مرکز زوج درمانی و درمان مشکلات جنسی در غرب تهران

مرکز زوج درمانی و درمان مشکلات جنسی در غرب تهران ، می تواند به شما کمک کند که در ابعاد مختلف مسائل جنسی ، اختلالات جنسی ، مشکلات تعارضات زناشویی به نقطه امن و تعادل برسید

ما هم در مرکز مشاوره زوج درمانی و جنسی خانه مهر توانسته ایم در ابعاد مختلف درمان ، پیشگیری از طریق کارگاه ها و جلسات حضوری و آنلاین به شما مراجعین عزیز خدمات درمانی و تخصصی ارائه دهیم .

مرکز مشاوره ازدواج در غرب تهران

کاملترين مشاوره ازدواج و مشاوره قبل ازدواج

مرکز زوج درمانی و درمان مشکلات جنسی در غرب تهران

 

مرکز مشاوره ازدواج در غرب تهران

کاملترين مشاوره ازدواج و مشاوره قبل ازدواج

مشاوره فردی و درمان مشکلات عاطفی

مشاوره ازدواج و اعتقادهای مذهبی براي ازدواج

 

قصد داریم در این مقاله در مورد مشکلات جنسی با شما گفتگو کنیم توجه داشته باشید ارزیابی مشکلات جنسی در زوجین حتما باید توسط یک مشاور زوج انجام شود اما بطور کلی ما راهکارهایی را به شما ارائه می دهیم تا آگاهی شما بیشتر شود البته درمان باید به شکل فردی و باید در جلسات مشاوره اتفاق بیفتد .در این مقاله قصد داریم به شما توضیح دهیم که مشکلات جنسی چه ابعادی دارد .

 

 

درمان مشکلات جنسی
مشاوره فردي و زوج در خانه مهر

 

مشکلات جنسي در رابطه هاي عاطفي بسيار مهم است

 

هر زوجی دیر یا زود مشکلات و مسائلی را در ارتباط زناشویی خودش ممکن است تجربه کند که ممکن است رابطه را در یک موقعیت دشوار قرار دهد بازدارنده ها ، ترس ها ، افسردگی ، استفاده از مواد ، شرم از آسیب های جنسی ، خودآگاهی جنسی بیش از اندازه مواردی هستند که سلامت زندگی جنسی زوج را می توانند به خطر بیاندازند .

مشکلات جنسی یکی ، دو عامل اصلی و اولیه بروز جدایی و طلاق بین زوجین است و امروزه یکی از مولفه های مهم در مشاوره قبل از ازدواج ، بررسی  میزان صمیمیت تمایلات جنسی در دو طرف است . نداشتن رضایت از زندگی جنسی از مهم ترین دلایلی است که امروزه زوجین برای آن به مراکز مشاوره مراجعه می کنند.

 

مشکلات جنسی عامل 60 درصد از جدایی ها و طلاق ها است

 

و این نشان می دهد که ما باید در زمینه پیشگیری و آگاهی در مشاوره قبل از ازدواج در مسائل جنسی با جدیت بیشتری برخورد کنیم و اطلاعات بیشتری را در اختیار زوجین قرار دهیم و البته بسیاری از مشاوران زوج درمانگر در ایران دلایلی مثل نداشتن شناخت کافی زوجین از یکدیگر ،  دخالت خانواده ، توقعات نامعقول دو طرف از هم ، وفادار نبودن ، اعتیاد ، مشکلات عاطفی و اقتصادی ، کوتاه بودن مدت آشنایی ، تفاوت راه های آشنایی دو طرف و از همه بیشتر مشکلات جنسی را بعنوان عامل مهم افزایش طلاق می دانند .

مسائل جنسی مهم ترین عامل طلاق بین زوج هاست که کم تر از 5 سال پیش از ازدواج جدا شده اند یعنی زوج هایی که زیر 5 سال ازدواج می کنند اصولا یکی از عامل های مهم جدایی آنها مشکلات جنسی است . در این میان زوج هایی می توانند موفق باشند که یاد بگیرند چگونه چنین مشکلاتی را مدیریت کنند و به سمت حل مسئله ببرند .زندگی زناشویی خود را با عشق و علاقه زنده نگه دارند در زندگی مشکلات جنسی بین افراد کم نیست بعضی از این مشکلات به کمک حرفه ای نیاز دارند اما بیشتر آنها به سادگی قابل حل است فراموش نکنید 50 تا 60 درصد مشکلات و تعارضات بین زوجین قابل اصلاح است ، 30 درصد قابل حل است و 20 درصد را باید بپذیرید .

 

درمان مشکلات جنسی
مشاوره خيانت و مشاوره زوج را از مشاوران ما بخواهيد

 

مشکلات جنسی یعنی چه

 

هر گونه دشواری ، دغدغه ، ناراحتی که زوجین در رابطه زناشویی خود احساس می کنند می تواند مشکلات جنسی باشد . بطور مثال یکی از مهم ترین مولفه های روابط صمیمی و رضایت بخش بین زوجین داشتن میل جنسی نرمال و داشتن تعامل جنسی مشترک و سازنده است میل جنسی مهار شده نخستین مشکل زوجین است دومین مشکل جنسی که در زوجین شایع است ، اختلاف و تفاوت میل جنسی بین دو نفر است مشکلات میل جنسی حتی در بین زوج های جوان هم شایع است برخلاف باور نادرست فرهنگی ، نه عامل سن ، نه یکنواخت شدن رابطه جنسی نمی تواند دلیل بی میلی جنسی بین زوجین باشد .

 

مشکلات ميل جنسي را ميشناسيد؟

 

مشکلات میل جنسی در تمام سنین و در بین انواع زوج ها اتفاق می افتد مشکل جنسی زوجین ، تنها به اختلالات خلاصه نمی شود مشکلات جنسی بین زوجین اغلب شایع تر از ناکارآمدی ها و اختلالات جنسی است . یکی دیگر از مولفه های مهم فقدان ارتباط مناسب است بسیاری از زوج ها هیچ گونه ارتباط کلامی و روانی و جسمی برای بیان و ابراز نیازها ، تمایلات و احساسات جنسی خود ندارند مردان آستانه تحمل کمی در برابر انتقال از نحوه عملکرد جنسی خود دارند و زنان از صحبت کردن و نشان دادن احساسات جنسی واقعی خود خجالت می کشند

این ویژگی های روانشناختی ، ملاحظات فرهنگی ، مذهبی و عرف جامعه و نادیده انگاشتن نیازها باعث می شود که رابطه بین زوجین را مختل کند پس توجه داشته باشید رابطه جنسی زنجیره ای است که به عوامل دیگری در ارتباط وصل می شود مثل تعاملات صمیمیت بین زوجین ، داشتن تماس های جسمی و انواع صمیمیت های روانی و داشتن محبت و عشق در بین زوجین است.

 

مرکز زوج درمانی و درمان مشکلات جنسی در غرب تهران

 

کمبود زمان در روابط جنسی و عجله داشتن برای به اتمام رسیدن هم یکی دیگر از مشکلات شایع بین زوجین است رابطه جنسی خوب با تعجیل و تنها هدف ارضای جسمی و جنسی اتفاق نمی افتد رابطه جنسی مسابقه ای برای برنده شدن نیست آن چیزی که در رابطه جنسی مهم است مشارکت توی این رابطه است

پایبند بودن به آموخته های جنسی قبلی و القای سنت های از پیش تعیین شده یکی دیگر از عامل هایی که زندگی جنسی شما را می تواند به خطر بیندازد این است که مرد فعال جنسی و زن تنها پاسخگوی نیاز جنسی باشد و دقیقا همین موضوع باعث می شود که باورهای ناکارآمد در ذهن شما شکل بگیرد و شما را از لحاظ جنسی دچار مشکل کند

 

بروز نکردن احساسات در روابط آسيب زننده است

 

و یکی دیگر از موضوع هایی که در بین زوجین شایع است و باعث می شود اختلافات جنسی پیدا کنند این است که فرد به خاطر ترس از قضاوت نادرست طرف مقابل خودش را فعال جنسی نشان نمی دهد و حتی نیازهای جنسی خودش را سرکوب می کند این نشان می دهد که ما در فرهنگی بزرگ شده ایم که نیاز جنسی در آن کمرنگ انگاشته شده است در صورتیکه یکی از مولفه های مهم در یک رابطه موفق است توجه داشته باشید که مشکلات جنسی می توانند علت های بسیار گسترده ای داشته باشند شما باید از طریق مشاور سکس تراپ و یا زوج درمانگر به درمان مشکلات خود بپردازید و به این توجه کنید که رابطه جنسی قسمتی از رابطه است که قرار است دو طرف از آن لذت ببرند ، نه اینکه یک مسئله شرم آور و نادرست .

 

درمان مشکلات جنسی

 

خجالت در حین رابطه جنسی

 

یکی دیگر از مشکلات جنسی بین زوجین این است که گاهی اوقات زوجین از شکل بدنی خود ، ابعاد دیگر رابطه جنسی مانند حرکت در حین رابطه ، لمس بدن همدیگر ، معاشقه ، ابراز و بیان میزان لذت بردن به هیجانات جنسی خجالت می کشند .

در صورتیکه نمی دانند که دقیقا ابراز و نشان دادن علاقمند بودن به رابطه باعث می شود که همسر آنها لذت جنسی چند برابری را تجربه کنند بعضی از زنان به علت خجالت از همسر آگاهانه از بروز رفتارها و احساساتی که به دنبال تهیج جنسی در آنها هنگام عمل جنسی ایجاد می شود ، اجتناب و آن را سرکوب می کنند و این باعث می شود که هم خودشان لذت نبرند و هم رابطه جنسی سرد و یکنواختی را تجربه کنند.

 

همسر شما قدرت خواندن ذهن شما را ندارد

 

قابل توجه است که بدانید همسر شما قدرت خواندن ذهن شما را ندارد پس بگویید و به صورت عملی نشان دهید که از رابطه جنسی لذت می برید و برای شما خوشایند است . دقیقا این باعث می شود که شما از لحاظ شکستن تابوهای نادرست قدم بردارید و لذت بیشتری را در رابطه تجربه کنید . یکی دیگر از مسائل توقع و انتظاری است که از همدیگر می توانید داشته باشید .

با توجه به اینکه در جامعه ما حتی ابتدایی ترین مهارت ها هم آموخته نمی شود نمی توانید از افراد توقع داشته باشید که بهترین روش های رابطه جنسی را یاد گرفته باشند از این رو در آغاز زندگی رابطه زوجین جدید مبتنی بر آزمون و خطاست و بعضی با شروع تعاملات جنسی خیلی زود مهارت ها را فرا می گیرند و برخی در یادگیری جنسی کند هستند

 

مهارت هاي رابطه جنسي را بياموزيد

 

اگر همسر شما در مقابل انتظارات شما ناشیانه عمل می کند باید فرصت یادگیری به او بدهید و فراموش نکنید که یادگیری رفتارهای جنسی در افراد مختلف متفاوت است چون تمایلات و علایق جنسی آنها با هم متفاوت است و البته توجه داشته باشید که شما می توانید فرصت یادگیری به رابطه خود بدهید و این باعث می شود که رابطه شما رشد بیشتری داشته باشد و همین تعاملات باعث می شود که رابطه سلامت تری تجربه کنید .

و آخرین مولفه کیفیت روابط جنسی است ، به میزان چگونگی احساس مثبتی که زوجین نسبت به همدیگر دارند دقیقا وابسته است پس کیفیت روابط جنسی خیلی مهم است که شما چه احساسی را نسبت به یکدیگر ابراز می کنید شواهد روانشناسی نشان می دهد که رابطه جنسی خوب نه تنها لذت را به زندگی زناشویی زوجین می آورند بلکه باعث ارتقاء سلامت و طولانی شدن عمر آنها می شود .

 

درمان مشکلات جنسی
مشاوره ازدواج و زوج درماني در مرکز مشاوره ازدواج در صادقيه

 

لذت ، رضایت و عشق در زندگی زوجین

 

لذت ، رضایت و عشق در زندگی زوجین را در برابر بیماری ها و مشکلات جنسی محافظت می کند بطور کلی کارگاه هایی در زمینه فعالیت جنسی برگزار می شود که به شما کمک می کند که چطور رابطه جنسی رضایت بخشی را تجربه کنیم به شما کمک می کند که چطور می توانید در کنار یک زندگی مشترک سلامت ارتباط عاطفی و هیجانی جنسی بهتری را تجربه کنید .

 

مرکز زوج درمانی و درمان مشکلات جنسی در غرب تهران

 

ما هم در مرکز مشاوره زوج درمانی جنسی خانه مهر در ابعاد مختلف درمان مشکلات جنسی ، درمان مشکلات بین فردی به شما کمک می کنیم که ارتباط به سمت رشد و بهبودی را تجربه کنید و البته هم می توانید از طریق کارگاه ها و همایش های ما اطلاعات زیادی را برای بهتر شدن ارتباط خود بدست آورید .

جهت اطلاعات بیشتر می توانید با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید تا شما را در زمینه های مختلف ابعاد روانشناختی راهنمایی کنند .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *