جلسات مرکز مشاوره خانه مهر

جلسه مدیریت کلینیک خانم دکتر اکرم رحیمی با بزرگواران :

خانم دکتر طاهریان (نماینده از بهزیستی کشور و استان)
 خانم دکتر مشرفیان  (نماینده از بهزیستی کشور و استان)

 آقای دکتر رجبی و  آقای دکتر امینی ( نماینده از سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده)

 

در پی مکاتبات و جلسات صورت گرفته از سمت مرکز مشاوره خانه مهر با بهزیستی در زمینه ارزیابی میزان تعرفه های اعلام شده و شرایط ادامه  فعالیت مراکز مشاوره ، مدیریت مرکز مشاوره خانه مهر سرکار خانم اکرم رحیمی  پیش قدم شده است تا در حمایت از مراکز مشاوره و مشاورین قدم هایی بدارند. در قالب پرسش و پاسخ از خانم دکتر اکرم رحیمی در زمینه سرتیترهای جلسه سوالاتی را پرسیده ایم تا شما همکاران عزیز روان شناس هم در اخبار جلسه قرار بگیرید.

 

جلسات مرکز مشاوره خانه مهر
جلسات مرکز مشاوره خانه مهر

 

خانم دکتر اکرم رحیمی لزوم این جلسه در شرایط فعلی چیست؟

 

با سلام خدمت شما بزرگواران و آرزوی توفیق و سلامتی برای مشاورین عزیز سرزمینم. در واقع مدتی است که با همکاران بزرگوار و دلسوز بهزیستی در حال مذاکره هستیم که اتفاقا با سختی های پیش آمده در شرایط فعلی نیاز است از مراکز مشاوره بیشتر حمایت شود زیرا با توجه  به تعرفه مقرر شده از سمت بهزیستی و با توجه به بالا رفتن هزینه های کلینیک متاسفانه شاهد تعطیل شدن مراکز مشاوره هستیم که در اصل با کم شدن روز به روز مراکز مشاوره و افت انگیزه برای بالا بردن سطح دانش و تحصیل مشاورین علاوه بر آسیب به خود مشاورین این نشان از پاک شدن صورت مسئله است.

با توجه به مشکلات فعلی مردم و به طور کلی پیشگیری از معضلات جامعه آیا جامعه روانشناسی در حوزه پیش گیری قرار ندارد؟ آیا مشاورین نمی توانند از بروز بسیاری از ناهنجاری ها مداخله داشته باشند؟ بی شک پاسخ مثبت است ما مشاورین دلسوزی داریم که طی این سالها اولویت فعالیت آن ها خدمت رسانی بوده است و با اینکه تعرفه ها از سال 95 تغییری نکرده است اما همچنان با جان و دل در حال حمایت از بهزیستی روان مردم جامعه قدم برمیدارند. اما روز به روز با توجه به تورم و مشکلات مالی مشکلات مراکز بیشتر می شود.

جلسات مرکز مشاوره خانه مهر
جلسات مرکز مشاوره خانه مهر

 

 

خانم دکتر رحیمی شما نماینده از بین 3000 مرکز مشاوره شده اید و گویا مدت زیادی در حال مذاکره با بهزیستی هستید آیا از نگاه شما بهزیستی همسو با صحبت های شما هستند؟

بله اتفاقا حمایت همکاران محترم و دلسوز بهزیستی من رو در راهی که قدم برداشتم مصمم تر و امیدوارتر میکرد بسیار سپاس گزارم از عزیزان در بهزیستی که مرکز مارو قابل دونستن و ما رو نماینده مراکز دیگه کردن و خوش بختانه جلسه اخیر با همکاری خانم دکتر طاهریان (نماینده از بهزیستی کشور و استان) خانم دکتر مشرفیان  (نماینده از بهزیستی کشور و استان)  آقای دکتر رجبی و  آقای دکتر امینی ( نماینده از سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده) بسیار مفید و نوید بخش بود.

 

چرا مرکز مشاوره خانه مهر به نمایندگی مراکز مشاوره دیگر انتخاب شده است؟

 

خوش بختانه خانه مهر جزء مراکزی است که در زمینه مشاوره حضوری و مشاوره غیر حضوری فعالیت های تخصصی و گسترده ای رو داشته است و برای بنده باعث افتخار که برای مردم عزیز کشورم قدم بردارم و در طی سال های فعالیتم همیشه سعی کردم در زمینه پیشگیری و جلوگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت بیشتری انجام بدم .به این دلیل که قطعا داشتن یک جامعه شاد و سالم نیازمند خانواده سالم و شاد است که خوشبختانه  در زمینه مشاوره قبل از ازدواج و خانواده و مشاوره کودک و نوجوان خانه مهر فعالیت هایی در سطح ایران انجام داده است. خدمات مشاوره ای ما به شکل غیر حضوری هم برگزار میشود تا افرادی که در شهر های دورتری هستند بتوانند از خدمات تخصصی بهره مند شوند. و قطعا محبت همکاران عزیز شامل حال خانواده خانه مهر شده است و ما رو نماینده مراکز مشاوره بهزیستی کرده اند و بنده هم همه ی تلاشم رو انجام میدم که دیگر شاهد تعطیل شدن مراکز مشاوره نباشیم و مجدد انگیزه سازی کنیم برای مشاورین و روانشناس ها که قطعا نقش تاثیرگزاری در جامعه دارند.

 

مرکز مشاوره خانه مهر
مرکز مشاوره خانه مهر

 

به نظر شما که مدیر مرکز خانه مهر هستید و هم در بهزیستی فعالیت میکنید اگر مراکز حمایت نشوند چه آسیب هایی به جامعه وارد می شود؟

در وهله اول تعطیلی پی در پی مراکز و ضررهای مالی اما این پوسته ماجرا است و موضوع مهم تر این است که  جامعه همیشه به حمایت روانشناسان و مشاوران نیاز دارد در صورت تعطیلی مراکز باید منتظر آسیب های جدی اجتماعی و روانی زیادی باشیم. باید منتظر مشکلات بین فردی و افزایش طلاق و جدایی زیادی باشیم. بنده همیشه تاکید بسیاری در زمینه پیشگیری دارم چون شما یک خانواده آسیب خورده را در نظر بگیرید پدر و مادر فرزندان و جامعه کاملا درگیر کشمکش های یک خانواده می شود اما اگر قبل از ازدواج قبل از بچه دار شدن غربالگری و درمانی صورت بگیرد بسیاری از آسیب ها و مشکلات کمرنگ میشود. طبق تجارب چندین ساله فعالیت بنده در زمینه مشاوره زوج و خانواده مشکلاتی مثل بیکاری،اعتیاد، طلاق وخیانت نیازمند تحلیل و بررسی مشکلات فردی و خانواده است می بینید ابعاد مختلف جامعه نیازمند حمایت از مراکز مشاوره هستند و در حال ظاهر وقتی مشاورین مجرب و دلسوزی با هزینه کم در حال فعالیت هستند حداقل کاری که می توانیم انجام دهیم حمایت از حقوق مراکز و مشاورین است تا بتوانند مثل گذشته فعالیت کنند و دلسرد نشوند.

 

امیدوارم در هیچ زمینه ای مشکلات مالی و اقتصادی باعث ازبین رفتن مشاغل و فعالیت مردم عزیز و دوست داشتنی کشورم نشود و از جانب خودم این قول را میدهم که در زمینه حمایت از مراکز وابسته به بهزیستی و مشاورین تمام تلاشم رو انجام دهم و تشکر ویژه از همکاران محترم بهزیستی و مسئولین سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دارم.

 

 

 

 

جلسات مرکز مشاوره خانه مهر
جلسات مدیریت مرکز مشاوره خانه مهر

 

مقالات مشابه

دسته‌بندی‌‌ پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *