روانشناس تلفنی کودک خوب در تهران و درمان چاقی کودکان

در سری مقالات روانشناس تلفنی کودک خوب در تهران توانستیم در ابعاد مختلف تربیتی کودک همراه شما عزیزان باشیم . همانطور که میدانید در مرکز مشاوره تلفنی خانه مهر در تمام ابعاد روانشناختی به صورت تخصصی و حرفه ای فعالیت می کنیم

منظور از تخصصی و حرفه ای به این معناست که در هر زمینه ای به صورت تیمی مشاورین مختص خودش را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

 

 

شماره تماس با مرکز مشاوره خانه مهر

 

 

روانشناس تلفنی کودک خوب در تهران و فعالیت تخصصی

 

زمینه های تخصص در خانه مهر به صورت تفکیک شده و بسیار گسترده است مشاوره ازدواج ، مشاوره خانواده ( مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت ، مشاوره سکس تراپی ) مشاوره کودک نوجوان ، مشاوره اعتیاد، مشاوره امید به زندگی سالمندان ، مشاوره بیماری های خاص مثل ایدز ، ام اس ، سرطان در تمام زمینه های نامبرده شده می توانید از طریق اپراتور به متخصص در همان زمینه وصل شوید  همان طور که می دانید ما در خانه مهر توانسته ایم تمام خدمات روانشناختی را به صورت تفکیک شده در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

هر کدام به صورت جداگانه از طریق متخصصین و مشاوران دوره دیده و مجرب آماده ارائه خدمات روانشناختی می باشند .

و مشاوره بالینی و اختلالات شخصیت که در حیطه ی شناسایی ودرمان اختلالات ، دارو درمانی در کنار روان درمانی و گروه درمانی انجام می شود .  در زمنیه ی روانشناس تلفنی کودک خوب در تهران هم در این مقاله به مبحثی به نام چاقی کودکان می پردازیم.

 

 

روانشناس کودک خوب در تهران
روانشناس کودک خوب در تهران و خانه مهر

 

 

روانشناس تلفنی کودک خوب در تهران و درمان چاقی کودکان

 

 

روانشناس تلفنی کودک خوب در تهران در زمینه ی چاقی کودکان چند نکته را عنوان می کند ، اگر از چاقی کودک خود نگرانید یا فکر می کنید که استعداد زیادی در چاق شدن دارد باید این مسئله را در نظر داشته باشید که در طولانی مدت مشکلات جدی برای کودک پیش می آید.

کمک کردن به کودکان برای لاغر شدن حتی از بزرگسالان هم می تواند ناامید کننده تر باشد زیرا رژیم گرفتن برای هیچ کس خوشایند نیست چه برسد به کودکان . بسیاری از افرادی که رژیم می گیرند فکر می کنند می توانند بعد از کم کردن وزن عادت های غذایی اولیه خود را دوباره از سر بگیرند.

اما رژیم های غذایی شدید از نظر پزشکی خطرناکند و برای مدت طولانی قابل رعایت نیستند و موجب ناتوانی همیشگی در کنترل وزن می شوند.

در زمینه ی مشاوره کودک در صورت تمایل مقالات زیر را مطالعه بفرمایید:

 

درمان پرخاشگری در کودکان ۵ ساله توسط روانشناس کودک

 

درمان پرخاشگری در کودکان ۷ ساله با مشاوره کودک

 

بهترین مشاوره کودک از دزدی و آتش بازی کودکان می گوید

 

مرکز مشاوره کودک از علاقه کودکان به آتش بازی می گوید

 

شب ادراری در کودکان چه علت هایی دارد ؟

 

 

رژیم سالم و گرایش به تغذیه سالم

 

 

یکی از موارد بسیار مهم که روانشناس تلفنی کودک خوب در تهران به آن تاکید می کند این است که رژیم گرفتن باعث افزایش احساس تقصیر و ناتوانی در فرد می شود می شود به همین منظور هدف باید یک گرایش به سوی تغذیه ای سالم باشد نه یک درمان همیشگی .

شیوه ی غذا خوردن والدین بر روی کودکان بسیار تاثیرگذار است در واقع به نظر می آید چاقی در خانواده ها همه گیر است . 40 درصد از کودکانی که والدینشان چاق هستند آن ها هم دچار اضافه وزن می شوند .

تحقیقات نشان می دهد که اگر هر دو والدین چاق باشند احتمال چاقی در فرزندان حتی به 80 درصد هم می رسد به گفته ی روانشناس تلفنی کودک خوب در تهران بعضی از متخصصین بر این باورند که الگوهای تغذیه قبل از 1 سالگی شکل می گیرند.

 

 توجه داشته باشید اگر در زمینه ی مشکلات تربیتی کودک به دنبال را حل هستید می توانید مقالات زیر را مطالعه بفرمایید :

 

فرزندپروری موفق درتربیت کودکان نقش اساسی دارد

 

بهترین مشاوره کودک ۸ نکته طلایی تربیتی را بازگو می کند

 

روش های تربیت کودک را از زبان مشاوره کودک بشنوید

 

کودک هرچه می خواهد می تواند بخورد؟

 

 

پس اگر شما جزء آن افرادی هستید که به تغذیه صحیح در دوران شیرخوارگی نه تنها توجه نمی کنید حتی فکر می کنید زود است باید این را بدانید که با گذشت 2 – 3 سال از زندگی کودک شما حتی به تعویق هم افتاده است.

زیرا باید از روزهای اول و همان شیرخوارگی فرآیند درست الگوی تغذیه را در نظر داشته باشید . در مرحله ی اول اگر می خواهید در زمینه ی رفع مشکلات چاقی خود با روانشناس تلفنی کودک خوب در تهران در ارتباط باشید.

باید لیستی از تغذیه ی خود کودک خود در هر زمان و مکانی تهیه کنید . علاوه بر زمان و مکان ، احساس و اعمال کودک خود را در حین غذا خوردن هم یادداشت کنید .

 

روانشناس تلفنی کودک خوب در تهران و درمان چاقی کودکان
روانشناس تلفنی کودک خوب در تهران و درمان چاقی کودکان در خانه مهر

 

عادت غذایی جبرانی در کودکان چیست؟

 

یادداشت کردن به شما یک بینش می دهد این مسئله برای کودکانی که دچار عادت های غذایی جبرانی هستند بسیار تاثیر گذار است . منظور از تغذیه جبرانی این است

که گاهی کودکان و حتی بزرگسالان برای جبران احساسات خوشحالی و یا ناراحتی خود به سمت خوردن می روند و یا ممکن است از سمت خود والدین این اتفاق صورت بگیرد ، برای قطع کردن گریه ی کودک خردسال به او شیرینی می دهند

یا کودک زمانی که گرسنه می شود در بین ناهار و شام به او خوراکی هایی که غیر مجاز هستند می دهند یکی دیگر از موارد این است که والدین گاهی برای تشویق به کودک خود خوراکی های ممنوعه را می دهند.

 

 

اگر خوراکی ممنوعه است ، ممنوع است

 

 

زمانی که می خواهید کودک خود را تشویق به انجام کاری کنید از خوراکی های ممنوعه استفاده نکنید زیرا علاوه بر بعد تربیتی از لحاظ جسمی به کودک خود آسیب می زنید ، کودک دچار یک دوگانگی می شود

نمی داند بابت رفتار خوبش چرا باید یک عمل اشتباه را انجام دهید.
لیست بعدی که باید تهیه کنید فعالیت های کودک است همه ی ورزش ها و فعالیت های بدنی او را در طی یک هفته بررسی کنید زیرا یکی از موارد مهم ر زمینه ی چاقی این است که:

تحقیقات نشان می دهد بسیاری از کودکانی که وزن بالا دارند بیشتر از هم سن وسال های خود غذا نمی خورند بلکه کمتر ورزش می کنند به گفته ی روانشناس تلفنی کودک خوب در تهران حتما از پزشک خود هم سوال کنید.

 

سلامتی کودک در قدم اول باید چک شود

 

 

اولین گام این است که اطمینان پیدا کنید که کودک شما از لحاظ سلامتی در سطح مناسبی قرار دارد . از طریق آزمایش ها و یک پزشک مطمعن شوید که قد و وزن و یا مشکلات هورمونی کودک بررسی شده است

و مشکلی در زمینه ی هورمونی و جسمی وجود ندارد در ادامه مسیر می توانید از فهرست غذاهای سالم و یا روش ایجاد انگیزه برای تغذیه سالم استفاده کنید .

برنامه ریزی و ایجاد انگیزه سازی از سمت شما قدم بسیار مهمی است باید همراه و همگام کودکان باشید تا بتوانید دنیای آن ها را بیشتر کشف کنید.

 

شماره تماس با مرکز مشاوره خانه مهر

 

روانشناس کودک خوب در تهران در خانه مهر

 

 

همان طور که می دانید روانشناس کودک خوب در تهران در زمینه تربیتی و یا راهکارهایی در زمینه ی اصلاح رفتار کودک می تواند در ادامه به صورت فردی به شما کمک کند تا فرزندان شادتر و سالم تری را در جامعه پرورش دهیم.

جهت اطلاع از خدمات تخصصی روانشناس تلفنی کودک خوب در تهران و خدمات تخصصی مرکز مشاوره خانه مهر می توانید ما را در صفحه اصلی دنبال کنید

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *