روانشناس کودک عالی از آزار جنسی کودکان می گوید

روانشناس کودک عالی از آزار جنسی کودکان می گوید ، سوء استفاده جنسی از کودکان یعنی درگیری کودک در فعالیت هایی جنسی که کودک نمی تواند آن ها درک کند از لحاظ رشد و تکامل جسمی و جنسی برای آن آمادگی ندارد و کودک از این کار راضی نیست .

همان طور که می دانید خانه مهر یکی از بهترین مراکز مشاوره کودک در سال های اخیر انتخاب شده است زیرا ما توانسته ایم از طریق روانشناس کودک عالی و متخصصین کودک در زمینه ی پیشگیری هم قدم هایی را برداریم.

 

انتظار شما از یک مشاوره کودک چیست؟  برای چه مسائلی می توان  از مشاوره کودک کمک کرد؟

 

در این زمینه  روانشناس و مشاوره کودک خانم فرانک فنون در زمینه انتظارات و توقعات والدین از مشاوره کودک به سوالات زیر پاسخ میدهد:

روانشناس کودک چه کارهایی می تواند انجام دهد؟

روانشناس کودک چه کارهایی نمی تواند انجام دهد؟

با اتاق درمان مشاوره کودک و پروسه درمانی مشکلات کودک آشنا شوید

پادکست زیر را گوش دهید

 

 

 

شماره تماس با مرکز مشاوره خانه مهر

تیم مشاوره خوب خانه مهر

 

زمینه های تخصص در خانه ی مهر به صورت تفکیک شده و بسیار گسترده است مشاوره ازدواج ، مشاوره خانواده ( مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت ، مشاوره سکس تراپی ) مشاوره کودک نوجوان ، مشاوره اعتیاد، مشاوره امید به زندگی سالمندان ، مشاوره بیماری های خاص مثل ایدز ، ام اس ، سرطان در تمام زمینه های نامبرده شده می توانید از طریق اپراتور به متخصص در همان زمینه وصل شوید  همان طور که می دانید ما در خانه مهر توانسته ایم تمام خدمات روانشناختی را به صورت تفکیک شده در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

خوشبختانه از طریق کارگاه ها و همایش های رایگان روانشناسی کودک توانسته ایم در زمینه ی پیشگیری به والدین آگاهی های زیادی را ارائه دهیم . روانشناس کودک عالی قصد دارد به شما در زمینه ی سوء استفاده جنسی و یا آزار جنسی اطلاعاتی را بدهد همراه ما باشید .

 

 جهت اطلاع از مقالات در زمینه ی تربیت کودک و یا خدمات دیگر مشاوره کودک خانه ی مهر می توانید مقالات زیر را مطالعه بفرمایید .

 

مشاوره کودک آنلاین و افزایش خلاقیت در کودکان

 

روانشناس تلفنی کودک خوب در تهران و درمان چاقی کودکان

 

درمان پرخاشگری در کودکان ۵ ساله توسط روانشناس کودک

 

درمان پرخاشگری در کودکان ۷ ساله با مشاوره کودک

 

 

روانشناس کودک عالی از آزار جنسی کودکان می گوید

 

متاسفانه بیشتر مجرمان بزرگسال بالای هجده سال و نوجوانانی هستند که کودک آن ها را می شناسد و معمولا تحت فشار و زور از طریق فریب و اغوا کردن کودک مورد سوء استفاده جنسی قرار می گیرند

اما سوء استفاده جنسی از دست مالی نامناسب کودک ، چشم چرانی ، در معرض فیلم های مستهجن قرار دادن کودک تا اعمال فشار و وارد آوردن آن ها به اعمال جنسی را سوء استفاده جنسی می گوییم .

متاسفانه طبق پژوهش های روانشناس کودک عالی در زمینه ی آزار جنسی کودکان سن قربانیان از نوزادی تا 18 سالگی متفاوت است اما بیشترین دوره ی سنی که این مشکل رقم می خورد 8 تا 11 سالگی و سن متوسط 9 سالگی است .

 

روانشناس کودک عالی از آزار جنسی کودکان می گوید
روانشناس کودک عالی از آزار جنسی کودکان می گوید

 

 

روانشناس کودک عالی : دنیای مجازی و اینترنت و آزار جنسی

 

 

یکی دیگر از مواردی که باعث می شود والدین نسبت به آزار جنسی کمی محتاط تر باشند این است که از هر 5 کودکی که وارد دنیای مجازی و اینترنت و چتروم می شود 1 کودک پیشنهاد جنسی دریافت می کند .

شما والدین عزیز باید در زمینه ی استفاده از اینترنت و یا محیط هایی که کودک شما رفت و آمد می کند آگاهی بیشتری داشته باشید آیا می دانید که 60 درصد کودکان توسط افراد آشنا و مورد اعتماد خانواده مورد تجاوز و سوء استفاده جنسی قرار می گیرند.

و 30 تا 40 درصد آن ها توسط خویشاوندان مورد آزار و سوء استفاده جنسی قرار می گیرند. گرچه غریبه ها مرتکب این اعمال می شوند اما آمار افراد نزدیک خیلی بیشتر است

مجرمان اغلب مرد و شامل اعضای خانواده مثل: والدین ، برادر و خواهر و خویشاوندان ، عمو ، عمه ، دایی و دوستان خانوادگی هستند ، راننده سرویس مدرسه ، معلمان ، مربیان ، شاگرد مغازه پدر .

 

روانشناس کودک عالی از هشدار آموزش می گوید

 

 

آموزش و تقویت مهارت نه گفتن بسیار مهم است ، جرات مندی ، اعتماد بنفس کودک خود را افزایش دهید تا بتواند در مقابل آزار جنسی محافظ بماند متاسفانه کودکانی که مورد تعارض قرار می گیرند ممکن است تا روزها ، ماه ها و حتی سال ها این قضیه را فاش نکنند .

مخصوصا اگر فرد مجرم به طور مداوم با کودک در ارتباط باشد . گاهی کودکان از ترس برخورد والدین سکوت می کنند اما سکوت آن ها به معنای حل شدن مشکل نیست بلکه از لحاظ روحی روانی بی شک کودکان بسیار بهم می ریزند .

یکی دیگر از علت های فاش نکردن کودکانی که مورد آزار جنسی قرار می گیرند تهدید شدن از سمت فرد مجرم است اگر جریان را به کسی بگویی تو را می کشم ، بلایی سر خودت و خانواده ات می آورم ، آن ها گاهی از ترس آبرو ریزی و یا واکنش والدین سکوت می کنند

اما به گفته ی روانشناس کودک عالی و بهترین مراکز مشاوره کودک شما باید علاوه بر آموزش های لازم به کودکان از لحاظ صمیمیت با کودک خود ارتباط سالمی را برقرار کنید . شما به عنوان یک والد آگاه رفتارهای تغییر یافته ی کودک خود را دریابید .

 

از رفتارهای تهاجمی و خشن کودک تا افسردگی…

 

 

ممکن است کودک منزوی شود یا حتی خشن و رفتارهای تهاجمی از خود نشان دهد ممکن است دچار افسردگی و یا در مورد خودکشی صحبت کند ، افت تحصیلی ، مشکلات جسمی ، رفتارهای لجبازی و پرخاشگری ، اضطراب زیاد ، وابستگی شدید به پدر یا مادر ، شب ادراری ، کابوس های شبانه ، مشکلات خواب می توانند از علائمی باشند که نباید والدین از کنار آن به راحتی رد شوند .

این بدان معنا نیست که اگر کودک شما به شب ادراری دچار شد شما به سوء استفاده ی جنسی فکر کنید بلکه نیاز است به عنوان یک والد آگاه اختلالات و مشکلات روحی و جسمی کودک خود را چه از طریق یک روانشناس کودک عالی و مراکز مشاوره کودک خوب بررسی کنید و هم از کنار آن ها راحت نگذرید

متاسفانه به گفته ی روانشناس کودک عالی و بهترین مراکز مشاوره کودک یکی از مهم ترین مسائلی که در زمینه ی آزار جنسی و سوء استفاده جنسی کودکان مطرح است خود والدین هستند

 

شماره تماس با مرکز مشاوره خانه مهر

 

 

گاهی والدین مسئله را انکار می کنند، چرا ؟

 

 

چون پذیرش این واقعیت قطعا وحشتناک و دردآور است اما آن ها گاهی با رفتارهای تهاجمی و حتی تنبیه و سرزش کردن کودک خود اوضاع را بدتر می کنند آن ها عذاب وجدان و گناه را در فرد بیشتر کرده و قطعا آسیب های روحی و عاطفی را در بزرگسالی در او تقویت می کنند

حتی اگر والدین خوش شانسی باشند که کودک آن ها دست به خودکشی نزند . پس از شما خواهش می کنیم که در این زمینه ها به متخصص و یک روانشناس کودک عالی و خوب اعتماد کنید و اجازه دهید مشکل شما حل شود .

 

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *