مشاوره کودک خوب در صادقیه چه ویژگی هایی دارد

مشاوره کودک خوب در صادقیه چه ویژگی هایی دارد ؟ آیا شما با مرکز مشاوره خانه مهر آشنا هستید ؟ یکی از مهم ترین ویژگی های مرکز مشاوره کودک خانه مهر این است که در تیم تخصصی کودک و نوجوان هر مشاوری به صورت تفکیک شده و تخصصی فعالیت می کند.

همان طور که می دانید ما در تمام ابعاد روانشناختی به صورت تیمی و تخصصی فعالیت می کنیم و اما کودک هم جدا از این مبحث نیست و در زمینه ی مشاوره کودک و نوجوان می توانیم در زمینه ی:

اختلالات یادگیری ، اختلالات شخصیت ، عادت های عصبی کودکان ، رفتارهای نامناسب با سن کودک ، تربیت جنسی ، فرزند پروری ، رابطه ی والد و کودک ، خانواده درمانی که در زمینه ی مشاوره خانواده انجام می شود ، مشاوره بالینی و روانپزشکی کودک صورت می گیرد در خدمت شما عزیزان باشیم.

 

شماره تماس با مرکز مشاوره خانه مهر

قصد داریم در زمینه ی مشاوره کودک خوب در صادقیه  به چند سوال از طریق چند متخصص پاسخگو باشیم .

مشاوره کودک 2 ساله :

 

یکی از سوالات پرسیده شده این است : من یک مادر هستم که در حال تلاش کردنم که به نحوی متفاوت از فرزندان خود تعریف و تمجید کنم اما گاهی فراموش می کنم که کلمات عالی یا محشره را بکار نبرم . چه کار می توانم انجام دهم؟

و اما پاسخ مشاوره کودک : لطفا به خود اجازه بدهید که گاهی واکنش های اولیه را از خود بروز دهید اگر واقعا از ته دل احساس شور و شعف دارید و با شگفتی می گویید ” عالیه ” و کودک از صدای شما این شور و شوق را حس می کند

و آن را به عنوان بروز احساسات واقعی شما قطعا تجربه می کند اما برای آنکه بتوانید این واکنش های ابتدایی را با یک توصیف جایگزین کنید و آن را تقویت کنید

یعنی تاثیرگذاری آن را بیشتر کنید می توانید به صورت گفتاری رفتار کودک خود را شرح دهید به گونه ای که کودک به حد و اندازه قدردانی و تحسین شما پی ببرد .

در این زمینه هم جهت اطلاع از سایر مقالات در زمینه ی تربیت کودک و یا خدمات دیگر مشاوره کودک خانه ی مهر می توانید مقالات زیر را مطالعه بفرمایید .

 

مشاوره کودک آنلاین و افزایش خلاقیت در کودکان

 

روانشناس تلفنی کودک خوب در تهران و درمان چاقی کودکان

 

درمان پرخاشگری در کودکان ۵ ساله توسط روانشناس کودک

 

درمان پرخاشگری در کودکان ۷ ساله با مشاوره کودک

 

مثالی از مشاوره کودک خوب در صادقیه

 

 

به این مثال توجه کنید : بعد از یک روز کاری سخت به خانه برگشتم و دیدم که کل حیاط جارو و تمیز شده جعبه هایی که پر بود از برگ های ریخته شده روی زمین مرتب در گوشه ای گذاشته شده اند احساس می کنم یک هدیه دریافت کرده ام . شما با توصیف دقیق و کوتاه رفتار می توانید همان تاثیر کلمه ی عالیه را برای کودک خود داشته باشید .

مشاوره کودک خوب در صادقیه چه ویژگی هایی دارد
مشاوره کودک خوب در صادقیه در تمام زمینه ها همراه شما است

مشاوره کودک 4 ساله :

 

 

آیا درست است که برای آن که بتوانم کودک خود را تحسین کنم به او بگو یم من به تو خیلی افتخار می کنم ؟ پاسخ مشاوره کودک : اجازه دهید این جواب را در غالب یک مثال برای شما عنوان کنیم .

فرض کنید برای قبول شدن در یک امتحان مهم و دشوار یک هفته درس خوانده اید ، زمانی که نتیجه کار خودتان را دیدید و متوجه شدید که نه تنها قبول شدید بلکه در آن درس نمره ی عالی هم گرفته اید ، با دوست خود تماس می گیرید و این خبر را به او می دهید .

 

او در جواب به شما می گوید که من به تو افتخار می کنم ، واکنش شما نسبت به این مسئله چیست ؟

حدس می زنیم که در اینجا احساس می کنید تاکید این جمله بیشتر از این که بر موفقیت شما باشد بر افتخار کردن دوستتان است . و اما شاید ترجیح درونی و ذهنی هر آدمی این جمله را دلچسب تر بداند :

چه موفقیتی باید خیلی به خودت افتخار کنی . به همین راحتی می توانید مثال های رفتاری کودک را در همین غالب قرار دهید .

 

مشاوره کودک 6 ساله :

 

 

سوال : چند روز پیش وقتی پسرم جایزه ورزشی را گرفت به او گفتم اصلا تعجب نکردم من می دانستم که تو همیشه می توانی این کار را انجام دهی اما نکته ی عجیب این بود که او بهت زده مرا نگاه می کرد

تصور می کردم که با گفتن این جمله به اعتماد بنفس او حتی اضافه شود ، به نظر شما حرف اشتباهی به کودک خود زده ام ؟ پاسخ مشاوره کودک : زمانی که شما به کودک خود می گویید که” من می دونستم تو همیشه می تونی فلان کار را انجام بدهی”

در واقع به قدرت همه چیزدانی کودک فقط اعتبار می بخشید ، نه به موفقیت خود کودک . کودک حتی ممکن است که با خود فکر کند که پدر یا مادر من از کجا می دانست که من برنده می شوم ؟ من که خودم نمی دانستم…

اگر او بشنود که موفقیت و دست آوردش توصیف می شود قطعا تاثیر تحسینات و همدلی بیشتر می شود به طور مثال : ” گرفتن این جایزه نشون میده که ماه ها تلاش کردی و زحمت کشیدی برای کسب این موفقیت و مقامی که داری قطعا این تلاش و اراده لازمه کار تو بوده “.

 

مشاوره کودک خوب در صادقیه از کمالگرایی می گوید

 

 

شما به رفتار و تلاش کودک خود اعتبار می بخشید زمانی که او را به سمت همه چیزدان و کمال گرایی سوق می دهید اگر شکست بخورد احساس ناتوانی می کند و اما در همین مثال هم شما زمانی که به این شکل کودک خود را تحسین می کنید کودک احساس می کند که کار عجیب غریبی را انجام نداده است

او باید برنده می شده ، او باید موفق می شده ، او باید کودک خوبی باشد و این ها دقیقا تاثیر منفی بر روی کودک می گذارد . همان طور که دیدید توانستیم در غالب 3 پرسش در زمینه ی مشاوره کودک به سوالات شما پاسخ دهیم .

 

 

شماره تماس با مرکز مشاوره خانه مهر

 

 

مشاوره کودک خوب در صادقیه : خانه مهر همراه شماست

 

 

مشاوره کودک خوب در صادقیه یا مشاوره کودک ستارخان می توانند به شما کمک کنند که در زمینه ی شناخت کودک خود قدم های محکمی را بردارید .

خانه ی مهر هم در این زمینه توانسته است از طریق کارگاه ها و همایش های رایگان ، مشاوره فردی ، مشاوره گروهی ، تور درمانی برای کودک و نوجوان و گروه درمانی برای نوجوانان و گروه درمانی برای فرزند پروری در زمینه ی پیشگیری هم قدم های روشن و محکمی را بردارد .

شما عزیزان برای اینکه بتوانید از خدمات خانه ی مهر استفاده کنید می توانید از طریق اپراتور یه به صورت مشاوره تلفنی ، هم به صورت مشاوره حضوری با ما در ارتباط باشید .

 

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *