بررسی نکات قبل از ازدواج: پیش از تصمیم به چه چیزهایی دقت کنید

بررسی نکات قبل از ازدواج برای یک تصمیم‌گیری عاقلانه الزامی است. چون روابط زیبا، همراه با مشکل، عاطفی و شدیدا پیچیده هستند و هر رابطه با دیگری فرق دارد. از طرفی بسیاری از زوجین به شما می‌گویند که ازدواج سخت است.

پس شاید بپرسید چرا چیزی که قرار است خیلی خوب باشد، خیلی سخت است؟ چون موفقیت در آن به تلاش و فداکاری نیاز دارد. در ادامه مطلب تا انتها همراه ما باشید تا نکاتی که قبل از ازدواج باید بدانیم را بررسی کنیم.

قبل از ازدواج به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در بخش‌های بعد به 10 نکته‌ای اشاره می‌کنیم که با توجه به آن‌ها می‌توانید احتمال موفقیت طولانی‌مدت رابطه خود را پیشبینی کنید.

نکات قبل از ازدواج

1) مرحله ماه عسل تقریبا یک سال دوام دارد

یکی از نکات قبل از ازدواج این است که آن شور و هیجان ابتدایی تا ابد دوام ندارد. براساس تحقیقی که در سال 2005 انجام شد، دوام آن یک سال یا کمتر است. افراد پس از آن‌که سال اول را با یکدیگر بودند، کمتر موارد زیر را تجربه می‌کنند:

  • افزایش ضربان قلب ناشی از بودن کنار دیگری یا دیدن او
  • ناتوانی در توجه به خود
  • توجه شبانه‌روزی یا اکثر اوقات به شریک زندگی

دقیقا مشخص نیست که پس از یک سال چرا این احساسات رنگ می‌بازند اما نباید از آن ناراحت شد. چون برای بدن بسیار استرس‌آفرین است که فرد توجه خود را در یک حالت با اضطراب بالا، به مدت زیاد معطوف به دیگری کند.

2) در نهایت متوجه خواهید شد شما دو نفر با یکدیگر فرق دارید

آیا در ابتدای رابطه حس کردید که با شریک زندگی خود فرقی ندارید؟ چنین احساسی در هر رابطه‌ای طبیعی است یا حتی این‌که احساس کنید از یکدیگر جداشدنی نیستید. اما زمانی که با یکدیگر زندگی را شروع می‌کنید، متوجه تفاوت‌ها خواهید شد.

متوجه می‌شوید روتین زندگی متفاوتی دارید و دیدگاهتان در مورد مسائلی مانند تمیز کردن خانه، احساسات، ایده‌ها، عادت‌ها، نظرها و اولویت‌ها متفاوت است. در چنین شرایطی متوجه خواهید شد که با عشق زندگی خود فرق دارید اما باید این تفاوت‌ها را درک کنید تا ازدواجتان در مسیر سالمی پیش برود.

3) اگر همدیگر را تحسین کنید، احتمال ماندنتان در کنار یکدیگر بیشتر خواهد بود

یکی دیگر از نكات مهم قبل از ازدواج این است که بدانید تحسین و قدردانی کردن برای هر رابطه‌ای حیاتی است. پیشنهاد می‌کنیم یک دفترچه شخصی داشته باشید و در آن هر روز یا اگر وقت ندارید هر هفته، بنویسید بابت چه چیزهایی از شریک زندگی خود قدردان هستید.

4) زوجینی که عاشقانه ازدواج کردند، نه به علت فشار اجتماعی و خانوادگی، ازدواج موفق‌تری دارند

زوجینی که عاشقانه ازدواج کردند، ازدواج به‌مراتب شادتری دارند. تحقیقات در مورد نکات قبل ازدواج نشان دادند موارد زیر در مورد آن‌ها صادق است:

  • دست یکدیگر را بیشتر از سایر زوجین می‌گیرند.
  • بیشتر از حد معمول رابطه جنسی دارند.
  • هر چند وقت یکبار مانند قدیم با یکدیگر قرار عاشقانه می‌گذارند.
  • دایره کاملی از دوستان دارند.
  • با یکدیگر ورزش می‌کنند.
  • بیشتر از 2 فرزند دارند.

نکات قبل از ازدواج

5) اگر حداقل تا 23 سالگی برای ازدواج صبر کنید، احتمال طلاق کمتر خواهد بود

تحقیقی که در سال 2014 توسط دانشگاه کارولینای شمالی انجام شد، نشان داد زنانی که در حدود 18 سالگی ازدواج می‌کنند، در مقایسه با زنانی که تا سن 23 سالگی صبر می‌کنند، 60 درصد بیشتر احتمال دارد طلاق بگیرند.

بنابراین یکی دیگر از نکات قبل از ازدواج این است که از سن مناسب خود برای چنین تصمیم بزرگی مطمئن باشید.

6) بهترین ازدواج زمانی است که بهترین دوست همدیگر باشید

بهترین ازدواج‌ها اکثرا با دوستی شروع می‌شوند. اگر با کسی دوست شوید، احساسات عاشقانه نیز طبیعتا پس از آن شکل می‌گیرند و احتمال موفقیت ازدواج شما بیشتر خواهد بود.

7) شما و شریک زندگی‌تان ناچارا در دراز مدت خیلی تغییر خواهید کرد

این موضوع حقیقتی محض است که افراد در گذشت زمان بسیار تغییر می‌کنند و با چند سال قبل خود زیاد فرق دارند. یکی دیگر از نکات قبل از ازدواج که باید آن را جدی بگیرید این است که پارتنر شما چند سال بعد عوض خواهد شد و باید خودتان را با این تغییرات وفق دهید.

8) قبل از ازدواج باید با نامزد خود در مورد عادت استفاده از رسانه اجتماعی صحبت کنید

باید بپذیریم اکثر وقت روزانه افراد در رسانه‌های اجتماعی سپری می‌شود. بنابراین طبیعی است بحث بسیاری از زوجین بابت مقدار وقتی باشد که دیگری در رسانه‌های اجتماعی می‌گذراند. به‌عنوان یکی دیگر از نکات کلیدی قبل از ازدواج حواستان باشد رسانه اجتماعی برای روابط بسیار می‌تواند مخرب باشد و باید با طرف مقابل به توافق برسید چطور از آن استفاده کنید.

9) شما دو نفر از نظرهای مختلف، با یکدیگر سازگاری یا غیرسازگاری دارید

ما باید بپذیریم که طرف مقابل نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارد. شما باید فقط یاد بگیرید که چطور برای افزایش شانس موفقیت ازدواج خود، بین این نقاط ضعف و قوت تعادل ایجاد کنید. همچنین بدانید از نظرهای مختلف ممکن است بین شما سازگاری یا غیرسازگاری باشد.

همچنین بخوانید: ازدواج با ادم اشتباه: 9 دلیل برای این که چرا با آدم عوضی ازدواج میکنیم

10) هرچه کمتر مادی‌گرا باشید، احتمال موفقیت ازدواجتان بیشتر خواهد بود

تحقیقی که روی 1310 فرد متاهل انجام شد نشان داد مادی‌گرایی به معنای ارزش زیاد قائل شدن برای پول و دارایی‌ها است و رضایت از ازدواج را پایین می‌آورد. بنابراین یکی دیگر از نکات قبل از ازدواج این است که توجه خود را بر چیزهایی بگذارید که پول نمی‌تواند آن‌ها را بخرد مانند گفتگوی درگیرکننده و گذراندن وقت باکیفیت با یکدیگر.

نکات قبل از ازدواج

از خدمات مشاوره قبل از ازدواج در غرب تهران استفاده کنید

این حقیقت ساده را نادیده نگیرید که ازدواج سخت خواهد بود. اما اگر روی رابطه خود، فداکاری‌هایتان و نکات قبل از ازدواج که در بالا توضیح دادیم کار کنید، پیچیدگی آن به‌مراتب کم خواهد شد. همچنین اگر فرد مناسبی را انتخاب کنید، تجربه ازدواج شیرین و لذت‌بخشی خواهید داشت.

از طرفی فراموش نکنید که «چیزی که آسان به‌دست می‌آید دوام نخواهد داشت و چیزی که دوام می‌آورد، آسان به‌دست نمی‌آید.» اما جدا از نکات بالا برای افزایش شانس موفقیت خود باید از خدمات مشاوره پیش از ازدواج در صادقیه خانه مهر استفاده کنید. مشاوران این مرکز با تجربه و دانش خود کمک می‌کنند شریک زندگی احتمالی خود را بیشتر بشناسید و منطقی‌ترین تصمیم ممکن را بگیرید.

مقالات مشابه

تگ‌های پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *