دلیل ازدواج کردن چیست؟ بررسی دلایل مهم برای ازدواج

دلایل مهم برای ازدواج از هر فردی به فرد دیگر فرقی می‌کند. در واقع تصمیم به رفتن به زیر یک سقف با فردی دیگر، تصمیم بسیار بزرگی است. چون همه با این امید ازدواج می‌کنند که زندگی بهتر و موفقی را بتوانند رقم بزنند. با این‌حال تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا مهم ترین دلایل ازدواج را بررسی کنیم.

دلایل مهم ضرورت ازدواج چه چیزهایی هستند؟

با وجود آن‌که هر فردی ممکن است به دلایل گوناگون بخواهد ازدواج کند، در ادامه مطلب دلایل مهم برای ازدواج را بررسی کردیم.

پول

شکی وجود ندارد که خیلی از افراد به دلیل داشتن یک وضعیت اقتصادی بهتر و پول ازدواج می‌کنند. این تصمیم در بین خانم‌ها بیشتر از آقایان است. آن‌ها علاوه بر پول در اعماق خود نیاز به امنیت، ثبات و راحتی را حس می‌کنند.

یک باور عمومی نیز وجود دارد که پول می‌تواند خوشبختی بیاورد و بنابراین آن را باید یکی از دلایل مهم ازدواج دانست.

دلایل مهم برای ازدواج

مصاحبت و همنشینی

نمی‌توان این حقیقت را انکار کرد که همه ما پیر می‌شویم. یکی از دلایل مهم برای ازدواج پیدا کردن فردی است که در دوران سالخوردگی یا سال‌های بعدی زندگی ما، کنارمان باشد و بتوانیم از مصاحبت و همنشینی او استفاده کنیم.

افراد زمانی که فردی را در کنار خود داشته باشند و به او مهر بورزند، احساس راحتی می‌کنند و کمتر مسائلی مانند احساس تنهایی یا حتی افسردگی، گریبان آن‌ها را می‌گیرد.

اخذ شهروندی

یکی از مهم ترین دلایل ازدواج به‌ویژه برای مهاجران اخذ شهروندی کشوری دیگر است. با این‌حال بسیاری از این روابط باید برپایه انگیزه‌های دیگری نیز انجام شوند تا بتوانند سرانجام خوبی داشته باشند.

فشار خانواده

در بسیاری از خانواده‌ها، به‌ویژه جوامع سنتی، اگر فردی تا سن 30 سالگی خود ازدواج نکرده باشد با فشار اطرافیان برای ازدواج روبرو خواهد شد. شدت این فشار روی افرادی که والدین آن‌ها دوست دارند نوه‌های خود را ببینند، بیشتر خواهد بود.

خوش‌بینی

شاید باور آن سخت باشد اما خوش‌بینی یکی دیگر از دلایل مهم برای ازدواج در برخی افراد است. رویای داشتن یک پایان شاد حتی در دنیای مدرن امروزی، همچنان بسیار ملموس و واقعی است. عاشق شدن آسان است و افراد خوش‌بین به این دلیل ازدواج می‌کنند که باور دارند همه چیز عالی پیش خواهد رفت.

از سوی دیگر مدت زمان ازدواج افراد بدبین بیشتر خواهد بود، چون فکر می‌کنند بهتر از این را نمی‌توانند تجربه کنند.

انتظارهای اجتماعی

تا همین چندین سال پیش زمانی که فردی 40 سالگی را رد می‌کرد و هنوز متاهل نبود، انگ‌های اجتماعی زیادی به او زده می‌شد. چنین فشارها و انتظارهای اجتماعی هنوز وجود دارند و حتی بسیاری از اداره‌ها و محیط‌های کار زمانی که فردی مجرد باشد، دیدگاه خود را ممکن است به او عوض کنند.

این برخورد جامعه مختص به کشورمان نیست و بسیاری از جوامع خارجی از شهروندان خود انتظار تشکیل خانواده را دارند. بنابراین انتظارهای اجتماعی را باید یکی دیگر از دلایل مهم برای ازدواج معرفی کنیم.

دلایل مهم برای ازدواج

پیدا کردن فردی که ما را کامل کند و او را دوست داشته باشیم

یکی از دلایل مهم ازدواج برای بسیاری از افراد این است که اعتقاد دارند عشق فردی دیگر به آن‌ها حس ارزشمندی و امنیتی را می‌دهد که دنبال آن می‌گردند. همچنین به باور آن‌ها فرزندآوری باعث خواهد شد در زندگی خود معنا را پیدا کنند.

بنابراین پیوند مشترک برای این دسته از افراد به معنای پیدا کردن فردی است که آن‌ها را کامل خواهد کرد و حالا می‌توانند زندگی خود را در مسیر سالمی پیش ببرند.

داشتن تعهد

یکی دیگر از دلایل مهم ضرورت ازدواج داشتن تعهد بوده، چون به عقیده بسیاری از افراد ازدواج کامل‌ترین شکل متعهد شدن است. با آن‌که برخی افراد فکر می‌کنند ازدواج الزاما به معنای اثبات عشق به پارتنرشان نیست اما همچنان به دلایل سنتی و فرهنگی، ازدواج حس تعهد را در افراد زنده و اجباری می‌کند.

بنابراین یکی دیگر از دلایل مهم برای ازدواج، تشکیل خانواده و متعهد شدن به شریک زندگی است.

رسمی کردن یک رابطه

غیرقابل انکار است که تعداد دوستی‌های قبل از ازدواج در تمام جوامع رو به افزایش است. ازدواج از نظر خیلی از افراد برقراری ارتباطی عمیق و دائمی است. آن‌ها به این تصمیم به‌عنوان راهی برای شروع یک زندگی جدید نگاه می‌کنند.

بنابراین تصمیم می‌گیرند رابطه خود را با ازدواج رسمی کنند. از طرف دیگر گاهی اعتقادهای مذهبی و پایبندی خانواده‌ها دو طرف را ملزم خواهد کرد که برای حفظ رابطه خود ازدواج کنند. برقراری پیوند مشترک به معنای جشن گرفتن عشق است و جامعه آن را ارزشمند می‌داند.

مدیریت بهتر مسائل مالی

نیازی به تاکید نیست که هزینه‌های زندگی در دنیای مدرن روزبه‌روز بیشتر شده است و این موضوع در کشورهایی مانند ایران که آمار تورم بالایی دارند، بیشتر ملموس است. بنابراین یکی دیگر از دلایل مهم برای ازدواج می‌تواند مدیریت بهتر مسائل مالی و کم کردن فشار از عهده هزینه‌های زندگی برآمدن باشد.

ازدواج با فردی که درآمد دارد، می‌تواند به ایجاد برنامه مالی بهتر و موفقیت اقتصادی در آینده کمک کند. امکان تقسیم کردن مخارج و حتی مالیات می‌تواند از جمله مزایای مالی ازدواج باشد.

رابطه جنسی

گرچه امروزه کمتر کسی به این موضوع توجه می‌کند اما همچنان به عقیده افراد زیادی (به‌ویژه کسانی که در خانواده‌های سنتی و مذهبی زندگی می‌کنند)، برقراری رابطه جنسی باید بعد از ازدواج باشد. برای آن‌ها سکس یکی از دلایل مهم ضرورت ازدواج است.

گرچه باید دقت کنید چون کنترل امیال جنسی از یک سنی به بعد می‌تواند سخت باشد، برخی افراد تنها برای ارضای این غریزه خود خیلی سریع تصمیم به ازدواج می‌گیرند. به آن‌ها توصیه می‌کنیم قبل از آن از خدمات مشاوره ازدواج در غرب تهران خانه مهر استفاده کنند تا عاقلانه‌ترین تصمیم را برای زندگی خود بگیرند.

چون ازدواج تنها به دلیل برقراری رابطه جنسی می‌تواند عواقب سنگینی داشته باشد و نتیجه اغلب آن‌ها طلاق است.

دلایل مهم برای ازدواج

مشاوره پیش از ازدواج در صادقیه

در مطلب بالا دلایل مهم برای ازدواج را توضیح دادیم اما باید به اهمیت مشاوره پیش از ازدواج نیز اشاره کنیم. استفاده از خدمات مشاوره ازدواج در ستارخان باعث خواهد شد دلایل خود و شریک احتمالی زندگی‌تان را بررسی کرده و هر دو با شناخت و آگاهی بیشتر پیوند مشترکتان را شروع کنید.

ازدواج پیوندی مقدس و مهم است که اگر با درک انجام شود، خوشبختی را برای زوجین تضمین خواهد کرد.

مقالات مشابه

تگ‌های پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *