مشکلات بين فردی و زوج درمانی در مرکز مشاوره تخصصی

حل مشکلات بين فردی زوج درمانی یا مشاوره ازدواج جزء مهم ترین خدمات روانشناختی مرکز مشاوره ازدواج خانه مهر است . ما در مرکز مشاوره خانه مهر در تمام ابعاد روانشناختی به شکل تخصصی و دپارتمانی فعالیت می کنیم .

 

مرکز مشاوره ازدواج در غرب تهران

کاملترين مشاوره ازدواج و مشاوره قبل ازدواج

مشاوره فردی و درمان مشکلات عاطفی

مشاوره ازدواج و اعتقادهای مذهبی براي ازدواج

 

مشکلات بين فردی
مشاوره ازدواج و خانواده درمانی در خانه مهر به شما کمک می کند بهترین انتخاب را داشته باشید

 

مشکلات بين فردی و زوج درمانی در مرکز مشاوره تخصصی

 

در این مقاله هم قصد داریم که در مورد ابعاد مختلف صمیمیت در روابط زوجین صحبت کنیم البته در مقاله قبلی با عنوان به شما عزیزان در مورد صمیمیت روانشناختی و صمیمیت عاطفی توضیح دادیم و در ادامه در مورد صمیمیت جنسی و صمیمیت جسمی و معنوی با شما عزیزان گفتگو خواهیم کرد .

 

صمیمیت جنسی به چه معناست ؟

 

صمیمیت جنسی یعنی نیاز به ارتباط برقرار کردن ، درمیان گذاشتن و بیان افکار ، احساسات ، تمایلات و حتی خیالپردازی های جنسی و شهوانی با همسر. هدف از این نوع صمیمیت برانگیختگی تمایلات جنسی است اما همانطور که دیدید در صمیمیت جنسی ، در مورد افکار و احساسات هم صحبت کردیم پس قاعدتا صمیمیت جنسی به دخول ختم نمی شود و قرار است شما در لحظه لحظه زندگی خود صمیمیت هیجانی جنسی را تجربه کنید .

 

صميميت جنسي نيازمند مهارت است

 

گوش دادن یا رقصیدن با موسیقی که ته مایه های جنسی دارند و بطور ضمنی محرک تمایلات جنسی هستند ، می توانند صمیمیت جنسی باشد حتی خواندن یک نثر یا نظمی که هدف اصلیش برانگیختگی جنسی است باعث برانگیختگی جنسی می شود و این خودش نوعی از صمیمیت جنسی است

اینها همه صمیمیت جنسی به شمار می روند قرار است شما با ابعاد مختلف صمیمیت جنسی در روابط زوجین آشنا شوید . همانطور که دیدید نزدیکی جسمی ، لمس کردن ، نوازش کردن ، هدف اینها تحریک جنسی ، برانگیختگی و لذت جنسی برای هر دو طرف است بطور مثال بوسیدن ، بغل کردن ، رقصیدن ، شوخی کردن ، حمام رفتن ، هدف همه اینها نزدیکی و صمیمیتی است که باعث می شود دو نفر هیجانات مثبتی را تجربه کنند.

 

مشکلات بين فردی
مشاوره خانواده و ازدواج در زمینه مشکلات جنسی و آگاهی جنسی هم قدم برمیدارد

 

عشق رمانتيک چيست؟

 

گرچه این صمیمیت ممکن است منجر به آمیزش و ارگاسم زن یا شوهر یا هر دوی آنها شود یا اصلا ممکن است هیچ کدام از این حالت ها رخ ندهد . صمیمیت جنسی اصولا مهم ترین مولفه برای عشق شهوانی – رمانتیک بکار می رود . عشق شهوانی – رمانتیک از سایر عشق ها متفاوت است مثل عشق مادرانه ، عشق پدر و مادر ، برادرانه ،  نوع دوستانه ، عشق به خدا ، عشق به انسان حتی عشق به خود که در آن ارزیابی مثبت از خود و احترام به خود و احساس ارزشمندی است هم متفاوت است .

عشق شهوانی – رمانتیک در فرهنگ های غربی به عنوان مولفه عشق زناشویی یعنی بین همسران در نظر گرفته می شود اما گاهی بعضی از جوامع عشق شهوانی – رمانتیک را پیش نیاز ازدواج در نظر نمی گیرند و حتی ممکن است بخش ضروری رابطه همسران هم ندانند عشق شهوانی- رمانتیک اغلب یک تجربه هیجانی است که در آن علاقه و احساس وجود دارد .

 

مشاوره سکستراپی و مشاوره قبل از ازدواج

 

احساس فقدان ، تنهایی ، غمگینی . اغلب همراه با حس شایستگی نداشتن و تهی بودن در عشق شهوانی – رمانتیک وجود دارد به همین خاطر است که در زمینه مشاوره سکس تراپی و مشاوره قبل از ازدواج به شما آموزش داده می شود که بسیاری از ضعف در تمایلات شما نشان دهنده فقدان ها و مشکلات عاطفی و هیجانی است که در خودتان وجود دارد .

مهم ترین ویژگی عشق شهوانی – رمانتیک میل فراگیر شدید صمیمیت جنسی با فرد مقابل است . عشق شهوانی – رمانتیک در حوزه نیازهای عشق و تعلق خاطر قرار می گیرد اما برای آنکه بیشتر و عمیق تر آن را درک کنید ، بهتر است با افسانه هایی که در زمینه عشق شهوانی – رمانتیک وجود دارد ، آشنا شوید و بدانید که همین باورهای غلط می تواند شما را در مسیر اشتباهی در مورد نیاز به عشق و تعلق خاطر در رابطه زوجین قرار دهد . ” همه ما قرار است عاشق شویم ” این یک افسانه اشتباه است .

 

مشکلات بين فردی
مشاور ازدواج و خانواده در خانه مهر آماده ارائه خدمات تخصصی می باشد

 

عشق هیجانی است که مهاری بر آن نداریم…

 

و یک تجربه کاملا مرموز و تمایلی قوی است که وقتی فرد تحت تاثیر آن قرار بگیرد ، احساس می کند که نمی تواند اعمالش را کنترل کند و حتی ممکن است که بگوید تحت تاثیر عشق مست ، دیوانه ، ناامید و طلسم شده ام .

این یک افسانه است قاعدتا بررسی عشق عمیق اگر در آن آسیب به خود و دیگران داشته باشد این نشان دهنده این است که شما به بلوغ و پختگی روانی نرسیده اید و حتی چاله ها و هیجان های ناپخته ای که از دوران کودکی با شما همراه شده است ، باعث شده که شما در یک مسیر اشتباه با فرد اشتباهی در یک رابطه باشید که آن را عشق تلقی کنید قاعدتا عشق نمی تواند باعث مشکلات و هیجانات عجیب و غریبی شود این ها افسانه ای است که باعث می شود در دنیای امروز ، زوجین هیجانات منفی و حتی ارتباط های منفی را انتخاب کنند و در این ارتباط های منفی بمانند .

 

باورهاي نادرست در مورد ازدواج و عشق

 

2 – دومین افسانه غلط در مورد نیاز عشق شهوانی – رمانتیک این است که مرموز و کنترل ناپذیر است و ما نمی توانیم انتخاب کنیم که عاشق چه کسی شویم و نمی توانیم پیش بینی کنیم کجا و چگونه عاشق خواهیم شد . متاسفانه این پیش درامد دقیقا یک باور مخرب و ناکارآمد است که زنجیره های ماندن در یک رابطه غلط و پر اختلال شخصیت را به شما القاء می کند .

3 – تها یک نفر در این عالم خاکی وجود دارد که عاشق واقعی و شریک زندگی ما است . قاعدتا عشق و تعلق خاطر برای یک بار اتفاق نمی افتد و ما گاهی به خاطر تجربه های اولیه و حتی درگیرشدن هیجانات ناپخته کودکی این احساس را داریم که فقط یک بار می توانیم دوست داشتن را تجربه کنیم و این باعث می شود که خوشبختی و شادکامی و هیجانات مثبت را در ادامه با روابط سالم زندگی خود از دست بدهیم .

 

مشکلات بين فردی
خانواده شاد ساختنی است

 

4 – همه ما به عشق نیازمندیم

 

عشق حلال همه مشکلات است مهم نیست افراد عاشق با چه موانعی یا بدبختی هایی در زندگی روبرو شوند ، مهم این است که به خاطر عشق ، همه چیز را تحمل خواهند کرد و اگر نتوانند از طوفان بلاها و مشکلات به سلامت گذر کنند پس قاعدتا عشق آنها واقعی نیست . اما عشق سالم مولفه هایی دارد که می توان آن را در انواع عشق مادرانه و پدرانه جستجو کرد . عشق به همزیستی و خوشحالی با فرد دیگر که برای بهزیستی و خوشحالی خود فرد ضروری می باشد تعریف سلامتی را به شما می دهد .

قصد داریم در ادامه مقاله با شما در مورد مولفه های اساسی در مورد یک عشق سالم صحبت کنیم . تا اینجا به شما موانعی را که می توانند باعث شود شما باور اشتباهی در مورد عشق داشته باشید را شناسایی کنید اما همراه ما باشید تا در ادامه مقاله مولفه های اساسی در مورد یک عشق سلامت را عنوان کنیم و البته در نظر داشته باشید که یک رابطه سلامت نیازمند ارزیابی و درمان و پیشگیری دارد . ما در مرکز مشاوره خانه مهر در ابعاد مختلف روانشناختی به شکل تخصصی فعالیت می کنیم.

 

مرکز مشاوره ازدواج و مشاوره فردي خانه مهر

 

در زمینه مشاوره قبل از ازدواج و زوج درمانی هم به همین شکل در کنار شما عزیزان هستیم کافی است با مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید و از اپراتور مجموعه اطلاعاتی در این زمینه برای مشاوره تلفنی مشاوره آنلاین ، مشاوره تصویری و مشاوره حضوری درخواست متخصص و درمانگر داشته باشید و البته می توانید با ارزیاب مجموعه به مدت 10 الی 15 دقیقه به شکل رایگان صحبت کنید تا بتواند شما را در مورد مسئله مورد نظرتان بیشتر راهنمایی کند .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *