مشاوره تلفنی نوجوان به تمام سوالات بلوغ پاسخ میدهد

مشاوره نوجوان خانه مهر به تمام سوالات مشاوره روانشناسی کودک و نوجوان و بلوغ پاسخ می دهد . یکی از حساس ترین سن ها و دوره هایی که برای هر شخص وجود دارد دوره ی نوجوانی است زیرا نوجوانان در این سن نمی دانند که در دسته ی کودکان قرار دارند و یا جزء بزرگسالان محسوب می شوند. شناخت دنیای نوجوانی را نباید فقط بر مبنای گذشته ی خود بشناسید بلکه باید اطلاعات و آموزش هایی را کسب کنید برای کسب اطاعات بیشتر می توانید مقاله ی زیر را مطالعه بفرمایید :

مشاوره نوجوانان از نقش روابط در شخصیت نوجوان می گوید

مشاوره تلفنی جوانان و ارتباط سالم با نوجوان

مشاوره تلفنی نوجوانان از خطر بلوغ جسمی و جنسی می گوید

 

مشاوره تلفنی نوجوان و دنیای بلوغ

 

از سوالات پر تکرار والدین از مشاوره تلفنی کودک و نوجوان و یا روانشناس نوجوان همین است که چطور می توانیم بهترین برخورد را با نوجوان خود داشته باشیم؟ زمانی که نوجوانان به سن بلوغ می رسند کم کم از دنیای کودکی خود جدا می شوند و وارد دنیای بزرگسالی می شوند در این سن به دنبال پیدا کردن استقلال شخصیتی و هویت خود می باشند

اما این دوره نه تنها برای نوجوانان کمی دشوار است بلکه اطرافیان نیز نگرانی هایی در این زمینه دارند متاسفانه یکی از مسائل مهم این است که والدین به دلیل عرف و یا شرع گاهی با نوجوانان خود در زمینه ی مسائل جنسی و یا نیازهای جنسی صحبت نمی کنند

اما نمی توانید تغییرات فیزیکی و روانی آن ها را انکار کنید کودک شما حال تبدیل به نوجوانی شده است که قصد دارد با داشته های روانی و الگوهایی که از شما یاد گرفته است وارد دنیای بزرگ تری شود اگر شما با مسائل جنسی با فرزندتان صحبت نکنید نوجوان شما تمام خواسته ها و نیازها وابهامات ذهنی اش را به دور از خانه و خانواده کشف می کند.

 

مشاوره تلفنی نوجوان خانه مهر

 

در زمینه ی مشاوره تلفنی نوجوان اهمیت این موضوع این است نیاز است با دوره ی بلوغ در نوجوان خود آشنا شوید شما می توانید اگر به علت مشغله ی کاری و مسافت نمی توانید از مشاوره حضوری سوالات خود را در زمینه ی تربیت بهتر و همراه بودن با نوجوان سوال کنید از مشاوره تلفنی نوجوان کمک بگیرید.

این نوید را به شما می دهیم که تمام متخصصینی که از طریق تلفن با شما در ارتباط هستند از بهترین مشاوران نوجوان می باشند زیرا ما در مرکز مشاوره خانه ی مهر به صورت تیمی و تخصصی فعالیت می کنیم

یعنی شما زمانی که از اپراتور ما در زمینه ی مشاوره نوجوان درخواست مشاوره می کنید تلفن شما مستقیم وصل می شود به متخصصینی که در همین زمینه فعالیت می کنند.

 

دانستن مسائل مربوط به بلوغ در دختران و پسران چه فایده ای دارد؟

 

 

وقتی که کودک شما به دوره ای از زندگی که به آن دوره ی سرکشی و استقلال طلبی نیز می گویند می رسد خصوصیات رفتاری ، روانی و فیزیکی او تغییر می کند شما باید با تغییرات هورمونی فرزند خود آشنا باشید آیا شما اطلاعات کافی در زمینه ی بلوغ جسمی و جنسی دختر و پسر خود دارید؟

آیا می توانید به راحتی در مورد مسائل مختلف صحبت کنید و او را راهنمایی کنید ؟

چقدر از لحاظ عاطفی توانسته اید ارتباط مثبتی را با نوجوان خود برقرار کنید؟

یکی از موضوعات مهم این است که والدین زمانی که کودکشان از سن 8، 9 سالگی عبور می کند تمام نوازش ها و محبت های خود را قطع می کنند اما این باعث می شود که در دوران نوجوانی فرزند شما این محبت و نوازش را به دور از خانه طلب کند.

 

 

مشاوره تلفنی نوجوان به تمام سوالات بلوغ پاسخ میدهد
مشاوره تلفنی نوجوان شما را با بلوغ بدون چالش آشنا می کند

 

مشاوره تلفنی نوجوان از افت تحصیلی می گوید

 

یکی از دیگر از موضوعاتی که در زمینه ی مشاوره نوجوانان قابل بررسی است افت تحصیلی است که برای فرزندان شما ممکن است اتفاق بیافتد . افت تحصیلی در سن بلوغ به چه دلیل است ؟

بررسی علل افت تحصیلی در نوجوانان مبحثی است که باید به صورت ریشه ای ارزیابی شود متخصصین و مشاورین تلفنی ما در وهله ی اول شرح حالی از شرایط فعلی خانواده کسب می کنند بعد از آن ویژگی ها و خصوصیات خود نوجوان بررسی می شود.

اگر به همراه افت تحصیلی مسائل دیگری باشد که برای مشاورین جای شک و تردید باشد که آیا نیاز است شما از طریق مشاوره حضوری اقدام کنید قطعا به شما می گویند.

زیرا گاهی افت تحصیلی یکی از نشانه های اعتراض نوجوانان می باشد و نیاز است که شما به صورت دقیق تر و یا به صورت مشاوره حضوری اقدام بفرمایید.

 

او سرکش و پرخاشگر است نمی توانم او را تحمل کنم

 

 

یکی دیگر از سوالات رایج والدین از مشاوره تلفنی نوجوان این است که با عصبانیت نوجوان خود و با سرکشی او نمی توانید چه برخوردی باید بکنید . درست است گاهی رفتارهایی دارند که برای شما غیر قابل تحمل است

اما این را بدانید که اعضای خانواده در سن نوجوانی از هر سن دیگری بیشتر باید مراقبت کننده های گرم و صمیمی باشند. شما باید با تغییرات هورمونی و راه های ارتباطی موثر در نوجوانان آشنا شوید تا بتوانید در پرخاشگری و عصبانیت نوجوان بهترین واکنش را نشان دهید. ارتباط عاطفی شما با نوجوان بسیار مهم است

 

به علاوه متاسفانه در زندگی پر استرس و اضطراب امروزه والدین که هر دو شاغل هستند امکان بررسی و مشاوره حضوری برای آن ها کم رنگ تر می شود .

ما به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از آنکه سرکشی و عصبانیت دوران نوجوانی باعث شود که رشته های عاطفی بین شما با فرزندتان گسسته شود حتما از یک مشاوره تلفنی نوجوان کمک بگیرید تا بتواند به صورت عمیق مشکلات را بررسی کند

پس قبل از آن که ارتباط عاطفی خود را با فرزندتان به صورت کامل از دست بدهید از یک مشاوره نوجوان کمک بخواهید تا شما را با دنیای آن ها آشنا کند .

 

 

ما در مرکز مشاوره خانه ی مهر به صورت تخصصی توسط مشاورین نوجوان در خدمت شما عزیزان هستیم این

نوید را هم به شما می دهیم که مشاوره تلفنی نوجوان خانه ی مهر به صورت بیست و چهار ساعته جدا از

مشاوره تلفنی می توانید از نرم افزارهای دیگر به صورت آنلاین مشاوره دریافت کنید 

مقالات مشابه

10 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر .یه سوال خیلی مهم ازتون داشتم که مغزم رو درگیر کرده واقعا
    لطفا کمکم کنید.
    بنده متولد 1384 هستم و تقریبا بیشتر از ۲ ساله خود ارضایی دارم تا به امروز و اینکه زیاد انجام میدادم.
    من اراده قوی دارم و میخوام ترکش کنم.
    خواستم بدونم خود ارضایی رو ترک کنم مشکلی برام پیش نمیاد؟
    یعنی اینکه نیاز به دکتر اینا ندارم؟
    خودم تنهایی میتونم ترکش کنم.
    فقط دلم نمیخاد پیش مشاور یا دکتر برم تنهایی مشکلمو حل میکنم .
    فقط میخوام بدونم که الان بدنم مشکلی نداره بنظرتون چون زیاد انجامش دادم میخام بدونم سالم هستم یا نه.
    یه چیزیم بگم من از وقتی به سن بلوغ رسیدم بینیم خیلی بزرگ شده لب هام بزرگ شده و قیافم یک جوری شده از نظرتون مشکلی هست یا روند سن بلوغه؟
    بینیم هم پلیپ داره نفسم سخت میاد این رو باید توی ۱۸ سالگی عمل کنم فقط خیلی بزرگ شده
    خیلی ممنونم اگر جوابم رو بدید

  2. سلام دختر 10 ساله ام عکس های مبتذل نگاه کرده نمیدونم چطور با او رفتار کنم از دستش خیلی ناراحتم اصلا ازش انتظار نداشتم خودش خیلی روی نماز و حجابش حساسه نمیدونم از رو کنجکاوی بوده یا نه و نمیدونم هنگام نگاه کردن اون عکس ها چه حسی داشته

    1. پاسخ متخصص و مشاوره کودک و نوجوان خانم دکتر ناديا روشني به شما دوست عزيز:
      سلام خدمت شما مادر عزیز
      قبل از هرچیزی باید روی تربیت جنسی فرزندتون کار بشه و مشاور بتونه با ایشون ارتباط بگیره و شما بعنوان مادر نباید خودتون با ناراحتی، سرزنش و نصیحت با دخترتون برخورد کنید و لطفا این کار انجام ندین چرا که آسیب بیشتری داره.برای بررسی دقیق تر حتما از روانشناس کودک و نوجوان و فعال در زمینه تربیت جنسی کودکان راهنمایی و مشاوره بگیرید.

  3. سلام وقت بخیر
    من در شهریور آینده 12 ساله میشم.
    موهای زیر بغل و آلتم رشد کرده و میخواستم بدونم آیا بلوغ زودرسه؟
    قدم 143 هست. چکار کنم که تا قبل قطع شدن رشد، قدم رو بلند کنم؟شاید 20 تا 30 سانت تا اون موقع امکانش هست؟

    1. پاسخ متخصص و مشاوره کودک خانم زهرا ساقی به شما دوست عزیز:
      سلام .
      قطعا مشاوره با یک متخصص غدد و بررسی دقیق بدن شما میتواند خیلی از دغدغه های ذهنی شما را کاهش دهد و روند طبیعی و نرمال رشدتان متناسب با سن و دغدغه افزایش قد برای شما با راهکارهای مناسب توضیح داده شود.
      موفق باشید.

  4. سلام من تو بلوغم و خوانندگی میکردم و فریاد زدم الان صدام با اختلال مواجه شده و نمیدونم چکار کنم

  5. سلام من پسر ۱۵ سال هستم سوالم درباره اینکه من آیا موهای شرمگاهی خود را بتراشم یا نه و همچنین زیر بغل

    1. نوجوان عزیز وقت بخیر با رعایت تمام نکات بهداشتی میتوانید اينکاررا انجام دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *