فقط مشاوره کودک می تواند این مشکلات را حل کند

 فقط مشاوره کودک می تواند این مشکلات را حل کند

بعضی از مشکلات رفتاری کودکان را نه میتوان با کتاب حل کرد نه می توان از کنار آن به راحتی رد شد این مشکلات نیازمند دخالت مستقیم و سریع مشاوره کودک را دارد زیرا خطرناک هستند و یا نشانه هایی از اختلالات جدی هیجانی و عاطفی را در کودکانمان نشان می دهند

شما عزیزان می توانید مقالات بیشتری در زمینه کودک مطالعه بفرمایید:

مشاوره کودک و قاطعیت در والدین

مشاوره کودک و حمایت عاطفی والدین

مشاوره کودک و ارتباط با کودکان

 

تنبیه و سرزنش کودک ممنوع است شما می توانید کودک خود را جریمه کنید انها با قوانین درست
تنبیه و سرزنش کودک ممنوع است شما می توانید کودک خود را جریمه کنید آن هم با قوانین درست

 

کودک به خودش و دیگران آسیب میزند

 

به طورمثال ممکن است کودک شما یا نوجوان شما رفتارهای خودآزار دهنده از خود نشان دهند یعنی به آسیب یا حتی مرگ بینجامد شما نباید به این رفتارها بی توجه باشید اگر فکر می کنید کودک شما ممکن است به خودش آسیب برساند یا به دیگران آسیب بزند بی درنگ از یک مشاور کودک و نوجوان کمک بگیرید .

کودکان اغلب در لحظات عصبانیت و ناراحتی و زمانی که بلد نیستند هیجانات خودشان را ، ترس ها و نگرانی های خودشان را ابراز کنند حرف هایی مثل ای کاش مرده بودم ، کاش بمیرم را می زنند .

مشاوره کودک و آموزش آرامسازی کودک

 

توجه والدینم را میخواهم…

 

صرفا به این هدف این جملات را می گویند که توجه پدر و مادر را به خودشان جلب کنند یا پدر و مادر را مجبور کنند که کاری آنها می خواهند انجام دهند این جملات به تنهایی نه به این معناست که کودک شما قصد خودکشی دارد ، نه به این معناست که ندارد اما تکرار این تهدید های کلامی با همراه شدن نشانه های دیگر زنگ خطری است برای والدین که باید جدی بگیرند .

احتمال خودکشی باید جدی گرفته شود زیرا خودکشی هشتمین علت مرگ و میر در پسران 4 تا 14 ساله و سومین علت مرگ و میر در نوجوانان ، البته در آمریکا می باشد

 

ترس در کودک و درمان ترس با روانشناس و مشاوره کودک

 

چه موقع احساس خطر کنیم؟

 

دختران 4 تا 5 برابر بیشتر از پسران خودکشی می کنند ولی تعداد تلاش های ناموفق دختران بیشتر است این مسئله در بزرگسالان هم به همین شکل است . نشانه های هشدار دهنده خودکشی در کودکان را می شناسید ؟ همراه ما باشید تا در این مقاله در این زمینه با شما گفتگو کنیم :

1 – اگر تغییر ناگهانی در شخصیت کودک و نوجوان خود احساس کردید

2 – غمگینی ناگهانی مثل گریه کردن های بدون دلیل

3 – از دست دادن علاقه به محیط پیرامون

4 – از دست دادن علاقه به فعالیت هایی که قبلا برای کودک لذت بخش بوده است

5 – بی اشتهایی

6 – مشکلات خواب ، بی خوابی و یا خوابیدن های بیش از حد

7 – نبودن شور و شوق در لحن صحبت کردن یا کارها

8 – نظرهای منفی در مورد خودش ، مثل اینکه من آدم خوبی نیستم

9 – احساس ناامیدی در کلام

10 – تهدیدهایی مثل اینکه وقتی خودمو بکشم متاسف میشی

 

کمک از مشاوره کودک و نوجوان

 

این تهدیدها را لطفا جدی بگیرید ، جدی گرفتن به این معناست که شما از یک مشاور کودک و نوجوان کمک بگیرید ، نه به این معنی که کودک و نوجوان خود را مجبور کنید که به شما توضیح دهد که چرا این جملات را گفته ، گاهی ممکن است شما روابط بین فردی خوبی با کودک خود نداشته باشید

لطفا در این زمینه از متخصصین کمک بگیرید اجازه دهید که با باورها و هیجانات کودک و نوجوان شما آشنا شوند و بررسی کنند که نقاط ضعف در رابطه شما کجا می باشد.

حالت های خودکشی و آمادگی برای آن به شکل نمونه رفتن روی لبه پنجره ، رفتاری نیست که بتوان از کنار آن گذشت یا جمع کردن قرص ، مواد خطرناک دیگر ، فرار کردن از خانه یا نوشتن نامه هایی مبتنی بر تصمیم خودکشی .

 

مشاوره کودک با کودک بداخلاق و پرخاشگر

 

افسردگی و مشکلات عاطفی در کودکان

 

مورد آخر افسردگی مزمن و مشکلات عاطفی است توجه داشته باشید که علائم هشدار دهنده همیشه واضح نیستند و ممکن است بعضی از کودکان بدون هیج علتی دچار مشکلات عاطفی شوند . توجه داشته باشید که رسانه هایی مثل تلویزیون ، فیلم ها و محیط های اطراف کودک شما یعنی همسن و سال های آن ها در تصویرهای ذهنی آن ها بسیار نقش دارد

اگر شما با واقعه ای روبرو شدید بر این مبنا که کودک شما نظاره گر خودکشی یکی از همسالانش یا صحنه تلویزیون و سینما بود حتما در مورد این مسئله با او صحبت کنید یا گاه گاهی از کودک خود بپرسید که اوضاع چطور می گذرد ؟

 

محیط امنی برای کودک و نوجوان ایجاد کنید

 

مراقب شکست های تحصیلی در مدرسه مشکلات خانوادگی و عدم پذیرش کودک خود در جامعه باشید توجه داشته باشید که گاهی کودک و نوجوان شما یاد نگرفتند که در مورد مسائل و مشکلات خود به صراحت صحبت کنند ممکن است شروع به پنهان کاری کنند و خودشان از درون هیجانات منفی را بولدتر کنند

پس به عنوان یک پدر یا مادر این وظیفه را دارید که محیط امنی را برای کودک و نوجوان خود ایجاد کنید که آنها بتوانند در مورد اتفاقات و هیجانات با شما گفتگو کنند گاهی ممکن است کودک شما رفتارهای خطرناک زیادی انجام دهند

بعضی از کودکان چنان با انرژی و ماجراجو هستند که همین باعث می شود در رفتارهای پر خطر شرکت کنند اگر نمی توانید که چطور می توانید در این زمینه رفتارهای کودک خود را کنترل و مدیریت کنید و به او یاد دهید که کنترل هیجان داشته باشد حتما از یک متخصص کمک بگیرید .

 

به شکل فردی ارزبابی می شود

 

به این دلیل نمی توانیم در مقالات در مورد کنترل هیجانات صحبت کنیم چون بسیار مسئله فردی است مربوط به ژنتیک و خانواده هم می شود و باید به شکل فردی بررسی شود ویژگی های شخصیتی بررسی می شود از طریق تست ها و آموزش ها پروسه درمانی شروع می شود .

ما در مرکز مشاوره خانه مهر توسط متخصصین و مشاورین مجرب در این زمینه کنار شما عزیزان هستیم .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *