سوالات قبل از ازدواج: 24 سوالی که حتما باید بپرسید. قسمت اول

زمانی که به همراه عزیز خود تصمیم می‌گیرید رابطه‌تان آن‌قدر جدی شده است که به فکر ازدواج باشید، فرض می‌کنید که همه چیز را در مورد یکدیگر می‌دانید. با این‌حال، موارد زیادی تحت عنوان سوالات قبل از ازدواج وجود دارد که باید از یکدیگر بپرسید اما اغلب کسی به آن‌ها توجهی نمی‌کند و کمتر فردی دنبال پاسخ قبل ازدواج چه سوالاتی بپرسیم؟ می‌گردد.

پرسیدن سوالات پیش از ازدواج کمک خواهد کرد نیازها، آرزوها و انتظارهایتان از زندگی در کنار یکیگر را که قبلا به آن‌ها فکر نکرده بودید، متوجه شوید. جالب است بدانید بسیاری از افراد نمی‌دانند قبل از مرحله نامزدی چه چیزهایی را از یکدیگر بپرسند.

با آن‌که اهداف و اولویت‌های افراد به مرور زمان تغییر خواهد کرد اما با پرسیدن سوالات قبل از ازدواج می‌توانید تا حد زیادی جلوی مشکلات در آینده را بگیرید. در بدترین حالت این سوال‌ها کمک خواهند کرد حداقل برای رفع مشکلات در کنار یکدیگر، آماده باشید.

چه سوالاتی قبل از ازدواج باید پرسیده شود؟

اگر در ذهنتان سوال قبل از ازدواج چه سوالاتی بپرسیم؟ شکل گرفته است، تا انتها همراه ما باشید تا مهم‌ترین آن‌ها را بررسی کنیم.

1) چرا تصمیم به ازدواج دارید؟

با توجه به این‌که امروزه افراد زیادی تصمیم می‌گیرند ازدواج نکنند، از شریک احتمالی خود باید بپرسید چرا تصمیم به ازدواج دارد؟ احساسات شدید عاطفی نباید تنها دلیل برای ازدواج با فرد دیگری باشند. باید بپرسید «احساس می‌کنید ازدواج چه چیزی را به رابطه ما اضافه خواهد کرد؟ و به زندگی خودت به‌عنوان یک فرد؟»

سوالات قبل از ازدواج

2) چطور تغییرات و شرایط غیرمنتظره را مدیریت می‌کنید؟

گاهی افراد زیادی متوجه نیستند که ازدواج باید جزو برنامه‌های آن‌ها در زندگی باشد. اما زمانی که چیزی اتفاق می‌افتد که این برنامه را به‌هم می‌ریزد، می‌تواند رابطه را آشفته کند. بهتر است زمان در نظر گرفتن پاسخ خود از یک مثال در گذشته استفاده کنید.

3) در حال حاضر چطور اختلاف‌ها با یکدیگر را مدیریت می‌کنیم؟

آیا یکی از شما آن‌قدر لجباز به نظر می‌رسد که ظاهرا نمی‌تواند هرگز کوتاه آید؟ یا به‌قدری از اختلاف و توافق نداشتن می‌ترسید که هرگز به چیزی که شما را ناراحت می‌کند اشاره نمی‌کنید و از دعوا و بحث خودداری می‌کنید؟

با پرسیدن سوالات قبل از ازدواج این الگوهای مشکل‌آفرین را باید شناسایی و رفع کنید.

4) چقدر برای بودن با یکدیگر در مقابل جدا از یکدیگر بودن، ارزش قائل می‌شوید؟

آیا یکی از شما انتظار دارد به‌عنوان یک زوج همه کارها را بعد از ازدواج با یکدیگر انجام دهید، در حالی‌که دیگری به وقت زیادی برای تنهایی خود نیاز دارد؟ افراد در دوران پیش از ازدواج مدت زیادی را با یکدیگر هستند اما پس از عروسی، تعداد زیادی از آن‌ها متوجه می‌شوند که دلشان برای استقلالشان تنگ شده و ممکن است کمی عقب بنشینند.

5) آیا ازدواج والدین شما الهام‌بخش ازدواج خودتان بوده است؟

یکی از سوالات قبل از ازدواج می‌تواند این سوال مهم باشد. اگر پاسختان مثبت است، چرا؟ و اگر نه، مجددا چرا؟ با یکدیگر صحبت کنید تا ببینید از دیدگاه هر دویتان یک ازدواج موفق چه مشخصاتی دارد و به چه شکل است.

6) آیا بچه می‌خواهید؟

پاسخ‌های شما ممکن است چند سال بعد عوض شود اما با این‌حال مهم است اعتقادهای کلی یکدیگر را بدانید. اگر یکی بگوید شک نکن بچه می‌خواهم و دیگر بگوید اصلا بچه دوست ندارم، این ازدواج بعید است سرانجام خوبی داشته باشد.

سوالات قبل از ازدواج

7) اگر به‌صورت طبیعی نتوانیم بچه‌دار شویم، چه خواهد شد؟

با مشکلات نازایی چطور برخورد خواهید کرد؟ اگر پارتنر شما سقط جنین داشته باشد چه برخوردی خواهید کرد؟ احساس شما در مورد فرزندخواندگی یا لقاح مصنوعی چیست؟

8) کودکان در زندگی ما چه نقشی خواهند داشت و چطور در آن جا می‌گیرد؟

زوجین زیادی وجود دارند که بعد از فرزندآوری، کودک آن‌ها تمام رابطه‌شان را مشغول به خود خواهد کرد. یکی ممکن است دوست داشته باشد مانند قدیم اوقاتی را با همسر خود بگذارند، در حالی‌که توجه دیگری کاملا معطوف به فرزندشان است.

این موضوع می‌تواند مشکلات فراوانی را برای زوجین به‌وجود آورد. از طرفی اگر یکی از زوجین دوست داشته باشد هر هفته شبی را با دوستان خود بیرون برود، یکی دیگر از سوالات قبل از ازدواج می‌تواند بررسی این موضوع باشد.

9) اگر از یکدیگر دور شدیم، چطور با این موضوع برخورد خواهی کرد؟

گاهی مسائلی مانند کار، کودکان و به‌طور کلی زندگی باعث خواهد شد زوجین از یکدیگر دور شوند. چه کسی در این مواقع حواسش بیشتر به این موضوع است و چطور با آن مقابله خواهید کرد؟

10) نظرت در مورد رابطه جنسی یا سرد شدن چیست؟

بدون شک یکی دیگر از سوالات قبل از ازدواج را باید به سکس اختصاص داد و شاید بهتر باشید بپرسید «هر چند وقت یک مرتبه دوست دارید سکس داشته باشیم؟» پرسیدن این سوال از این نظر اهمیت دارد که میل جنسی به مرور زمان کاهش پیدا خواهد کرد.

از طرفی رضایت جنسی می‌تواند روی رضایت از رابطه تاثیر داشته باشد. بنابراین مهم است که زوجین کم یا بیش در مورد انتظارهای جنسی که از رابطه‌شان دارند، با یکدیگر موافق باشند.

11) اگر من نتوانم نیازهای جنسی تو را برآورده کنم، چه‌کار خواهی کرد؟

پرسیدن این سوال باعث خواهد شد نظر یکدیگر را در مورد خودارضایی، مشاهده فیلم‌های پورن یا حتی روابط آزاد و مسائل دیگر بدانید. بدون شک آگاهی از این مسائل تا حد زیادی جلوی خیانت در آینده را خواهد گرفت و بنابراین یکی دیگر از سوالات قبل از ازدواج را باید به آن اختصاص داد.

12) به نظرت چطور باید تعطیلات را سپری کنیم؟

آیا شما جزو افرای هستید که در اعیاد، به‌ویژه عید نوروز دوست دارید به خانه والدین خود بروید، در حالی‌که طرف مقابلتان سفر به شمال یا جنوب را می‌پسندد؟ اگر تصمیمتان در مورد ازدواج بسیار جدی است، بدون شک از قبل در مورد این موضوع صحبت کردید. اما شاید یکی از شما فکر کند این موضوع بعد از ازدواج، به‌ویژه اگر بچه داشته باشید، تغییر خواهد کرد.

سوالات قبل از ازدواج

مشاوره پیش از ازدواج در غرب تهران برای آشنایی با یکدیگر

با وجود مواردی که تحت سوالات قبل از ازدواج مطرح کردیم، بهتر است در حضور یک مشاور به این سوالات پاسخ دهید تا بحث مدیریت شود. با استفاده از خدمات مشاوره پیش از ازدواج در ستارخان خانه مهر می‌توانید شریک احتمالی آینده خود را بهتر بشناسید و با آگاهی بیشتری برای این عمل مهم در زندگی خود تصمیم بگیرید.

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *