مرکز مشاوره خانواده در فلکه دوم صادقه

مرکز مشاوره خانواده در فلکه دوم صادقه می تواند به شما کمک کند که در ابعاد مختلف رابطه خود ارتباط بهبود یافته و سلامت تری را تجربه کنید ما هم در مرکز مشاوره خانه مهر در غرب تهران توانسته ایم با متخصصین و مشاورین مجرب و دوره دیده در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره زوج ، مشاوره فردی ، مشاوره کودک و نوجوان در کنار شما عزیزان باشیم .

مشاوره خانواده و خيانت و جلوگيری از طلاق

مشاوره خانواده درماني در حل مشکلات زوجين

مشاوره خيانت و زناشويي با مشاوران خانه مهر

 

 

مشاوره خانواده و حل مشکلات زناشویی در خانه مهر
مشاوره خانواده و حل مشکلات زناشویی در خانه مهر

 

مرکز مشاوره خانواده در فلکه دوم صادقه

 

جهت اطلاعات بیشتر در مورد خدمات تخصصی مرکز مشاوره خانواده در فلکه دوم صادقیه می توانید با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید . در این مقاله قصد داریم در مورد عصبانیت در روابط عاطفی صحبت کنیم که یکی از مهم ترین عوامل آسیب زننده به رابطه است .

 

عصبانیت در روابط عاطفی

 

عصبانیت های مکرر همان اثری را در رابطه زناشویی دارد که بریدگی بر پوست دارد  . عصبانیت باعث زخم های عاطفی می شود که به مرور زمان می تواند روابط عاطفی شما را خدشه دار کند . بافتی که در محل زخم های عاطفی تشکیل می شود درست مثل زخم های جسمی انعطاف ناپذیر و فاقد احساس است و عصبانیت مکرر وقتی در روابط عاطفی اتفاق می افتد باعث می شود که رابطه خشک و تدافعی را تجربه کنیم و تاثیر آن در دراز مدت بر روی ضلع صمیمیت رابطه تاثیر می گذارد ، ضلع معروف رابطه عاطفی که صمیمیت ، دوست داشتن و تعهد است به مرور زمان آسیب می خورد و ممکن است ما به سمت حتی طلاق و خیانت پیش برویم .

 

مراقب ارتباط خود باشيد

 

از دست رفتن همدلی و صمیمیت در رابطه از مهم ترین مولفه هایی است که باید برای آن تلاش کنیم . در حالت عصبانیت همیشه تقصیرها را به گردن طرف مقابل می اندازیم و خودمان در حالت مطیع و قربانی شروع به سرزنش کردن ، تحقیر کردن و حتی دچار احساسی مثل درماندگی و ناتوانی می شویم .

اما موضوع مهم این است که باید جنس عصبانیت خود را بشناسید . چه عواملی در رابطه شما باعث می شود که شما انقدر استرس و رنج را احساس می کنید و تجربه کنید باید مولفه هایی که شما را به سمت ناراحتی و اضطراب می کشاند را شناسایی کنید ، باید از افکار محرک استفاده کنید تا بتوانید جرقه های احساس های منفی خود را پیدا کنید .

 

مرکز مشاوره خانواده در فلکه دوم صادقيه
مرکز مشاوره خانواده در فلکه دوم صادقيه

 

کنترل نکردن عصبانيت و خشم در رابطه عاطفي

 

یکی از موضوعات مهم که در جلسات مشاوره خانواده بررسی می شود این است که افرادی که نمی توانند استرس های خود را مدیریت کنند آن را تبدیل به عصبانیت می کنند . وقتی دچار رنج هیجانی یا جسمی هستیم باعث می شود که عصبانیت و خشم را تجربه کنیم و اولین مرحله این است که شما باید تخلیه برانگیختگی را یاد بگیرید و این باعث می شود که تنش شما کاهش پیدا کند.

دومین موضوع دیدگاه و باور شما است قطعا عصبانیت بدون حضور افکار نمی تواند به وجود آید ، خیلی از افکار و باورهایی که ما داریم باعث می شود که به سمت هیجان های منفی سوق پیدا کنیم پس شما باید تغییراتی را در افکار و احساسات خود ایجاد کنید تا بتوانید عصبانیت خود را بهتر مدیریت کنید .

 

مهارت هاي ارتباطي خود را تقويت کنيد

 

ما در این زمینه تکنیک ها و ابزارهایی را داریم که در اختیار زوجین قرار می دهیم تا بتوانند در زمینه کنترل استرس و اضطراب خود مدیریتی داشته باشند . بطور مثال برگه ای را در طول این 7 تا 14 روز تعیین می کنیم که در آن عوامل استرس زا را در شما پیدا می کنیم شما در آن برگه رویدادهایی که برای شما دچار استرس و هر حس و هیجان منفی می کند را می نویسید و در ادامه ستون دیگر افکار محرک خود را می نویسید و بعد در آن شدت عصبانیت خود را درجه بندی می کنید و کم کم متوجه می شویم که چه عواملی در رابطه شما محرک های عصبانیت هستند

وقتی این را کشف کردید به مرور زمان در پروتکل تغییر رفتار قرار می گیرید . توجه داشته باشید که بطور کلی هر عصبانیت و پرخاشگری علت هایی دارد که بهتر است آنها را کشف کنید و خاطرنشان می کنیم که این ها باید توسط یک متخصص انجام شود زیرا خیلی وقت ها میزان ناراحتی و عصبانیت ما نشانه ای از مشکلات جسمی است و شما نباید این نشانه ها را خاموش کنید پس قاعدتا یک روانشناس و متخصص به شما بهتر می تواند کمک کند .

 

مرکز مشاوره خانواده در فلکه دوم صادقيه
مرکز مشاوره خانواده در فلکه دوم صادقيه

 

مرکز مشاوره خانواده در فلکه دوم صادقیه

 

ما هم در مرکز مشاوره خانواده در فلکه دوم صادقیه در کنار شما هستیم تا بتوانیم در ابعاد مختلف مشکلات زناشویی به شما عزیزان کمک کنیم . جهت اطلاعات بیشتر در مورد زمان مشاوره با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *