مشاوره امید به زندگی سالمندان

 

مشاوره امید به زندگی و مشاوره سالمندان یعنی شناسایی کیفیت سالمندان و قدم برداشتن چه در زمینه ی پیشگیرانه و چه در زمینه ی درمان

 

مشاوره امید به زندگی سالمندان

 

اقدامات پیشگیرانه در سالمندان در 3 سطح خلاصه می شود اگر بتوانید در این 3 سطح آگاهی خود را بالا ببرید می توانید قدم های مثبتی را در زمینه ی جلوگیری از افسردگی سالمندان و احساس تنهایی و بی ارزشی در سالمندان بردارید .

در زمینه آشنایی با دنیای سالمندان مقالاتی را توسط خود متخصصین تنظیم کرده ایم که می توانید آنها را مطالعه بفرمایید:

 

نیازهای سالمندان و بحران کهنسالی را بشناسید

سالمندان و افسردگی و ارتباطش با مهاجرت فرزندان

 

مشاوره سالمندان خانه مهر همراه شما عزیزان
مشاوره سالمندان خانه مهر همراه شما عزیزان

 

 

پیشگیری اولیه :

 

یعنی سبک ناسالم زندگی را تغییر بدهید و از اتفاق افتادن عوامل خطرزا جلوگیری کنید . چطور می توانید  سبک زندگی ناسالم خود را تغییر دهیم ؟

تغذیه ، ورزش ، جلوگیری از مصرف دخانیات و الکل مواد مخدر ، مراقبت های بهداشتی ، چکاب های سالانه و بررسی های بیماری های عفونی ، مشاوره ، واکسن ، آموزش  جلوگیری از بیماری هایی که بر مبنای ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن هستند در پیشگیری اولیه قرار می گیرند .

زمانی که سبک زندگی سالم را انتخاب می کنید در دوران سالمندی می توانید زندگی سالم تری را تجربه کنید

 

سبک زندگی خود را عوض کنید

 

تغذیه سالم به شما کمک می کند که بیماری های جسمی و روانی کمتری مبتلا شوید . ورزش و عدم مصرف مواد مخدر به شما کمک می کند که دیرتر از جمع های اجتماعی و عملکردهای موفق بین فردی کناره گیری کنید

پس با این دیدگاه که در دوران سالمندی اگر جسم و روان ناسالمی داشته باشم به مرور زمان از محیط های مختلف مجبور به کناره گیری هستم به شما کمک می کند که سبک زندگی خود را تغییر دهید .

 

گام دوم پیشگیری و تشخیص زود هنگام

 

دومین مرحله از افزایش آگاهی در کیفیت زندگی سالمندی و جلوگیری و پیشگیری برای مداخلات درمانی این است که بیماری هایی که در سطح خفیف هستند را زودتر بررسی و درمان کنیم زمانی که تشخیص و درمان زودهنگام بیماری ها شناسایی می شوند باعث می شوند که شما از مرگ های زودهنگام و ناتوانایی هایی که صحبتش را کردیم پیشگیری کنیم .

 

مرکز مشاوره سالمندان و گروه درمانی درمانی خانه مهر
مرکز مشاوره سالمندان و گروه درمانی درمانی خانه مهر

 

بیمای های جسمی ریشه در ذهن دارد

 

سومین سطح این است که اگر فردی به یک بیماری جسمی و روانی مبتلا شده است آیا می توانیم به حال خودش رها کنیم ؟ آیا بیشتر بیماری های جسمی ریشه ای در ذهن و روان ندارند ؟

پاسخ مثبت است بسیاری از اختلالات و مشکلاتی که ما دچارش می شویم ریشه ی روانی مخصوص به خودش را دارد به طور مثال : دیابت ، سرطان ، ام اس ، مشکلات مفاصل و کمر با زیرساختی به نام اضطراب و استرس شروع به فعالیت و بروز می کند پس پروسه ی مشاوره به سالمندان کمک می کند که در کنار درمان امید به زندگی را از دست ندهند.

 

مشاوره امید به زندگی اجباری است

 

مشاوره امید به زندگی در هر مرحله ای از زندگی اجباری است اما در سالمندان می تواند به آن ها کمک کند که از افسردگی و اضطراب و احساس بی ارزشی دوری کنند همه ی آدم ها در کنار خورد و خوراک نیازهای روحی روانی دارند .

نیازهای سالمندان را بشناسید در کنار آن ها حضور داشته باشید ، امید به زندگی را در آن ها به جریان بیندازید نیازهای سالمندان علاوه بر چکاب ، آزمایش و مشکلات جسمی ، احتیاجات عاطفی نیاز به تفریح ، شرکت در مجموعه های اجتماعی و امنیت روانی است

احتیاجات عاطفی با بالا رفتن سن بیشتر هم می شود در گذشته توجه فرزندان به پدر و مادرها و جوان ترها به مسن تر ها بیشتر بود اما امروزه متاسفانه به دلیل درگیری هایی که خود افراد دارند موانعی را بر سر راهشان دیده می شود که باعث می شود به مرور زمان سالمندان در تنهایی خود غرق شوند…..

 

مشاوره سالمندان در خانه مهر

 

احتیاج به تفریح ، احتیاج به زندگی کردن بسیار مهم است مشاوره سالمندان در خانه مهر به همین منظور تشکیل شده است که به شما آموزش دهد که چطور می توانید با وقت گذرانی سالم با ایجاد احساس امنیت روانی در سالمند ، در پدر و مادر و پدر بزرگ و مادربزرگ خود احساس بهتری را در آنها شکل دهید .

مرکز مشاوره ی خانه مهر از طریق کارگاه ، همایش ، آموزش های گروه درمانی ، مشاوره تلفنی و مشاوره ی حضوری در زمینه ی تشخیص و درمان پیش قدم شده است.

 

مشاوره سالمندان در خانه مهر با جدید ترین متد
مشاوره سالمندان در خانه مهر با جدید ترین متد

 

دارو درمانی فقط با تشخیص روانپزشک است

 

توجه داشته باشید اگر تشخیص و مصاحبه ی بالینی نشان دهد که سالمند دچار افسردگی شده است گاهی نیاز است از روانپزشک کمک بگیرید برای دارو درمانی به همین دلیل تیم مشاوره سالمندان خانه ی مهر با روانپزشک مستقر در حال فعالیت می باشد که این فرصت باعث می شود که شما در کنار کار روان درمانی و آموزش های خود برای پیشگری از مشکلات سالمندان از لحاظ جسمی و روانی هم مطمعن باشید که فرد در شرایط خوبی قرار دارد.

 

 

مشکلات شایع در سالمندان را میشناسید؟

 

مشکلات شایع در سالمندان مثل یائسگی ، آلزایمر ، پارکینسون ، کاهش قدرت بدنی وعمل عضلات ، سوءتغذیه ، باعث می شود که به مرور زمان از لحاظ روانی آسیب های جدی به آن ها وارد شود

اما شما عزیزان می توانید با آموزش های لازم احساس ارزشمندی و شادی را مجدد در آن ها ایجاد کنید به خاطر داشته باشید بسیاری از احساسات سالمندان مشترک است .

احساس تنهایی و طرد شدن ، اضطراب و نگرانی ، بیهوده بودن ، سربار بودن ، غم و اندوه برای گذشته و فرزندان از موارد جدی است که آن ها را به سمت انزوا و خودکشی و حتی افسردگی هایی که باعث بدترشدن سیستم ایمنی و بدن می شود می کشاند .

 

مشاوره و روانشناس سالمندان
مشاوره و روانشناس سالمندان

 

هشدار : به سالمندان توجه کنید

 

سالمندان به دلیل بازنشستگی و دوری از فرزندانشان نیاز به ارتباط و توجه را از دست می دهند با اینکه با بالا رفتن سن این نیاز در افراد افزایش پیدا می کند همان مقدار گذشته را نیز از دست می دهند آن ها زمانی صاحب قدرت و نفوذ بودند اما به یکباره خود را تنها و بی قدرت می بینند

این ناراحتی ها و این تصورات ذهنی آن ها را به سمت پوچی ، آلزایمر ، افسردگی می کشاند مهم ترین چیزی که می تواند حال سالمندان  را بهتر کند احساس استقلال و مفید بودن است به همین منظور خانه مهر از طریق همایش ها و کارگاه ها و گروه درمانی ها این موقعیت را خلق می کند تا شما عزیزان در کنار سالمندان زندگی سلامت تر و شاد تری را تجربه کنید.

 

جهت اطلاعات بیشتر می توانید با اپراتور مرکز تماس گرفته و در مورد نحوه ی برگزاری کلاس ها و کارگاه ها سوال بفرمایید

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *