مرکز مشاوره کودک و نوجوان در ستارخان

ما در مرکز مشاوره کودک و نوجوان در ستارخان در کنار شما عزیزان هستیم تا بتوانید در ابعاد مختلف تربیت کودک و اختلالات و مشکلات کودکان قدم های درستی را بردارید

همانطور که می دانید تربیت کودکان نیازمند دانش و مهارت است ما هم دانش و هم مهارت را توسط متخصصین و مشاورینی مجرب و دوره دیده در اختیار شما عزیزان در سرتاسر ایران و خارج از ایران قرار می دهیم تا بتوانید زندگی موفق تر و سالم تر و شادتری را برای فرزندان خود رقم بزنید .

 

بهترین مرکز مشاوره کودک و نوجوان را بشناسيم

مشاوره کودک و روانشناس کودک در غرب تهران

بهترين مشاوره کودک در مرکز تخصصی روانشناسی کودک

مرکز مشاوره کودک و نوجوان در غرب تهران و درمان لجبازی

 

مرکز مشاوره کودک و نوجوان در ستارخان

 

قطعا بهترین سرمایه گذاری برای کودکان ، سرمایه گذاری در ذهن و روان سلامت آنها است  و می تواند باعث شود که در آینده در مورد ابعاد مختلف زندگی شان بهترین عملکرد را داشته باشند و همانطور که می دانید بهترین زمان برای تغییر در سنین کودکی و نوجوانی است و این باعث می شود که نوجوان و کودک شما در آینده زندگی موفق تر و شادتری داشته باشد .

 

درمان اضطراب و استرس با مشاوره کودک
درمان اضطراب و استرس با مشاوره کودک

 

مرکز مشاوره کودک و نوجوان

 

ما هم در مرکز مشاوره کودک و نوجوان در ستارخان در کنار شما هستیم تا در ابعاد مختلف مشکلات کودکان شما چه به شکل کارگاه ها و چه به شکل مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین خدمات تخصصی مان را به شما عزیزان ارائه دهیم در این مقاله قصد داریم در مورد دندان قروچه یا بروکسیس در کودکان با شما عزیزان صحبت کنیم .

 

فشردن دندان ها به هم در کودکان

 

فشردن دندان ها به یکدیگر یا همان بروکسیس زمانی است که کودک به طور مدام دندان هایش را روی هم فشار می دهد یا می ساید . این باعث می شود که دچار یک عادت شود والدین نباید این حالت را فقط یک عادت آزار دهنده تلقی کنند چون ممکن است با گذشت زمان تاثیرات جدی روی دندان ها و فک کودکان ایجاد کند .

کودکی که شب ها دندان هایش را بهم فشار می دهد در طول روز نیز این کار را انجام می دهد . برای ترک این عادت بهتر است ابتدا در طول روز جلوی آن گرفته شود اولین قدم این است که مطمعن شوید که مشکل اضطرابی و ترومای را کودک در اتفاقات اخیر زندگی شما تجربه نکرده زیرا یکی از مهم ترین اتفاقات در این زمینه اضطراب بالای کودکان است پس قاعدتا ما ریشه اضطراب را اول توسط یک مشاور کودک باید ارزیابی کنیم و تشخیص دهیم شما می توانید یکی از تکنیک هایی که به کودک خود آموزش دهید ، آرامش تدریجی یا مدیتیشن است.

 

درمان مشکلات رفتاري کودکان با روانشناس کودک
درمان مشکلات رفتاري کودکان با روانشناس کودک

 

تکنيک هاي آرام سازي را به کودک خود آموزش دهيد

 

وقتی کودکی مضطرب و خسته است ماهیچه های فک صورت خود را منقبض می کند و دندان هایش را روی هم فشار می دهد و این فشار دادن گاهی بطور مدام باعث ساییدن دندان ها می شود باید به کودک خود آموزش دهید که چطور انقباض ماهیچه های صورت خود را به روش کسب آرامش انجام دهد و در این روش تمرین های شل کردن ماهیچه صورت را به کودک آموزش دهید و وقتی کودک در شل کردن کل بدن خود مهارت یافت روی ماهیچه صورت تمرکز کنید .

کودک را مجبور کنید که چندین بار بر روی شل کردن صورتش تمرکز می کند . با دندان پزشک مشورت کنید کودک را نزد دندان پزشک ببرید و در مورد دندان قروچه با او صحبت کنید .

دندان پزشک وضعیت مفصل تمپرومندی بولا را بررسی می کند چون اشکالات این مفصل گاهی باعث اتفاق این موضوع می شود دندان پزشک ممکن است با توجه به سن کودک و میزان آسیب مینای دندان ها یک محافظ پلاستیکی تجویز کند که شب ها در دندان کودک گذاشته شود .

 

تکنيک اثر آينه را به کودک خود آموزش دهيد

 

در حین تکلیف ها و روش های زیادی برای هشیاری کودک نسبت به دندان ساییدنش وجود دارد . یکی از این تمرین ها اثر آینه است که کودک را جلوی آینه می گذاریم تا به چهره خود نگاه کند و حالت صورت خود را در هنگام فشردن دندان ها مشاهده کند بعد از او بخواهید تا در همین حالت سومین تمرین آرامش تدریجی را انجام دهد و ببینید که آیا با این تمرین چهره اش تغییر می کند او را به انجام هر دو فعالیت هم فشردن دندان ها برهم و آرامش تدریجی وادارید تا منظره صورت خود را ببیند البته این تمرین ها باید زمانی اتفاق بیفتد که کودک از رفتار خود آگاه شده است

در این مواقع باید برای کودک خود انگیزه ایجاد کنید و جدا از آن در زمینه کاهش اضطراب و استرس کودک خود حتما قدم بردارید در کنار کودک  خود بنشینید و فهرستی از علت هایی که بر اساس آنها ترک این عادت ضروری است در اختیار او بگذارید به او پاداش دهید ، با او مشورت کنید و البته مهم ترین قدم در این زمینه کمک گرفتن از یک مشاور و روانشناس کودک است.

 

مشاوره کودک و درمان مشکلات رفتاري کودکان
مشاوره کودک و درمان مشکلات رفتاري کودکان

 

علت اضطراب را در کودک خود کشف کنيد

 

چرا که تا زمانی که ریشه اضطراب کودک را برطرف نکنید اگر این عادت را قطع کنید ، عادت رفتاری دیگری ممکن است جایگزین شود ممکن است با روش دیگری مثل ناخن جویدن یا شب ادراری یا مسائل دیگری به کاهش اضطراب روی آورد به همین خاطر اول از همه باید دغدغه های ذهنی کودک را شناسایی کنید تا ببینیم چه مسائلی باعث می شود که رنج ببرد .

ما در این زمینه با تیمی متخصص و مجرب در کنار شما هستیم تا بتوانید در ابعاد مختلف تربیتی کودک در کنارش باشید ما هم این قول را به شما می دهیم که در این زمینه چه از طریق کارگاه و چه از طریق مشاوره در کنار شما پدر و مادر عزیز باشیم تا ارتباط بهتری را با فرزند خود ایجاد کنید .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *