مشاوره انواع ترس و وحشت تلفنی توسط مشاوره بالینی

مشاوره انواع ترس و وحشت تلفنی توسط مشاوره بالینی و مشاوره خانواده صورت می گیرد. مشاوره ی بالینی در زمینه ی اضطراب و استرس ، ترس یا همان فوبیا و یا مشاوره وسواس و افسردگی به صورت تخصصی فعالیت می کند. ما در مرکز مشاوره تلفنی خانه ی مهر همان طور که می دانید درابعاد مختلف روانشناختی از طریق متخصصین همراه شما هستیم.

البته در زمینه مشاوره بالینی چندین مقاله تخصصی نوشته شده است که در صورت تمایل می توانید چند نمونه از مقالات را مطالعه کنید :

 

تشخیص و درمان افسردگی و اضطراب را جدی بگیرید

 

درمان وسواس فکری و عملی توسط بهترین مشاوره بالینی

 

اختلال شخصیت اجتنابی و تشخیص و درمان افراد اجتنابی

 

اختلال شخصیت خودشیفته شما را زمین میزند

 

 

مشاوره انواع ترس و وحشت تلفنی توسط مشاوره بالینی

 

 

حال می خواهیم به این بپردازیم که مشاوره انواع ترس و وحشت تلفنی چگونه می تواند به شما کمک کند. قبل از آن شما باید بدانید که به طور کلی ترس و وحشت و یا فوبیا چیست ؟

قطعا زمانی که شما به صورت حضوری از مشاورین کمک بخواهید هم از طریق تست و هم مصاحبه ی بالینی دقیق تری می توان صورت بگیرد اما اگر به هر دلیلی نمی توانید از مشاورین حضوری کمک بگیرید مشاوره انواع ترس و وحشت تلفنی که فقط توسط مشاور بالینی هدایت می شود.

از شما یک ارزیابی بالینی دقیقی انجام می دهد تا ببیند دقیقا علت ترس شما چیست ؟

آیا ریشه در ژنتیک دارد و یا بر اثر یک ثانحه و یا مشکل شما دچار ترس شده اید و بعد از آن اگر نیاز باشد شما را به یک روانپزشک ارجاع می دهد قطعا پشت گوش انداختن مشکلاتی مثل ترس ها و وحشت ها در روزمرگی شما تاثیرگذار است.

پس به راحتی می توانید از مشاوره انواع ترس و وحشت تلفنی که توسط مشاوره بالینی هدایت می شود کمک بگیرید زیرا مشاورین بالینی به صورت تخصصی می توانند شما را همراهی کنند.

 

 

مشاوره انواع ترس و وحشت تلفنی توسط مشاوره بالینی
مشاوره انواع ترس و وحشت تلفنی توسط مشاوره بالینی

 

 

مشاوره انواع ترس و وحشت باید درمان شود

حال ببینیم هراس خاص به صورت کلی چیست ؟ آیا شما تا به حال دچار ترس و اضطراب شده اید ؟ قطعا پاسخ شما مثبت است همه ی ما ممکن است در روز دچار ترس و اضطراب شویم اما گاهی بعضی از ترس ها و استرس ها آن قدر عمیق و دردسر ساز هستند که باعث به وجود آمدن تغییرات فیزولوژیک و روانشناختی می شود.

که در کارهای روزمره فرد اختلال ایجاد می کند . هراس خاص یعنی ترس نامعقولی از یک شی و یا یک وضعیت خاص که همین هراس و ترس باعث اختلال در کارکرد شخصی فرد می شود.

به گفته مشاوره انواع ترس و وحشت تلفنی گاهی این هراس ها برای مردم عذاب آور می شود اما به رغم داشتن همین هراس ها افراد می توانند با زندگی سازگار شوند.

 

انواع ترس ها را می شناسید ؟

 

 

اما زمانی که با آن مواجه می شوند شرایط تغییر می کند چند مثال از ترس ها و وحشت ها را با هم مرور می کنیم : ترس از حشرات و حیوانات ، ترس از تاریکی و شب ، ترس از سروصدا ، ترس از بلندی ، ترس از فضاهای باز ، ترس از عبور از خیابان ، ترس از جراحت و خراشیدگی ، ترس از ارتباط جنسی با مردان ، ترس از سیل و بلاهای طبیعی ، ترس از تماس بدنی و لمس شدن ، ترس از رعد و برق ، ترس از خرابی ، ترس از مرگ ، ترس از انزوا و تنهایی.

 

واکنش های جسمانی ترس چیست؟

 

همان طور که می بینید انواع ترس ها بسیار متنوع هستند ما فقط گزیده کوچکی از انواع ترس را برای شما شرح دادیم . به طور مثال ترس از خون ، تزریق و جراحت بیشتر زمینه ی خانوادگی دارد.

دلیلش هم می تواند این باشد که مبتلایان به این هراس پاسخ عروقی شدیدی به خون و جراحت و امکان تزریق را به ارث می برند که همگی این موارد باعث افت فشار خون و غش کردن فرد می شود.

که میانگین شروع این هراس را تقریبا 9 سالگی اعلام کرده اند توجه داشته باشید به صورت کلی به گفته ی مشاوره انواع ترس و وحشت تلفنی ، انواع فوبیا ریشه ی ژنتیکی دارند.

اما به صورت محیطی فعال می شوند زمانی که مادر شما از حیوانات می ترسد و به صورت ژنتیکی شما هم ارث برده اید با دیدن رفتارهای مادرتان این ترس در شما شدت پیدا می کند.

 

هراس از محیط طبیعی چگونه است ؟

 

به گفته ی مشاوره انواع ترس و وحشت تلفنی ، گاهی کودکان از بعضی از وضعیت ها و رخدادهای طبیعی می ترسند به این ترس ها ، هراس از محیط طبیعی می گویند به طور مثال ترس از بلندی ، طوفان و آب است.

این ترس ها ظاهرا در یک دسته قرار می گیرند اگر از وضعیت یا رویدادی مثل آب عمیق بترسید احتمالا از وضعیت رویداد دیگری مثل طوفان هم خواهید ترسید .

درست است بسیاری از این وضعیت ها تا حدودی خطرناک هستند و ترس خفیف تا متوسط آن عادی است اما اگر این ترس و اضطراب تداوم داشته باشد یعنی حداقل 6 ماه طول بکشد و اخلالی جدی در کارکردهای شخصی شما ایجاد کند. آن موقع این ترس در حیطه ی هراس و فوبیا قرار می گیرد.

 

 

حیوان هراسی چگونه است ؟

 

 

به ترس از حیوانات و حشرات حیوان هراسی می گویند این ترس ها هم جزء موارد رایج است و به گفته ی مشاوره انواع ترس و وحشت تلفنی مراجعین در این زمینه تماس های زیادی داشته اند و وقتی این اضطراب و ترس را تجربه می کند در کارکردهای شخصی آن ها اخلال ایجاد می کند.

یک مثال از مراجعینی که دچار فوبیا است را بخوانید فردی به دلیل مار هراسی یا موش هراسی حتی از خواندن مجله هم اجتناب می کرد که مبادا تصویر این حیوانان را در مجله ببیند و در خیلی از مسافرت ها و مکان ها حضور پیدا نمی کرد که نکند با حیواناتی مثل موش و مار روبرو شود.

 

 

یکی از دیگر انواع ترس ها ترس از اجتماع و مردم است

 

 

در این موارد که بیمارگونه می شود افراد از صحبت کردن در جاهای عمومی می ترسند و یا حتی به رستوران ها برای خوردن غذا در مکان های عمومی نمی روند این نوع فوبیا را به نام اختلال اضطراب اجتماعی هم می شناسند.

 

ترس از میکروب ها توسط مشاوره بالینی بررسی کنید

 

 

آیا تا حالا شنیده اید که کسی از میکروب ها بترسد ؟ این ترس می تواند طیفی از اختلال وسواس نیز باشد علائم این فوبیا مثل شستشوی بیش از حد و یا ترس و اضطراب از شستن و دست زدن در فضاهای عمومی ایجاد می شود که باعث اخلال در رفتارهای فرد می شود .

به همین دلیل است که ما به شما توصیه می کنیم که حتما از مشاوره انواع ترس و وحشت تلفنی کمک بگیرد زیرا مشاورین بالینی می توانند به شما کمک کنند تا انواع ترس را بشناسید

به طور مثال یکی دیگر از شایع ترین ترس ها ترس از مرگ است بسیاری از افرادی که حتی از بلندی و مکان های بسته می ترسند ریشه ی ترسشان در ترس از مرگ خلاصه می شود

اما ترس از دست دادن اطرافیان و یا ترس بیش از حد از مرگ نیز می تواند در حیطه ی اختلالات روانشناختی دیگر قرار بگیرد پس برای ریشه یابی مشکل حتما از مشاوره بالینی کمک بگیرید .

 

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *