقی کودکان

 

درمان پرخاشگری در کودکان ۵ ساله توسط روانشناس کودک

 

درمان پرخاشگری در کودکان ۷ ساله با مشاوره کودک

و اما در این مقاله به هشدارهایی که مرکز مشاوره کودک خوب در تهران در زمینه تحسین کردن کودکان عنوان کرده است می پردازیم .

 

هشدار مرکز مشاوره کودک خوب در تهران در تحسین کودکان

1- مطمعن شوید که تعریف و تمجید کردن شما مطابق با سن و توانایی کودک شما می باشد . زمانی که شما کودک کم سن و سال خود را برای مسواک زدن تشویق می کنید و از جمله ای مثل :

“دارم می بینم که هر روز دندوناتو مسواک می زنی ” ، می تواند نشانه ای از موفقیت و احساس غرور باشد اما شما اگر همین جمله را به یک نوجوان بگویید ممکن است احساس کند که به او توهین شده است پس تحسین باید متناسب با سن کودک صورت بگیرد و حتی نوع تحسین یعنی کلامی بودن یا هدیه دادن ، تشویقات دیگر نیزمتناسب با سن کودک صورت می گیرد .

 

تحسین یا یادآوری شکست ؟

 

 

2.از بیان جملات تحسین کننده ای که یاد آور ضعف و شکست های قبلی کودک می شوند حتما خودداری کنید . وقتی به او می گویید ” که بالاخره تونستی یک قطعه موسیقی رو اونطور که درسته بزنی ” یا جملاتی مثل این ” اصلا فکرشو نمی کردم که بتونی در این درس نمره ی قبولی بگیری ولی تو این کار را کردی ” یا ” فکرشو نمی کردم که در این مسابقه رتبه ی خوبی را بگیری ” باعث می شود که علاوه بر آن که کودک احساس تعریف و تحسین شدن نکند جدا از آن احساس خجالت زدگی و برگشت به ضعف ها و شکست های خودش هم بکند .

 

مرکز مشاوره کودک خوب در تهران از کلام گفتار درست می گوید

جملات زیر را بخوانید :
خیلی دوست دارم که اینطوری با ضرباتی موزون و محکم این آهنگ را می نوازی ” ، ” آدم وقتی به تو نگاه می کنه احساس خوشحالی بهش دست می ده ” ، ” می دونم خیلی زحمت کشیدی تا در این درس قبول شوی “.

دنیای کودکان را کنار بگذارید آیا شما به عنوان یک بزرگسال اگر قرار باشد کسی شما را تحسین کند جملات بالا را انتخاب می کنید یا 3 جمله ی اخیر را ؟

می بینید که بار منفی جملاتتان گاهی آن قدر زیاد است که جدا از آن که نوازش کلامی به کودک خود نداده اید بلکه او را به سمت ضعف ها و شکست هایش هم سوق داده اید .

 

مشاوره کودکان عصبانی

و اما به گفته ی مرکز مشاوره کودک خوب در تهران گاهی بسیاری از عصبانیت ها و خشم کودکان به دلیل رفتارهای خود والدین است ، به دلیل دعواها و مشاجرات ، به دلیل ناآگاهی والدین حتی در زمینه ی نوازش ها است .

همان طور که دیدید ممکن است بالا باعث یک جنجال و حتی قطع تلاش کودک شما برای نواختن یک ساز و ادامه تحصیل باشد و آن وقت شما با برچسب ” کودک خشمگین و عصبانی ” شما به دنبال یک مشاوره کودکان عصبانی می گردید تا بتوانید کودک خود را درمان کنید اما این نوید را به شما می دهیم که قدم اول در تربیت سالم یعنی آگاهی والدین .

 

به کودک خود فشار وارد نکنید

3- و اما مورد سوم نشان دادن شور و شعف اغرار آمیز از طرف والدین ممکن است در تمایل کودک به کسب موفقیت های بیشتر اخلال ایجاد کند . گاهی ممکن است هیجان مداوم والدین و خوشحالی عمیق آن ها به خاطر فعالیت های کودک باعث شود که به کودک شما فشارهایی وارد شود .

کودکی که در طول روز به دفعات می شنود ” تو چه پیانیست با استعدادی هستی ” ، ” تو باید در یک کنسرت بزرگ پیانو بزنی ” ممکن است با خودش این طور فکر کند :

والدین من بیشتر از آن که من توانایی اش را دارم از من توقع دارند و ایجاد این توقع باعث کمال گرا شدن و یا رفتارهای وسواسی در کودکان می شود .

 

شماره تماس با مرکز مشاوره خانه مهر

 

 

حواستان باشد تشویق و تحسین مانند تنبیه است

 

 

شما باید طیفی را در نظر بگیرید که باعث نشوید باری را مضاعف بر توانایی کودک بر دوش او بگذارید ، زمانی که انتظارات نابجا از کودک خود دارید کم کم او را به سمت خوشحال نبودن سوق می دهید .

ممکن است یک کودک موفق داشته باشید اما باید با کودک شاد خداحافظی کنید و همان طور که دیدید با دانستن چند نکته ی مهم به گفته ی مرکز مشاوره کودک خوب در تهران می توانید در زمینه ی مشاوره برای کودکان و یا کودکانی که شما آن ها را خشمگین و یا عصبانی می نامید کودک مهربان تر و شادتری را داشته باشید .

شما عزیزان می توانید در زمینه ی کسب مشاوره تلفنی و مشاوره حضوری با متخصصین خانه ی مهر از طریق زیر با ما در ارتباط باشید .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *