بهترین مشاوره زوج در بالا بردن کیفیت ارتباط زناشویی

بهترین مشاوره زوج در بالا بردن کیفیت ارتباط زناشویی چگونه می تواند از مشکلات و مشاجرات شما کم کند ؟ برای داشتن زندگی سالم و لذت بخش نیاز است مهارت های لازم را جهت ارتباط زناشویی و یا در خصوص تربیت  کودک خود بدانید ، این آگاهی  نیازمند مطالعه و مشاوره  از افراد متخصص در زمینه ی رشد شخصیت خود و خانواده است. جهت اطلاع از مطالب مشابه در این زمینه مقالات زیر را مطالعه بفرمایید :

از طریق بهترین مشاوره زوج درمانگر خیانت زناشویی را کاهش دهید

بهترین مشاوره زوج و افزایش صمیمیت زناشویی

مشاور خانواده تهران زوجین را به طلاق و خیانت محکوم می کند

 

آیا شما اطلاعاتی در مورد بهترین مشاوره زوج درمانی و مرکز مشاوره اختلافات زناشویی دارید ؟

 

یکی از سوالات اساسی که مراجعین می پرسند این است که مشاوره زوج چگونه می تواند به ما در حل اختلافات زناشویی کمک کند ؟
خوش بختانه توانسته ایم یکی از بهترین مراکز مشاوره زوج و خانواده در تهران باشیم زیرا مشاورین ما به صورت تخصصی و با سابقه ی بالای کار توانسته اند مشکلات زوجین را در تمامی ابعاد بررسی و اطلاعات و آموزش های دقیقی را در اختیار مراجعین قرار دهند.

در زمینه ی ارزیابی و بررسی بالینی شما توسط یکی از بهترین روانشناس خانواده زن در تهران در کلینیک ما مورد سنجش قرار می گیرید و راه حل اختلافات زناشویی به صورت جداگانه به زوجین ارائه می شود

مشکلات فردی با مشاوره زوج ؟

 

1. بسیاری از مشکلات زناشویی مربوط به مشکلات فردی است یعنی زمانی که شما به مرکز مشاوره زوج مراجعه می کنید و شکایتتان مبنای مشکلات زناشویی است بعد از بررسی متوجه می شوید که بسیاری از اختلافات و چالش هایتان به دلیل مشکلات و اختلالات شخصیت فردی است.
شناختن و آگاهی نسبت به اختلالات شخصیت بسیار مهم است زیرا با فردی که دارای اختلال شخصیت هستند نمی توانید بدون چالش و در آرامش زندگی کنید پس نیاز است اختلافات زناشویی در عقد و نامزدی را جدی بگیرید.

در زمینه ی خودشناسی هم مشاور زوج درمانگر به شما کمک می کند به سطحی از خودشناسی برسید. شما چقدر نسبت به نیازها ، خلق و خو، ویژگی های شخصیتی خود آشنا هستید ؟شناخت فردی یعنی انتخاب بهتر و و یا کاهش مشاجرات بین فردی.

یکی دیگر از تکنیک های مشاوره زوج بررسی گذشته ی فردی است که باعث می شود زوجین الگوهای تکراری و غلط رفتاری خود را بشناسند و آن را تغییر دهند. اگر کسی کودکی سختی را گذرانده باشد نیاز است کودک درون خود را ترمیم کند تا در ابراز احساسات و خشم های درونی خود آگاه شود تا بتواند همسر و والد موفق تری شود.

 

بهترین مشاوره زوج در بالا بردن کیفیت ارتباط چگونه عمل می کند ؟

 

در وهله ی اول بعد از ارزیابی اگر نیاز باشد شما  یا همسرتان را به روانپزشک ارجاع می دهند که در صورت لزوم دارو درمانی را شروع کنید تا بتوانید به سطح نرمالی از لحاظ هیجانات و تکانش های رفتاری برسید.
اگر مبنا مشکلات اختلالات شخصیت نباشد مشاوره ی فردی شما شروع می شود جلسات شما هم به صورت مشترک و هم به صورت جداگانه برگزار می شود.

 

ما برای شما بهترین مشاوره زوج درمانی در تهران را برگزیده ایم تا بتواند از طریق پکیج درمانی زوج به شما کمک کند

در این پکیج شما آموزش هایی ابتدایی و پیشرفته را برای جلوگیری از دعوا و بالا بردن صمیمیت زناشویی آموزش می بینید

 

بهترین مشاوره زوج در بالا بردن کیفیت ارتباط زناشویی
بهترین مشاوره زوج آسیب های رابطه ی زناشویی را کاهش میدهد

 

پکیج مشاوره زوج چگونه است ؟

 

در پکیج آموزشی که شامل ( مشاوره فردی ، گروه درمانی ، کارگاه های آموزشی ، سی دی های آموزشی و کتاب هایی در این زمینه است ) متناسب با نیاز شما دوره را می گذرانید زیرا کارگاه ها نیز متفاوت است.
توجه داشته باشید کارگاه های گروه درمانی برای زوجین مزیت های زیادی دارند :

 

1. از نظر هزینه بسیار به صرفه هستند

 

2. شما می توانید از تجربیات دیگر افرادی که در جلسه حضور دارند استفاده کنید

 

3. تکنیک هایی را به صورت عملی  تمرین می کنید.
به طور مثال در وهله ی اول شناخت شیوه های ناکارآمد کنار آمدن با مشکلات که در درون هر فردی ممکن است به صورت شرطی نهادینه شده باشدو باعث به وجود آمدن مشکلات ارتباطی با همسر می شود را آموزش می بینید

گزیده ای از کارگاه های زوج درمانی:( گوش دادن فعال ، گفت و گوی موثر ، شناخت تاثیر زبان بدن در ارتباط، حل تعارضات ، شناخت عزت نفس ، شناخت طرحواره های ناکار آمد ، شناخت دنیای زنان و مردان ، مشکلات زناشویی و آموزش هایی در زمینه ی مشکلات جنسی).

شیوه های ناکارآمد باعث می شوند شما در نیازهای هیجانی و احساسی و یا بعد ارتباطات خود دچار ناکامی شوید بی شک الگوشکنی رفتاری کار سختی است و نمی توان به صورت فردی آن را انجام داد بلکه نیاز است در جلسات درمانی این کار را با نظارت یک متخصص انجام دهید.

 

جلسات درمانی خود را کامل کنید

 

نکته ی اساسی این است که اگر شما پیش بهترین مشاوره خانواده در تهران هم بروید اگر از آموزش های آن ها پیروی نکنید بی شک فایده ای ندارد

شما باید این را بپذیرید که سال ها با یک روش اشتباه بزرگ شده اید حال برای تغییر زمان لازم است اما این مهم است که شما چقدر پایبند به تغییر هستید آیا همچنان به رابطه ی اشتباه خود و یا ابزاری که تا به حال برای حل مشکلات خود به کار می بردید راضی هستید ؟

و یا به دنبال تغییری هستید که بتواند زندگی شما را بهبود دهد تا روابط سالم تری را تجربه کنید؟

مشکلات بین فردی چیست ؟

 

یکی از تعریف های ساده برای مشکلات بین فردی این است که در حوضه ی روابط بین فردی شما مشکلات تکراری را تجربه می کنید. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که برای برقراری و حفظ رابطه با همسر ، خانواده ، دوستان و یا محل کارتان دچار مشکل هستید

و این مشکلات برای مدت طولانی برای شما ادامه پیدا کرده و هم چنان تکرار می شود گویی همیشه یک الگوی تکراری و آشنا بر رابطه ی شما حکم فرماست به احتمال زیاد شما هم از مشکلات بین فردی رنج می برید.

دقیقا نقطه ی شروع کار یک مشاوره خانواده خوب و دکتر زوج درمانگر این است که بتواند همین چرخه و الگوی تکراری را بشکند

 

 چه عواملی باعث شکل گیری مشکلات بین فردی می شوند ؟

 

می توان گفت مشکلات بین فردی به دلیل بکار گیری راهکارهای مقابله ای ناکار آمد در رابطه به وجود می آیند. یعنی فرد از یک سری روش های ناموثر و عادت گونه در برخورد با تنش ها و مشکلات بین فردی اش استفاده می کند

چند نمونه از این روش های ناموثر مثل : حمله ، وابستگی و چسبندگی ، سرزنشگری و مقصر پنداری دیگران

الگوهای غلط را کنار بگذارید

 

آیا فکر می کنید زمانی که فردی و یا همسرتان از شما انتقاد می کند اگر از شیوه ی اجتناب و کناره گیری استفاده کنید مشکلتان حل می شود ؟

با نادیده گرفتن مشکل و صحبت نکردن و یا ترک اتاق آیا رابطه ی شما بهتر می شود ؟
و یا بیمار گونه به همسرتان وابستگی نشان دهید جوری که یک تهدید عاطفی برای او باشد و پیامی مثل اینکه ( اگر مرا تنها بگذاری زندگیم نابود می شود ) را به او بدهید ارتباطتان پایدار می شود ؟

آیا فکر می کنید این روش ها می تواند راهکار های معقولی برای حفظ رابطه ی شما باشند ؟

 

متاسفانه ما با سرزنش کردن و مقصر دانستن دیگران مسئولیت رفتار ، گفتار و انتخاب خودمان را نیز بر دوش دیگران می گذاریم

دقیقا مشاوره زوج و مشاوره خانواده برای این در کنار شما قرار می گیرد تا بتواند آرامش را به رابطه ی شما برگرداند. و تاثیراتی مثبت در شما ، همسر و ابعاد مختلف زندگی شما ایجاد کند.
ما به شما پیشنهاد می کنیم برای آنکه بتوانید ارتباط سالم تری را تجربه کنید حتما از بهترین مرکز مشاوره زوج در تهران کمک بگیرید

 

شما عزیزان و همراهان همیشگی مرکز مشاوره و روانپزشکی خانه مهر برای اطلاع از خدمات تخصصی مشاوره بالینی ( مثل درمان افسردگی ، درمان وسواس ، درمان فوبیا و تمام درمان های بالینی ) مشاوره کودک و نوجوان ، خدمات روانپزشکی ، خدمات مشاوره ازدواج و خانواده درمانی که در هر زمینه ای متخصص جدایی در حال فعالیت است را در صفحه ی اصلی ما دنبال کنید

همراه و هم گام همیشگی شما تیم مشاورین مرکز مشاوره خانه مهر

مقالات مشابه

7 پاسخ

  1. سلام وخداقوت.خدمت شماعزیز
    مقالات ارسالی برای بنده بسیارکاربردی وکمک مناسبی درجهت حل مشکلات اینجانب بود.سپاس🌹🌹

  2. سلام وخداقوت.خدمت شماعزیز
    مقالات ارسالی برای بنده بسیارکاربردی وکمک مناسبی درجهت حل مشکلات اینجانب بود.سپاس

  3. سلام ممنون ازمطالب علمی جامع وکاربردیتون.بسیاراستفاده بردم.موفق وشادباشین
    🌹🌹🌹

  4. سلام ممنون ازمطالب علمی جامع وکاربردیتون.بسیاراستفاده بردم.موفق وشادباشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *