کاملترين مشاوره ازدواج و مشاوره قبل ازدواج

چرا کاملترين مشاوره ازدواج مهم است ؟ مشاوره قبل از ازدواج یکی از مهم ترین خدمات روانشناسی است زیرا باعث می شود شما از طلاق ، خیانت ، آسیب های اجتماعی و آسیب های بین فردی در امان باشید چون باعث می شود انتخاب بهتر و سلامت تری داشته باشید و باعث می شود که نسبت به خودتان و طرف مقابل شناخت بیشتری را به دست آورید .

مشاوره ازدواج و مشاوره فردي را از خانه مهر بخواهيد

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی در مرکز خانه مهر

مشاوره قبل از ازدواج و برد و باخت در رابطه

 

کاملترين مشاوره ازدواج
کاملترين مشاوره ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج در خانه مهر

 

مشاوره قبل از ازدواج در حیطه پیشگیری قرار می گیرد

 

به جای آنکه بعد از گذشت مدتی به سمت عقد و ازدواج و بچه دار شدن برویم و بعد به این فکر کنیم که چطور می توانیم رابطه خود را تمام کنیم ، چرا در روزهای اول آنقدر عاشقانه و رویایی بود و بعد از گذشت مدتی رابطه به بن بست رسیده است .

مشاوره قبل از ازدواج مهم است چون می تواند به شما آموزش دهد که چطور مهارت های درستی را در زندگی خود به کار ببرید تا رابطه عاشقانه و سلامت تری را تجربه کنید مشاوره قبل از ازدواج به ما کمک می کند تا بتوانیم از افرادی که دچار اختلال شخصیت هستند دوری کنیم حتما می دانید ازدواج با فردی که اختلال شخصیت دارد می تواند آسیب های بسیار زیادی را به روان و رابطه شما وارد کند .

مشاوره قبل از ازدواج می تواند به ما کمک کند که طرحواره های ناسازگار در درون خودمان و طرف مقابل را پیدا کنیم و شروع به ترمیم کنیم و در زمینه مشکلات جنسی به ما کمک می کند تا فرق اختلالات و مشکلات سطحی را بدانیم و اگر نیاز بود در سطح بالاتری اقدام به درمان کنیم همانطور که می دانید رابطه جنسی یکی از پایه های اساسی رابطه است پس باید نسبت به رابطه جنسی هم اطلاعات و مهارت کافی داشته باشیم و هم اگر دچار مشکلی هستیم حتما قبل از ازدواج آن را درمان کنیم .

ما در مرکز مشاوره خانه مهر در زمینه مشاوره پیش از ازدواج به شکل تخصصی و دپارتمانی فعالیت می کنیم . همراه ما باشید تا در این مقاله در مورد فرآیند جلسات مشاوره قبل از ازدواج ، تعداد جلسات مشاوره قبل از ازدواج ، انواع تست های مشاوره قبل از ازدواج ، کارگاه های مهارت آموزی ، مشکلات جنسی و طرحواره های ناسازگار با شما عزیزان گفتگو کنیم.

 

مشاوره ازدواج و مشاوره فردي را از خانه مهر بخواهيد

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی در مرکز خانه مهر

مرکز مشاوره طلاق تخصصي و درمان مشکلات زناشويي

مرکز مشاوره باليني و روانشناس فردي در مرکز تخصصي

مرکز مشاوره رایگان و ویزیت در منزل خانه مهر

مرکز مشاوره ازدواج و طلاق

فرآیند جلسات مشاوره قبل از ازدواج چگونه است ؟

 

فرآیند جلسات مشاوره قبل از ازدواج به چند دسته تقسیم می شوند:

1 – تعداد جلسات مشاوره قبل از ازدواج : به شکل معمول ما 5 جلسه مشاوره قبل از ازدواج داریم که در جلسه اول به شکل مشترک برگزار می شود یعنی شما به همراه پارتنرتان در جلسه حضور پیدا می کنید . در جلسه اول معارفه و مصاحبه بالینی از طرف مشاوره قبل از ازدواج انجام می شود بعد از اینکه جلسه اول به شکل مشترک بود ، 2 جلسه بعدی فردی برگزار می شود یعنی شما یک جلسه فردی و پارتنرتان هم یک جلسه فردی دیگری شرکت می کند و اما  دو جلسه دیگر هم به صورت مشترک برگزار می شود در مشاوره قبل از ازدواج چند هدف داریم :

1 –  جدا از اینکه زوجین به هم علاقه دارند ، آیا اصولا آمادگی ازدواج هم دارند ؟ آیا از لحاظ بلوغ روانی به سطحی رسیده اند که بتوانند زندگی مشترک را اداره کنند ؟ آیا از پس یک زندگی مشترک از نگاه مالی ، اجتماعی و اقتصادی بر می آیند ؟ مهارت ها و رشد کافی آنها در چه سطحی است ؟

هدف بعدی پیشگیری از طلاق و مشکلات خانواده است

 

 

کاملترين مشاوره ازدواج
کاملترين مشاوره ازدواج و کمک به بهبود رابطه عاطفي

 

اولین گام ها برای آمادگی قبل از ازدواج به شرح زیر می باشد :

 1 – رشد جسمانی و جنسی :

یعنی مجموعه ای از علائم فیزیولوژی که برای رشد و پختگی یک انسان لازم است . بلوغ جنسی و جسمی یعنی سن تقریبی ، تمایلات جنسی ، کنش جنسی ، که این سه در رشد جسمانی بسیار مهم هستند . در مشاوره قبل از ازدواج تمایلات جنسی سنجیده می شوند چون همان طور که گفتیم یکی از پایه های اساسی یک رابطه عاطفی سلامت است اما کنش جنسی را چون در قبل از ازدواج رابطه جنسی برقرار نشده است نمی توانیم چک کنیم .

2 – رشد اجتماعی :

آیا دختر و پسر بلد هستند که ارتباط برقرار کنند ؟ آیا روابط سالم و سازگارانه ای دارند ؟ آیا علایق اجتماعی دارند  ؟ آیا توانایی ایجاد تعادل بین دوستان و خانواده و خانواده همسر را بلد هستند ؟ فرد باید بتواند بین زندگی خانوادگی و زندگی اجتماعی تعادل برقرار کند یکی از مشکلاتی که در مشاوره قبل از ازدواج اتفاق می افتد ، عدم مرزگذاری در رابطه است یعنی چه دختر و چه پسر نمی توانند بین دوستانشان ، خانواده و همسرشان مرزگذاری درستی را تعیین کنند می خواهند مثل دوران مجردی با دوستان و خانواده در ارتباط باشند قطعا همچین دیدگاهی می تواند به رابطه عاطفی آسیب بزند . در رشد اجتماعی ، موقعیت اجتماعی ، جایگاه اجتماعی ، تحصیل و شغل هم سنجیده می شود.

 

بهترین مشاوره زناشویی و جنسی برای زوجین

مشاوره قبل از ازدواج و برد و باخت در رابطه

مشاوره زناشویی و مشاوره جنسی با متخصص بالینی

مشاوره زناشویی و بررسی چرخه جنسی ازدواج

 

3 – رشد مالی و استقلال مالی :

 

آیا فرد می تواند از لحاظ مالی زندگی را اداره کند ؟ آیا حمایت افراطی خانواده را در این زمینه داریم ؟ همانطور که می دانید گاهی حمایت افراطی مالی دخالت می آورد و گاهی حمایت های افراطی خانواده ها ، بچه ها را تنبل می کند . اگر قرار است خانواده ای ، بچه ها را حمایت مالی انجام دهند ، حتما باید به خانواده ها مشاوره داد و در ادامه باورهای زوجین در مورد مسائل مالی را می سنجیم نظر شما در مورد نقش زن و شوهر در مورد مسائل مالی چیست ؟ راجع به مدیریت مالی چه دیدگاهی دارید ؟

و یکی از پایه های اساسی این است که اگر پسر شغل مناسبی نداشته باشد می توان گفت آمادگی ازدواج اتفاق نیفتاده است چون بعد مالی باعث می شود که رابطه زوجین آسیب بخورد .

استقلال روانی :

استقلال روانی یعنی اینکه بدانیم بین وابستگی و دلبستگی چه فرقی وجود دارد . وابستگی یک جور نقص در مهارت است و پیامدهای منفی هم خواهد داشت برای آنکه بسنجیم یک ازدواج می تواند در زمینه استقلال روانی پایدار بماند ، باید 3 اصل را رعایت کنیم :

1 – فرد از نظر روانی به یک استقلال روانی رسیده باشد که بتواند انواع مدیریت ها را انجام دهد .

2 – فرد بتواند در مسائل مالی ، تصمیم گیری ها ، مرز گذاری خانواده و حل مسائل در رابطه اش خودش تصمیم بگیرد ، نه خانواده اش

3 – فرد دچار یک وابستگی بیمارگونه نباشد و به یک استقلال روانی که در آن دلبستگی وجود دارد ، رسیده باشد

 

رشد هیجانی یکی از مهم ترین مسائل در مشاوره قبل از ازدواج موفق است

 

رشد هیجانی : رشد هیجانی یکی از مهم ترین مسائل در مشاوره قبل از ازدواج موفق است یعنی اینکه چقدر شما از لحاظ هیجانی به پختگی رسیده اید ؟ آیا می توانید هیجان های خود را شناسایی کنید ؟ آیا می توانید هیجان های خود را مدیریت کنید ؟ آیا می توانید هیجان های دیگران را بشناسید و یا اینکه می توانید هیجان های خود را طوری تنظیم کنید که هیجان های دیگران هم تنظیم شوند ؟ بیشترین اختلاف زوجین در این حیطه است .

تفاوت زوج های سازگار با ناسازگار در داشتن مشکلات کمتر نیست ، بلکه تفاوت این است که چطور هیجانات و زندگی خود را مدیریت می کند و چقدر انعطاف به خرج می دهند . همانطور که دیدید این ها پایه های اساسی بود که در یک رابطه قبل از ازدواج بررسی می شود .

 

کاملترين مشاوره ازدواج
کاملترين مشاوره ازدواج و مشاوره زوج در مرکز مشاوره خانه مهر

 

مرحله بعدی به سراغ ارزیابی تناسب ازدواج در دو طرف می رویم که دراین زمینه زوجین باید تمرین هایی را انجام دهند .

 

بهترین مشاوره زناشویی و جنسی برای زوجین

مشاوره قبل از ازدواج و برد و باخت در رابطه

مشاوره قبل از ازدواج و بررسی عشق خیالی

هدف از مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

 

انواع تست های مشاوره قبل از ازدواج و ضرورت اجرای تست های قبل از ازدواج :

 

ما در مرکز مشاوره قبل از ازدواج خانه مهر ، تست های مشاوره قبل از ازدواج را برای زوجین اجباری نکرده ایم زیرا اعتقاد داریم که اگر در مورد هزینه پکیج مشاوره قبل از ازدواج ، زوجین در فشار قرار می گیرند ، می توانند قسمت مهم و اصلی آن که مصاحبه بالینی و ارزیابی و مهارت یابی در جلسات هست را انتخاب کنند

اما به طور کلی تست های قبل از ازدواج یکی از ابزارهای بسیار مهم و معتبر است که می تواند در زمینه شناخت خودتان و طرف مقابل به شما کمک بسیار مهمی بکند همانطور که می دانید دو روی سکه است و قسمت ویترین و ظاهر ماجرا که شامل موقعیت اجتماعی و تحصیلی ، اندام ، استایل و چهره فرد است ، یک قسمت ماجرا است و قسمت عمیق که در زمینه شناخت اختلالات و مشکلات شخصیت قرار دارد

و یا ویژگی های فردی که قابل تغییر نیستند به کمک تست ها ، بسیار معتبرتر ارزیابی می شوند یکی از تست هایی که در زمینه مشاوره قبل از ازدواج اجرا می شود ، تست MBTI  می باشد تست روانشناسی قبل از ازدواج MBTI  یکی از تست های مهم و تاثیرگذار در زمینه شناخت ویژگی های درونی دو طرف است و باعث می شود که افراد با آگاهی و اطلاع داشتن از اهداف ، صفات ذاتی و شخصیتی ، خواسته ها و علایق خود ، بتوانند انتخاب بهتری را داشته باشند .

 

تست های مشاوره قبل از ازدواج خانه مهر

 

اما باز هم تاکید می کنیم که تست هایی که در مرکز مشاوره قبل از ازدواج خانه مهر گرفته می شود هم متفاوت است و هم متناسب با نیاز جلسات است و پکیج ثابت و کلی در این زمینه وجود ندارد یکی دیگر از تست هایی که در مشاوره قبل از ازدواج بررسی می شود تست MMPI  است ، تست MMPI  یکی از آن تست هایی است که به شما کمک می کند در زمان قبل از ازدواج بتوانید در مورد اختلالات و مشکلات شخصیتی خودتان و طرف مقابل کمی آگاه شوید .

تست نئو ، تست گلسر ، تست نیازها هم از جمله تست هایی است که در مشاوره قبل از ازدواج گرفته می شود . و اما یکی دیگر از تست های اساسی ، تست طرحواره است در تست طرحواره هم متناسب با طرحواره های سازگار و ناسازگار شما عزیزان می توانید آینده و رابطه خود را به شکل درست تری پیش بینی کنید .

تست نیازها یکی از تست های اساسی در مشاوره قبل از ازدواج است . ما 5 نیاز اساسی در رابطه زناشویی و ازدواج موفق داریم که زوجین باید بتوانند ، اول اینکه تفاوت نیازها و انتظارات و توقعات را بدانند ، دوم اینکه با نیازهای پایه هم آشنا شوند ، سوم اینکه اگر نیازهای آنها با هم تفاوت بسیار زیادی داشته باشد پس وقت آن است که کمی در مورد انتخاب خود بیشتر فکر کنند .

 

5 نیاز اساسی که در روابط وجود دارد شامل موارد زیر است :

 

نیاز به قدرت ، نیاز به بقا ، نیاز به عشق و تعلق خاطر ، نیاز به آزادی ، نیاز به تفریح که هر کدام از این نیازها توضیحات جداگانه ای دارد که زوجین به آن آگاه می شوند . تست طرحواره هم یکی دیگر از آن مواردی است که در زمینه مشاوره قبل از ازدواج بررسی و ارزیابی می شود که به شما کمک می کند طرحواره های ناسازگار ، شدت و طرحواره های پایه خود را پیدا کنید .

قطعا افرادی که در زمینه طرحواره های پایه به شکل عمیق و شدیدی دچار مشکل هستند بهتر است قبل از ازدواج در زمینه مشاوره فردی در زمینه درمان خود اقدام کنند . پس به طور کلی متوجه شدیم که تست های مشاوره قبل از ازدواج باید متناسب با رویکرد و دیدگاه متخصص باشد و در صورت لزوم شما را راهنمایی می کنند که اجرای کدام تست می تواند به شما زوجین عزیز کمک بیشتری بکند .

 

همسرم مرا دوست ندارد چون میل جنسی کمی دارد

مشاوره قبل از ازدواج از صمیمیت جنسی میگوید

سردمزاجی از دیدگاه مشاوره جنسی و سکستراپ

به نگاه منفی خود به مشکلات جنسی پایان دهید

 

 

ملاک هاي ازدواج موفق

 

و اما مبحث بعدی در مشاوره قبل از ازدواج ، ارزیابی تناسب در ازدواج است یعنی ببینیم که فرد مقابل چقدر با ملاک های ما متناسب است ، چقدر می توانیم در زمینه ملاک ها ، خودمان به سطحی از آگاهی برسیم و بالعکس ما چقدر ملاک های ازدواج برای طرف مقابل را داریم . لیست ملاک ها به شرح زیر است شما عزیزان می توانید ملاک های زیر را بخوانید و برای هر کدام حد اقل ، 4 یا 5 مورد عنوان کنید البته توجه داشته باشید که بررسی ملاک ها یک کار تخصصی است و تحلیل و ارزیابی و دسته بندی آن باید حتما در جلسات به شکل فردی انجام شوند .

1 – ظاهر فرد : در مورد ظاهر فرد هر آنچه را که شما دوست دارید یادداشت بفرمایید ، نه متناسب با فردی که الان در زندگی شما است . شما در زمینه ملاک ها باید ایده آل های خود را یادداشت کنید

2 – موقعیت اجتماعی

3 – شغل

4 – تحصیلات

5 – طبقه اجتماعی

6 – ملاک های مربوط به خانواده فرد

7 – مالی

8 – مذهبی و اعتقادی

9 – اخلاقی

 

 

کاملترين مشاوره ازدواج
کاملترين مشاوره ازدواج را از متخصصين ما بخواهيد

 

مشاوره ازدواج ملاک هاي ازدواج را دقيق بررسي ميکند

 

و اما قسمت اخلاقی از مهم ترین قسمت ها و ملاک ها است شما باید به شکل واضح و دقیق در قسمت اخلاقی ، انتظارات و ملاک های خود را عنوان کنید فرض کنید می خواهید ازدواج کنید ، دنبال چه ویژگی هایی هستید ؟

باید عینی پاسخ داده شود و بررسی و تحلیل آن را به دست یک متخصص و مشاور قبل از ازدواج بسپارید . در بررسی همین ملاک ها ویژگی هایی از طرف مقابل و زوجین توسط متخصص کشف می شود بعضی از مراجعین بسیار ملاک های سرسخت و کمال خواهی دارند که باعث می شود نشان دهد اگر در زمینه فردی روی این موضوع کار نکنند قطعا در آینده با مشکلاتی روبرو خواهند شد باید بتوانند ملاک های ضروری را از ملاک های غیر ضروری و غیر اصلی جدا کنند .

 

مشاوره فردي و مشاوره ازدواج هر دو مهم است

 

توجه داشته باشید یکی دیگر از تست های بسیار مهمی که در مشاوره قبل از ازدواج ارزیابی می شود ، تست دلبستگی است در تست دلبستگی می توانیم بسیاری از مشکلات را پیش بینی کنیم و برای درمان آن اقدام کنیم بیشترین آمار خشونت و طلاق و نارضایتی در زندگی دلبستگی های ناایمن و مضطرب است و زوجین باید در مورد دلبستگی ، آگاهی هایی داشته باشند و انواع آن را بشناسند .

همراه ما باشید تا در مورد مشاوره های قبل از ازدواجی گفتگو کنیم که در زمینه اختلالات شخصیت و مشکلات شخصیتی ، می توانند به شما اطلاعاتی دهند و توجه داشته باشید که تشخیص اختلالات شخصیت و مشکلات شخصیتی فقط باید به دست یک مشاور بالینی و متخصص انجام شود که می تواند در آینده تاثیر بسیار زیادی را در رابطه عاطفی ، هیجانی و سلامت رابطه شما بگذارد .

 

مقالات مشابه نقش مشاوره خانواده در حل اختلافات زناشویی و اهمیت مشاوره طلاق و مشاوره قبل ازطلاق از نگاه مشاوره خانواده را می توانید در سری مقالات ازدواج و طلاق بخوانید.

 

ازدواج یکی از عمیق ترین  لذت های بشر است

 

همانطور که می دانید ازدواج یکی از عمیق ترین  لذت های بشر است که در عین حال می تواند بزرگترین سرچشمه رنج هم باشد . عشق در بیشتر مواقع با امیدهای فراوان ، هیجانات و حس های خوب آغاز می شود امید به اینکه روزی کاملا شناخته و پذیرفته شوید ، امید به تعلق خاطر ، حمایت های روانی و عاطفی ، امید به عشقی عمیق و پیوندی ماندگار .

اما گاهی این امید در تضاد با واقعیت های زندگی قرار می گیرد ، نیازها با هم نمی خوانند ، عصبانیت باعث جدایی و فاصله می شود ، قضاوت ها مانع از پذیرش می شوند و تنهایی بر زندگی های موازی اما دور از هم سایه می اندازد . تا بحال به این فکر کرده اید که چرا بعضی ازدواج ها موفق  و بعضی دیگر از ازدواج ها ناموفق اند تا بحال به این فکر کرده اید که عوامل موفقیت یک رابطه عاطفی چه چیزهایی هستند ؟

همانطور که ملاحظه کردید ما در زمینه مشاوره قبل از ازدواج تا اینجا در زمینه انواع تست ها ، پروتکل جلسات با شما عزیزان گفتگو کردیم در ادامه قصد داریم که در مورد انواع مهارت هایی که شما عزیزان در رابطه زناشویی خود حتما باید نسبت به آنها تسلط داشته باشید ، گفتگو می کنیم .

 

کاملترين مشاوره ازدواج
کاملترين مشاوره ازدواج را از متخصصين ما بخواهيد

 

مشاوره قبل از ازدواج و زوج درمانی و بهبود رابطه

 

اما یک نکته بسیار مهم در زمینه مشاوره قبل از ازدواج و زوج درمانی این است که باید این را به خاطر بسپارید که همه ما نیازمند سواد رابطه و آموزش هایی در زمینه بهبود رابطه هایمان هستیم . در هیچ کلاس  و مدرسه و دانشگاهی ، به ما مهارت های بین فردی برای بهتر شدن رابطه را آموزش نمی دهند و چه بسا رفتارهای والدینمان عاری از اشتباه نیست و اگر بخواهیم واکنش ها و کنش های آنها را ادامه دهیم با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد و از همه مهم تر این است که باید بدانیم به طور کلی چه تربیت فرزندان ، چه مهارت و سواد رابطه ، نیازمند آموزش است .

همراه ما باشید تا چند نمونه از مهارت های پایه برای داشتن یک رابطه سلامت را به شما عزیزان معرفی کنیم البته این را هم به خاطر بسپارید که مهارت ها در زمینه مشاوره قبل از ازدواج بسیار گسترده است و ما اینجا به شکل خلاصه و کوتاه برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم . یکی از مهارت های بسیار مهم درزمینه زوج درمانی و مشاوره قبل از ازدواج ، مهارت گوش دادن است .

تا بحال به این فکر کرده اید که شما چقدر مهارت گوش دادن دارید اگر شما به خود نمره بالایی در زمینه گوش دادن واقعی به حرفهای همسر خود می دهید ، صد در صد کار سختی و مهارت بسیار بالایی را در زندگی خود آموزش دیده اید چون کار آسان این است که هر کسی در افکار خودش غرق شود و جوابی را که می خواهد بدهد در ذهنش آماده کند اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که از فن گوش دادن فعال در رابطه خود استفاده می کنید باید اطرافیان چند ویژگی را در رابطه شما دیده باشند :

 

از طریق بهترین مشاوره زوج درمانگر خیانت زناشویی را کاهش دهید

بهترین مشاوره زوج و افزایش صمیمیت زناشویی

مشاور خانواده تهران زوجین را به طلاق و خیانت محکوم می کند

 

قضاوت گري ممنوع است

 

1 – قضاوت گری ، سرزنش گری ، برچسب زدن در کلام و گفتار و رفتار شما خاموش است شما با جان و دل مفهوم کلمات طرف مقابل را می شنوید و اگر جایی متوجه نشوید ، از او سوال می کنید و از همه مهم تر اینکه فقط یک کلمه از یک جمله را نمی شنوید بلکه شما کل جمله طرف مقابل را می شنوید .

گوش دادن در واقع نوعی متعهد شدن و تحسین کردن است ، گوش دادن یعنی قبول مسئولیت برای درک کردن و همدلی ، کنار گذاشتن علایق خودمان ، نیازهایمان و قضاوت هایمان تا جایی که رابطه را از دید طرف مقابل که همسرمان است ببینیم . شما با گوش دادن در واقع پارتنر خود را تحسین می کنید زیرا با این کار به او می گویید که به او اهمیت می دهید ، می خواهید بدانید چه فکر و احساس و نیازی دارد . بر سر راه این مهارت دلچسب موانعی وجود دارد همراه ما باشید تا با هم چند مورد از این موانع را مرور کنیم :

 

1 – فکر خوانی :

 

یعنی بی اعتنایی یا بی اعتمادی به حرفی که همسرتان می زند و یا بی توجهی به تلاش برای پی بردن به منظور واقعی همسرتان . افرادی که شروع به ذهن خوانی یا فکر خوانی می کنند حالت چهره ، ژست ، لحن صدا برای آنها بسیار پر اهمیت است و پر از نوشخوار فکری هستند آنها مدام در ذهنشان ، باورها ، احساسات و افکارشان را مرور می کنند و به جای طرف مقابل ، فکر می کنند افرادی که ذهن خوانی می کنند برچسب بزرگی به نام زودرنجی و حساس بودن می گیرند ، افرادی که ذهن خوانی می کنند ، نمی توانند شنونده های خوبی باشند.

چون مدام از جملاتی مثل ” منظورش این بود ، می خواست منو تحقیر کنه ، من مطمعنم حرف دیگه ای می خواست بزنه ، من مطمعنم از رفتارش منظوری داشت ، من احساس کردم که می خواهد فلان حرف را بزنه یا فلان کار رو انجام بده “

همه این جملات در ذهن آن ها می چرخد و چرخیدن این جملات در ذهن ، باعث می شود که شما پر از شک و شبهه و خشم شوید گاهی افرادی که ذهن خوانی می کنند ، تبدیل می شوند به افراد منفعل پرخاشگر ، افرادی که در لحظات اول سکوت می کنند اما با رفتارهای پرخاشگرانه یا کلمات پرخاشگرانه ، هیجانات خاموش شده و ساخته ذهن خودشان را بروز می دهند . قطعا اگر ما دچار این نوع از تحریف شناختی یعنی افکار ناکارآمد شده باشیم نمی توانیم همسر مهربان و شنونده ای برای حل مسائل باشیم .

 

کاملترين مشاوره ازدواج
کاملترين مشاوره ازدواج و مشاوره زوج را از مشاوران ما بخواهيد

 

 2 – مرور ذهنی ، فیلترینگ :

 

بعضی از افراد آنقدر در حال نشخوار کردن افکار و احساس و باورهای خودشان هستند که انگار دست هایشان را بر روی گوششان گرفته اند و اصلا چیزی نمی شنوند ، افرادی که مرور ذهنی می کنند به احتمال زیاد درگیر وسواس فکری و اضطراب هستند افرادی که در زمینه OCD قرار می گیرند یکی از بارزه های واضح آنها ، نشخوار فکری و مرور ذهنی است . مرور ذهنی باعث می شود که شما ذهنتان و باورتان خسته و تحریر رود به همین خاطر باز هم نمی توانید شنونده خوبی باشید .

 

و اما قضاوت کردن : قضاوت کردن یکی دیگر از آن مسائلی است که می تواند رابطه عاطفی و روابط بین فردی را دچار تنش و چالش کند ، قضاوت کردن یعنی به خاطر یک قضاوت منفی دیگر به حرف همسرتان گوش نمی کنید یا فقط به این هدف گوش می کنید که تقصیر را به گردن او بیندازید یا به او برچسب های منفی بزنید

اگر فکر کنید همسرتان احمق ، خشک مغز یا دیوانه است گوش دادن را متوقف می کنید یا فقط برای اینکه شواهد تازه ای در تایید حماقت ، خشک مغزی یا دیوانگی او پیدا کنید به او گوش می کنید . افراد قضاوت گر می توانند افراد خود شیفته ای هم باشند افراد خود شیفته اصولا باورشان این است که فقط آنها درست فکر می کنند ، درست احساس می کنند و درست رفتار می کنند و بقیه افراد دچار تنش و نفهمی و دیوانگی هستند .

 

نگاه از بالا به پایین ، نشان دهنده نداشتن سلامت روان در هر فردی است

 

پس توجه داشته باشید اگر شما هم جز آن افرادی هستید که نگاه از بالا به پایینی به آدم های اطرافتان دارید مطمعن باشید که عزت نفس شما در کودکی آسیب خورده است بهتر است در این زمینه از یک مشاور فردی و بالینی کمک بگیرید تا شما را در این زمینه همراهی کند .

نصیحت کردن : نصیحت کردن باعث می شود که شما همدلی و همدردی را از همسر خود بگیرید هنوز جمله همسرتان تمام نشده است ، شروع به نصیحت و توصیه می کنید گاهی نیاز نیست هیچ توصیه و راه حلی به طرف مقابل ارائه دهید گاهی نیاز است فقط شنونده خوبی باشید اگر نیاز باشد طرف مقابل می تواند از شما بپرسد که آیا راهکار خاصی را ارائه می کنید اگر از شما نمی پرسد ، لطفا به حریم شخصی آدم ها دخالت نکنید .

در زمینه روابط زوجین هم نصیحت کردن می تواند رابطه عاطفی شما را سرد کند توجه داشته باشید که اگر گوش شنوایی با مهر و محبت داشته باشید باعث می شود که همسرتان احساس شنیده شدن بکند ، احساس کند که از لحاظ روانی شما او را درک می کنید ، در کنار او هستید و موقعیت او را بدون قضاوت ، بدون سرزنش ، ارزیابی می کنید و کنارش ایستاده اید .

 

آیا فکر می کنید در رابطه زناشویی چالش و مشکل و دعوایی وجود ندارد ؟

 

و اما یکی دیگر از راه حل های حل مسئله یکی به دو کردن یا همان تداوم بحث و مشاجره است وقتی بدون توجه به حرفهای طرف مقابل موضعی را انتخاب می کنیم و از آن کوتاه نمی آییم در واقع به سمت حل مسئله سوق پیدا نکرده ایم بلکه به این سمت رفته ایم که حرف خودمان را به کرسی بنشانیم آیا فکر می کنید در رابطه زناشویی چالش و مشکل و دعوایی وجود ندارد ؟

اگر همچین تصوری دارید شما در رویاها و فانتزی های ذهنی خود زندگی می کنید در صورتی که در زندگی واقعی تنش و چالش و آسیب بسیار زیاد است اما کسی که بتواند در این زمینه بهترین واکنش را داشته باشد ِ، می تواند رابطه عاطفی خودش را در سطح سلامت نگاه دارد پس ادامه دادن مشاجره بر مبنای عدم پذیرش یا بر حق بودن باعث می شود

که شما خودتان را در جایگاه کامل و بی نقص قرار دهید و شروع کنید به سرزنش و توبیخ طرف مقابل ، به او تهمت بزنید ، به او بگویید دروغگو ، داد بزنید ، موضوع را عوض کنید ، توجیه کنید ، حاشیه بروید ، بهانه بتراشید و گاهی انتهای این چالش ها و تنش ها به جای خوبی  ختم نمی شود ممکن است اگر شما صاحب فرزندی شوید ، فرزندتان در این مشاجره ورود کند و باعث شود که از لحاظ هیجانی و عاطفی هم دچار تنش و اضطراب شود.

 

مهارت هاي بين فردي در ارتباط زوجين

 

همانطور که دیدید یکی از مهارت های پایه که گوش دادن بود ، نیازمند تحلیل و بررسی های عمیقی است پس هر مهارتی مثل مهارت گوش دادن نیازمند آموزش است ، نیازمند این است که شما بتوانید قبل از شروع زندگی مهارت های پایه را در عادت های رفتاری خود قرار دهید .

یکی دیگر از مهارت های بسیار مهم در زندگی زناشویی که در مشاوره قبل از ازدواج در کارگاه ها و همایش ها ، آموزش داده می شود ، نوع ابراز محبت و هیجان و شناخت 5 زبان عشق است.

قصد داریم در ادامه به شما 5 زبان عشق را معرفی کنیم و   به افرادی که در زمینه ابراز احساسات و هیجاناتشان دچار مشکل هستند آموزش هایی دهیم که علت هایش چیست و چگونه می توانند در زمینه شناخت هیجانات و گفتگو در مورد افکار و احساسشان اقدام کنند.

 

کاملترين مشاوره ازدواج
کاملترين مشاوره ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج را از ما بخواهید

 

همانطور که می دانید دنیا بر مدار عشق می گردد

 

و روانشناسان به این نتیجه رسیده اند که نیاز به احساس محبت از نیازهای عاطفی اصلی انسان به حساب می آید حتی به خاطر عشق ما از کوه بالا می رویم ، از دریاها می گذریم ، زمانی که بسیاری از سختی ها و ناکامی هایی که تجربه می کنیم را بر پای عاشق بودن می گذاریم هر آنچه در زندگی بشر با انگیزه عشق صورت نگرفته باشد در نهایت پوچ و تو خالی است این گفته پولس رسول در ستایش عشق است و نتیجه گرفت که صحنه پایانی نمایش زندگی هر انسانی تنها 3 شخصیت باقی خواهند ماند ایمان ، امید ، محبت که البته بزرگترین آن محبت است .

نگاه روانشناسی به عشق و دوست داشتن بسیار عمیق است و لایه های زیرین آن می تواند پر از دردسر و مشکلات هم باشد هدف ما از گفتگو در مورد 5 زبان عشق این است که شما متوجه شوید که در زمان کودکی دوست داشتن و محبت را تجربه کرده اید اما به شکل های مختلف .

و اما گاهی به خاطر شرایط محیطی ممکن است مخزن عشق شما خالی باشد و این خالی بودنش مستقیم در اتفاقات زندگی شما تاثیر گذار است ، بر نوع ابراز عشق شما به طرف مقابل تاثیرگذار است ، بر روی اینکه آیا توانایی صحبت در مورد عواطف و احساسات خود را دارید تاثیرگذار است .

 

تماس فیزیکی و لمس کردن یکی از راه های ابراز مهر و محبت است

 

و اما یکی از زبان های عشق هر آدمی تماس فیزیکی است که البته در زمینه مشکلات جنسی و زناشویی در مشاوره قبل از ازدواج بسیار قابل بررسی است .

تماس فیزیکی و لمس کردن یکی از راه های ابراز مهر و محبت است همانطور که می دانید پژوهش ها نشان می دهد که نوزادانی که در آغوش گرفته شده اند ، نوازش شده اند زندگی عاطفی بهتری خواهند داشت نسبت به نوزادانی که مدت های زیادی از بوس و نوازش محروم بوده اند .

اهمیت لمس کودک و نوازش او ایده جدیدی نیست و از سالیان پیش در این زمینه پژوهش های بسیار زیادی انجام شده است در زندگی زناشویی نیز تماس فیزیکی راه قدرتمندی برای ابراز عشق است اما چطور می توانیم از طریق تماس فیزیکی عشق و دوست داشتن خود را ابراز کنیم.

 

نيازهاي عاطفي شما چيست؟

 

همانطور که می دانید اگر ما از طریق فیزیکی ابراز عشق و دوست داشتن خود را محدود کنیم به مرور زمان بی تفاوتی و سردی فیزیکی و عاطفی در رابطه ایجاد می شود مخصوصا گاهی افراد این سردی و بی تفاوتی را به رختخواب و رابطه جنسی خود می کشانند . گرفتن دست یکدیگر ، در آغوش کشیدن ، رابطه جنسی ، نوازش کردن ، لمس کردن همگی راه های ابراز عشق به همسر هستند بدون این تماس ها زوجین محبت یکدیگر را احساس نخواهند کرد مخزن عشق با نوازش پر می شود و هر یک از زوج ها از عشق همسر خود اطمینان حاصل می کنند .

توجه داشته باشید تماس فیزیکی هم می تواند رابطه را بسازد و هم می تواند رابطه را دور کند ، هم می تواند محبت و هم نفرت را می تواند منتقل کند . نوازش کردن ، لمس کردن هم نیازمند مهارت است شما باید بدانید که حضور جسمانی و احساسی و عاطفی شما از طریق روح همسرتان کاملا در حال گرفتن فرکانس است ما آدم ها از مدل  body language آدم های دیگر نوع کلام آنها ، احساسات و هیجان های زیادی را دریافت می کنیم.

پس مراقب باشید که باید در این زمینه باهوش عمل کنید بعضی از قسمت های بدن حساس تر از بقیه هستند علت این تفاوت این است گیرنده های کوچک حسی می تواند به طور یکنواخت در سرتاسر بدن پخش نشده باشد بنابراین همانطور که می دانید نوک زبان فوق العاده نسبت به تماس فیزیکی حساس است این در حالیست که کتف کمترین حساسیت را دارد .

نوک انگشتان و نوک بینی هم فوق العاده حساسند اما هدف ما فهم عصب شناسانه حس لامسه نیست اما درک این موضوع از نگاه روانشناسانه بسیار مهم است از نظر کسی که زبان اصلی عشق او تماس فیزیکی است این پیام بسیار رساتر از جمله دوستت دارم یا از تو متنفرم است سیلی زدن به بچه از نظر هر کودکی بسیار رنج آور است اما برای کودکی که زبان اصلی او تماس فیزیکی است می تواند ویران کننده باشد .

کاملترين مشاوره ازدواج
کاملترين مشاوره ازدواج و حل مشکلات زناشویی در خانه مهر

 

 

اما چطور می توانیم هشیارتر در زمینه لمس کردن برخورد کنیم ؟

 

گفتگو ، باید با همسر خود گفتگو کنیم بعضی از واکنش ها می تواند برای طرف مقابل بسیار جذابیت داشته باشد بهترین راهنمای شما همسرتان است او کسی است که در پی ابراز محبت می تواند به شما کمک کند که دقیقا در چه قسمت هایی و به شکل هایی می توانید او را از لحاظ هیجانی و مخزن عاطفی فیزیکی تامین کنید .

اما زمانی که در مورد تماس فیزیکی صحبت می کنیم اکثر زوجین در مشاوره قبل از ازدواج به این موضوع اشاره می کنند که تماس فیزیکی یعنی رابطه جنسی . برخی از تماس های عاشقانه ممکن است محتاج توجه کامل شما بوده و بعد هم به رابطه جنسی ختم شود اما ما تماس های فیزیکی لحظه ای داریم که می تواند در رابطه شما معجزه ایجاد کند مثل گذاشتن دستتان روی شانه همسر در زمان ریختن چای یا قهوه ، لمس بدن او هنگام عبور از آشپزخانه .

اگر رابطه جنسی برای همسر شما بسیار اهمیت دارد مطالعه کتاب و گذراندن کارگاه های آموزشی در زمینه آموزش هنر رابطه جنسی می تواند قابلیت شما را در ابراز عشق افزایش دهد اگر همسر شما از طریق ماساژ گرفتن ، احساس لذت می کند قطعا پول و انرژی که صرف یادگیری هنر ماساژ می کنید ارزشش را دارد اما از تماس های لحظه ای نگذرید تماس های لحظه ای مثل یک بوسه کوچک ، مثل در آغوش گرفتن ، مثل نوازش موها ، مثل نوازش صورت اینها همگی نشان دهنده ابراز عشق در روزمرگی زندگی است اگر زبان اصلی عشق همسرتان تماس فیزیکی است هیچ چیز مهم تر از این نیست که وقتی گریه می کند در آغوشش بگیرید پس وقتی که زبان عشق طرف مقابل را متوجه می شویم و یا خودمان در زمینه عشق ورزی آگاهی بیشتری پیدا می کنیم قطعا می توانیم توانمندتر عمل کنیم .

 

من همیشه عشق او را احساس می کردم چون…

 

یکی دیگر از زبان های عشق خدمت به یکدیگر است به این جملات دقت کنید ” من همیشه عشق او را احساس می کردم او بهترین کدبانوی دنیاست ، او یک آشپز فوق العاده است ، او همیشه لباس های مرا می شوید ، اتو می کند ، برای بچه ها یک مادر عالی است ، من می دانم که او را دوست دارم ” این ها نشان دهنده جملات و زبان عشق فردی است که خدمت به یکدیگر از زبان های اصلی عشق او محسوب می شود .

منظور از خدمت به یکدیگر انجام کارهایی است که می دانیم طرف مقابلمان را خوشحال می کند می دانیم طرف مقابلمان دوست دارد و ما با این واکنش نشان می دهیم که برای ما ارزشمند و قابل دوست داشتن است عملی مثل پختن غذا ، چیدن میز ، شستن ظرف ها ، جارو کشیدن ، کمک کردن ، گردگیری هر کار مشترکی که می تواند در زمینه توجه به طرف مقابل باشد به این جمله توجه کنید ” درخواست کردن به عشق جهت می دهد ولی دستور دادن جریان عشق را می بندد ” زمانی که ما نیازها و خواسته های خودمان را در نگاه دستوری و به شکل امری بیان می کنیم باعث می شود که جدال در رابطه ما شعله ور شود در این زبان عشق مهارت گفتگو و مذاکره بسیار مهم است .

 

از انتقاد کردن در رابطه خود نترسید

 

یک حقیقت بسیار مهم در رابطه زناشویی وجود دارد که توسط مشاوره قبل از ازدواج و زوج درمانی به آن تاکید می شود تنها یک عاشق بالغ می تواند آن را بشنود انتقاد همسر من درباره رفتارم واضح ترین سرنخ را در مورد زبان اصلی عشق او به من می دهد افراد بیشترین انتقادها را در زمینه ای می کنند که خودشان عمیق ترین نیاز عاطفی را در آن زمینه دارند

انتقاد آنها راه ناقصی است برای طلب عشق اگر ما این را بفهمیم می تواند به ما کمک کند تا انتقاد آنها را از طریق سازنده تری در نظر بگیریم پس شما باید در مورد نیازهای خود با طرف مقابل گفتگو کنید در مشاوره قبل از ازدواج و کارگاه ها به شما آموزش داده می شود که چطور بدون دستور امر و نهی و یا واکنش های منفی بتوانید به خواسته های نزدیک شوید و البته انتظارات ، هیجانات و باورهای طرف مقابل را هم در نظر بگیرید همانطور که دیدید

تا به اینجای ماجرا ما 2 زبان عشق را برای شما توضیح دادیم و زبان های عشق و آگاهی در مورد اینکه تفاوت من با طرف مقابلم چیست ، می تواند رابطه شما را دلچسب تر کند .

3 زبان عشق دیگر باقی مانده است : دریافت هدایا ، وقت گذاشتن برای یکدیگر و کلام تایید آمیز . 3 معجزه دیگر در رابطه که قطعا یک رابطه عاطفی سلامت باید آموزش هایی در این زمینه دیده باشد ، باید یاد گرفته باشد که برای رابطه اش و ماندگاری ارتباطش قدم های مهارتی بردارد .

 

قرار است در ادامه در مورد یکی از مهارت های بسیار مهم در زمینه مشاوره قبل از ازدواج ، مشاوره طلاق ، مشاوره زوج درمانی با شما عزیزان صحبت کنیم.

 

 

کاملترين مشاوره ازدواج
کاملترين مشاوره ازدواج و زوج درمانی می تواند به ما کمک کند انتخاب بهتری داشته باشیم

 

چگونه ابراز احساسات کنیم و چطور نیازهای خود را بشناسیم ؟

 

 

برای قدم اول در زمینه شناسایی احساسات خود باید خوب یا بد بودن احساسات را ارزیابی کنید البته توجه داشته باشید که در کارگاه های مشاوره قبل از ازدواج در زمینه مهارت آموزی به شکل عملی و تئوری و به شکل کامل تری با شما در این زمینه ها کار خواهد شد ما در اینجا فقط نمونه هایی از مهارت ها را برای شما عنوان می کنیم پس توجه داشته باشید در مقالات کار درمانی و عمیق اتفاق نخواهد افتاد بلکه شما در جلسات مشاوره قبل از ازدواج به شکل فردی ارزیابی می شوید و در صورت لزوم به شکل های متناسب با تپیکال شخصیت خود جلسات را پیش می برید .

 

چگونه احساسات را شناسایی کنیم ؟

 

خوب یا بد ، گاهی ممکن است یک موقعیت احساس خاصی را در ما ایجاد کند که نتوانیم بگوییم که چه احساسی است باید در این مورد این سوال ساده  را از خود بپرسیم ، ” خوب است یا بد ” .

در این شرایط چشم های خود را ببندید و با چند بار نفس عمیق روی تجربه ای که داشتید تمرکز کنید شاید احساس مبهمی در شما به وجود آید اما در مجموع مثبت بودن یا منفی بودن جاذبه دار بودن یا دافعه بار بودن آن را تشخیص دهید . بعد از ارزیابی مثبت و منفی بودن احساسات ، محل ، اندازه  ، شکل و رنگ احساس را ارزیابی کنید وقتی در مورد خوب یا بد بودن این احساس به نتیجه رسیدید

سعی کنید جایی از بدن خود را به آن اختصاص دهید بعد از این تمرین دوباره چشم های خود را به آرامی ببندید و روی تنفس های خود تمرکز داشته باشید ، به دقت بدن خود را وارسی کنید زمانی که به این احساس فکر می کنید در کجای بدنتان احساسش می کنید ، در کجای بدن این احساس را تجربه می کنید ، سینه ، شکم ، دست ، گردن ، صورت . حالا همراه با آن احساس روی آن محل بیشتر تمرکز کنید این احساس شما چه مقداری از آن فضا را به خودش اختصاص داده است ؟ چه شکلی به خودش دارد ، چه رنگی به خودش دارد ، چه می گوید ؟ اگر احساس شما بخواهد با شما گفتگو کند چه چیزی به شما می گوید ؟

 

اجازه دهید کلمات فی البداهه و بدون اجبار و قضاوت بیان شوند

 

این باعث می شود که سرنخ های با معنایی از ماهیت احساس خود به دست آورید . کلماتی مثل شکست ، گذشته ، ناعادلانه ، غمگین و بد را در نظر بگیرید این ها کلماتی است که بار معنایی و احساسی برای هر آدمی دارد به همین خاطر است که ارزیابی احساسات به شما کمک می کند که در زمینه شناخت خودتان قدم های بسیار مثبتی بردارید . می خواهید چه بکنید ؟ وقتی این احساس را دارید به چه کاری تمایل دارید ، خودتان را در حال انجام چه کاری می بینید ؟

خودتان را در حال انجام آن کار تصور کنید همه چیز در تخیل شما می گذرد و نباید مثل زندگی واقعی اعمال خود را محدود کنید ، می توانید تخیل را به ذهن خود ورود دهید عملی که احساسات شما را به سمت آن سوق می دهد سرنخ خوبی برای ماهیت آن احساس است . توجه داشته باشید ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که دانستن این مسائل چه کمکی به شما می کند ، اصلا چه ربطی به مسائل بین فردی و مشاوره قبل از ازدواج و زوج درمانی دارد ؟

 

مسئله مهم این است افرادی که خودشان احساساتشان را نمی شناسند

 

، تفکیکی برای احساساتشان قائل نیستند ، کنترل هیجاناتشان را ندارند و وقتی انتظار و نیازهایی را دارند که عنوان نمی کنند ، افرادی هستند که ناپختگی هیجان و بلوغ روانی دارند . قطعا اگر ما با ناپختگی و بلوغ هیجانی وارد رابطه شویم نمی توانیم که انتظار داشته باشیم در زمان چالش و مسائل بالغانه برخورد کنیم . پس دانستن احساسات و ارزیابی آنها یکی از مهم ترین مراحل در مشاوره قبل از ازدواج است و در ادامه کارگاه ها و مشاوره قبل از ازدواج به شما آموزش می دهیم که شما با تجربه این احساسات یاد چه مسائل و تجربه های دیگری می افتید .

احساسات خود را نامگذاری می کنید و به مرور برای هر موقعیتی احساس متناسب با آن موقعیت را ارزیابی می کنید بعد از ارزیابی این احساسات تازه سراغ کلید واژه عاطفی می رویم یعنی اینکه شما در مورد وصف دقیق هیجانات خود باید بتوانید فهرست دقیقی از احساسات داشته باشید و هر کدام را معنا کنید ، تعریف کنید .

 

احساسات خود را معنا کنيد…

 

ناراحتی از نگاه شما به چه معناست ، عصبانیت ، افسردگی ، احساس آزردگی ، رنجش ، استرس . یکی از مسائل بسیار مهم در مشاوره کنترل هیجان و احساسات این است که ما باید فهرست احساسات خود را مدام مرور و ارزیابی کنیم شما ممکن است جز آن دسته از افرادی باشید که هر موقع دچار تنشی می شوید فقط با یک احساس روبرو شوید ، خشم ، نفرت ، حسادت اما ما پر از احساس های مثبت و منفی هستیم که هر کدام در واقع در شرایط زمان خودش لازم است

اما مسئله این است که تفاوت یک فردی که در زمینه کنترل مهارت هیجان موفق است ، این است که هم احساساتش را می شناسد و هم می داند به چه مقدار و در کجا و به چه علتی باید هیجانات و احساساتش را نشان دهد . به این کلمات دقت کنید :

آرامش ، آرزومندی ، آزردگی ، آسودگی ، ارزشمندی ، از کوره در رفتن ، استیصال ، اضطراب ، اطمینان ، افسوس ، افسردگی ، امنیت ، انزجار ، ایمنی ، بدبختی ، بدبینی ، بزرگی ، خصومت ، خوشحالی ، خوشنودی ، درک شدن ، قدرت ، قدردانی ، کنجکاوی ، شفقت همه این ها احساسات هستند اما شما چقدر در روزمرگی خود احساسات خود را می شناسید و زیربنای رفتارها و فکرهای خود را ارزیابی می کنید ؟

این دقیقا نقطه ای است که در سطح سلامت روان در روابط اجرا می شود شما باید بتوانید بر طبق اصول روانشناختی ، میزان هیجانات خود را ارزیابی کنید وبه یک نقطه ای از بلوغ روانی برسید . همانطور که دیدید این یکی از مهارت هایی است که به شکل بسیار گسترده تر آن چیزی که در اینجا برای شما توضیح دادیم ، در کارگاه های مشاوره قبل از ازدواج و جلسات مشاوره قبل از ازدواج به شما عزیزان توضیح داده می شود . یکی دیگر از مهارت های بسیار مهم برای نگداشتن سطح هیجانات و عاطفه در سطح نرمال رابطه تقویت متقابل است یکی از گله هایی که زوجین بعد مدتی زندگی به آن می رسند گله هایی است بر این مبنا که مثل گذشته از زندگی خود لذت نمی برند اما نکته بسیار مهم این است که…

 

آیا رابطه به روزمرگی می رسد ؟

 

چه بر سر عشق می آید ؟ روابط ممکن است به مرور زمان رو به سردی برود و تضعیف شود ، چیزهایی که در آغاز لذت بخش بوده به مرور عادی و کسل کننده و عیب های کوچک به نقص های بزرگ و عادت های عجیب و جالب ، تبدیل به رفتارهای آزار دهنده می شوند . لازم است هر از گاهی به یکدیگر لذت های تازه ای بدهیم ، باید در این راه تکنیک های تقویت متقابل را بلد باشیم ، تقویت متقابل به زبان ساده به این معناست که هر یک از طرفین کاری را که طرف مقابل دوست دارد را بیشتر انجام می دهد ، کارهای کوچک و واضح مثل مالش کمر ، شستن ظرف ، نصب یک لامپ ، درست کردن دسر مورد علاقه یا پس دادن یک نوار ویدئو .

این تکنیک ساده تر از آن به نظر می رسد که جنبه درمانی داشته باشد اما در واقع روش موثری است که رابطه کسل کننده و آزاردهنده و ناخوشایند تبدیل به یک رابطه جذاب شود . توجه داشته باشید ارزیابی و علل یابی مشکلات مشاوره قبل از ازدواج و مشکلات زوجین حتما باید با یک متخصص اتفاق بیفتد ما در سطح مهارت ها به شکل کلی در حال گفتگو با شما عزیزان هستیم اما به طور کلی تازه نگه داشتن رابطه نیازمند مهارت است شما باید بدانید که تقویت متقابل می تواند شرایط رابطه شما را زیر و رو کند . این تکنیک 5 مزیت دارد :

 

1 – باعث همکاری می شود یعنی شما هر دو برای بهبود وضعیت زندگی خود تلاش می کنید و حتی ممکن است به سمت واکنش ها و موقعیت های مشترک بروید که در آن موقعیت ها می توانید با همسر خود فعالیتی را انجام دهید .

2 – تاثیر آن فوری است و لذت ، تعهد و دلسوزی را بلافاصله افزایش می دهد .

3 – باعث افزایش اعتماد بنفس می شود چون هر دو احساس می کنید که بر رابطه تسلط دارید و کسی بر آن یکی برتری ندارد

4 – آسان است ، هیچ نیازی به یادگرفتن مهارت های تازه نیست، از قبل می دانید چطور غذاهای مورد علاقه همسرتان را بپزید یا او را در آغوش بگیرید ، تماس تلفنی بگیرید ، با او گفتگوی عاشقانه داشته باشید .

5 – می تواند زمینه را برای تغییرات بعدی در مسائل مهم تر و قدیمی آماده کند .

 

کاملترين مشاوره ازدواج
کاملترين مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده در مرکز مشاوره خانه مهر همراه شما هستند

 

 

مشاوره ازدواج در خانه مهر

 

پس همانطور که دیدید دقیقا تقویت متقابل فرآیندی است که می تواند رفتارهای مهر آمیز را در موقعیت های مختلف زندگی شما ایجاد کند مثل فرآیند ارتباط ، مراقبت از بچه ها ، در رابطه جنسی ، در زمینه مشکلات بین فردی ، در زمینه تفریح ، در مورد نیازهای تعلق خاطر و عشق ، در مورد باورهای مشترکتان . پس همانطور که دیدید یک تکنیک کوچک می تواند به شما کمک کند که زندگی کسل کننده و عادی تبدیل به یک رابطه لذت بخش شود .

اما چرا بگذاریم رابطه به آن نقطه برسد و بعد برای درمان آن اقدام کنیم دقیقا مزیت مشاوره قبل از ازدواج این است که به شما آموزش داده می شود که اجازه ندهید رابطه شما به نقطه سردی و بی تفاوتی و خیانت و جدایی برسد . قبل از اینکه رابطه شما آسیب ببیند از آن پیشگیری کنید هدف ما در مرکز مشاوره قبل از ازدواج خانه مهر با تیمی متخصص و مجرب این است که بتوانیم به زوجین کمک کنیم که در زمینه پیشگیری از مشکلات آینده قدم های مهم و مشترکی را بردارید ما در کنار شما هستیم تا بتوانیم در این راستا از طلاق ، خیانت و مشکلات جدا شدن و فرزندانی که با مشکلات جدا شدن دست و پنجه نرم می کنند

جلوگیری کنیم به همین خاطر است که مرکز مشاوره خانه مهر جدا از طرح غربالگری طلاق در زمینه مشاوره قبل از ازدواج یکی از مراکز تخصصی محسوب می شود . در ادامه با شما عزیزان در مورد انواع طرحواره ها و اختلالات شخصیت که می تواند رابطه عاطفی را در همان لحظات اول یعنی در نطفه خفه کند ، صحبت می کنیم البته که اگر بتوانید توسط یک متخصص و مشاور قبل از ازدواج تشخیص دهید که رابطه شما مشکلات عمیقی دارد و شما با یک فردی که اختلال شخصیت عمیق دارد در ارتباط هستید قطعا راحت تر می توانید از مشکلات جلوگیری کنید .

 

طرحواره ها چه نقشی در انتخاب همسر و یا داشتن رابطه عاطفی سلامت دارند ؟

 

به این سوالات جواب دهید اگر پاسخ شما مثبت است باید به این توجه کنید که طرحواره شما در روابط عاطفی ، شما را گرفتار می کند البته همه ما تصویر ، باور و هیجاناتی داریم که به آن طرحواره گفته می شود . طرحواره هایی که در روابط بین فردی نقش بسیار مهمی را ایجاد می کنند البته اگر می خواهید در زمینه طرحواره اطلاعات بیشتری داشته باشید می توانید مقالات مرتبط در این زمینه را نیز مطالعه بفرمایید که به شکل کامل انواع طرحواره و مکانیزم های دفاعی آن را شرح داده ایم همراه ما باشید

تا از نگاه مشاوره قبل از ازدواج با شما به شکل خیلی مختصر و کوتاه در زمینه طرحواره درمانی و رابطه سلامت همراه شما عزیزان باشیم . به سوالات زیر پاسخ دهید :

آیا شما اکثرا جذب آدم هایی می شوید که عاطفه و مهر ندارند ، آیا احساس می کنید که آدم های نزدیک زندگی شما مثل همسر، فرزند و یا افرادی که از لحاظ عاطفی به آنها وابسته هستید ، به شما توجه کافی ندارند ؟

آیا احساس می کنید انسان بی ارزشی هستید و این احساس بی ارزشی باعث شده است که شما با اطرافیانتان ارتباط ناسالمی را تجربه کنید و احساس کنید که اطرافیان شما را نمی پذیرند و یا دوستتان ندارند ؟ آیا خواسته های دیگران را بر نیازهای خودتان ترجیح می دهید ؟ آیا در راه فداکاری برای دیگران آنقدر افراط می کنید که خواسته های خودتان اصلا جایگاهی ندارند و نیازهای خودتان را نمی شناسید و مدام نگران هستید که نکند اتفاقات ناگواری برای شما پیش بیاید ؟

آیا متوجه شده اید که علی رغم اینکه موقعیت خوبی از لحاظ اجتماعی ، تحصیلی و شغلی دارید و مورد تحسین و تشویق گرفتید اما باز هم احساس نارضایتی و بی کفایتی می کنید ؟ می توان گفت این الگوها همان تله های زندگی هستند که باعث می شود شما رفتارها و هیجاناتتان در روابط بین فردی دخیل شود .

 

مشاوره ازدواج و درمان مشکلات فردي

 

ما در دوران کودکی به شیوه ها و روش های مختلفی ممکن است آسیب خورده باشیم ، طرد شده باشیم ، مورد بد رفتاری قرار گرفته باشیم و یا خانواده های سرد مهر و بی توجه داشته باشیم که محرومیت هیجانی و احساسی را تجربه کنیم ، اینها همه تجارب اولیه ای هستند که باعث تشکیل تله های زندگی می شوند که به مرور در روابط بین فردی ، شغلی ، اجتماعی تاثیرات خودشان را نشان می دهند

و اما در مشاوره قبل از ازدواج دقیقا متخصص و مشاور به شما کمک می کند که بتوانید در این زمینه ، اگر شدت طرحواره در شما زیاد است قبل از ازدواج آن را ترمیم کنید ، زمانی که شما با کوله باری از هیجانات ناپخته و ناسالم وارد ارتباط می شوید باید انتظار آسیب های بین فردی را داشته باشید ما در ادامه می خواهیم یک مرور اجمالی بر تله های زندگی داشته باشیم پس همراه ما باشید .

 

کاملترين مشاوره ازدواج
کاملترين مشاوره ازدواج به شما کمک می کند بهترین انتخاب را داشته باشید

 

 

طرحواره رهاشدگي درمان مشکلات فردي

 

یکی از تله های شایع که در ازدواج می توان شما را به سمت جدایی و طلاق بکشاند ، طرحواره رهاشدگی یا همان طرد است توجه داشته باشید که تشخیص طرحواره ها و ارزیابی آنها فقط باید توسط یک متخصص یعنی مشاوره فردی و مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره زوج ، کسی که طرحواره درمانی انجام می دهد اتفاق بیفتد و فقط شما می توانید در این زمینه آگاه شوید و برای بهبود ارتباط خود اقدام کنید اما بررسی و ارزیابی را فقط به یک متخصص بسپارید

و لطفا به اطرافیان خود به هیچ وجه برچسب نزنید . طرحواره رهاشدگی ، طرحواره ای است که باعث می شود فرد هر لحظه احساس کند که افرادی که دوستشان دارد ، او را ترک می کنند و در نهایت فردی تنها و بی پناه می شود ، دائم احساس می کند که نزدیکان خود را به دلایل مختلفی ممکن است از دست بدهد و تنها بماند .

 

ترس از مهم ترین نشانه های طرحواره رهاشدگی است

 

می ترسد که هر آنچه را که به آن علاقمند است را از دست بدهد همین باور افراطی باعث می شود که زندگی خودش را به شکلی تشکیل دهد یا به شکلی سناریوی زندگی خودش را بنویسد که همین رفتارهای وابستگی و شکاک و بیمارگونه باعث شود که همسرش روز به روز از او دورتر شود . طرحواره رهاشدگی باعث می شود که شما افراد بی مسئولیت و بی تعهد را برای زندگی خود انتخاب کنید ، باعث می شود که گاهی هم به دلیل وابستگی های بیمارگونه خود طرف مقابل را از خود خسته کنید و باعث شود که روز به روز از شما دورتر شود و اما نکته تلخش این است که احساس می کنید که این قسمت و شانس زندگی شما است و شما در آن هیچ نقشی نداشته اید و روزگار و آدم ها هستند که باعث این اتفاقات می شوند .

و اما یکی دیگر از طرحواره هایی که می تواند آسیب جدی به زندگی و ارتباط شما وارد کند ، طرحواره بی اعتمادی و بدرفتاری است البته کسی که طرحواره بی اعتمادی و بدرفتاری دارد علاوه بر روابط عاطفی به روابط صمیمی و دوستان خودش هم آسیب وارد می کند .

مدام احساس می کند که دیگران به او صدمه می زنند یا به نحوی با او بدرفتاری می کنند ، دائم در این هراس به سر می برد که دیگران سرش کلاه نگذارند ، به او دروغ نگویند ، رودست نخورد ، تحقیر نشود یا کسی به او آسیب نرساند ، افرادی هستند که به هیچ وجه با کسی صمیمی نمی شوند حتی با کسی که قصد ازدواج با او را دارند ، بسیار بدگمان و مشکوک هستند و همیشه در خیال خود این را می پرورانند که افراد بالاخره یک روزی ثابت می کنند که سوءظن در موردش داشته اند . دنبال روابط سطحی و تظاهر آمیز هستند و از لحاظ صمیمیت دچار اضطراب می شوند ، بسیار کینه توز و عصبانیت های شدید را در زندگی خود تجربه می کنند

به طور کلی طرحواره بی اعتمادی و بدرفتاری می تواند باعث شود که شما احساس کنید که طرف مقابلتان هیچ شما را عمیقا دوست نخواهد داشت پس همانطور که دیدید ما فقط دو طرحواره را برای شما عنوان کردیم و دیدید که اگر با طرحواره هایمان وارد روابط عاطفی بشویم ممکن است چه عواقب سنگینی را در پی داشته باشد .

 

طرحواره وابستگی چگونه است؟

 

و اما سومین طرحواره ، طرحواره وابستگی است در طرحواره وابستگی افرادی که گرفتار این طرحواره هستند احساس می کنند که اگر دیگران به آنها کمک نکنند از پس هیچ کاری برنمی آیند ، آنها نمی توانند به تنهایی و با استقلال شخصی خود شغل ، خرید و حتی رفتارهای روزمره را پیش ببرند در ذهنشان همیشه به دنبال تکیه گاه هستند

آنها در دوران کودکی خودمختاری و استقلال طلبی را یاد نگرفته اند و همین باعث می شود که به شخصیت وابسته تبدیل شوند و اما شخصیت های وابسته به مرور زمان دچار تنش و اضطراب های اجتماعی می شوند و اگر طرف مقابل به این میزان از اضطراب ها و نیازمندی آنها توجه نکنند ، فردی که طرحواره وابستگی دارد احساس می کند که مورد غفلت قرار گرفته است و همین باعث می شود که نسبت به دوست داشتن و رابطه عاطفی خود شک کند .

 

 

کاملترين مشاوره ازدواج
کاملترين مشاوره ازدواج ازدواج موفق نیازمند ترمیم دارد

 

طرحواره آسیب پذیری چگونه است؟

 

و اما یکی دیگر از طرحواره های آسیب رسان ، طرحواره آسیب پذیری است . طرحواره آسیب پذیری یعنی اینکه شما مدام احساس کنید که فاجعه و مصیبتی در راه است این فاجعه و مصیبت می تواند حوادث طبیعی ، جنایی ِ، پزشکی یا مالی باشد .

ترس از ورشکستگی و مشکلات مالی ، گوش به زنگی مداوم در مورد سلامتی ، شما پایه های اصلی برای کلینیک ها و مراکز پزشکی هستید این افراد مدام در حال چکاب کردن هستند و همیشه نگران هستند و دغدغه این را دارند که نکند مشکل اساسی در آنها وجود داشته باشد . ترس از بیماری ، ترس از مشکلات مالی همه اینها باعث می شود که فرد در شرایط آسیب پذیری قرار بگیرد اما همه این واکنش ها باعث می شود که شما در روابط بین فردی خود هم نگاه سخت گیرانه ای داشته باشید

و وقتی که فردی مدام نگران بروز فاجعه و مصیبت است از لحاظ روانی و فیزیولوژی در حالت آماده باش و جنگ و گریز قرار می گیرد و این نشان دهنده این است که شما با همسری مضطرب و استرس زا تبدیل می شوید آیا شما می توانید رابطه صمیمی و عاطفی سالمی را با توجه به اینکه حجم زیادی از استرس را در طول روز هم به خودتان و هم به اطرافیانتان انتقال می دهید ، داشته باشید ؟

قطعا پاسخ منفی است توجه داشته باشید که روابط عاطفی ما بسیار وابستگی عمیقی به گذشته و طرحواره های ما دارد . فایده مشاوره قبل از ازدواج و زوج درمانی این است که ما به شما راهکارهایی را ارائه می دهیم چه در زمینه مهارت آموزی ، چه در زمینه درمان که بتوانید هم خودتان خیال آسوده تر و رضایت درون بیشتری داشته باشید و هم باعث شوید که روابط عاطفی سلامت تری داشته باشید.

 

طرحواره محرومیت هیجانی چگونه است؟

 

و اما طرحواره بعدی که می تواند آسیب های زیادی را به رابطه شما وارد کند ، طرحواره محرومیت هیجانی است . یکی از سخت ترین طرحواره ها ، طرحواره محرومیت هیجانی است زیرا این افراد سخت باور دارند که کسی نیاز آنها به دوست داشته شدن را درک کند ، آنها احساس می کنند که هیچ کس به نیازها و هیجانات آنها اهمیت نمی دهد و آنها را درک نمی کنند و این باعث می شود که خودشان را لایق رابطه با افراد بی عاطفه و انعطاف ناپذیر و خشن بدانند

پس قطعا وقتی شما خودتان را لایق افراد بی عاطفه و انعطاف ناپذیر و خشن می دانید ، نمی توانید ، فرد سلامتی را برای زندگی خود انتخاب کنید زمانی که بیماران مبتلا به محرومیت هیجانی برای درمان مراجعه می کنند با خوشان احساس تنهایی را به جلسه درمان می آورند . محرومیت هیجانی با پوچی ، معناباختگی و بی تفاوتی هیجانی همیشه همراه است انگار که افراد معنای عشق را نمی دانند و آن را تجربه نکرده اند .

 

روابط عاطفی نیازمند رسیدگی و مهارت است

 

توجه داشته باشید که روابط عاطفی نیازمند رسیدگی و مهارت است اما زیربنای اصلی آن اختلال ها و چاله های عاطفی هر فردی است که این فقط باید در جلسات درمانی ارزیابی و درمان شود همانطور که دیدید ما چند مثال کوچک در مورد طرحواره به شما زدیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید تا متوجه شوید که اگر رابطه های عاطفی ناسالمی را بدون ارزیابی شروع کنید قطعا عواقب سختی را در پیش خواهید داشت

به همین خاطر در کل دنیا مشاوره قبل از ازدواج یکی از مهم ترین ارکان در مراکز مشاوره ازدواج است ما هم در مرکز مشاوره خانه مهر با متخصصین و مشاورین مجرب در زمینه طرحواره درمانی و ارزیابی های دقیق و عمیق در کنار شما عزیزان هستیم . همراه ما باشید تا در ادامه باز هم در مورد ابعاد مختلف مشاوره قبل از ازدواج با شما عزیزان گفتگو کنیم .

 

مشاور قبل از ازدواج تخصصي خانه مهر

 

همانطور که می دانید تمام ازدواج های سالم ، تغییر و گذر را تجربه خواهند کرد که این تغییر ضامن حیات و رشد زوج در ازدواج است . زوجین در فرآیند رشد ازدواج باید گام هایی را بردارند که این باعث می شود بلوغ عشقی را بعد از مدتی تجربه کنند . قصد داریم در ادامه مقاله در مورد گام های بلوغ عشقی و ازدواج با شما صحبت کنیم همانطور که می دانید

مشاوره قبل از ازدواج این همراهی را با شما انجام می دهد که شما این مراحل به سلامت طی کنید و اگر در هر مرحله دچار مشکلات و تنشی شدید بتوانید آن را ارزیابی کنید و بتوانید به شکل درست برطرف کنید .

پس همراه ما باشید تا از نگاه یک مشاور قبل از ازدواج ، زوج درمانگر و خانواده درمانگر همراه شما عزیزان باشیم تا ببینیم برای رسیدن به آن بلوغ عشقی چه مراحلی نیاز است طی شود .

 

کاملترين مشاوره ازدواج
صمیمیت تفریح و زمانی را از زبان کاملترين مشاوره ازدواج بشنوید

 

1 – هیجان و هوس :

 

در اوایل ازدواج دوره ای داریم به نام دوره ماه عسل ، زمانی که علاقه ، عشق و جذابیت شدید باعث می شود زوجین به هم وابسته باشند آنها را به تعهد در قبال یکدیگر سوق می دهد و این علاقه وعشق باعث می شود که موجی از احساسات و ترشحات مغزی مفید برای بقای دو نفر در کنار هم ایجاد شود .

نکته بسیار مهم در دوره هیجان و هوس این است که در هر سنی که ازدواج کنید این موج به ترشحات نوروترنسمیترهای مغزی تولید می شود و فرقی نمی کند که شما در چه سنی تجربه عشق و دوست داشتن و ازدواج را داشته باشید و بهر حال شما هم از دوره ماه عسل عبور می کنید .

این مرحله بهار ازدواج نام دارد

 

و در این دوره می توان گفت ابعادی مثل عشق ، اعتماد ، احترام و صمیمیت روانی باید در رابطه زوجین رشد کند اما چطور می توانیم عشق ، اعتماد و احترام و صمیمیت را در رابطه خود رشد دهیم نکته مهم این است که اگر بخواهیم از یک مرحله به درستی گذر کنیم باید بدانیم که عشق از نگاه من و همسرم به چه معناست آیا معنای اعتماد در رابطه و اطمینان را به شکل درستی برای هم تعریف کرده ایم و به آن پایبند هستیم ؟

باورهای ما در مورد احترام و صمیمیت روانی چقدر به هم نزدیک است ، گاهی ما رفتارهایمان باعث می شود که طرف مقابل احساس عدم صمیمیت و عدم اطمینان کند در حالی که برای ما عجیب است که چطور از واکنش های ما متوجه نمی شود که قصد داریم که صمیمیت ، اعتماد و احترام را بیشتر کنیم این به خاطر نوع بزرگ شدن و باورهای متفاوتی است که آدم ها با هم دارند پیشنهاد ما به شما این است که باید در این زمینه حتما از مشاوره قبل از ازدواج و متخصص کمک بخواهید که اگر تفاوت دیدگاهی در این زمینه وجود دارد شما را به سمت درست سوق دهد.

 

2 – درک و تشخیص :

 

بعد از آنکه دوره ماه عسل را طی کنیم یعنی چشم بصیرت ما باز شود و بتوانیم نگاه شناختی و واقع بینانه تری به رابطه خود داشته باشیم آنجاست که احتمالا تعارض و اختلافات به وجود می آید . تعارض و اختلاف جزیی از رابطه است همه روابط تعارض و اختلاف را تجربه می کنند اما اینکه چطور می توانیم تفاوت های همدیگر را بشناسیم و راهکارهای کنار آمدن به آنها را یاد بگیریم ، مهارت ارتباط است .

در این مرحله شما نیازمند آموزش مهارت های بین فردی هستید ، علاوه بر پذیرش ، احترام و آمادگی برای تغییر و رشد شخصیتی برای شناخت احساسات ، نیازها و خواسته ها و تغییرات آنها بسیار مهم است .

اگر نتوانید در این مرحله به درستی مهارت های آموخته شده را اجرا کنید قطعا ارتباط شما دچار مشکل می شود به همین خاطر پیشنهاد مشاوره قبل از ازدواج همیشه این است که قبل از آنکه به دام اختلافات و هیجانات ناپخته بیفتید ، مهارت های بین فردی را آموزش ببینید . آموزش مهارت های بین فردی به شما کمک می کند که ارتباط سالم تری را تجربه کنید ، به شما کمک می کند که در مرحله پیشگیری قرار بگیرید نه درما ن .

قطعا وقتی که ما می توانیم رابطه خود را از خیانت ، طلاق و تنش های بسیار آسیب زننده پیشگیری کنیم ، رابطه سلامت تری خواهیم داشت و مرحله بعدی با عشق و دوست داشتی که در مرحله اول ساختید قدم برمی دارید .

 

 

کاملترين مشاوره ازدواج
کاملترين مشاوره ازدواج در زمینه صمیمیت جنسی به شما کمک میکند رابطه عاطفی را تجربه کنید

 

3- تلاش برای کسب قدرت ، برخواستن و انقلاب :

 

و اما یکی دیگر از سخت ترین مراحل ، مرحله 3 است مرحله ای که شما باید استقلال طلبی ، فردگرایی و خودکفایتی خود را به شکل جدیدی تعریف کنید . در این مرحله است که شما باید انتظارات طرف مقابل را برآورده کنید یعنی در دایره ای به نام ما قرار می گیرید و آن ” منی ” که مطلق برای شما بود کم کم ، کمرنگ می شود قرار نیست ” من ” از دست برود اما شما باید یاد بگیرید که چطور از این مرحله گذر کنید و به مرحله ای برسید که باید زمان ، انرژی ، هیجان خود را باید با فرد دیگری تقسیم کنید ، باید از میزان قدرت و خواسته های خود کمی چشم پوشی کنید ، تلاش برای کسب قدرت ، سرزنش ، انتقاد ، ایرادگیری ، قضاوت و دفاع از پیامدهای شایع این مرحله است .

ترس و اضطراب وارد رابطه می شود و افکار هر دو نفر به سمت این یا آن درست و نادرست و خوب و بد سوق پیدا می کند . در این مراحل شما باید آنقدر به پختگی شخصیت برسید که مرزگذاری های ارتباط خود را به شکل درست بچینید .

 

مشاوره ازدواج مهم است

 

متاسفانه یکی از اتفاقاتی که در این مرحله می افتد ، ورود خانواده ها به ارتباط عاطفی است یعنی اطرافیان با دخالت و درگیر شدن برای حل مسئله گاهی ممکن است ارتباط را به بیراهه ببرند . این زوجین هستند که باید مرزگذاری را یاد بگیرند ، این زن و شوهر هستند که باید مشکلات خودشان را توسط یک نفر سومی که به شکل متخصص است و ارزیابی می کند ، حل کنند . قطعا یک مشاور زوج درمانگر ، خانواده درمانگر و یا مشاوره قبل از ازدواج بی طرف ، با تخصصی که دارد و تعهدی که به علم خودش دارد بیشتر به شما می تواند کمک کند و این را در نظر بگیرید درگیری خانواده ها در رابطه باعث می شود که آنها اظهار نظرهایی داشته باشند که شاید برای دو طرف خوشایند نباشد .

 

کشف ، بازشناسی ، همکاری و آغازی دوباره در ابطه

 

3 – و اما مرحله بعدی کشف ، بازشناسی ، همکاری و آغازی دوباره :  باید بتوانیم با ارتباط موثر ، صداقت و اعتماد به دوره های آغازین برگردیم . وقتی از تعارضات ، تفاوت های فردی و شخصیتی گذر می کنیم باید در این مرحله با گفتگو کردن و صحبت کردن و شناخت نقاط قوت آسیب پذیری همدیگر روش جدیدی برای برقراری ارتباط را تمرین کنیم

ما باید در مورد دغدغه ها ، نگرانی ها ، ترس هایمان حرف بزنیم ، باید در مورد اینکه چه واکنش هایی از طرف مقابل می تواند ما را به سمت منزوی بودن ، اجتناب یا پرخاشگری ببرد ، صحبت کنیم . اینجا مرحله درخواست برای تغییر است اینجا مرحله ای است که باید دوباره اعتماد ، احترام ، محبت را ترمیم کنیم.

البته توجه داشته باشید زمانی که شما مراحلی را در مشاوره قبل از ازدواج طی می کنید نیاز نیست این مراحل را به شکل بحرانی تجربه کنید چون شما در مشاوره قبل از ازدواج یاد می گیرید که چطور هیجانات ، احساسات و باور و افکار خود را مدیریت کنید ، چطور با چالش هایی ممکن است روبرو شوید و برای آنها چه برنامه ای داشته باشید .

 

 

کاملترين مشاوره ازدواج
کاملترين مشاوره ازدواج در زمینه صمیمیت جنسی به شما کمک میکند رابطه عاطفی را تجربه کنید

 

ازدواج مسابقه نیست که برد و باخت داشته باشد

 

اما در هر مرحله ای که هستید نگران نباشید رابطه قابل ترمیم است و شما می توانید مجدد هیجانات و احساسات خوبی را تجربه کنید و رابطه خود را ترمیم کنید . هر تنش و اختلافی نمی تواند به معنای پایان یافتن یک رابطه باشد ، اتفاقا می توانیم با توجه به تنش ها و اختلافات ، ارتباط خود را سلامت تر بسازیم به این نکته توجه داشته باشید ” ازدواج مسابقه نیست که برد و باخت داشته باشد ” ازدواج یعنی رضایت درونی دو طرف .

شما باید از لحاظ تعهد ، مشارکت ، مهارت های حل مشکل ، صمیمیت جنسی ، مدیریت مالی ، تشکر و قدردانی ، ابتکار و نواوری و خلاقیت در رابطه در تمام ابعاد زندگی زناشویی تصمیم گیری ، مدیریت زمان با هم به نقطه مشترکی برسید حتی ما در این زمینه تست هایی را برای زوجین ارزیابی می کنیم که در مشاوره قبل از ازدواج هم ارزیابی می شود که به آنها تست های مشاوره قبل از ازدواج گفته می شود و یا کارگاه های مشاوره قبل از ازدواج به شما آموزش می دهد که چطور در ابعاد مختلف یک رابطه بتوانید نمره بالای رضایتی را از رابطه خود دریافت کنید .

 

رضایت درونی در رابطه زناشویی مهم است

 

و اما یکی دیگر از نکات بسیار مهم رضایت درونی در رابطه زناشویی است در ادامه کمی در مورد رابطه زناشویی با شما عزیزان گفتگو می کنیم توجه داشته باشید که در مورد مسائل جنسی ، قبل از ازدواج در مشاوره قبل از ازدواج صحبت می شود و تست هایی هم در زمینه نیازهای جنسی در ازدواج از شما عزیزان گرفته می شود اما نکته مهم این است که بتوانید تفاوت های جنسیتی و میل جنسی خود را کشف کنید و قبل از ارتباط عاطفی بتوانید نقاط ضعف خود را در رابطه جنسی برطرف کنید نگران نباشید.

 

رابطه جنسي در ازدواج بايد بررسي شود

 

اگر هم بعد از ازدواج در رابطه جنسی خود دچار تنش و تعارضی شدید حتما از یک مشاور سکس تراپ کمک بگیرید ما در مرکز مشاوره خانه مهر به دلیل فعالیت تیمی و تخصصی هم برای زوجین قبل از ازدواج و هم بعد از ازدواج در ابعاد مختلف برای شما مشاور و متخصص هایی را قرار داده ایم سکس تراپی ، مشاور زوج درمانگر ، مشاور خانواده درمانگر ، اختلالات جنسی ، اختلالات شخصیت ، طرحواره درمانی ، مشاوره فردی ، پس نگران نباشید ما لحظه به لحظه در کنار شما عزیزان ایستاده ایم تا شما رابطه عاطفی و سلامتی را تجربه کنید  در ادامه در مورد مسائل جنسی با شما عزیزان گفتگو می کنیم .

 

کاملترين مشاوره ازدواج
کاملترين مشاوره ازدواج از صمیمیت بین زوجین می گوید

 

تعامل و رابطه جنسی با عشق

 

و اما یکی از مقوله های مهم  در مشاوره قبل از ازدواج تعامل و رابطه جنسی با عشق است . در مورد روابط جنسی و عشق ، افراد باورها و تصویرهای متفاوتی دارند که متناسب با تیپ های شخصیتی و طرحواره های آنها در گذشته است

اما تعامل و رابطه جنسی با عشق رمانتیک در نهاد ازدواج ارتباط پیچیده ای دارد اینکه ابتدا باید عشق وجود داشته باشد بعد ازدواج و رابطه جنسی یا ابتدا ازدواج صورت گیرد و سپس عشق ایجاد شود تا بتوان رابطه جنسی خوبی داشت ، همگی به نظام اعتقادی و طرحواره های فردی خودمان بستگی دارد . تعاملات جنسی بدون یادگیری نحوه مهارتهای ارتباطی و نقش تعهدات ، تجربه کاملی نخواهد بود .

 

باورهاي نادرست جنسي

 

مشکل صحبت در مورد رابطه جنسی با همسر ، مربوط به باورهای نادرستی است که از قبل در جامعه یا در فرآیند تربیت جنسی به فرد دیکته شده است به گونه ای که در بعضی از جوامع مرد را فعال و زن را غیر فعال می نامند ، مرد را مظهر نیاز جنسی و زن را مظهر ناز جنسی توصیف می کنند

البته این موضوع به این معنا نیست که رابطه جنسی زوجین باید در فضایی ایده آل و شبیه آنچه در فیلم ها نمایش داده می شود ، باشد چون خود فیلم های جنسی پر از نمایش و دروغ است که باعث می شود احساس بی کفایتی و ناکارآمدی جنسی شما را به سمت استفاده از وسیله های مورد نظر افرادی که از طریق نمایش آنها را ارائه می دهند ، قرار می دهد .

هدف این است که شما احساس بی کفایتی کنید ، هدف این است که شما احساس نارضایتی کنید و این باعث می شود که شما رابطه عاطفی و هیجانی و جنسی خود را به مرور از دست بدهید زیرا فیلم های نمایشی اهداف متعددی غیر از ایجاد صمیمیت و عواطف جنسی دارند و آنها برای هر حرکت و هر تصویری که شما مشاهده می کنید ، مدت های زیادی در حال برنامه ریزی و تصویر برداری هستند بدن زنان ، استایل آنها ، زیورآلات و نوع حرکات آنها کاملا ساختگی است و هیچ ربطی به زندگی واقعی ندارد .

جدا از این مسائل آزمون های زیادی در مورد میل جنسی و باورهای نادرست جنسی در مشاوره قبل از ازدواج انجام می شود اما این را بدانید که اعتقادهای نادرست شما یعنی نگرش و باورهای ناکارآمد شما می تواند در دراز مدت روی روابط عاطفی و جنسی شما تاثیرگذار باشد . به جمله های زیر توجه کنید ، لطفا دیدگاه خود را به شکل درست یا نادرست یادداشت کنید ، همین تست کوتاه محکی است که متوجه شوید که چقدر باورهای خرافی در مورد رابطه جنسی دارید.

 

باورهای نادرست جنسی در مشاوره قبل از ازدواج

 

1 – هر تجربه جنسی بین زن و شوهر باید با میل و تحریک جنسی دوطرفه باشد .

2 – برای زن خیلی مهم است که در هر رابطه ارگاسم را تجربه کند .

3-  از نظر جنسی حداقل نیمی از روابط جنسی زوجین که از روابط خود رضایت دارند با ارگاسم همراه است .

4 – هر چه زوج صمیمی تر باشند ، رابطه جنسی گرم تری را تجربه خواهند کرد .

5- همیشه وقتی زن رابطه جنسی را آغاز می کند ، همسر باید پاسخگو باشد .

6 – هر لمس و تجربه جنسی باید به ارگاسم ختم شود وگرنه یک یا هر دو نفر احساس سرخوردگی پیدا می کنند .

7 – معاشقه بعد از رابطه جنسی ، تنها زمانی مهم است که زن به ارگاسم نرسیده باشد .

8 – هر گونه ناراحتی و عصبانیت باید قبل از رابطه جنسی برطرف شود

9 – اگر 10 درصد روابط جنسی زوج ناخوشایند و ناکارآمد باشد نشانه وجود مشکل جدی جنسی بین زن و شوهر است

10 – بهتر است مرد رابطه را آغاز کند .

این تستی که الان شما انجام دادید تست باورهای نادرست در مورد روابط جنسی است شواهد علمی و تحقیقات نشان می دهند که پاسخ همه سوالات یعنی 10 سوال مطرح شده نادرست است پس چنین باورها و نگرش هایی باعث می شود الگوی زندگی جنسی رضایت بخشی را تجربه نکنید

به همین خاطر است که در مشاوره قبل از ازدواج به شما آموزش داده می شود که باورهای درست و نادرست خود را پیدا کنید . یکی دیگر از مسائل بسیار مهم در مشاوره قبل از ازدواج شناخت آناتومی فردی و طرف مقابل است و شناخت تعیین سبک زندگی جنسی ، مبانی سبک زندگی جنسی ، صمیمیت جنسی .

 

کاملترين مشاوره ازدواج
کاملترين مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده بهترین انتخاب برای حل مشکلات زوجین است

 

مشاوره ازدواج و کارگاه هاي آموزشي جنسي

 

همانطور که می دانید اینها در کارگاه های آموزشی به زوجین آموزش داده می شود و البته ما هم در مرکز مشاوره قبل از ازدواج خانه مهر در زمینه کارگاه های مشاوره قبل از ازدواج در زمینه مسائل و مشکلات جنسی ، مهارت های جنسی به شکل تفکیک شده که گروه های خانمها و آقایان در زمینه مهارت آموزی در کنار شما عزیزان هستیم و نکته بسیار مهم این است که دراین کارگاه ها می توانید با متخصص و درمانگر گفتگو کنید و سوالات شخصی خود را بپرسید و باورها و نگرش های بقیه افراد هم در این زمینه به شما کمک می کند که تجربه های جدیدی را کسب کنید .

 

انتظارات جنسی واقع گرایانه و مثبت در رابطه خود

 

در مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می شود که انتظارات جنسی واقع گرایانه و مثبت در رابطه خود تعیین کنید مثل مثالی که برای شما گفتیم در فیلم ها و کتاب ها و مجله ها رابطه جنسی کاملا ایده آل گرا و غیر واقعی است شما باید اهداف و واقعیت زندگی زناشویی متفاوتی داشته باشید و سبک جنسی متفاوت .

باید انتظارات جنسی خود را با توجه به شرایطتان تعریف کنید ، باید بدانید نیازهای جنسی خودتان چیست ، نیازهای جنسی طرف مقابل چیست و آیا در این زمینه نیازهای جنسی شما و طرف مقابلتان نرمال هست یا خیر .

 

رابطه جنسی مترادف با مقاربت نیست

 

 

2 – احساس و انتخاب های مختلف جنسی : چقدر با این جمله موافقید ؟ رابطه جنسی مترادف با مقاربت نیست . همانطور که می دانید زوج هایی که رابطه صمیمی و پویا برقرار می کنند ، می دانند آلت تناسلی تنها عضو جنسی نیست که در رابطه جنسی بکار می رود . رابطه جنسی سالم زوجین ، شکل ها و نحوه های مختلفی دارد که مقاربت تنها بخشی از آن است .

اگر با این جمله مخالف هستید نشان می دهد که شما ابعاد مختلف رابطه جنسی را در ذهن و جسم خود پیدا کرده اید و اگر موافق هستید نشان می دهد که هنوز نیازمند آن هستید که در این زمینه ، باورهای نادرست خود را زمین بگذارید و طرحواره های خود را در مورد رابطه جنسی به مسیر صحیح تری هدایت کنید .

شما چه الویت های جنسی دارید ؟

 

آیا می دانید که همه آدم ها ، الویت های جنسی خاص خود را دارند ؟ چطور می توانیم الویت های جنسی خود و همسرمان را پیدا کنیم ؟ از راه های تامین رضایت جنسی ، آگاهی از احساسات ، نیازها و خواسته ها ، می توان الویت بندی را در رابطه ایجاد کرد . برای کسب این آگاهی ارتباط موثر کلامی و روانی بسیار مهم است یعنی شما باید بتوانید در طول روز و خارج از اتاق خواب در مورد نیازها و خواسته های جنسی خود با طرف مقابل گفتگو کنید .

صراحت ، صداقت و بی پروا بودن در رابطه جنسی شما بسیار مهم است گاهی زوجین فکر می کنند که اگر در مورد نیازها و هیجانات خود صحبت کنند ، از طرف مقابل مورد قضاوت قرار می گیرند .

 

اگر همسرتان شما را مورد قضاوت قرار می دهد…

 

از یک مشاوره قبل از ازدواج یا زوج درمانگر کمک بگیرید تا با او گفتگو کند و در غیر این صورت باید طرحواره ها و باورهای شما تغییر کند زیرا اگر شما نتوانید در مورد مسائل شخصی خود گفتگو کنید قاعدتا به مرور زمان ، رابطه عاطفی شما به مرور زمان دچار اخلال خواهد شد .

یکی دیگر از مواردی که در مشاوره های قبل از ازدواج آموزش داده می شود لمس حسی ، لمس ارتباطی ، لمس تحریکی و مقاربت است یعنی به شما تفاوت های آنها گفته می شود .

ما در کارگاه های مشاوره قبل از ازدواج در مورد مهارت های جنسی به زوجین آموزش می دهیم که چطور می توانند به شکل های مختلفی هیجان و لمس را به ارتباط خود اضافه کنند .

آنها تشخیص می دهند که کدام لمس برای آنها مهم تر است و چه رفتارها و واکنش ها و نیازهایی در هر کدام از لمس ارتباطی ، عاطفی ، تحریکی ، آمیزش و مقاربت در آنها وجود دارد و جدا از آن در مورد بهداشت جنسی هم در کارگاه های مشاوره قبل از ازدواج با زوجین گفتگو می شود یکی از معضلات امروز در سنین پایین تر ، نوجوانی و متاسفانه حتی در سنین 11 – 12  سالگی این است که دختران و پسران نمی دانند که رابطه جنسی می تواند چه عواقب بسیار زیادی برای آنها داشته باشد

 

کاملترين مشاوره ازدواج
مشکلات جنسی با اختلالات جنسی متفاوت است حتما از یک متخصص و کاملترين مشاوره ازدواج کمک بگیرید

 

 

مشاوره مشکلات جنسي در مشاوره پيش از ازدواج

 

و حتی بسیاری از جوانان هم از بیماری ها و عفونت های آمیزشی و قابل انتقال ، هیچ اطلاعی ندارند . افراد بسیاری در این روزها در معرض خطر هستند افرادی که با بیش از یک نفر رابطه جنسی دارند ، افرادی که از وسائل جلوگیری از بارداری استفاده نمی کنند ، افرادی که تماس جنسی محافظت نشده در زمان قاعدگی دارند ، به بیماری اعتیاد مبتلا هستند همه اینها باعث می شود که ما سالانه افرادی را داشته باشیم که در معرض بیماری های جنسی باشند می توان گفت سالانه در دنیا بیش از 330 میلیون مورد جدید بیماری های مقاربتی قابل درمان به وجود می آید

یعنی روزانه شاهد بروز حدود یک میلیون مورد جدید از بیماری های مقاربتی در دنیا هستیم که زنان بیشتر از مردان به این بیماری مبتلا می شوند و عوارض بیماری در آنها شدی تر است .

همانطور که می دانید اگر بتوانیم در مرحله تشخیص و جلوگیری اقدام کنیم ، قطعا برد بیشتری در هزینه ، انرژی و حتی بیماری هایی که ممکن است عواقب طولانی مدتی برای ما داشته باشند را  داریم ، بهتر است پیشگیری کنیم تا درمان .

 

رابطه جنسي ناسالم و مشکلات شخصيتي

 

همانطور که می دانید بسیاری از افرادی که رابطه های جنسی ناایمن و ناسالمی دارند از لحاظ شخصیتی هم دچار ضعف هایی هستند آنها جسارت و عزت نفس پایین تری دارند

و قطعا طرحواره های ناکارآمدی که باعث می شود به سمت روابط ناسالم سوق پیدا کنند ، باید یاد بگیرند که نه بگویند ، باید چارچوب رابطه و حریم خانواده را حفظ کنند ، باید بلد باشند چطور بر غرایض خود اتکا نکنند و بتوانند از مدار شناخت ذهنیشان کمک کنند ، باید یاد بگیرند که چطور مهارت های عاطفی و هیجانی را در زندگی خود به وجود آورند تا مدام احساس این را نداشته باشند که باید با فرد دیگری در رابطه باشند ، منشا بسیاری از مشکلات بین فردی در خود فرد است

افرادی که نمی توانند برای خود زندگی سلامت و پایداری را طراحی کنند ، افرادی که نمی توانند از زندگی شخصی خودشان لذت ببرند به مرور زمان روابط پرخطر و بدون فکر را انتخاب می کنند به همین منظور در مشاوره قبل از ازدواج به زوجین آموزش داده می شود که چطور می توانند روابط جنسی مستحکم تری را داشته باشند ، چطور می توانند قبل از آنکه به ارتباط آنها آسیب جدی وارد شود ، رابطه را ترمیم کنند

به همین خاطر در سرتاسر دنیا تاکید برای مشاوره قبل از ازدواج بسیار زیاد است ما هم به عنوان یکی از نهادهای کوچک در ایران با مشاورین و متخصصین مجرب در زمینه مشاوره قبل از ازدواج و زوج درمانی در کنار شما عزیزان هستیم تا بتوانیم در ابعاد مختلف چه به شکل کارگاه ، چه به شکل ارزیابی تست و مصاحبه بالینی قدم های مثبتی را برای جوانان کشورمان برداریم .

 

مرکز مشاوره قبل از ازدواج خانه مهر

 

یکی از مسائل بسیار مهم که ما در مرکز مشاوره قبل از ازدواج خانه مهر آن را به شکل تخصصی ارزیابی می کنیم ، پرسشنامه ها و تست هایی است که برای ارزیابی توانمندی و مهارت های شما انجام می شود البته توجه داشته باشید که تست های انجام شده در مرکز مشاوره قبل از ازدواج خانه مهر به این صورت است که شما به شکل نوشتاری و حتی به شکل توضیحی تست ها را انجام دهید ، به سوالات زیر دقت کنید :

هیچ سخنی مثل دوستت دارم از سوی نامزد یا همسرتان شیرین نیست شاید او با گفتن ” من چای دم می کنم ” عشقش را به شما ابراز کند و یا وقتی به شما می گوید ” کمربند ایمنی را ببند ” همین هیجانات و احساسات را ابراز کنند اما مسئله این است که باید در زندگی مشترک ، زبان مشترک همدیگر را پیدا کنیم باید بدانیم که طرف مقابل چگونه از لحاظ جسمی ، کلامی ، هیجانی ، روانی ارضای روانی می شود ، ارضای هیجانی می شود همین نقطه های کوچک است که باعث پایداری ارتباط ما می شود این جمله ها را بخوانید :

دوست دارید که نامزد یا همسرتان هر چند وقت یکبار به شما بگوید دوستت دارم ؟

عشقتان را به نامزد یا همسرتان چگونه ابراز می کنید ؟

دلتان می خواهد که نامزد یا همسرتان چگونه عشقش را به شما ابراز کند ؟ چه چیزی به شما این احساس را می دهد که نامزد یا همسرتان دوستتان ندارد ؟

چه رفتارهایی شما را از نظر عاطفی به نامزد یا همسرتان نزدیک می کند ؟ آیا به راحتی می توانید احساساتتان را به نامزد یا همسرتان ابراز کنید ؟

آیا معتقد هستید که ابراز عواطف شما را ضعیف جلوه می دهد ؟

به سوالات دقت کردید ، همین سوالات باید به شکل گسترده نوشته شود ما از زوجین در جلسات مشاوره می خواهیم که به اینها به شکل جدا پاسخ دهند البته سوالات بسیار طولانی تر است اما ما مثالی را برای شما زدیم که بدانید حتی در ابراز دوست داشتن ، هیجانات و مسائلی که شما را ناراحت می کند نیاز است گفتگو کنید به همین راحتی بر مبنای این سوالات می توانیم هیجانات خودمان و طرف مقابل را کشف کنیم .

 

 

کاملترين مشاوره ازدواج
مشاوره جنسی و کاملترين مشاوره ازدواج می تواند یکی از بهترین راه حل ها برای درمان مشکلات جنسی باشد

 

میزان هیجانات و احساسات و دوست داشتن زوجین

 

و اما چندین سوال دیگر برای ارزیابی ، میزان هیجانات و احساسات و دوست داشتن زوجین در زیر برای شما عنوان می کنیم با دقت آنها را بخوانید و به آنها پاسخ دهید البته ارزیابی و تحلیل آن را به یک مشاور قبل از ازدواج بسپارید تا به شما آموزش دهد که نگاه شما و باور و نیازهای شما آیا نیاز به تغییر دارد یا خیر .

با مشاهده گری نامزد یا همسر چه احساسی به شما دست می دهد ، چگونه او را آرام می کنید ؟

آیا می توانید چند هدیه مناسب برای سالروز تولد نامزد یا همسرتان نام ببرید ؟ چه زمانی از وجود نامزد یا همسرتان بیش از همیشه احساس سربلندی می کنید ؟

آیا احساس می کنید که باید نامزد یا همسرتان را در برابر واقعیت های تلخ زندگی پشتیبانی کنید ؟ وقتی نامزد یا همسرتان اشتباه شما را تصحیح کند یا بگوید کار اشتباهی کردید ، چه احساسی به شما دست می دهد ؟ چه مواقعی تنهایی را دوست دارید ، آیا در فکر انتقام جویی از فردی هستید ؟

وقتی از همسر یا نامزدتان دور هستید ، بعد مسافتی مطرح است ، آیا به عشق او مطمعن هستید ؟

همه این سوالات به شما کمک می کند که در زمینه دوست داشتن و عشق به همسرتان نزدیکتر شوید و البته ما هزار و یک پرسش در مشاوره قبل از ازدواج داریم که با آنها از طریق تست ها و ارزیابی ها و البته در صورت لزوم پاسخ می دهیم و موضوع مهم تر این است که باید در ابعاد مختلف دیگر هم در زمینه تفریح ، مالی ، فرزندان ، زندگی گذشته ، مرزگذاری خانواده به همین شکل با یکدیگر گفتگو کنید .

 

آیا برای همدیگر خوب هستید ؟

 

وقتی می دانیم که یار جانی مان را یافته ایم ، شادی مان از نگاهمان ، آه کشیدنمان و خنده هایمان پیداست . شما و نامزدتان در کنار هم قرار گرفته اید تا پشتیبان و الهام بخش هم باشید پس باید مهارت های زیادی را در این زمینه کسب کنید . عبارت های زیر را بخوانید و از نگاه خودتان درست و نادرست بودن آنها را ارزیابی کنید :

نامزدتان به کارهای روزانه تان علاقه نشان می دهد ، به شما این احساس را می دهد که انسان خوبی هستید ، به شما این احساس را می دهد که باهوش و مبتکر هستید . درباره مسائل ، افکار و عقاید و آرزوهایش با شما گفتگو می کند به مسائل ، افکار و عقاید و آرزوهای شما گوش می کند ، نشان داده است که علاقمند است که رابطه اش را با شما بهبود بخشد .

درباره خواسته های زندگی و راه رسیدن به اهداف با شما هم عقیده است و در مورد عقاید مخالف با شما گفتگو می کند ، بدون سرزنش و تحقیر کردن . در راستای برطرف کردن نیازهای خودش و شما کوشش می کند برای احساسات و نیازهای شما احترام قائل است ، تکیه گاهتان است ، زندگیتان را راحت تر و داپذیرتر می کند ، در برابر گرفتاری و مشکلات آرامش خود را حفظ می کند ، از مسئولیت لذت می برد ، پس همانطور که دیدید این ها ابعاد نگاه شما به طرف مقابل بود اما همین سوالات را هم باید از خودتان بپرسید : آیا شما به کارهای روزانه نامزدتان علاقه نشان می دهید ؟

کاملترين مشاوره ازدواج
مشکلات جنسی با اختلالات جنسی متفاوت است حتما از یک متخصص و کاملترين مشاوره ازدواج کمک بگیرید

 

 

ارزيابي دقيق در جلسات مشاوره ازدواج

 

آیا سعی می کنید که احساسات خوبی به او بدهید ، سعی می کنید که با جملات و هیجانات مثبت او را سورپرایز کنید ؟ به نامزدتان می گویید که باهوش و مبتکر است ؟

درباره مسائل و افکار و عقاید و آرزوهایتان با او گفتگو می کنید ؟ همه نیازها و انتظارات دو طرفه است باید بتوانید به درک مشترکی در این زمینه برسید ، همانطور که دیدید ما در مرکز مشاوره قبل از ازدواج خانه مهر در ابعاد مختلف یک ازدواج موفق در کنار شما ایستاده ایم ، ما به شکل دپارتمانی و تخصصی فعالیت می کنیم که خوشحالیم باز هم در کنار شما عزیزان هستیم . جهت اطلاع از خدمات دیگر ما در زمینه زوج ، مشاوره خانواده ، مشاوره بالینی ، مشاوره سکس تراپی ، مشاوره خیانت ، مشاوره طلاق می توانید با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری کسب کنید .

 

این را به خاطر بسپارید که ارزیابی جلسات مشاوره قبل از ازدواج متناسب با شرایط زوجین است ، چه به شکل آنلاین ، چه به شکل حضوری . برای همه زوجین کارگاه ها و مهارت آموزی ها و تست ها الزامی نیست و البته متناسب با شرایط مالی و شرایط شغلی شما پکیج هایی را برای شما ارائه می دهیم تا بتوانید متناسب با مسئله خود ، بهترین نتیجه را دریافت کنید .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *