ازدواج با فرد خودشیفته و مغرور چه تبعاتی دارد؟

اجازه دهید خیلی جدی و واقعی بگوییم زمانی که افراد با شخصی خودشیفته آشنا می‌شوند، ممکن است دلباخته ظاهر و رفتار او شوند. آن‌ها ممکن است از خود بیخود شوند و فکر کنند «شاهزاده سوار بر اسب سفید» واقعا وجود دارد و آن‌ها کامل‌ترین زن یا مرد ممکن را ملاقات کردند. چنین تفکری طبیعی است و معمولا به ازدواج با فرد خودشیفته ختم شود.

پارتنر خودشیفته (و حالا همسر آن‌ها) ممکن است تا مدت‌ها توانسته باشد ذات خود را پنهان کند تا زمانی که متوجه شود می‌تواند خود را نمایان کند. آن‌ها یقینا می‌دانند چه زمانی دست به این کار بزنند. چون توانسته‌اند شما را متقاعد کنند که زوج عالی برای یکدیگر هستید و می‌توانید ازدواج کنید.

با این‌حال افراد خودشیفته هیچ‌کاری را به نفع سایرین انجام نمی‌دهند، از جمله سازش، کوتاه آمدن و فداکاری. آن‌ها به احساسات دیگران توجه نمی‌کنند و همدلی یا مهربانی نشان نمی‌دهند. در واقع همه چیز در مورد خودشان است و بس.

بنابراین قبل از ازدواج با فرد خودشیفته باید از تبعاتی که دارد، آگاه باشید. تا انتها همراه ما بمانید تا این تبعات را به شما توضیح دهیم.

ازدواج با فرد خودشیفته

مشکلات حل‌نشده

مهم نیست چه چیزی می‌خواهید، به چه چیزی نیاز دارید یا چقدر همسرتان باید عدالت را برای شما رعایت کند، چون زمان ازدواج با فرد خودشیفته نباید انتظار داشته باشید این مسائل اصلا برای او مهم باشند. باور آن سخت است، اما حقیقت دارد.

اگر یک همسر مغرور و خودشیفته داشته باشید، توجه اصلی او روی نیازها و موارد مربوط به خودش است. بنابراین هر چیزی را که نیاز دارید، باید به‌تنهایی رفع کنید یا از جای دیگر کمک بگیرید.

چنین رفتار خودشیفتگی قابل تایید نیست و بنیاد یک ازدواج سالم را تشکیل نمی‌دهد و شما باید انتظار عدالت، عشق و توجه همسر خود را داشته باشید. ما همه شایسته آن هستیم اما ازدواج با مرد خودخواه چنین تبعاتی دارد.

انتظار متقابل برآورده‌ نشده

موضوع آزاردهنده‌ای که زمان ازدواج با فرد خودشیفته باید منتظر آن باشید، انتظارهای متقابل برآورده‌ نشده است. به‌عنوان مثال شما باید مشکلات و کشمکش‌ها را رفع کنید، باید حس عدالت را به همسر خود ارائه دهید، باید به آن‌ها بگویید چقدر دوستشان دارید و به آن‌ها نیاز دارید، باید کوتاه بیایید، به همسر خود توجه نشان دهید و عاشق او باشید. اما نمی‌توانید انتظار متقابلی از آن‌ها داشته باشید.

همان‌طور که در بخش قبل توضیح دادیم، پس از ازدواج با فرد خودشیفته باید با این احساس‌ها کنار آیید.

حس از دست دادن خودتان

شما به خاطر فداکاری و کوتاه آمدن خود احساس کمبود محبت خواهید کرد و به مرور حس می‌کنید خودتان را از دست دادید. چون دائما فکر می‌کنید باید به فکر نیازهای او باشید و هرگز به نیازهای خود توجهی ندارید.

از طرفی پس از ازدواج با فرد خودشیفته رابطه شما در یک چرخه انتظار، امید، آسیب دیدن، خشمگین شدن، بخشیدن، فراموش کردن و تکرار مجدد تمام این موارد، گیر خواهد کرد.

همچنین بخوانید: مشکلات ازدواج با افراد دو قطبی و نحوه مقابله با آن‌ها

باید فوق‌العاده پوست کلفت و انعطاف‌پذیر باشید

اگر در این فکر هستید که با ازدواج با فرد خودشیفته باید انتظار چه چیز دیگری را داشته باشید، باید بگوییم پوست کلفت بودن جزو آن‌ها قرار می‌گیرد. بدون تردید عاشق او هستید، اما این علاقه نباید دلیل اصلی ازدواج با فردی مغرور باشد.

گاهی در زندگی ما با شرایطی روبرو می‌شویم که نیاز به تغییر داریم، گاهی باید به خاطر همسرمان قوی باشیم، گاهی دیگر همسرمان باید از ما پشتیبانی کند، چون بدیهی است که ما هم آسیب‌پذیر شویم.

اما متاسفانه زمان ازدواج با فرد خودشیفته نباید انتظار داشته باشید پشت شما قرار گیرد. صمیمیت و ارتباطی که باید با ازدواج شکل گیرد، وجود نخواهد داشت و بیشتر از حدی که تصور کنید، احساس تنهایی خواهید کرد.

ازدواج با فرد خودشیفته

سایر تبعات ازدواج با فرد خودشیفته

  • او همیشه شروط را تعریف خواهد کرد.
  • به حرف‌های شما هرگز گوش نخواهد کرد.
  • به‌ندرت به احساسات شما توجه می‌کند و تنها زمانی این کار را انجام می‌دهد که به‌نوعی به نفعش باشد.
  • او هرگز معذرت‌خواهی نخواهد کرد.
  • چیزی که بیشتر از همه برای او اهمیت دارد، دیدگاهی است که سایرین از او دارند.
  • خبری از همکاری یا مشارکت در کارهای شما نیست.
  • انتظارهای شما تا حدی رنگ می‌بازند که فقط به این دلیل که با شما حرف نمی‌زند، سر شما داد نمی‌زند یا خیانت نمی‌کند، راضی خواهید بود.
  • هرگز برنده نخواهید شد.
  • ارزش‌های شما تا حدی تقلیل می‌یابند که در دید او هیچی می‌شوند. در واقع غریبه‌ها برای او بیشتر ارزش دارند تا شما.
  • او شما را بابت تمام مشکلاتی که رابطه‌تان دارد، سرزنش خواهد کرد.
  • شما خودتان را سرزنش خواهید کرد.
  • از نقاط ضعف شما علیه‌تان استفاده می‌کند.
  • مسئولیت‌های خود در خانه را انجام نمی‌دهد.
  • هرطور که بخواهد می‌آید و می‌رود.
  • زمانی که سعی می‌کنید به او مسئولیت‌هایش را گوشزد کنید، عصبانی خواهد شد.
  • مستقیما به سوال‌هایتان پاسخ نخواهد داد.
  • به چیزهایی که برای شما مهم هستند، اهمیتی نشان نمی‌دهد.
  • هرگز در مورد روز شما و اتفاق‌هایی که پشت سر گذاشتید، سوال نمی‌پرسد.
  • احساس می‌کنید گیر افتادید و نمی‌توانید او را ترک کنید.
  • دلتان برای او تنگ خواهد شد و همیشه منتظرش هستید.

ازدواج با فرد خودشیفته

استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج در صادقیه برای جلوگیری از مشکلات ازدواج با فرد خودشیفته

بدون تردید همه دوست دارند ازدواجی سالم داشته باشند و خوشبخت شوند. اما با این‌حال ما گاهی به علت پایین بودن اطلاعاتمان یا بستن چشمانمان به روی مشکلاتی که طرف مقابل دارد، تصمیم می‌گیریم تنها براساس احساسات خود ازدواج کنیم.

ازدواج با فرد خودشیفته و مغرور یکی از تجربه‌هایی است که افراد تنها پس از رفتن زیر یک سقف متوجه مشکلات آن می‌شوند. چون بسیاری از این افراد در دوران آشنایی می‌دانند چطور طرف مقابل را فریب دهند و شخصیت اصلی خود را مخفی کنند.

بنابراین توصیه می‌کنیم با استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج در غرب تهران خانه مهر، شریک زندگی احتمالی خود را بیشتر بشناسید و از مشکلاتی که در آینده ممکن است تجربه کنید، پیشگیری کنید. یک رابطه سالم و همراه با شادی، حق مسلم شما است. پس خود را از آن دریغ نکنید.

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *