بهترین روانشناس کودک از مشکلات رایج کودکان می گوید

بهترین مشاوره کودک از مشکلات رایج کودکان می گوید . همان طور که می دانید در مقالات قبلی در زمینه ی روانشناس کودک خوب در تهران و درمان مشکلات رفتاری سعی کردیم که عادت های عصبی کودکان را در غالب های مختلف شرح دهیم .

اما در این مقاله نیز قصد داریم به یکی دیگر از عادات عصبی کودکان مثل کوبیدن سر به اجسام و تکان دادن بدن بپردازیم . قبل از آن معرفی بهترین روانشناس کودک از نگاه مراکز تخصصی روانشناسی می پردازیم .

 

انتظار شما از یک مشاوره کودک چیست؟  برای چه مسائلی می توان  از مشاوره کودک کمک گرفت؟

 

در این زمینه  روانشناس و مشاوره کودک خانم رعنا قاسمی در زمینه انتظارات و توقعات والدین از مشاوره کودک به سوالات زیر پاسخ میدهد:

روانشناس کودک چه کارهایی می تواند انجام دهد؟

روانشناس کودک چه کارهایی نمی تواند انجام دهد؟

با اتاق درمان مشاوره کودک و پروسه درمانی مشکلات کودک آشنا شوید

پادکست زیر را گوش دهید

 

 

شماره تماس با مرکز مشاوره خانه مهر

 

چه زمانی بهترین روانشناس کودک یا بهترین روانشناس ازدواج و خانواده می توانند بهترین عملکرد را داشته باشند ؟

 

بهترین روانشناس کودک باید بتواند در زمینه ی تشخیص و درمان اختلالات خبره باشد جدا از آن باید از خدمات جانبی در کنار مشاوره و روانشناسی هم آگاه باشد مثل :

رابطه ی والد – کودک که در حیطه ی مشاوره خانواده قرار می گیرد ، خدمات جانبی مثل TDCS و نوروفیدبک ، بازی درمانی و نمایش درمانی . همان طور که می دانید یک متخصص و روانشناس باید در یک حیطه ی خاص خودش را قوی کند.

 

بهترین روانشناس کودک در خانه مهر

 

 

به همین دلیل ما در خانه ی مهر توانسته ایم به صورت تیمی و تخصصی خدمات خود را ارائه دهیم به طور مثال در زمینه مشاوره کودک ، مشاوره TDCS ، نوروفیدبک ، بایوفیدبک ، روان سنج مشاوره اختلالات و عقب ماندگی ذهنی ، مشاوره تربیتی ، مهد کودک ها با هم متفاوت هستند.

هر کدام از متخصصین در یک حیطه و در رده های سنی خاص مثل تولد تا 6 سالگی ، 6 سالگی تا 15 سالگی و از 15 سالگی تا 20 سالگی فعالیت می کنند . همان طور که می دانید متخصصین و مشاوره نوجوان با کودک هم با هم متفاوت است.

 

مقالات دیگر خانه مهر در زمینه مشاوره کودک:

 

خانه مهر منتخب بهترین مرکز مشاوره کودک در غرب تهران

 

بهترین مشاور کودک و درمان ترس در کودکان

 

روانشناس تلفنی کودک خوب در تهران و درمان چاقی کودکان

 

درمان پرخاشگری در کودکان ۵ ساله توسط روانشناس کودک

 

بهترین روانشناس کودک از مشکلات رایج کودکان می گوید

 

 

کوبیدن سر کودکان به اجسام : قطعا والدین معدودی وجود دارند که بتوانند به تماشای کودکی که سرش را به دیوار می کوبد یا مداوم بدنش را تکان می دهد بنشینند ، آن ها نمی توانند برای آسیب های احتمالی که ممکن است به کودک برسد

نگران نباشند بلکه علاوه بر آن از وجود اختلالات روانی نیز در کودک می ترسند آن ها رفتارهای کودک را بر مبنای یک مشکل رفتاری شدید می انگارند . در ابتدا اجازه دهید برای آن که اطمینانی را به شما والدین بدهیم چند نکته را ذکر کنیم :

کودکان به ندرت با این رفتارها موجب آسیب به خودشان می شوند آن ها ممکن است از این فعالیت ها به عنوان برطرف کننده فشار روانی آرامبخش استفاده کنند به ویژه اگر یک روز سخت و پر اضطراب برای کودک باشد.

 

بسیاری از کودکان تا 3 ماهگی چنین عادت های آشفته ای را از خودشان نشان می دهند اما در بیشتر موارد تا 3 سالگی بسیاری از این عادت ها باید ترک شود اگر این 2 عادت بعد از 3 سالگی باقی بماند باید حتما از یک مشاوره کودک کمک بگیرید .

بهترین روانشناس کودک
بهترین روانشناس کودک را از مرکز مشاوره خانه مهر بخواهید

نادیده گرفتن در روش های تربیتی به چه معناست؟

 

 

به گفته ی بهترین روانشناس کودک یکی از روش های مهم در زمینه ی رفتارها و عادت های عصبی کودک نادیده گرفتن سنجیده است . زمانی که والدین توجه بیش از حدی به این رفتارها نشان می دهند نتیجه ی معکوسی خواهد داشت

سعی کنید این رفتارها را نادیده بگیرید یعنی تلاش کنید توجهی به آن نشان ندهید زمانی که کودک به سر کوبیدن و تکان دادن بدنش ادامه می دهد خونسرد باشید ، به او محبت نکنید اما بعد از آن که این کار را متوقف کرد به او نزدیک شوید به او علاقه و عشق خود را نشان دهید .

یکی از موارد مهم قبل از نادیده گرفتن سنجیده تغییر محیط است که وسایل اتاق را طوری بچینید که احتمال هر گونه آسیب کاهش پیدا کند یعنی تخت خواب کودک را از دیوار فاصله دهید یا دور تشک یا تخت خواب کودک را ضربه گیرهایی قرار بدهید که از نظر آسیب رسیدن خیال تان راحت شود.

 

کسب آرامش در تربیت کودکان را یاد بگیرید…

 

 

البته یک مورد مهم در زمینه ی ضربه گیرها این است که گاهی با کاهش صداهایی که از این رفتارهای کودک بلند می شود تمایل کودک به انجام آن نیز کاهش پیدا می کند .

به گفته ی بهترین روانشناس کودک شما باید راه های مختلفی را در این زمینه استفاده کنید نادیده گرفتن سنجیده یکی از روش ها است ، روش بعدی کسب آرامش برای کودک است .

یک فعالیت را جایگزین این رفتار کودک بکنید رفتارهایی مثل بازی های پرتحرک می تواند این رفتارها را در کودک تشدید کند . می توانید فعالیت های کم تحرکی مثل نقاشی ، کتاب خواندن و بازی با کارت هایی که نشسته است و تحرک شدیدی ندارد را جایگزین کنید .

 

 

شماره تماس با مرکز مشاوره خانه مهر

 

 

موسیقی و تنفس صحیح بهترین آموزش است

 

 

یکی دیگر از راه های جایگزین آموزش کسب آرامش به کودک است موسیقی ملایمی را برای او بگذارید و به او بگویید که چشمانش را ببندد و به آرامی نفس بکشد و خود را در یک مکان خیالی در حال قدم زدن تصور کند .

قبل از به خواب رفتن حتما کودک را آرام کنید ، اجازه ندهید با تنش های روزمره و بازی های پرتحرک به خواب بپردازد . یکی از نکات مهم درزمینه ی تربیتی کودک به گفته ی بهترین روانشناس کودک این است که شما باید قبل از خواب سعی کنید به کودک خود یاد دهید که به آرامش برسد ، با تنش و اضطراب وارد رختخواب نشود .

زمانی که قبل از خواب آموزش های لازم برای کسب آرامش به کودک یاد می دهید می تواند در موارد دیگر نیز از آن استفاده کند در هرمقاله ای در زمینه ی بهترین روانشناس کودک در مرکز مشاوره خانه ی مهر به یک عادت عصبی در کودک می پردازیم .

 

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *