روانشناس کودک خوب در تهران و درمان مشکلات رفتاری

روانشناس کودک خوب در تهران از درمان مشکلات رفتاری می گوید. همان طور که می دانید خانه مهر یکی از بهترین مراکز مشاوره کودک در غرب تهران است زیرا ما توانسته ایم از طریق متخصصین و مشاورینی مجرب در تمام زمینه های روانشناختی برای شما عزیزان چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری خدمات خود را ارائه دهیم .

خدمات تیم متخصص خانه مهر را می شناسید؟

مشاوره ازدواج

مشاوره خانواده ( مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت ، مشاوره سکس تراپی )

مشاوره کودک نوجوان

مشاوره اعتیاد،

مشاوره سالمندان ، مشاوره بیماری های خاص مثل ایدز ، ام اس ، سرطان در تمام زمینه های نامبرده شده می توانید از طریق اپراتور به متخصص در همان زمینه وصل شوید  همان طور که می دانید ما در خانه مهر توانسته ایم تمام خدمات روانشناختی را به صورت تفکیک شده در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

 

روانشناس کودک خوب در تهران و یا شهرستان ها هم باید ویژگی هایی را داشته باشند که جزء بهترین مشاوره کودک و بهترین مشاوره نوجوان قرار بگیرند.

 

شماره تماس با مرکز مشاوره خانه مهر

 

روانشناس کودک خوب در تهران

 

 

زمانی که از یک روانشناس خوب صحبت می کنیم منظورمان این است که او در زمینه هایی که در حال درمان و تشخیص است دوره های تخصصی را گذرانده باشد و رشته ی تحصیلی او مشاوره کودک و روانشناسی باشد .

علاوه بر آن ها متخصصین باید به حیطه ی فعالیت خود مسلط باشند در خانه ی مهر توانسته ایم حتی در زمینه ی تیم کودک هم از 10 متخصص کمک بگیریم . روان سنج ، مشاوره کودک ، مشاوره نوجوان ، متخصصینی در زمینه یTDCS ، نوروفیدبک و بایوفیدبک و بازی درمان و نمایش درمان ، افرادی که به صورت تخصصی در حال فعالیت می باشند .

علاوه بر آن یک روانشناس کودک خوب باید بدون سوگیری جلسات مشاوره خودش را اجرا کند . اگر بخواهیم در زمینه ی مشاوره به صورت کلی به سوگیری متخصصین اشاره کنیم

قابل ذکر است که بدانید در مراکز معتبر و بهترین مراکز مشاوره و روانشناسی سعی بر آن است که متخصصین خودشان دوره های روان درمانی را گذرانده باشند تا بتوانند بهترین عملکرد و حرفه ای ترین عملکرد را در جلسات مشاوره از خود نشان دهند .

 

مقالات زیر در زمینه کودک به شما کمک می کند دنیای کودکان را بهتر بشناسید:

 

روانشناس تلفنی کودک خوب در تهران و درمان چاقی کودکان

 

درمان پرخاشگری در کودکان ۵ ساله توسط روانشناس کودک

 

درمان پرخاشگری در کودکان ۷ ساله با مشاوره کودک

 

درمان ترس کودک از تاریکی با مشاوره کودک

 

واکنش صحیح والدین به ترس کودکان چیست؟

 

 

روانشناس کودک خوب در تهران و درمان مشکلات رفتاری

 

 

همان طور که می دانید در هر مقاله در زمینه ی معرفی روانشناس کودک خوب در تهران و درمان مشکلات رفتاری به یک موضوع می پردازیم . در این مقاله قصد داریم به یکی از سئوالات پر تکرار در زمینه ی کودکانی که موهایشان را می کنند بپردازیم .
گاهی یک کودک فعال موهایش را وسیله ای برای کسب انرژی بیشتر می یابد و به آن ها چنگ می زند و یا آن ها را از سرش می کند . چیزی که به شکل یک مشغولیت بدون ضرر آغاز می شود

اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود گاهی به عادتی به نام تریکولومانیا ختم می شود که این باعث می شود به مرور زمان اگر ادامه پیدا کند محل هایی طاس به اندازه ی یک سکه در سرتاسر سر کودک ایجاد شود

اگر به این مرحله برسد قطعا شما باید با یک متخصص و مشاوره کودک درمیان بگذارید به گفته ی روانشناس کودک خوب در تهران باید بیماری هایی که ممکن است باعث ایجاد این عادت شود را شناسایی کنید .

 

روانشناس کودک خوب در تهران و درمان مشکلات رفتاری
روانشناس کودک خوب در تهران از درمان مشکلات رفتاری در کودکان می گوید

 

 

آرام سازی برای کودکان  را یاد بگیرید

 

 

اگر در سطح و مرحله ی پایینی از مشکل قرار دارید با مشورت با مشاوره کودک حتما در زمینه ی درمان اقدام کنید . اولین مرحله کسب آرامش تدریجی که در مقالات کودک به صورت مفصل در مورد آن توضیح داده ایم .

در زمینه ی کسب آرامش همان طور که به یاد دارید در زمینه ی آموزش تنفس به کودکان ، آموزش ریلکس کردن و رها کردن تک تک اعضای بدن ، نفس کشیدن های دم – مکس – بازدم را آموزش دادیم .

 

مرحله دوم آگاهی در کودک است

 

 

آگاهی یعنی که شما عمل کودک را بدون آن که از کلمات تحقیر آمیز و سرزنش آمیز استفاده کنید با کودک خود در میان می گذارید . از کودک بخواهید در حالی که خود را در آینه نگاه می کند با موهایش بازی کند ، یک دسته از آن را آنقدر بکشید تا از پوست سرش جدا شود ، به او نشان دهید که دقیقا چه اتفاقی برای او می افتد

اما واکنش کودک خود را در این موقعیت در نظر بگیرید زیرا نیاز است به مشاور و متخصص کودک خود اعلام کنید ، اثراتش را بررسی کنید ، کودک را مجبور کنید تا موهای سرش را بررسی کند و مناطقی که کم مو و حتی طاس شده است را نگاه کند

اگر این مناطق در پشت سر او هست حتما عکس بگیرید و به او نشان دهید . می توانید موهایش را با موهای مدل های یک مجله مقایسه کنید

 

تهیه فهرستی از زمان انجام رفتار کودک مهم است

 

 

مرحله ی مهم دیگر فهرستی است که کودک شما در آن موقعیت ها شروع به انجام این عمل می کند . به گفته ی روانشناس کودک خوب در تهران این فهرست به شما کمک می کند که متوجه شوید که کودک شما دقیقا در چه موقعیت هایی به این عادت دست می زند . بعد از آن می توانید عادت را تغییر دهید

اوقات وقت گذراندن کودک را بررسی کنید در آن موقعیت ها باید دست های کودک خود را از پیرامون صورتش دور نگه دارید یعنی در مراحل اولیه باید او را مشغول کنید .

می توانید او را با یک بازی خاص و جذاب سرگرم کنید ، می توانید دست هایش را با یک تکه خمیر ، یک تکه چوب یا یک تکه کارت مشغول نگه دارید ، وقتی مطالعه می کند و یا مشغول تماشای تلویزیون است از او بخواهید روی دست هایش بنشیند ، او را تشویق کنید تا در حال مطالعه یک مداد در دست خودش بگیرد .

 

 

تکنیکی دیگر از روانشناس کودک خوب در تهران

 

 

یکی دیگر از تکنیک هایی که روانشناس کودک خوب در تهران در درمان مشکلات رفتاری کودک عادت عصبی پیشنهاد می کند این است که یک کلاه به او بدهید ، اجازه دهید کودک 1 یا چند کلاه متفاوت انتخاب کند و هرگاه در خانه دچار کندن وسواس مو شد یکی از آن ها را بر سر او بگذارید .

یکی دیگر از تکنیک ها کوتاه کردن موی کودک است . زمانی که موی کودک را کوتاه کنید چنگ زدن به موها مشکل می شود برای دختران می توانید با یک گیره سر موها را ثابت کنید یا دم اسبی کردن موهای کودک علاوه بر پوشاندن مناطقی که موهایش کم شده است میل کودک را به کشیدن مو کم می کنید .

 

شماره تماس با مرکز مشاوره خانه مهر

 

 

کودک را سرزنش می کنید ؟

 

 

می توانید عمل کودک را تصیح کنید به گفته ی روانشناس کودک خوب در تهران و متخصصین و مشاورین در هر زمینه ی تربیتی تحقیر و سرزنش را فراموش کنید زیرا علاوه بر تکرار عمل به عزت نفس کودک آسیب وارد می کنید .

صدایش کنید و از او بخواهید که عملش را فقط متوقف سازد  بدون آن که به او برچسبی بزنید ، می توانید قبل از این عمل هم مچ او را محکم بگیرید . در مقالات بعدی در زمینه ی روانشناس کودک خوب در تهران به عادات عصبی و رفتارهای دیگر کودکان می پرازیم .

 

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *