پیدا کردن هدف در زندگی مشترک برای بهبود روابط زناشویی

پس از ازدواج باید یک یا چند هدف در زندگی مشترک خود تعریف کنید. در واقع ازدواج شما باید با دلیل همره باشد، چون تشکیل زندگی مشترک یک کار اختیاری است. اگر چند ماه یا چند سال از زندگی مشترکتان گذشته باشد باید هدفی را در رابطه خود مشخص کنید و از آن به‌عنوان فرصتی برای رشد و تقویت رابطه بهره ببرید.

تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با کمک نکاتی که مطرح می‌کنیم، بهتر این هدف را در زندگی مشترک خود ترسیم کنید و به آن پایبند باشید.

هدف در زندگی مشترک

چگونه در زندگی مشترک هدف پیدا کنیم؟

شما می‌توانید به دو طریق هدف در زندگی مشترک خود را پیدا کنید:

  • اهداف خود را دوباره کشف کرده و دنبال کنید.
  • هدف جدیدی را برای خودتان یا رابطه‌تان تعریف کنید.

معمولا پیدا کردن هدف در زندگی مشترک در بین زوج‌هایی رایج است که در سنین جوانی ازدواج کردند. بدون تردید شما دلیلی برای ازدواج با شریک زندگی خود داشته‌اید و به ‌احتمال زیاد شما هدفتان را با گذر زمان و سخت‌تر شدن زندگی فراموش خواهید کرد.

برای پیدا کردن هدف در زندگی زناشویی لازم است تا اوایل رابطه با همسر خود درباره آن صحبت کنید. برای این کار می‌توانید مروری بر آلبوم‌های عکس‌هایتان داشته باشید یا از مکان‌هایی که قبلا از آن‌ها بازدید کرده‌اید، شروع کنید.

تعریف هدف جدید برای رابطه، مناسب زوج‌هایی است که مدت بیشتری از زندگی مشترکشان می‌گذرد و اتفاق‌ها و تغییرات مهمی را با یکدیگر تجربه کرده‌اند. شاید با گذر زمان احساس پوچی در زندگی مشترکتان پیدا کنید و این رابطه از نظرتان تمام شده باشد اما این دیدگاه غلط است.

شما اکنون مدت بیشتری در رابطه بوده‌اید و بالغ‌تر شده‌اید، بنابراین باید اهداف جدیدی را برای زندگی خود تعریف کنید. باید بدانید شما همان آدمی نیستید که سال‌ها قبل ازدواج کرده است. لازم است برای بهبود رابطه با همسرتان، با او در مورد تعریف یک هدف در زندگی مشترکتان صحبت کنید و آن‌چه را که نیاز دارید در میان بگذارید. شما باید درباره روش برطرف کردن نیازهای رابطه‌تان با همسرتان مشورت کنید.

هدف در زندگی مشترک

دلایل تشکیل زندگی مشترک چیست؟

یکی از سوالات رایج افراد این است که هدف از ازدواج چیست؟ در جواب باید گفت بیشتر افراد هدفشان از ازدواج عشق و همراهی است. شما ازدواج می‌کنید زیرا می‌خواهید بخشی از زندگی همسرتان باشید و او نیز بخشی از زندگی شما باشد.

ازدواج یک پیوند قانونی و رسمی است. زمانی‌که ازدواج می‌کنید بسیاری از جنبه‌های زندگی شما با همسرتان ادغام می‌شود. با این‌حال برخی افراد ازدواج می‌کنند، چون به نظر آن‌ها این کار اجباری است. بنابراین برای آن دلایل قانونی مثل اقامت در کشور، تامین هزینه‌های زندگی با استفاده از درآمد شخص دیگر، فرزندآوری و مذهبی دارند.

شما باید دلیل ازدواجتان را به‌درستی تشخیص دهید. آیا برای شما هدف در زندگی مشترک، تجربه عشق و همراهی است یا می‌خواهید در کنار عشق از مزایای دیگر آن بهره ببرید؟ معمولا افراد با عشق و علاقه ازدواج می‌کنند و پس از مدتی متوجه می‌شوند که داشتن دو درآمد، تقسیم مسئولیت‌ها و تشکیل خانواده بسیار آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر است.

همچنین یکی دیگر از جنبه‌های زندگی مشترک مربوط به رابطه جنسی است. بسیاری از افراد داشتن چنین رابطه‌ای را بدون ازدواج وحشتناک و غیراخلاقی می‌دانند.

معمولا اهداف ازدواج با گذر زمان تغییر می‌کنند. به‌عنوان مثال بسیاری از زوج‌ها متوجه می‌شوند که با افزایش سن رابطه جنسی نقش کمتری در زندگی مشترک آن‌ها دارد.

برخی افراد با این تغییرات به‌مرور زمان پی می‌برند که در زندگی مشترک تنها باید با همسرشان مهربان باشند و همواره از او قدردانی کنند. یکی دیگر از دلایل ازدواج ایجاد خانواده باثبات برای پرورش فرزندان است. همه جنبه‌های عاطفی، مالی، اجتماعی، اعتقادی و حقوقی چنین رابطه‌ای در زندگی فرزندانتان نیز تاثیرگذار است.

وقتی به ازدواج فکر می‌کنید باید اهدافتان و دلایلتان را به‌خوبی بشناسید و آن‌ها را به‌درستی اولویت‌بندی کنید. ازدواج به‌معنای همراهی و مشارکت است. بنابراین یک هدف در زندگی مشترک می‌تواند این باشد که شما و همسرتان به اهداف زندگی فردی خود نیز برسید و یکدیگر را در تمامی مراحل آن حمایت و پشتیبانی کنید.

مهم‌ترین هدف در زندگی مشترک داشتن یک هم‌تیمی قوی است که شما را در رسیدن به اهدافتان کمک می‌کند. ممکن است سایر دوستان و اعضای خانوادتان نیز شما را برای دستیابی به اهدافتان حمایت می‌کنند اما اکثر اوقات همسرتان بیشتر از بقیه همراه شما است.

معمولا افراد تمایل دارند تا بیشتر اتفاق‌ها و حرف‌هایشان را تنها به شریک زندگی خود بگویند و علاقه‌ای به مطرح کردن این اطلاعات با سایر افراد اطرافشان ندارند.

از طرفی اهداف شما نباید پس از ازدواج از بین برود. در واقع یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ آرامش و سلامت رابطه این است که در جستجوی انواع هدف در زندگی مشترک باشید و برای پیشرفت در راه آن‌ها قدم بردارید.

داشتن هدف در زندگی مشترک کمک می‌کند تا از یکدیگر حمایت کنید و رابطه‌ای متعادل داشته باشید. بدون شک زوج‌ها باید از اهداف یکدیگر حمایت کنند. چون اگر شما بتوانید به همسرتان به‌عنوان شخصی فراتر از یک شریک زندگی نگاه کنید، رابطه شما بسیار زیباتر و عمیق‌تر خواهد شد.

اگر فکر می‌کنید که زندگی مشترکتان بی‌معنا شده است، احتمالا همسرتان از اهداف فردیتان حمایت نمی‌کند یا شما به‌خوبی این کار را برای او انجام نمی‌دهید. شاید احساس کنید که با در میان گذاشتن این موضوع با همسرتان احساسات او جریحه‌دار خواهد شد.

اگر نگران رفتار شریک زندگیتان هستید، توصیه می‌کنیم در میان صحبت‌های خود به او یادآوری کنید که چقدر دوستش دارید و هدفتان بهبود و تقویت رابطه‌تان است. همسر شما باید در کنارتان باشد و از شما حمایت کند. روابط و افراد حاضر در آن رشد و تغییر می‌کنند و نباید اهداف فردی خود را هرگز فراموش کنید.

هدف در زندگی مشترک

سخن نهایی

تعریف هدف در زندگی مشترک برای بهبود رابطه ضروری است. زوج‌ها باید خودشان اهداف فردی داشته باشند و یکدیگر را در راه رسیدن به این اهداف حمایت کنند. در واقع پس از ازدواج نباید فردیت دو طرف یک رابطه از بین برود. برای داشتن رابطه‌ای مطلوب و آرام بهتر است با همسر خود گفتگو کنید و در صورت لزوم مشکلات خود را با یک مشاور زوجین باتجربه در میان بگذارید.

مقالات مشابه

تگ‌های پست
دسته‌بندی‌‌ پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *