مشاوره کودک از لذت شکنجه حیوانات توسط کودکان می گوید

مشاوره کودک از آزار حیوانات توسط کودکان می گوید .اگر به خاطرتان باشد در سری مقالات مشاوره کودک به سومین سوالی که قرار بود به آن بپردازیم این بود که با کودکانی که از آزار و شکنجه حیوانات لذت می برند چه رفتاری می توان کرد؟

قصد داریم در این مقاله به مبحث شکنجه و آزار حیوانات توسط کودکان و سوالات پرتکرار مشاوره کودک 2 ساله و مشاور کودک 3 ساله بپردازیم . در 2 مقاله ی قبلی در زمینه ی دزدی و آتش بازی توضیحات کاملی را دادیم در صورت تمایل مقالات زیر را مطالعه بفرمایید :

بهترین مشاوره کودک از دزدی و آتش بازی کودکان می گوید

 

مرکز مشاوره کودک از علاقه کودکان به آتش بازی می گوید

 

مشاوره کودک تلفنی و آنلاین

 

خوشبختانه توانسته ایم در سطح ایران از طریق مشاوره روانشناس کودک و نوجوان آنلاین مشاوره کودک تلفنی به مشکلات والدین در زمینه ی تربیتی و رفتاری  کمک کنیم.  شما در هر کجای ایران که باشید می توانید از طریق مشاوره کودک تلفنی خانه مهر با ما در ارتباط باشید .

به طور مثال ما توانسته ایم مشاوره کودک در کرج و مشاوره کودک در اصفهان را از طریق تلفن راه اندازی کنیم تا شما عزیزان بدون صرف وقت ، هزینه ی گزاف برای رفت و آمد، از متخصصین کودک ما در زمینه ی مشاوره کودک بهره مند شوید. اگر مایل هستید در زمینه ی کنترل پرخاشگری در کودکان اطاعاتی کسب کنید مقالات زیر را مطالعه کنید :

علت پرخاشگری کودک و عصبانیت او چیست ؟

عوامل تاثیرگذار بر پرخاشگری کودکان را بشناسید

 

نظرات مشاوره کودک در زمینه ی شکنجه و آزار حیوانات در کودکان :

می توان گفت همه کودکان گاهی رفتارهایی پرخاشگرانه با حیوانات دارند معمعولا دلیل این رفتار، هیجان و یا بی توجهی است برخی کودکان بیش از اندازه پرتحرک ، خشن و مهاجمند این کودکان بیشتر از کودکان دیگر دعوا می کنند و یا دچار پرخاشگری می شوند .

تعدادی از این کودکان هنوز آن قدر از لحاظ رشدی پیشرفت نکرده اند که بدانند کارهایشان چه آثاری دربر دارد در حالی که برخی دیگر نیز رفتارهایی مثل شکنجه و آزار را برای نشان دادن و نمایش قدرت و خشونت خودشان در یک جمع انجام می دهند.

این گونه کودکان زمانی که تنها هستند به حیوانات آزاری نمی رسانند بلکه فقط در جمع این رفتارها را انجام می دهند حال نظر مشاوره کودکان  این است که شما باید با آگاهی دادن رفتارهای نادرست کودک را اصلاح کنید

 

 

اگر رفتار کودک شدت دارد از مشاوره کودک کمک بگیرید

 

 

اگر فکر می کنید رفتارهای کودک می تواند عمدی باشد و شدت آن آنقدر زیاد است که آسیب رسان شده است هر چه سریع تر از یک مشاوره کودک کمک بخواهید زیرا اگر این رفتارها بصورتی عمدی صورت بگیرند می توانند نشان دهنده یک مسئله ی بزرگ در عواف و احساسات کودک باشد .

راهکارهای زیر را جهت کاهش رفتارهای سطحی کودک به شما پیشنهاد می کنیم .

 

 

آزار و شکنجه حیوانات توسط کودکان

 

 

درست بازی کردن با حیوانات را به کودک خود آموزش دهید یعنی به کودک یاد بدهید که چطور می تواند بازی کند و چطور می تواند از آن ها مراقبت کند به طور دقیق به آن ها بگویید که با حیوانات چه کارهایی باید انجام دهد و چه کارهایی نباید بکند و یا به کودک یاد بدهید که چطور اگر حیوان ناگهان روی آن پرید و او را چنگ زد چه واکنشی از خود نشان دهد

اگر کودک شما هنوز نمی تواند حیوانات را تحت کنترل در بیاورد به او بگویید که اگر حیوانی او را اذیت کرد او به شما بگوید و این نکته را به کودک خود یاد بدهید که چگونه می توان با یک حیوان اهلی بازی کند

 

مشاوره کودک از لذت شکنجه حیوانات توسط کودکان می گوید
مشاوره کودک از لذت شکنجه حیوانات می گوید تا بتوانید خشم و پرخاشگری کودک را درمان کنید

 

 

به کودک بگویید اگر با حیوانات خوب رفتار کند حیوان او را دوست خواهد داشت

 

 

به او بگویید حیوان نیز همانند او از رفتارهای خشن خوشش نمی یاد و ممکن است عکس العملی نشان بدهد تا زمانی که اطمینان نیافته اید کودک چگونه با حیوان کنار می آید به بازی او با حیوانات نظارت داشته باشید.

به طور مثال به گفته ی مشاوره کودک یکی از مراجعین شکایتی بر این مبنا داشت که کودک او دم ، گوشها و پشم سگ را می کشد و او را آزار می دهد والدین در جهت اصلاح رفتارش به او آموزش دهند که چه طور وقتی شیی را پرتاپ می کند سگ آن را برایشان می آورد بدین ترتیب کودک خود را به بازی هایی علاقمند کردند که دیگر سگ آزار نبیند.

 

 

راهکار مشاوره کودک برای شکنجه حیوانات توسط کودکان

 

 

یکی دیگر از روش هایی که برای جلوگیری از شکنجه و آزار کودکان بکار می رود محروم کردن موقت است در این روش اگر کودک شما به بازی های خشن با حیوانات پرداخت می توانید از روش محروم سازی موقت از بازی با حیوانات استفاده کنید.

اگر کودک به رفتارش ادامه داد از کودک بخواهید چند دقیقه کودک را از بازی و بودن در جمع محروم کنید اگر این روش موثر نبود محرومیت را طولانی تر کنید.

یکی دیگر از روش های موثر در این زمینه روش تصحیح بیش از حد است که مشاوره کودک این روش را بعد از آن که روش هایی مثل محروم کردن و روش درست بازی کردن پاسخگو نبود به شما پیشنهاد می کند.

 

 

 روش تصحیح بیش از حد را می شناسید؟

 

 

در این روش از کودک بخواهید که آسیبی را که به کودک رسانده است جبران کند ، به چه معنا یعنی اگر کودک شما خیلی کوچک است برای چند دقیقه حیوان را ناز کند تا به این ترتیب کارش را جبران کند

اگر کودک شما بزرگتر است می تواند با برس کشیدن یا شستشوی حیوان ، به گردش بردن حیوان و حتی خرید غذای مخصوص حیوان اما از پول توجیبی خودش جریمه شود و یا می توانید که کودک خود را مجبور کنید که قفس حیوان را تمیز کند.

این ها می تواند نشانه هایی باشد بر این مبنا که کودک زمانی که اعمال خشونت می کند باید عواقب آن را نیز تحمل کند زمانی که کودک برای اولین بار مجبور می شود از پول تو جیبی خودش یک غلاده تازه برای حیوان تهیه کند و یا مقادیر زیادی غذای مخصوص گربه بخرد به این نتیجه خواهد رسید که خشن بودن با حیوان و شکنجه و آزار او خیلی گران تمام می شود.

 

 

کودک را نسبت به عواقب کارش توجیه کنید

 

 

اما نکته ی مهم در این زمینه این است که زمانی که از این روش استفاده نمی کنید اطمینان بیابید که کودک به خوبی متوجه شده است که به این دلیل جریمه می شود که بتواند کار بدش را جبران کند.

 

اگر کودک شما روش درست و معقولی را انتخاب و جایگزین کرد او را تقویت کنید یعنی زمانی که بصورت معقول و صحیح با حیوان بازی می کند حتما او را تحسین کنید به او پاداش دهید

می توانید هر بار که او این کار را انجام می دهد به او امتیاز دهید و طبق امتیازات توافق شده جایزه مشخصی نیز برای کودک در نظر بگیرید

اما نکته ی بسیار مهم در این زمینه این است که اگر کودک به آزار و اذیت عمدی خود ادامه دهد اگر حیوان مکرر و بی دلیل گم شد اگر به دلیلی حس می کنید که کودک رفتار درستی با حیوانات ندارد حتما از یک مشاوره کودک و مشاوره متخصص کودک و نوجوان کمک بگیرید تا بدین منظور بتوانید مشکل او را ارزیابی و بصورت دقیق تری آن را حل کنید.

 

جهت اطلاع از مقالات تخصصی مرکز مشاوره خانه مهر به صفحه ی اصلی ما مراجعه کنید

مقالات مشابه

2 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید
    ما ی بچه ۴ ساله داریم ک بشیار حیوون ازاره ما ی طوطی داشتیم ک لای در نشسته بود درو محکم ب هم کوبید و بعد از اینکه طوطی فوت کرد کلی جیغ و هورا کضید ک اخ جون کشتمش ما بعضی وقتا میترسیم از بچمون حالا ک ی‌ طوطی دیگ خریدیم ازارش نسبت بهش شروع شده و اونو اذیت میکنه شما نظری دارین؟

    1. پاسخ متخصص و مشاوره کودک خانم دکتر ناديا روشني به شما دوست عزيز:
      سلام خدمت شما
      حتما توصیه میکنم از روانشناس کودک کمک بگیرید و اجازه ندین این رفتار ادامه پیدا کنه البته با مشاوره. ممکنه کودک شما بخاطر جلب توجه اطرافیان این رفتار داره که نیاز به بررسی هست. فرزندتون منع نکنید و مدام دراین مورد تذکر ندین و از بیان موضوع درحضور دیگران جدا خودداری بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *