سوالات پیش از ازدواج: 24 سوالی که حتما باید بپرسید. قسمت دوم

در مطلب نخست، تعدادی از سوالات پیش از ازدواج را بررسی کردیم و در ادامه تا انتها برای آگاهی از سایر آن‌ها همراه ما باشید.

در جلسات مشاوره قبل از ازدواج چه سوالاتی می پرسند؟

اگر می‌خواهید بدانید چه سوالاتی قبل از ازدواج باید پرسید، به تعدادی از آن‌ها در زیر اشاره کردیم.

13) هر چند وقت یک مرتبه دوست داری به تعطیلات و سفر برویم؟

به‌عنوان مثال اگر سفرهای سالیانه در اولویت شما قرار دارد، باید هر دو بدانید در آینده چطور برای آن برنامه‌ریزی مالی و زمانی کنید.

سوالات پیش از ازدواج

14) آیا می‌خواهی از همان ابتدا پس‌انداز زیاد کنیم یا پس از مدتی پول جمع شده را برای کارهایی مانند سفر یا خرید تلویزیون جدید اختصاص دهیم؟

در بین سوالات پیش از ازدواج شما باید موارد مربوط به امور مالی جا داشته باشد. یکی از شما ممکن است بخواهد از همان ابتدا برای خرید چیزهایی مانند خانه صرفه‌جویی کنید اما برای دیگری چیزهایی مانند سفر رفتن یا خوردن شام بیرون اهمیت دارد.

15) آیا می‌خواهی حساب بانکی جداگانه داشته باشیم یا همه چیز را شریک شویم؟

توافق مالی هر زوج در رابطه‌شان با دیگری فرق دارد. یک تصمیم خوب برای زوجین این است که برای مخارج خود حساب بانکی مشترک داشته باشند. اما از طرفی هر چند وقت یک بار مقداری پول نیز به حساب شخصی خود واریز کنند تا بتوانند با پس‌انداز چیزی را که دوست دارند، بدون بحث با دیگری خودشان بخرند.

16) آیا در مورد تقسیم کارهای خانه با یکدیگر موافق هستیم؟

یکی دیگر از سوالات پیش از ازدواج شما باید این باشد که چه کسی کارهای خانه را انجام می‌دهد و هر چند وقت یک مرتبه؟ باید تا جای ممکن از همان ابتدا مشخص کنید چه کسی وظایفی مانند آشپزی، شستن لباس‌ها، جارو کردن یا خریدهای خانه را به عهده می‌گیرد.

همچنین بحث کنید که زمانی که یکی از شما کاری را که به او واگذار شده است فراموش می‌کند انجام دهد، چه تصمیمی باید گرفت.

17) چه زمانی احساس خواهی کرد که بیشتر از هر کسی تو را دوست دارم؟

جواب این سوال می‌تواند مواردی مانند «زمانی که برای من ناهار درست می‌کنی» یا «زمانی که من را از پشت بغل می‌کنی» باشد.

18) چطور ابراز عشق می‌کنی؟

بدون تردید بیان شفاهی عشق برای هر کسی ساده نیست. از طرفی همه دوست دارند گاهی جملاتی مانند «دوستت دارم» را بشنوند. پس از همان ابتدا یکی از سوالات پیش از ازدواج را به پرسیدن در مورد نحوه ابراز عشق خود اختصاص دهید.

سعی کنید طرف مقابل را از این نظر بشناسید و همان ابتدا توافق کنید که گاهی برای شما مهم است به‌صورت شفاهی جملاتی مانند موارد بالا را بشنوید.

سوالات پیش از ازدواج

19) چه زمانی از مطرح کردن احساسات خود با من احساس ناامنی می‌کنی؟

پرسیدن این سوال باعث خواهد شد اطلاعات زیادی در مورد سطح امنیت عاطفی و نزدیک بودن در رابطه به‌دست آورید، امری که برای یک پیوند مشترک سالم حیاتی است.

20) چه زمانی به کودکی خود فکر می‌کنی و چه خاطراتی بیشتر از همه برایت لذت‌بخش است؟ و یادآوری چه چیزی به تو درد می‌دهد؟

گاهی تلاش ما برای خودداری از درد در یک رابطه فاصله ایجاد می‌کند. به‌عنوان مثال اگر در خانواده یکی از زوجین دور هم جمع شدن در دوران تعطیلات و جشن تولدها لذت‌بخش بوده است اما چنین مواقعی برای دیگری یادآور خاطرات ناراحت‌کننده باشد، ممکن است سوء تفاهم و بحث شکل گیرد.

پس از همین ابتدا با پرسیدن سوالات پیش از ازدواج که به این موضوع ربط دارند، از دیدگاه یکدیگر باخبر شوید.

21) آیا به عقاید متفاوت یکدیگر در مورد مذهب، سیاست و مسائل عرفانی احترام می‌گذاریم؟

زوجین نیازی نیست در هر چیزی با یکدیگر توافق داشته باشند. اما باید راهی را پیدا کنید که بتوانید به‌ واسطه آن به باورهای متفاوت یکدیگر احترام بگذارید و ببینید بر سر چه چیزهایی نظر مشترک و توافق دارید.

آیا دیدگاه شما در مورد دنیا و نحوه برخورد با افراد یکسان است؟ آیا در مورد مسائل سیاسی عقیده مشترکی دارید؟ چقدر برایتان مهم است که عقاید مذهبی‌تان با یکدیگر در یک راستا باشد؟

22) اگر لازم شد، شغل چه کسی در اولویت قرار خواهد گرفت؟

یکی از شما ممکن است با پیشنهاد شغلی روبرو شود که نیازمند سفر به شهر دیگری است. یا فرزندآوری ممکن است باعث شود یکی از والدین شدت کار خود را کمتر کرده یا حتی آن را ول کند. پس به‌عنوان یکی دیگر از سوالات پیش از ازدواج خود بپرسید «اگر شریک زندگی شما تصمیم بگیرد برای تعقیب رویاهاش کار خود را ول کند او را حمایت خواهید کرد یا نه؟ حتی اگر روی درآمد خانوادگی شما تاثیر بگذارد؟»

زمانی که بتوانید به‌خوبی باورهای پارتنرتان را در مورد حرف خودتان و او درک کنید، جلوی مشکلات آینده را خواهد گرفت و متوجه می‌شوید آیا رشد شغلی آن‌ها نسبت به شغل شما اولویت دارد یا نه.

23) آیا هر کدام از ما رازهایی دارد که با دیگری در میان نگذاشته باشد؟

این‌که شما و شریک زندگی احتمالی‌تان تصمیم بگیرید یک سری رازها را برای یکدیگر بازگو نکنید، یک تصمیم شخصی است اما لو رفتن آن‌ها در آینده می‌تواند خطرناک باشد.

به عقیده برخی از روانشناسان گفتن رازهایی مانند بدهی فاش نشده، خیانت در گذشته، بارداری‌های قبلی و آسیب‌های جنسی در کودکی باعث خواهد شد خود واقعی‌تان را به دیگری نشان دهید و بدانید بدون توجه به گذشته‌ای که داشتید، کاملا پذیرفته می‌شوید.

24) آیا نظر مثبتی در مورد مشاوره خانواده داری، اگر آره چه زمانی به آن نیاز خواهیم داشت؟

تعداد افرادی که می‌گویند شریک زندگی آن‌ها به مشاوره خانواده اعتقاد ندارد و نمی‌خواهند مشکلات خود را به یک غریبه بگویند، بسیار زیاد است. بنابراین در همان دوران قبل از ازدواج یا نامزدی مشخص کنید نظر دو طرف در مورد این موضوع چیست و در صورت بروز مشکلات، چطور تصمیم می‌گیرید آن را رفع کنید.

سوالات پیش از ازدواج

استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج در ستارخان برای ازدواجی موفق

در مطلب بالا به سوال در آشنایی پیش از ازدواج چه سوالاتی بپرسیم، پاسخ دادیم و شما را با تعدادی از سوالات پیش از ازدواج آشنا کردیم. با این‌حال برای بالا بردن شانس موفقیت ازدواج خود بهتر است از خدمات مشاوره قبل از ازدواج در غرب تهران خانه مهر استفاده کنید.

مشاوران این مجموعه با سوالاتی که از شما و نامزدتان می‌پرسند، مشخص می‌کنند می‌توانید برای یکدیگر زوج ایده‌آلی باشید یا نه. فراموش نکنید ازدواج یک تصمیم بسیار جدی بوده که بهتر است به منطقی‌ترین شکل ممکن گرفته شود تا جلوی پشیمانی در آینده را بگیرد.

مقالات مشابه

تگ‌های پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *