مشاوره درمان وسواس توسط مرکز مشاوره تلفنی

مشاوره درمان وسواس( ocd ) توسط مرکز مشاوره تلفنی یکی دیگر از خدماتی است که در کلینیک خانه ی مهر توسط متخصصین مشاوره بالینی و مشاوره روانشناس کودک و نوجوان ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ارائه می شود مشاوره وسواس به صورت تلفنی در حیطه ی بالینی قرار می گیرد.

 

یعنی مشاورین بالینی ما در زمینه ی وسواس ، ترس ،اضطراب ، استرس ، افسردگی توسط اپراتور همراه شما هستند .

در این زمینه مطالب زیادی را نوشته ایم که در صورت تمایل می توانید مقالات زیر را مطالعه کنید:

مشاوره ازدواج با نامزد وسواسی

 

مشاوره انواع ترس و وحشت تلفنی توسط مشاوره بالینی

 

مشاوره وسواس فکری و وسواس عملی و تاثیر در رابطه زناشویی

 

درمان وسواس فکری و عملی توسط بهترین مشاوره بالینی

 

 

مشاوره درمان وسواس توسط مرکز مشاوره تلفنی خانه مهر

 

 

این نوید را به شما می دهیم که متخصصین و مشاورین مرکز مشاوره تلفنی خانه ی مهر به صورت تخصصی مشاورین خود را از طریق آنلاین برای ارائه خدمات انتخاب کرده است.

یعنی زمانی که شما برای مشاوره درمان وسواس به صورت تلفنی تماس می گیرید دقیقا با متخصص در همین زمینه صحبت خواهید کرد . حال متخصص با توجه به ارزیابی که از شما انجام می دهد ممکن است به شما پیشنهاد بدهد که هر چه سریعتر به مشاوره نزدیک محل زندگی خود مراجعه کنید

و یا ممکن است به شما بگوید که جای نگرانی نیست و با چند تکنیک شما را راهنمایی کند اما در زمینه ی بالینی گاهی نیاز است که شما از یک روانپزشک نیز کمک بگیرید.

ارجاع به روانپزشک نیز باید با توجه به ارزیابی و صلاحدید مشاوره درمان وسواس به صورت تلفنی باشد حال کمی با اختلال شخصیت وسواسی آشنا می شویم البته جهت اطلاعات بیشتر در زمینه ی اختلالات می توانید مقالات تخصصی زیر را مطالعه بفرمایید.

 

 

 

مشاوره درمان وسواس توسط مرکز مشاوره تلفنی
مشاوره درمان وسواس توسط مرکز مشاوره تلفنی

 

 

اختلال شخصین وسواسی را با مشاوره درمان وسواس بشناسیم

مشخصه اصلی کسی که دچار اختلال شخصیت وسواسی است تثبیت روی درست انجام دادن کارهاست گاهی از بیرون این افراد فردی با پشتکار ، متاهد و موفق به نظر می رسد که افراد به او قبطه می خورند اما اشتغال ذهنی که افراد وسواسی به آن دچار هستند غیر قابل تحمل است

و باعث می شود که در روزمرگی خود نیز در طیف های بالا دچار مشکل شوند زمانی که از نظم بیش از حد و یا افکار افراطی بیش از حد صحبت می کنیم منظورمان اشتغال ذهنی است که آن قدر با جزئیات ، قواعد و نظم و سازمان پیش می رود که هدف اصلی فعالیت فراموش می شود.

 

مورد بعدی کمال گرایی در افراد وسواسی است

 

آن ها آنقدر کمال گراییشان شدید است که مانع تکمیل تکلیف مورد نظر می شود یعنی آنقدر بیش از حد بایدها و نبایدها و معیارهای سفت و سختی را اعمال می کنند که حتی نمی توانند پروژه ای را به پایان برسانند و یا شروع کنند.

افرادی که بیش از حد کار می کنند و یا درس می خوانند در حدی که تفریح و سرگرمی و دوستان خود را کنار می گذارند همه چیز به رنگ افراطی در رفتار آن ها موج می زند نیز جزء رفتارهای وسواسی محسوب می شود البته اگر کارکردن به خاطر نیاز اقتصادی باشد جزء این دسته قرار نمی گیرد.

 

مشاوره درمان وسواس باید توسط مرکز مشاوره تلفنی صورت بگیرد

مورد بعدی وظیفه شناسی افراطی ، دقت و موشکافی بیش از حد است آن ها افرادی غیرقابل انعطاف شناخته می شوند .
مورد بعدی دور نریختن اشیای کهنه و بی ارزش است حتی اگر دیگر ارزش احساسی خاصی هم نداشته باشند .
به گفته ی مشاوره درمان وسواس به صورت تلفنی این افراد حتی کارها را به کسی نمی سپارند و یا با کسی در کار شریک نمی شوند مگر اینکه آن فرد طبق روش او رفتار کند توجه داشته باشید تمام مواردی که گفته شد زمانی که در بیس زندگی قرار می گیرد عواقب زیادی را دارد این افراد در محیط کار به شدت هم به خودشان و هم به اطرافیانشان آسیب می زنند.

آن ها در زندگی مشترک نمی توانند دارای انعطاف باشند و لذت ببرند بلکه خودشان و همسرشان را همیشه در یک گیرو دار افراطی رفتاری و روانی قرار می دهند .

به طور مثال یکی از مراجعینی که برای مشاوره درمان وسواس به صورت تلفنی تماس گرفته بود خساست بیش از حدی نسبت به خودش و اطرافیان داشت و اعتقادش این بود که فقط در فجایع و اتفاقات ناگوار باید از آن استفاده کنند.

 

انعطاف ناپذیری و لجاجت یکی از ویژگی های اصلی در ملاک های تشخیصی وسواس

 

آن ها دچار یک سری افکار و تصورات رفتاری تکرارشونده و نگران کننده می شوند انگار انرژی درونی و یا افکار روانی آن ها را مجبور به انجام کارها، آن هم با یک سری تشریفات می کند.

مثلا شستشوی بیش از حد ، شمارش و اگر رفتارها و تشریفاتی که در ذهنشان وجود دارد انجام ندهند دچار اضطراب و استرس می شوند و نمی توانند به مسائل روزمره ی خود برسند .

به گفته ی مشاوره درمان وسواس به صورت تلفنی ارث و محیط هر دو در بروز اختلال وسواسی نقش دارند

 

 

چرا محیط و ارث در اختلال مهم است ؟

 

 

زمانی که کودک شما ژنتیک وسواس را داشته باشد و در خانواده وسواسی متولد شود با توجه به رفتار اطرافیان دقیقا رفتارهای وسواس گونه در او تشدید می شود.

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به دلیل افکار وسواسی دچار اضطراب و استرس شدیدی شده اید و حتی در مسائل روزمره، محیط کار و زندگی زناشویی خود به مشکل برخورده اید می توانید از مشاوره درمان وسواس به صورت تلفنی بهرمند شوید

تا از طریق روان درمانی و یا مشاوره و در صورت لزوم دارو درمانی از میزان رفتارهای وسواسی خود بکاهید .

خوشبختانه در مرکز مشاوره تلفنی خانه ی مهر توانسته ایم از طریق خدمات جانبی در زمینه ی وسواس هم موفقیت هایی را کسب کنیم .

 

نوروفیدبک را می شناسید ؟

 

 

یکی از این درمان های جانبی نوروفیدبک است اما تشخیص و اینکه شما از چه روش درمانی باید استفاده کنید قطعا مشاوره درمانی وسواس به صورت تلفنی می تواند بهترین پیشنهاد را به شما بدهد که آیا نیاز است دارو درمانی را شروع کنید و یا با چند جلسه مشاوره می توانید شرایط را بهبود بخشید

آیا نوروفیدبک در این لحظه می تواند به شما کمک کند ؟ نوروفیدبک یکی از خدمات جانبی برای کاهش اضطراب و استرس است که در افراد وسواسی نیز موفقیت های چشمگیری داشته است برای اطلاع از نحوه ی عملکرد آن می توانید مقاله ی زیر را مطالعه کنید:

 

کلینیک نوروفیدبک و بیوفیدبک و درمان افسردگی و استرس

 

پس قبل از آن که افکار وسواسی و یا رفتارهای وسواسی باعث شود که شغل و یا زندگی خود را از دست دهید قطعا از مشاوره درمان وسواس به صورت تلفنی کمک بگیرید

 

جهت اطلاع از خدمات تخصصی مرکز مشاوره خانه مهر به صفحه ی اصلی ما مراجعه کنید

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *