بهترين مشاوره کودک در مرکز تخصصی روانشناسی کودک

مشاوره کودک و روانشناس کودک به شما کمک می کند که در ابعاد مختلف روانشناختی بتوانید با کودکان خود بهترین عملکرد را داشته باشید ما در مرکز تخصصی روانشناسی کودک و نوجوان در غرب تهران توانسته ایم یکی از بهترین مراکزی باشیم که در ابعاد مختلف اختلالات و مشکلات کودکان به شکل تیمی فعالیت می کند .

مرکز مشاوره کودک و نوجوان در غرب تهران و صادقیه می تواند به شما کمک کند که روابط عاطفی و هیجانی بهتری را با فرزندان خود تجربه کنید .  همانطور که می دانید ما هم در مرکز مشاوره کودک و نوجوان غرب تهران و خانه مهر در کنار شما عزیزان هستیم تا بتوانید رفتارهای کودک خود را اصلاح کنید و قبل از اصلاح رفتار کودک خود در مورد فرزند پروری و مدل های تربیتی اطلاعاتی را کسب کنید .

مرکز مشاوره کودک در غرب تهران و تربيت کودکان

مشاوره کودک و کودکان کنجکاو

مشاوره کودک با ترس بیرون رفتن در کودکان

مشاوره کودک و ترس از آب در کودکان

بهترين مشاوره کودک و نوجوان در صادقيه

 

مرکز تخصصی روانشناسی
لجبازي در کودکان و درمان مشکلات رفتاري در کودکان مرکز تخصصی روانشناسی

 

بهترين مشاوره کودک در مرکز تخصصی روانشناسی کودک

 

ما به شکل تیمی در مرکز تخصصی روانشناسی خانه مهر به شما عزیزان کمک می کنیم که بهترین انتخاب ها را داشته باشید و بتوانید عملکرد خود را با فرزندان خود به بهترین شکل برای خانواده خود طراحی کنید و بتوانید در مرحله پیشگیری قدم های محکمی بردارید قطعا هر کاری که برای کودک خود انجام می دهید از نگاه مشاور کودک و روانشناس کودک پیشگیری محسوب می شود این بهترین سرمایه ای است که ما می توانیم برای کودکانمان داشته باشیم تا کودکان شادتر و سلامت تری داشته باشیم .

وقتی که کودک ما به شکل ژنتیکی دچار اضطراب است و اطرافیان و والدین هم خودشان باعث می شوند که این اضطراب از طریق محیطی فعال شود قاعدتا در آینده به فردی مضطرب تبدیل می شود به همین خاطر ما در کنار شما هستیم تا بتوانیم به شما کمک کنیم که زندگی سلامت تر و راحت تری را تجربه کنید .

همراه ما باشید تا باز هم در این مقاله در مورد ابعاد مختلف شخصیتی کودک با شما عزیزان گفتگو کنیم .

 

چگونه با کودکی که اشیاء را می اندازد باید برخورد کنیم ؟

 

کودک پرتاب اشیایی که جلوی دستش است را به صورت آزمایشی آغاز می کند می توان گفت در حال کشف و کنجکاوی اطرافش هست ، صداها و لمس اجسام و صرفا می خواهد ببیند با انجام این کار چه اتفاقی می افتد . توجه کنید نوزاد بطری اش را روی زمین می اندازد و گریه می کند و شما به سرعت آن را برمی دارید به زودی این کار برای کودک به شکل یک بازی درمی آید در آغاز آن را به صورت یک رفتار یادگیری در نظر بگیرید ولی به آن توجه زیادی نکنید چون در غیر این صورت این رفتار را تقویت می کنید و کودک به این نتیجه می رسد که بازی جالبی است و شما به این نتیجه می رسید که در حال دیوانه شدن هستید.

 

ارزيابي دقيق بايد توسط مشاوره کودک و روانشناس کودک انجام شود

 

اما اگر کودک شما مدام در حال انداختن اشیاء است روش های زیر را می توانید بکار ببرید البته همه رفتارهای کودکان باید توسط یک مشاور کودک و روانشناس کودک به شکل تخصصی ارزیابی شود به همین خاطر پیشنهاد ما به شما این است که قبل از آنکه تکنیک هایی که در مقالات به شما گفته می شود را انجام دهید حتما از یک مشاور کودک کمک بگیرید .

شی افتاده را بلند کنید و به کودک برگردانید گاهی او صرفا هنوز توانایی در دست گرفتن را یاد نگرفته است و در حال تمرین کردن آن است ولی وقتی که به دست گرفتن را یاد گرفت ، انداختن را نیز یاد می گیرد .

 

مرکز تخصصی روانشناسی
ترس در کودکان باید توسط یک مشاوره کودک مرکز تخصصی روانشناسی درمان شود

 

بی توجهی کنید

 

یکی از روش ها این است که به آن بی توجهی کنید وقتی انداختن به صورت بازی کودک درآمد و شما از آن خسته شدید آن را دائم به کودک برنگردانید شی را روی زمین رها کنید و توجه او را به چیز دیگری جلب کنید . در مورد کودکانی که بزرگتر هستند ، وسیله را به آنها برگردانید اما به آنها بگویید اگر دوباره آن را بیندازد مدتی مال من میشه سپس وقتی که روی زمین انداخت آن را برای چند دقیقه نزد خود نگه دارید این روش وقتی که کودک سر میز شام دائم اسباب بازی ها یا قاشق و چنگال را می اندازد موثر است .

 

کودک را به طور موقت از آن شی محروم کنید

 

پرتاب کردن ، با اینکه این روش نیز نوعی از آزمایش و وسیله ای برای رشد مهارت های کودک است ولی نمی توان به آن بی اعتنایی کرد و آن را نادیده گرفت چون ممکن است خطرناک باشد قاطع باشید ، وقتی که کودکتان چیزی را روی زمین می اندازد با صدای بلند و روشن بگویید ” نه ننداز ” . کودک را به طور موقت از آن شی محروم کنید اگر کودک باز هم به انداختن ادامه داد آن را دستش بگیرید و به مدت 2 دقیقه در دست خود نگه دارید اگر باز هم ادامه داد تمام روز کودک را از آن شی محروم کنید .

می توانید به طور موقت کودک را بیرون ببرید اگر نمی توانید وسیله را دور کنید و کودک را از آن محروم کنید . کودک را از آنجا بیرون ببرید و او را در حالت محرومیت موقت نگه دارید البته در مورد تکنیک های محرومیت موقت همانطور که یادتان است در مقالات قبلی به شکل مفصل گفتگو کردیم .

 

از روش تصحیح بیش از حد استفاده کنید

 

یکی دیگر از روش هایی که می توانید بکار ببرید این است که از روش تصحیح بیش از حد استفاده کنید . او را وادارید که آنچه را بهم ریخته ، درست کند اگر سنگ های باغچه را به این سو و آن سو پرتاب کرده است او را وادارید که دوباره سنگ هایی که پرت کرده جمع کند در صورت لزوم دستش را بگیرید و او را راهنمایی کنید که چطور کاری را که خراب کرده است درست کند . تصحیح بیش از حد می تواند عذرخواهی از افرادی که کودک آنها را آزرده کرده یا اشیاء آنها را شکسته است باشد مثلا اگر چیزی را شکسته است می توانید او را وادار کنید که تکه های آن را جمع کند .

باز هم تاکید می کنیم که به طور کلی هر مهارتی نیازمند آن است که مشاور کودکی در کنار شما باشد تا به شما کمک کند که چطور می توانید در موقعیت های مختلف در کنار کودک خود باشید . این را هم خاطر نشان کنید که ما در مرکز مشاوره کودک و نوجوان در غرب تهران و روانشناسی کودک به شما عزیزان کمک می کنیم که هم از طریق کارگاه ها ، همایش ها ، مشاوره های تلفنی و مشاوره های حضوری در ابعاد مختلف روانشناختی بتوانید با کودک خود ارتباط بگیرید و بتوانید برای سلامت روان کودک خود قدم بردارید .

 

مرکز تخصصی روانشناسی
مشاوره تلفنی کودک و نوجوان با تیمی مجرب و متخصص در خانه مهر

 

سر و صدا راه انداختن  براي کودکان مرحله اي از رشد است

 

سر و صدا راه انداختن : کودکان خردسال دوست دارند سر و صدا راه بیندازند و از این کار لذت می برند . اینکار جالب است ولی ممکن است به شدت اعصاب والدین را خراب کند در این حالت خلاقیت شما بسیار مهم است .

اشایی را که با زدن روی آنها سر و صدا راه می اندازند برای کودک فراهم کنید ، اسباب بازی هایی مانند طبل و میزهایی که به این منظور طراحی شده اند و یا قاشق چوبی ، کتری کهنه ، چکش پلاستیکی و سینی به او بدهید . اشیاء پلاستیکی یا لاستیکی کمتر اعصاب شما را خراب می کنند برای او به شکل واضح توضیح دهید و روشن کنید که روی چه چیزی می تواند بزند و سر و صدا راه بیندازد .

 

واضح و صريح با کودک خود صحبت کنيد

 

موقعیت ها را تعیین کنید ، اطمینان یابید که کودک می داند چه موقع می تواند و چه موقع نمی تواند سر و صدایی راه بیندازد مثل مثال بالا که به شما گفتیم به شکل واضح به او باید بگویید که روی چه چیزهایی می تواند بزند یا نمی تواند بزند بطور مثال روی طبلش می تواند بزند و صدای قشنگی می دهد ولی نباید با قاشق روی میز بزند .

در اینجا هم باید به شکل واضح موقعیت ها را برای کودک تعیین کنید ممکن است سر و صدا راه انداختن در خانه خوب باشد ولی در رستوران یا خانه پدربزرگ کار خوبی نیست برخی از والدین زمانی که در حال تهیه شام هستند به کودکانشان کاسه یا بشقاب می دهند تا با سر و صدا راه انداختن به این ترتیب همه چیز در آشپزخانه به خوبی و خوشی پیش برود .

 

خلاقيت و حوصله شما مهم است

 

خلاقیت شما در ارتباط و بازی کردن با کودکان بسیار مهم است به همین خاطر تاکید ما همیشه این است که لطفا از کارگاه های فرزند پروری استفاده کنید تا به شما بگویند که در هر موقعیتی چطور می توانید واکنش ها و اکت های سلامت تری داشته باشید.

 

پیامدهای کار کودک را به او نشان دهید

 

و آخرین نکته این است که پیامدهای کار کودک را به او نشان دهید اگر نمی توانید سر و صدای کودک را تحمل کنید و می خواهید متوقف شود آن شی که کودک با آن در حال ایجاد صدا است برای مدت معینی از دسترس کودک خود خارج کنید توجه داشته باشید که کودکان انعکاسی از رفتارهای ما هستند و قطعا درک دنیای کودکان نیازمند علم ، دانش و صبوری است شما زمانی که تصمیم به پدر شدن و مادر شدن می گیرید باید بپذیرید که در موقعیت های مختلف با اکت های و رفتارهای مختلف کودکتان سازش و علم روبرو شدن را داشته باشید

 

 

مرکز تخصصی روانشناسی
ترس در کودکان را با مشاوره کودک درمان کنید

 

مرکز مشاوره کودک و نوجوان خانه مهر در غرب تهران

 

به همین خاطر تاکید ما همیشه به والدین این است که در ابعاد مختلف تربیتی لطفا پیشقدم باشید و اجازه دهید که جامعه سالم تر و خوشحال تری را داشته باشیم ما هم به عنوان عضو کوچکی از جامعه در مرکز مشاوره کودک و نوجوان در غرب تهران و روانشناسی کودک به شما کمک می کنیم که در ابعاد مختلف ارتباط با فرزندانتان بهترین واکنش ها را داشته باشید . جهت اطلاعات بیشتر می توانید با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند که چطور می توانید با متخصصین ما در ارتباط باشید .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *