مرکز مشاوره خوب برای کودکان افسرده و غمگین

مرکز مشاوره خوب برای کودکان افسرده و غمگین یعنی به طور کلی کودکی که دچار افسردگی می شود چه نشانه هایی دارد ؟
همان طور که می دانید مرکز مشاوره کودک خانه ی مهر توانسته است یکی از بهترین مراکز مشاوره کودک در سطح تهران باشد زیرا مفتخر هستیم که در تمام زمینه های روانشناختی به صورت تخصصی و حرفه ای به فعالیت می پردازیم .

مقالات زیر به شما کمک میکند در زمینه مشکلات کودک اطلاعات بیشتری کسب کنید:

مشاوره کودک و آموزش آرامسازی کودک

مشاوره کودک و حمایت عاطفی والدین

مشاوره کودک و قاطعیت در والدین

 

شماره تماس با مرکز مشاوره خانه مهر

 

مرکز مشاوره خوب برای کودکان افسرده و غمگین

 

 

شما می توانید در همه ی زمینه های روانشناختی مثل مشاوره ازدواج ، مشاوره خانواده ( مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت ، مشاوره سکس تراپی ) مشاوره کودک نوجوان ، مشاوره اعتیاد، مشاوره امید به زندگی سالمندان ، مشاوره بیماری های خاص مثل ایدز ، ام اس ، سرطان از طریق اپراتور به متخصص در همان زمینه وصل شوید  همان طور که می دانید ما در خانه مهر توانسته ایم تمام خدمات روانشناختی را به صورت تفکیک شده در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

همان طور که جدا از خدمات تفکیک شده هم به صورت حضوری و هم به صورت تلفنی می توانید در خدمت شما عزیزان باشیم .
در این مقاله به ویژگی های اصلی کودک افسرده توسط مرکز مشاوره خوب می پردازیم . آیا با ویژگی های اصلی افسردگی در کودکان و نوجوانان آشنا هستید ؟

 

انتظار شما از یک مشاوره کودک چیست؟  برای چه مسائلی می توان  از مشاوره کودک کمک گرفت؟

 

در این زمینه  روانشناس و مشاوره کودک خانم فرانک فنون در زمینه انتظارات و توقعات والدین از مشاوره کودک به سوالات زیر پاسخ میدهد:

روانشناس کودک چه کارهایی می تواند انجام دهد؟

روانشناس کودک چه کارهایی نمی تواند انجام دهد؟

با اتاق درمان مشاوره کودک و پروسه درمانی مشکلات کودک آشنا شوید

پادکست زیر را گوش دهید

 

 

 

افسردگی چند حوزه ی خلقی و اخلاقی را در کودکان تحت تاثیر قرار می دهد :

 

1- خلق : در کودک افسرده میزان غم و اندوه بسیار بیشتر و پایدارتر از احساس غم طبیعی است . می توان گفت احساساتی که با افسردگی همراه می شوند تحریک پذیری ، احساس گناه و شرم در کودک و احساسات بیش از حد نسبت به انتقاد است.
2- دومین حوزه ای که رفتار کودک بر آن تاثیر گذار است رفتار است . توجه داشته باشید در زمینه ی شناسایی رفتار از شما والدین می خواهیم که مانند یک پدر و مادر آگاه رفتار کنید شما باید نسبت به تغییرات خلقی کودک و نوجوان خود آگاه باشید .

به گفته ی مرکز مشاوره خوب برای کودکان افسرده و غمگین یکی از مسائلی که مشاورین با والدین در چالش هستند این است که والدین بسیاری از رفتارهای کودک را نادیده می گیرند و یا آن را با پرخاشگری پاسخ می دهند .

 

 جهت اطلاع از سایر مقالات در زمینه ی تربیت کودک و یا خدمات دیگر مشاوره کودک خانه ی مهر می توانید مقالات زیر را مطالعه بفرمایید .

 

مشاوره کودک آنلاین و افزایش خلاقیت در کودکان

 

روانشناس تلفنی کودک خوب در تهران و درمان چاقی کودکان

 

درمان پرخاشگری در کودکان ۵ ساله توسط روانشناس کودک

 

 

 

نشانه های کودک افسرده

 

 

کودک افسرده ممکن است بی حوصلگی و بی قراری ، کاهش فعالیت ، کم صحبت کردن ، گاهی گریه های شدید حتی بی دلیل را تجربه کند این رفتارها یک تغییر در رفتار معمول محسوب می شود .

بی شک گریه های بی دلیل، کاهش تماس های اجتماعی باعث می شود که روزمرگی کودک نیز دچار مشکل شود . جدا از غمگینی و بی حوصلگی و درخود فرورفتگی گاهی کودکان افسردگی خود را با پرخاشگری ، گفتن حرف های نیش دار ، جیغ زدن و رفتارهای مخرب نشان می دهند اما افسردگی در نوجوانان نیز می تواند در سوء مصرف الکل خودش را نشان دهد .

 

 

مرکز مشاوره خوب برای کودکان افسرده و غمگین

 

 

3- سومین حوزه ای که تحت تاثیر افسردگی قرار می گیرد تغییر در نگرش است :

 

 

به گفته ی مرکز مشاوره خوب و بهترین مشاوره کودک و نوجوان کودک افسرده دچار احساس بی ارزشی و کاهش عزت نفس می شوند ما در مقالات قبلی بهترین مرکز مشاوره کودک و افزایش عزت نفس در زمینه ی پایه های عزت نفس به صورت کامل صحبت کرده ایم .

 

گاهی ممکن است کودک دچار احساس بی کفایتی شود و همین احساس را نسبت به اینکه دیگران به او دارند هم ، در او ایجاد شود ممکن است نگرش آن ها به مدرسه تغییر کند و افت تحصیلی یکی از مواردی است که در این شرایط دیده می شود

آن ها ممکن است به تدریج از آینده وحشت پیدا کنند و این الگو در آن ها شکل بگیرد که آن ها محکوم به شکست هستند .

زمانی که افت تحصیلی ، غمگین بودن و پرخاشگری کودک باعث می شود ارتباط های دوستانه اش را از دست بدهد ، ارتباط او با معلمش آسیب ببیند ، ارتباط او در خانه با شما دچار مشکل شود قطعا کودک شما در چاله ای از ضعف عزت نفس قرار می گیرد و خودش را محکوم به شکست می داند.

 

 

4- چهارمین حوزه تفکر است :

 

 

در زمینه ی تفکر ممکن است کودکان دچار عیب جویی و کم رویی شوند و الگوهای تفکر آن ها کند شود ، استدلال تحریف شده در آن ها ایجاد می شود و درباره ی آینده نگاهی منفی گرایانه خواهند داشت آن ها در تمرکز ، یادآوری و تصمیم گیری هم دچار اختلال می شوند . این کودکان اگر هر مشکلی برای آن ها پیش بیاید خودشان را سرزنش می کنند.

 

پنجمین حوزه : تغییرات فیزیکی

 

5- پنجمین حوزه درگیر با افسردگی کودکان به گفته ی بهترین مشاوره کودک و مرکز مشاوره خوب در تهران تغییرات فیزیکی است . تاکید یک مشاوره کودک و نوجوان این است که شما باید نسبت به رفتار ، خلق ، نگرش و تفکر کودک خود آگاه باشید.  شما باید بتوانید صمیمیت مناسبی را بین کودک و نوجوان خود ایجاد کنید .
پنجمین حوزه تغییرات فیزیکی در خورد و خوراک و خواب است گاهی بی اشتهایی و صبح زود بیدار شدن یا بیدار شدن های مکرر در طول شب است .

 

شماره تماس با مرکز مشاوره خانه مهر

 

این کودکان مدام ابراز احساس خستگی می کنند

 

 

احساس می کنند کسل هستند ، شکایت از بیماری های جسمی که هیچ علت پزشکی ندارد مثل : دل درد ، تهوع ، سر درد ، درد هایی که نمی توانید علت خاصی برای آن پیدا کنید .

این را بدانید شکل بروز افسردگی در کودک و نوجوان های مختلف متفاوت است افسردگی در کودک و نوجوان به معنای این نیست که آن ها در اتاقشان بمانند بلکه در هر کودک و نوجوانی متفاوت است

ممکن است فرد دچار خشم و پرخاشگری ، دم دمی مزاجی ، گریه های شدید ، کج خلقی ، پرخوری عصبی و بی اشتهایی عصبی شود پس نیاز است

شما بتوانید از طریق یک مشاوره خوب و مرکز مشاوره خوب چه از طریق تلفن و آنلاین و چه به صورت حضوری مشکلات کودک خود را بررسی کنید شما عزیزان از طریق کارگاه ها و همایش های رایگان خانه ی مهر هم می توانید میهمان ما باشید برای افزایش آگاهی و داشتن جامعه ای سالم تر .

 

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *