مشاوره و روانشناسی تلفنی ام اس و بهبود بیماری

مشاوره و روانشناسی تلفنی ام اس در مرکز مشاوره خانه ی مهر توسط متخصصینی که در این زمینه دوره های تخصصی دیده اند برگزار می شود در مقاله ی قبلی مقدماتی در زمینه ام اس گفته شد در صورت تمایل مقاله زیر را مطالعه بفرمایید:

 

مشاوره ام اس و بررسی روانشناختی ام اس

مشاوره سرطان از مثبت نگری یا فرار از رنج می گوید

 

 

ما در مرکز مشاوره تلفنی خانه ی مهر در تمام ابعاد روانشناختی مثل  مشاوره روانشناس کودک و نوجوان ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت و بیماری های خاص فعالیت می کنیم.

 

مشاوره و روانشناسی تلفنی ام اس

 

در جهت رفاه حال شما عزیزان توانسته ایم از متخصصین خود در زمینه ی مشاوره تلفنی جهت همکاری دعوت کنیم تا همراه و همگام شما عزیزان شوند .

حال مشاوره و روانشناسی تلفنی ام اس چگونه است ؟ همان طور که می دانید در مقاله قبلی با عنوان مشاوره ام اس و بررسی روانشناختی ام اس به شرح کامل نشانه ها و تعریف آن پرداختیم ام اس یک بیماری خود ایمنی است که نشانه هایی مثل اختلال در حرکت ، در دید ، تعادل و مشکلات حسی را در فرد ایجاد می کند.

خدمات تخصصی مشاوره تلفنی خانه مهر :

 

مشاوره زوج درمانگر تلفنی بهترین انتخاب برای حل مشکلات است

 

مشاوره خانواده تلفنی با بهترین مشاوران خانواده تهران

 

مشاوره تلفنی طلاق و بازگشت مجدد زوجین

 

مشاوره خیانت تلفنی توسط بهترین مشاوران خانواده

 

علت ام اس وراثت است یا محیط ؟

 

در زمینه ی عوامل شکل دهنده نیز وراثت و محیط را تا به امروز تشخیص داده اند اما میزان دقیق آن در پژوهش ها مشخص نشده است حال مشاوره ی روانشناسی تلفنی ام اس چگونه به شما کمک می کند ؟

در زمینه ی بیماری های خاص به دلیل آن که فرد دچار تغییرات فیزیکی و روانشناختی می شود از لحاظ امید به آینده و احساس رضایت دچار مشکل می شود. ممکن است در رفتارها و فعالیت های روزمره ی فرد نیز شاهد تغییراتی باشیم.

 

اما متخصصین ما از طریق مشاوره و روانشناسی تلفنی ام اس قصد دارند به شما بگویند که ام اس لزوما به معنای ناتوان شدن شما نیست بلکه در عین حال که دچار بیماری ام اس هستید می توانید زندگی سالمی را تجربه کنید

 

 

مشاوره و روانشناسی تلفنی ام اس
مشاوره و روانشناسی تلفنی ام اس و زندگی مجدد و شاد

 

 

باید در زمینه ی پذیرش بیماری و شرایط محیطی آن با مشاوره و روانشناسی تلفنی ام اس صحبت کنید

 

 

زمانی که به صورت عمیق و قلبی به پذیرش نسبت به مشکل خود می رسید برخوردتان با اطرافیان نیز متفاوت می شود یکی از سوالاتی که از مشاوره و روانشناسی تلفنی ام اس پرسیده شده است این است که چطور می توانیم این مسئله را به فرزندانمان تفهیم کنیم ؟

در پاسخ باید به شما بگوییم که بستگی به سن و سطح بلوغ فکری و روانی فرزند شما دارد اگر فرزند شما نسبتا کوچک است می توانید به صورت مختصر برای او توضیح دهید که هراس او نسبت به تغییرات شما پایان یابد.

 

نقش اطرافیان و پذیرش فرد به بیماری

 

 

کودکان به دلیل آن که والدین را اولین و مهم ترین جایگاه امن خود می دانند به محض این که در موقعیت فکری و جسمی والدینشان تغییراتی ایجاد می شود دچار اضطراب و استرس می شوند

آن ها می ترسند که پدر یا مادر خود را از دست بدهند پس نیاز است کودک خود را در جریان تغییرات بگذارید و شرایط و مشکل را انکارنکنید بلکه با او در ارتباط باشید و به او توضیح دهید که هیچ مشکلی شما و خانواده را تهدید نمی کند بلکه ممکن است میزان فعالیتی که شما با او داشتید و یا شکل فعالیتتان تغییر کند .

 

مشاوره و روانشناسی تلفنی ام اس یعنی درک و پذیرش

 

 

موضوع مهم دیگر که توسط مشاوره و روانشناسی تلفنی ام اس بررسی می شود واکنش مردم نسبت به بیماری شماست قطعا اطرافیان شما ممکن است دچار هیجانات ابراز شده بشوند.

هیجانات ابراز شده یعنی هیجاناتی که گاهی منفی هم هستند اما زمانی که شما گاردی نسبت به بیماری خود و یا به پذیرش کامل رسیده باشید می توانید بسیار معقول با اطرافیان خود برخورد کنید

در زمینه ی بیماری هایی مثل ام اس که گفته می شود به دلیل اضطراب و استرس بالا در اطراف به وجود می آید گاهی شروع به متهم کردن اطرافیان خود می کنیم

اما این را بدانید زمانی که بیماری را نپذیرفته ایم و شروع به متهم کردن اطرافیان می کنیم و مرتبا چیزی را به گردن آن ها می اندازیم باعث می شود که محیطی که در آن در حال زندگی هستیم پرتنش تر شود.

 

در صورتی که در زمینه ی هر بیماری اگر ژنتیک آن در شما وجود نداشته باشد در محیط فعال نمی شود یکی دیگر از مسائلی که مشاوره و روانشناسی تلفنی ام اس به آن پرداخته است تغییر نگرش افراد نسبت به زندگی است نه تنها تغییر نگرش نسبت به بیماری بلکه نسبت به زندگی درست و سلامت است.

 

کنترل خشم و استرس توسط مشاوره و روانشناسی تلفنی ام اس

 

زیرا افرادی که اصولا به ام اس دچار می شوند دارای شخصیت خاصی هستند آن ها زودرنج تر و حساس ترند آن ها نسبت به ناملایمات و چالش های زندگی واکنش های هیجانی زیادی را از خود نشان می دهند.

آن ها سخت تر با مشکلات کنار می آیند پس به همین دلیل نگرش این افراد باید تغییر کند تا بتوانند زندگی سالم تری داشته باشند به همین منظور مشاوره و روانشناسی تلفنی ام اس و یا به طور کل بیماری های خاص به شما کارگاه ها و پکیج های آموزشی را معرفی می کند  تا بتوانید بر روی باور و نگرش خود کار کنید.

 

 

قضاوت و برچسب به بیماری ممنوع است

 

 

و نکته ی آخر در زمینه ی مشاور و روانشناسی تلفنی ام اس قبل از آن که هر قضاوتی را نسبت به بیماری خود داشته باشید حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

اجازه دهید قبل از آن که خودتان را قضاوت کنید و به نقطه ای از نا امیدی برسید طیف بیماری شما مشخص شود  از طریق دارو درمانی شرایط بیماری را کنترل کنید این نوید را به شما می دهیم که تمام بیماری های خاص و بیماری های جسمی و روانی تحت تاثیر نگرش و باور و اضطراب و استرس شما تغییر می کند

 

هر چقدر نگرش شما نسبت به بیماری مثبت تر باشد باعث می شود که بیماری شما بیشتر کنترل شود اما متاسفانه گاهی اطلاعات غلط در زمینه ی بیماری ها در شبکات مجازی پخش می شود که باعث وحشت و هراس فرد از بیماری می شود

 

خوشحالیم که توانسته ایم در زمینه ی مشکلات خاص نیز ورود کنیم ما در مرکز مشاوره تلفنی خانه ی مهر در زمینه ی بیماری های خاص به طور مثال مشاوره سرطان و یا بیماری های روانشناختی توسط متخصصین همراه و همگام شما هستیم .

بسیار مهم است که چگونه با چالش های زندگی خود روبرو می شوید پس همراه ما باشید تا بتوانید در شرایط سخت طبق آموزش ها و مهارت های خاص با تنش ها و چالش های زندگی خود جور دیگری برخورد کنید .

 

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *