مشاوره قبل از ازدواج و تست های ازدواج مهم

در ادامه مقاله قبلی ( مشاوره قبل از ازدواج و بررسي بچه دار شدن ) در این مورد صحبت کردیم که در مشاوره قبل از ازدواج و زوج درمانی چطور در زمینه تصمیمی مهم بنام ” بچه دار شدن ” با شما عزیزان گفتگو می کنم و اگر اختلاف نظری وجود داشته باشد از چه روش هایی آن را حل می کنند. و جدا از آن فرزند آوردن یکی از آن مسائل مهمی است که در مشاوره قبل از ازدواج باید در مورد آن گفتگو انجام شود به همین خاطر یکی از موضوعات مهم برای تست های ازدواج و آشنا شدن با باورهای طرف مقابل در مشاوره قبل از ازدواج ، بچه دار شدن است در ادامه مقاله قبلی با شما هستیم تا دلایل بچه دار شدن را از نگاه خودتان به شکل تکنیک و تمرین انجام دهید

 

مشاوره ازدواج و مشاوره فردي را از خانه مهر بخواهيد

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی در مرکز خانه مهر

مرکز مشاوره طلاق تخصصي و درمان مشکلات زناشويي

مرکز مشاوره باليني و روانشناس فردي در مرکز تخصصي

مرکز مشاوره رایگان و ویزیت در منزل خانه مهر

مرکز مشاوره ازدواج و طلاق

 

تست های ازدواج
تست های ازدواج یعنی شروع رابطه ای عاشقانه و سالم تجربه کرده اید؟

 

مشاوره قبل از ازدواج و تست های ازدواج

 

شاید اراده شما برای بچه دار شدن قوی باشد اما اراده به تنهایی به این معنا نیست که آمادگی مراقبت از فرزند را هم دارید بالاترین هدیه ای که می توانید به فرزندتان بدهید کانون با ثبات و با مهر است که بتوانیم دلبستگی ایمنی را به فرزندانمان هدیه کنیم و آنها بتوانند با مشاهده زیبایی و همدلی یک زوج پر مهر بزرگ شدن و رشد کردن را تجربه کنند .

 

تست های ازدواج
تست های ازدواج و مشاوره خانواده را جدی بگیرید

 

چقدر فرزندپروري و سواد تربيت مهم است؟

 

به همین خاطر مقوله بچه دار شدن از آن مسائلی است که جدا از خواست و اراده شما نیازمند سواد و دانشی است برای آنکه بتوانید فرزندان مستقل و با اراده و با دلبستگی ایمنی را تربیت کنید .

حال در ادامه سوالاتی که در مقاله قبل پرسیدیم ، فهرستی برای هر یک از موضوعات زیر تهیه کنید ، این فهرست را بعد از پاسخ دادن به سوالات انجام دهید :

 

5 دلیل برای آنکه به بچه دار شدن علاقه دارید را بنویسید ….

5 دلیل برای آنکه پدر یا مادر خوبی خواهید بود را یادداشت کنید….

5 دلیل برای آنکه نامزدتان پدر یا مادر خوبی خواهد بود را بنویسید …..

5 موردی که بیش از همه شما را درباره بچه دار شدن نگران می کند را یادداشت کنید …..

 

چقدر آمادگي بچه دارشدن داريد؟

 

لطفا برای این تمرین یک هفته زمان بگذارید و هر موقع مورد جدیدی به ذهنتان آمد یادداشت کنید این به شما نشان می دهد که شما چقدر آمادگی بچه دار شدن را دارید و یا ترس ها و مشکلات احتمالی که در ذهن شما وجود دارند ، چه چیزهایی می توانند باشند .

پدر و مادر بودن نه تنها یک کار تمام وقت است بلکه نیاز به آن دارد که شما و همسرتان نقش آشپز ، آموزگار ، پزشک و راننده هم بر عهده بگیرید و در حالی که شاید واقعا برای بزرگ کردن یک کودک به افراد بسیاری نیاز باشد ، شما و همسرتان به ناچار باید بیشتر کارها را خودتان انجام دهید .

به سوالات زیر با دقت پاسخ دهید و اگر پاسخ های شما با هم تفاوت دارد ، سعی کنید به پاسخ هایی که مورد قبول هر دو طرف باشد برسید البته توجه داشته باشید که اینها قسمت کوچکی از مشاوره قبل از ازدواج است ما مبنا را بر این می گذاریم که مسائل زیربنایی دیگری در مشاوره قبل از ازدواج اتفاق افتاده است ما در مقاله فقط در مورد مبحث بچه دار شدن با شما عزیزان گفتگو می کنیم .

 

تست های ازدواج
مشاوره ازدواج در خانه مهر با اجرای تست های ازدواج با روانسنج

 

در تست های ازدواج با ديدگاه هاي همديگر آشنا شويد

 

به سوالات زیر با دقت پاسخ دهید هر کدامتان به شکل جدا جدا می توانید پاسخ هایی مجزا را یادداشت کنید .

شب ها چه کسی بیدار می شود تا به کودکی که گریه می کند غذا بدهد و او را آرام کند ؟

چه کسی مسئولیت اصلی تربیت فرزندتان را به عهده می گیرد ؟

آیا روش پدر و مادری شما شبیه به روش پدر و مادرهایتان یا شخص دیگری خواهد بود ؟

آیا شما این باور را دارید که کودکان باید یاد بگیرند که از بزرگترها ، مسئولین و غیره بترسند و به آنها احترام بگذارند ؟

آیا می کوشید تا بیشتر دوست فرزندتان باشید یا نقش سنتی پدر و مادر را ترجیح می دهید ؟

 

روش تربیتی خود را شرح دهید ….

 

این یکی از مهم ترین سوالات است آیا شما تا بحال به این فکر کرده اید که روش تربیتی شما چگونه خواهد بود و یا روش تربیتی شما با همسرتان یکی است ؟ تا بحال چند روش تربیتی را مطالعه کرده اید ؟ آیا هرگز گفته اید که دلم می خواهد هر چه را که خودم طی دوران بچگی نداشته ام به بچه هایم بدهم ؟

اگر اینطور است ، در کودکی چه کم داشتید ؟ آیا مایلید که فرزندانتان جدیدترین اسباب بازی ها و سرگرمی ها را داشته باشند ؟ عقیده شما درباره پشت دستی زدن به کودک چیست ؟

آیا شما سعی دارید که در تربیت فرزندتان سختگیر باشید یا سهوگیر ؟ سعی می کنید در زندگی چه معیارهایی را به فرزند خود منتقل کنید ؟ شرح دهید که اگر فرزندتان مرتکب خلاف کوچکی شد چگونه او را تربیت می کنید ؟ به عقیده شما چه مواردی خلاف کوچک محسوب می شود ؟

یک خلاف متوسط و یک خلاف سنگین را شرح دهید و بگویید که برای تربیت کودک در هر مورد چه اقدامی خواهید کرد ؟ تفاوت بین ادب کردن کودک و اعمال خشونت نسبت به کودک را شرح دهید . آیا بعد از بچه دار شدن برنامه هایی که اکنون در تلویزیون تماشا می کنید یا واژه هایی را که اکنون بکار می برید ، تغییر می دهید ؟

آیا شما ، همسرتان و فرزندانتان با هم در یک تخت می خوابید ، اگر چنین است این شیوه تا چند سالگی بچه ها اعمال می شود . آیا به نظر شما تربیت دختر و پسر باید متفاوت باشد ؟ اگر به این دیدگاه اعتقاد دارید ، در چه زمینه هایی باید متفاوت باشد . قصد دارید برای انجام تکالیف درسی فرزندانتان چقدر وقت صرف کنید ؟ چگونه محبت خود را به فرزندتان ابراز می کنید ؟

 

تست های ازدواج
تست های ازدواج مهارت های یک زندگی شاد را به شما آموزش میدهد

 

تست های ازدواج و آگاهي بيشتر در تمام زمينه هاي ازدواج موفق

 

همانطور که دیدید مقوله بچه دار شدن ، دنیایی متفاوت و پر از چالش است و اگر شما بدون آگاهی ، بدون شناخت و بدون ترمیم مشکلات فردی خود اقدام به پدر شدن یا مادر شدن کنید ، احتمال اینکه ویژگی های منفی و ناقص خود را به فرزندانتان انتقال دهید ، بسیار زیاد است ما در مرکز مشاوره قبل از ازدواج خانه مهر هدفمان این است که بتوانیم به شما عزیزان بیشترین اطلاعات و آموزش را برای همسر خوب بودن ، پدر و مادر خوب بودن را ارائه دهیم .

همانطور که می دانید مرکز مشاوره خانه مهر یکی از مراکز تخصصی و مجرب در زمینه مشاوره طلاق ، غربالگری طلاق ، مشاوره خانواده ، مشاوره زوج ، مشاوره ازدواج و مشاوره فردی است . شما عزیزان برای آنکه بتوانید در این زمینه با مشاورین و متخصصین ما چه به شکل مشاوره تلفنی ، چه آنلاین و چه حضوری در ارتباط باشید ، کافی است که با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر تماس گیرید .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *