روانشناس کودک بیش فعال و ADHD را بشناسید

روانشناس کودک بیش فعال و ADHD چطور می تواند به شما در زمینه ی درمان و تشخیص کمک کند ؟
همان طور که می دانید خانه ی مهر یکی از بهترین مراکز مشاوره کودک در تهران محسوب می ود زیرا توانسته ایم از طریق بهترین مشاوران کودک و بهترین روانشناسان کودک در حیطه های مختلف :

اختلالت شخصیت ، رابطه ی والد- فرزند ، بازی درمانی ، نمایش درمانی ، تفسیر نقاشی ، روان سنج ، روانپزشک به صورت تیمی فعالیت کنیم .  مشاوره ازدواج ، مشاوره خانواده ( مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت ، مشاوره سکس تراپی ) مشاوره کودک نوجوان ، مشاوره اعتیاد، مشاوره امید به زندگی سالمندان ، مشاوره بیماری های خاص مثل ایدز ، ام اس ، سرطان فعالیت می کنیم .

 

شماره تماس با مرکز مشاوره خانه مهر

 

 

روانشناس کودک بیش فعال : اما تعریف اختلال بیش فعالی چیست ؟

 

 

روانشناس کودک بیش فعال چگونه می تواند به والدین کمک کند که در زمینه ی تشخیص از طریق تست و مصاحبه ی بالینی به یک ارزیابی کلی برسد . اختلال بیش فعالی و نقص توجه (ADHD) معمولا در توصیف کودکی به کار می رود که بطور مکرر در 2 حیطه ی بی توجهی و تکانشگری بیش فعالی رفتارهای نا متناسب با سن خودش نشان می دهد

ADHD هیچ علائم جسمانی مشخصی ندارد که بتوانیم از طریق رادیوگرافی یا آزمایش هایی در آزمایشگاه آن را بررسی و مشخص کنیم . در حال حاظر فقط می توانیم از طریق الگوهای رفتاری که از یک کودک با کودکی دیگر اندکی متفاوت است تشخیص را انجام دهیم برای بسیاری از الگوهای رفتاری کودکانی که به بیش فعالی دچار هستند علت واحدی نمی توانیم بیان کنیم.

 

مقالات دیگر در زمینه کودک و معرفی مرکز مشاوره خانه مهر را مطالعه فرمایید :

 

بهترین مشاوره روانشناس کودک و افزایش توجه کودکان

 

مشاوره کودک آنلاین و افزایش خلاقیت در کودکان

 

مرکز مشاوره کودکان خوب و درمان مشکلات کودک

 

 

نا آرامی در کودکان بیش فعال

 

 

به گفته ی روانشناس کودک بیش فعال یک سوال رایج والدین این است چرا کودک من نمی تواند روی صندلی بنشیند ؟ چرا نمی تواند کاری را به پایان برساند ؟ چرا این همه مرتکب خطاهای ناشیانه می شود ؟

چرا قادر به اجرای برنامه هایش نیست ؟ چرا تکالیفش را یا انجام نمی دهد یا فراموش می کند که آن ها را همراه خود به مدرسه ببرد ؟ چرا در هر بازی بر قوانینی که خودش آن ها را می گذارد اصرار می کند ؟ و این در شرایطی است که کودک بیش فعال در بعضی روزها و اوقات کاملا عادی و خوب به نظر می رسد .

 

روانشناس کودک بیش فعال و شناخت کودک

 

 

به گفته ی روانشناس کودک بیش فعال و طبق تحقیقات و تجارب بهترین مرکز مشاوره کودک در تهران کودکی که به ADHD مبتلا است حتی گاهی بیشتر از ظرفیت خودش تلاش می کند تا کاری را به نحو احسن انجام دهد

اما ظرفیت این کودکان در خویشتن داری محدود است و همین باعث می شود که نتیجه کار با آزردگی ، سردرگمی و اندوه همراه شود آن ها به دلیل بی توجهی بارها و بارها مقصر شناخته می شوند و به آن ها تهمت سربه هوا بودن زده می شود .

برچسب های زیادی از قبیل سر به هوا ، حواس پرت ، گیج به آن ها زده می شود و حتی آن ها در مدارس مورد توهین و تحقیر و یا تنبیه قرار می گیرند اما مسئله این است که آن ها نمی دانند چه کاری می توانند انجام دهند که اینقدر مرتکب اشتباه نشوند

احساس ناکامی و ناامیدی که سراپای یک کودک ای دی اچ دی را فرا می گیرد باعث می شود گاهی به شدت زندگی روزانه ی کودک مختل شود.

 

 

 

 

عزت نفس کودک ADHD آسیب می بیند…

 

 

او مقداری زیادی از انرژی خودش را صرف مشکلات عاطفی ، کاهش عزت نفس می کند و روابط او با اعضای خانواده و مدرسه بهم می ریزد . حال که این مطالب را خواندید قطعا نگاه و دیدتان به یک کودک ای دی اچ دی عوض می شود .

آن ها به عمد کاری را انجام نمی دهند بلکه خودشان بیشتر از هر کس دیگری در این مسئله آسیب می بینند پس نیاز است شما بتوانید از یک روانشناس کودک بیش فعال و یک مشاوره کودک خوب در زمینه ی اختلالات کمک بگیرید تا هم از لحاظ عاطفی خودتان با کودک دچار مشکل نشوید و هم او در کودکی عزت نفسش را از دست ندهد

و اینقدر از سمت مدرسه و اطرافیان دچار تحقیر و توهین نشود . به چند ویژگی کودک ای دی اچ دی که توسط روانشناس کودک بیش فعال عنوان شده است توجه کنید :

 

 

روانشناس کودک بیش فعال و ADHD
روانشناس کودک بیش فعال و ADHD

 

نقص در توجه و کارهای ناتمام….

 

 

این کودکان به دلیل آنکه در توجه نقص دارند فعالیت های ذهنی پایداری در کار یا بازی نمی توانند از خودشان نشان دهند و یا برای آن ها بسیار دشوار است ، مدت زمان اندکی می توانند ذهن خود را روی یک کار متمرکز کنند

یا حتی به خواسته و دستورات اطرافیانشان پاسخ دهند. کودکان مبتلا به ای دی اچ دی ممکن است ناخودآگاه به کارهای لذت بخش گرایش پیدا کنند اما آن ها در انجام تکالیفی که لذت بخش نیست یا یادگیری مطلب جدیدی وجود دارد نمی تواند حواسشان را جمع کنند

یکی از شکایت های رایج در زمینه ی فقدان توجه که والدین و معلمان گزارش می کنند از این قرار است که کودک گوش نمی کند ، تمرکز ندارد و به تقاضای دیگران اهمیتی نمی دهد و پاسخ نمی دهد

 

 

شماره تماس با مرکز مشاوره خانه مهر

 

این کودکان آشفته هستند و دچار حواس پرتی

 

 

فراموشکاری و رویا پردازی هم یکی دیگر از ویژگی های بارز آن ها است . آن ها خیلی زود از انجام فعالیت ها خسته می شوند و کارها را نصفه و نیمه رها می کنند .

قطعا کودکی که با این مشکلات دست و پنجه نرم می کند نمی تواند مثل بقیه کودکان تحصیل کند . به همین منظور روانشناس کودک بیش فعال و بهترین مراکز مشاوره کودک توانسته اند در این زمینه ها به خانواده ها و مدارس آگاهی دهند تا رفتار و نوع تربیت خاصی را نسبت به کودک بیش فعال خود پیش بگیرند .

 

خانه ی مهر هم یکی از آن مراکزی است که توانسته است در زمینه ی بیش فعالی و اختلالات ای دی اچ دی قدم های مثبتی را توسط بهترین مشاوران کودک بردارد . شما عزیزان هم به صورت حضوری هم به صورت مشاوره کودک تلفنی می توانید با ما در ارتباط باشید .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *