انواع اختلالات جنسی را می شناسید ؟

انواع اختلالات جنسی را می شناسید ؟ در ادامه ی مقاله ی اختلالات جنسی و ازدواج ناموفق به بررسی ادامه ی اختلالات جنسی می پردازیم

 

مشاوره جنسی و سکستراپی چگونه برگزار می شود؟

 

مقالات آموزنده و کاربردی مشابه  در زمینه مشکلات جنسی را مطالعه بفرمایید:

 

مشکلات جنسی زنان را چگونه درمان کنیم ؟

مشاوره جنسی چه کمکی به مشکلات زناشویی میکند

چرا روابط جنسی سرد را تجربه می کنیم ؟

بیماری های مقاربتی و خطرهای رابطه جنسی

 

توجه داشته باشید که شناسایی تشخیص گذاری و پروسه ی درمانی در اختلالات جنسی فقط باید از طریق یک سکستراپ و روانپزشکی که در این زمینه فعالیت می کند اتفاق بیفتد مشاوره فردی ، مشاوره ازدواج به شما در شناسایی اختلالات و مشکلات بین فردی کمک می کند

اما به طور کلی برچسب زدم به هر کسی ممنوع است و کاری غیر اخلاقی محسوب می شود مگر اینکه شما با یک مشاور فردی بالینی و سکس تراپ در ارتباط باشید تا بتواند شما را در زمینه ی شناسایی اختلالات جنسی و اختلالات شخصیت راهنمایی کند.

 

اختلالات جنسی فقط باید توسط مشاوره جنسی تشخیص داده شود
اختلالات جنسی فقط باید توسط مشاوره جنسی تشخیص داده شود

 

 

اختلال تماشاگری جنسی را می شناسید ؟

 

فردی را تصور کنید که از نگاه کردن به افراد برهنه که در حال تعویض لباس یا در حال فعالیت جنسی هستند لذت ببرند بدون آنکه فردی که در حال تعویض لباس یا فعالیت جنسی است خودش خبر داشته باشد به طور کلی دید زدن در غالب پنهان باعث تحریکات جنسی در این افراد می شود.

این افراد معمولا با فردی که در حال تماشای آن هستند تماس فیزیکی ندارند اما فردی که دچار اختلال تماشاگری جنسی است کی متوجه می شود که به این مسئله مبتلا است؟

آن ها معمولا در دوره ی نوجوانی متوجه به علاقه ی خود نسبت به تماشای مخفیانه ی افراد بی خبر می شوند حداقل سن تشخیص گذاری که برای این اختلال پژوهشگران و روانشناسان گذاشته اند 18 سالگی است که فرق این اختلال از کنجکاوی فعالیت جنسی وابسته به بلوغ کار بسیار دشواری است . سیر اختلال تماشاگری جنسی با افزایش سن در افراد متغیر است.

 

اختلال جنسی مالش دوستی

 

اختلال جنسی بعدی اختلال مالش دوستی است . اختلال مالش دوستی یعنی تمایل شدید به لمس کردن دیگران و تماس دادن بدن خود با فردی که بی خبر است و در مکان های پرجمعیتی مثل مترو ، اتوبوس ، سینما یا صف های مختلف ایستاده اند .

این اختلال در مردان دیده می شود و به صورت تمایل شدید جنسی برای مالیدن پنیس به اندام قربانی یا مالش اندام جنسی با فردی که بی اطلاع است خودش را نشان می دهد . اما این رفتار را در غالبی انجام می دهند که وانمود می کنند یک رفتار غیر عمدی بوده یا شخص دیگری این کار را انجام داده است .

بسیاری از افراد اختلال مالش دوستی را نوعی تجاوز جنسی می دانند این افراد گزارش می کنند که بیشتر در دوره ی نوجوانی با شروع دوره ی بزرگسالی متوجه این تمایل خود شده اند با این همه کودکان و نوجوانان نیز ممکن است سایر افراد را بدون رضایت آن ها لمس کرده یا خود را به آن ها بمالند بدون آنکه تشخیص اختلال مالش دوستی برای آنها مطرح بشود .

 

این اختلال اصولا در نوجوانی شروع می شود و تا 30 سالگی ادامه پیدا می کند .

 

 

 

مشاوره جنسی و سکستراپ و نجات رابطه زناشویی در مرکز مشاوره خانه مهر
مشاوره جنسی و سکستراپ و نجات رابطه زناشویی در مرکز مشاوره خانه مهر

 

 

اختلال میل جنسی به کودکان

 

اختلال بعدی بچه بازی یا میل جنسی به کودکان است و این اختلال در افرادی دیده می شود که نسبت به کودکان نابالغ معمولا کودکانی که زیر 13 سال هستند علاقه ی جنسی نشان می دهند برای اینکه بتوانیم بگوییم فرد به اختلال بچه بازی مبتلا است باید حداقل 18 سال سن داشته باشد و 5 سال هم بزرگتر از کودکی باشد که به او تجاوز کرده است اختلال بچه بازی با سوء استفاده جنسی از کودکان ، زنا با محارم یا مزاحمت جنسی برای کودک تفاوت های زیادی دارد .

این موارد اخیر گفته شده اختلال روانی محسوب نمی شوند و از لحاظ اجتماعی و قانونی جرم محسوب می شوند بسیاری از افرادی که با کودکان اعمال جنسی انجام می دهند اختلال بچه بازی ندارند تشخیص این اختلالات فقط و فقط باید توسط یک سکستراپ انجام شود

افرادی که به دختر بچه ها علاقه دارند معمولا 8 تا 10 ساله را ترجیح می دهند و کسانی که به پسر بچه ها علاقمند هستند معمولا 10 الی 13 ساله ها را ترجیح می دهند

احتمال سوء استفاده جنسی از دخترها در مقابل پسران 3 برابر است

 

و طبق آمارهای اخیر در خانواده های فقیر هستند 18برابر خانواده های مرفه است متاسفانه این افراد به ندرت احساس پشیمانی می کنند یا به عذاب روحی دچار می شوند و بر خلاف بسیاری از انحرافات و اختلالات جنسی احساس رنج یا اختلال روانی جزء معیارهای تشخیص اختلال بچه بازی نیست .

 

 

مشاوره جنسی و درمان اختلالات جنسی در خانه مهر
مشاوره جنسی و درمان اختلالات جنسی در خانه مهر

 

تشخیص انواع اختلالات جنسی فقط با مشور متخصص است

 

همانطور که دیدید اختلالات جنسی یکی از پر خطر ترین و بدترین اتفاقاتی است که می تواند رقم بخورد به همین دلیل تشخیص ، درمان و ارزیابی اختلالات جنسی حتما باید توسط یک مشاوره جنسی انجام شود اما مشکلات جنسی زناشویی کاملا متفاوت است و پروسه ی آن ها با اختلالات کاملا مجزا است و مشاوره جنسی به شما کمک می کند که مشکلات زناشویی خود را به بهترین شکل حل کنید

زیرا آن ها در پروسه ی درمانی بین فردی در راستای بهبود روابط زوجین هستند که یک سکس تراپ با تجربه می تواند رابطه ی عاطفی و جنسی شما را دوباره زنده کند . در زمینه ی آگاهی مشکلات زناشویی و رابطه ی جنسی موفق کارگاه ها و همایش های ویژه ای برگزار می شود که می توانید اطلاعات زیادی را در این زمینه کسب کنید .

 

 

مشاوره تلفنی کودک و نوجوان با تیمی مجرب و متخصص در خانه مهر
مشاوره تلفنی جنسی و سکستراپی با تیمی مجرب و متخصص در خانه مهر

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *