مشاوره تلفنی جوانان و ارتباط سالم با نوجوان

مشاوره تلفنی جوانان و ارتباط سالم با نوجوان یکی دیگر از خدمات تخصصی مرکز مشاوره خانه مهر است همان طور که می دانید ما در تمام زمینه های مشاوره مثل :

تیم مشاوره ازدواج ، مشاوره خانواده ، مشاوره بیماری های خاص ، مشاوره  روانشناس کودک و نوجوان ، مشاوره اعتیاد ، مشاوره سالمندان به صورت جدا و تخصصی در حال فعالیت می باشد .

 

مشاوره تلفنی جوانان و ارتباط سالم با نوجوان

 

مشاوره تلفنی جوانان نیز یکی دیگر از خدماتی است که در دپارتمان مشاوره نوجوان در خانه ی مهر محسوب می شود . همان طور که می دانید شناخت دنیای بلوغ و نوجوانی برای والدین یکی از اساسی ترین رکن های تربیت محسوب می شود.

شما عزیزان قبل از آن که وارد چالش و یا گسست عاطفی و صمیمیت بین نوجوان خود شوید باید اطلاعاتی را در زمینه ی بلوغ و تغییرات روانی و جسمی نوجوان و جوان خود بدانید تا بتوانید بهترین ارتباط را با او برقرار کنید.

در زمینه ی نوجوان و بلوغ مقالات زیر را می توانید مطالعه بفرمایید:

 

مشاوره نوجوانان از نقش روابط در شخصیت نوجوان می گوید

 

مشاوره تلفنی نوجوان به تمام سوالات بلوغ پاسخ میدهد

 

مشاوره تلفنی نوجوانان از خطر بلوغ جسمی و جنسی می گوید

 

توجه داشته باشید به صورت کلی نشانه های بلوغ می تواند متفاوت باشد اما یک سری از علائم در همه افراد یکی است به طور مثال سن رسیدن به بلوغ می تواند متفاوت باشد.

بلوغ می تواند از 10 سالگی تا 14 سالگی اتفاق بیافتد اما عواملی مثل تغذیه ، محیط و ژن نیز در این موضوع دخیل می باشند . وضعیت تغذیه ، سلامت عمومی ، محل جغرافیایی که فرد در آن قرار دارد ، وضعیت روانی در شروع روند بلوغ موثر اند.

 

 

مشاوره تلفنی جوانان و ارتباط سالم با نوجوان
مشاوره تلفنی جوانان و ارتباط سالم با نوجوان و کودک

 

 

از نظر روانشناسی بلوغ به 3 دسته تقسیم می شود

1- بلوغ جمسی است که سن آن 10 تا 12 سالگی است
2- بعد از بلوغ جسمی بلوغ روانی اتفاق می افتد که تقریبا 2 تا 4 بعد از بلوغ جسمی یعنی از 12 سالگی به بعد شاهد بلوغ روانی می باشیم
3- بعد از بلوغ روانی بلوغ اجتماعی در افراد اتفاق می افتد 2 سال بعد از بلوغ روانی ، بلوغ اجتماعی شکل می گیرد.
توجه داشته باشید به علت تغییراتی که در عملکرد مغز و غدد فرزند شما اتفاق می افتد شاهد تغییرات جسمانی ، روانی ، رفتاری، فکری و اجتماعی می باشید.

اما این که چطور می توان در مرحله ی بلوغ جسمی ، روانی و اجتماعی با نوجوان طوری برخورد کرد که علاوه بر آن که آسیب نبیند بلکه بتوانید بهترین عملکرد را از خود نشان دهید نیازمند آن است که از یک مشاوره کمک بگیرید .

 

 

مشاوره تلفنی جوانان در مرکز مشاوره خانه مهر

 

 

مشاوره تلفنی جوانان و نوجوانان در مرکز مشاوره تلفنی خانه ی مهر به همین دلیل تشکیل شده است تا بتوانید در صورت لزوم در زمینه ی نیازهای جسمی ، جنسی و روانی نوجوان خود از طریق متخصصین و مشاورین دوره دیده نوجوان خانه ی مهراطلاعات لازم را کسب کنید.
بعد از بلوغ جسمی ما شاهد تغییراتی در بعد روانی و رفتاری نوجوانان هستیم به طور مثال : اضطراب ، پرخاشگری ، بی حوصلگی ، افسردگی از نشانه هایی است که از لحاظ روانی برای نوجوان شما پیش می آید.

 

مشاوره تلفنی جوانان از شناخت جسمس و جنسی می گوید

 

 

یکی از نکات مهم در زمینه ی تربیت درست و صحیح کودک و نوجوان این است که شما باید تغییرات هر سن از لحاظ جسمی و روانی را بشناسید

زمانی که نوجوان شما در حال گذر از مرحله ی کودکی به جوانی است کم کم به صورت روانی احساس می کند که باید استقلال داشته باشد اما از درون هنوز وابستگی نسبت به خانواده ی خود دارد این که ما چطور می توانیم بدون آن که استقلال نوجوان را خدشه دار کنیم بتوانیم ارتباط صمیمی و مناسبی را با او برقرار کنیم

بستگی به آگاهی و میزان صمیمیت کودکی فرزند برمی گردد پس قبل از آن که ارتباط خود را به مرحله ای از پرخاشگری و خشونت بکشانید حتما از یک مشاور کمک بگیرید که چطور می توانید در مقابل رفتارهای استقلال طلبانه ی نوجوان مقاومت کنید.

 

نیازهای جنسی نوجوان خود را می شناسید یا سرکوب می کنید؟

 

 

یکی دیگر از ابعاد مهم در زمینه ی جدال و مشکلات والدین با نوجوانان در زمینه ی پیدایش نیازها و تغییرات جنسی در نوجوان است .
چقدر در زمینه ی نیازهای جنسی نوجوانان اطلاعات دارید ؟ چقدر در زمینه ی ارتباط برقرار کردن با نوجوانان توانسته اید خوب عمل کنید ؟

چند تغییر کلی را در نوجوانان برای شما عنوان می کنیم تا بدانید که تغییرات عظیمی در دوره ی نوجوانی از لحاظ جسمی و روحی در فرزندان شما ایجاد می شود که اگر شما نسبت به آن آگاهی نداشته باشید دچار مشکل می شوید.

 

دوران بلوغ مرحله ی شکل گیری شخصیت است طرز فکر ، ارزش ها و حتی زمینه های هوشی و خلاقیت نوجوانان تغییر می کند به طور طبیعی هیجانات و احساسات خاصی را تجربه می کنند.

تمایل نسبت به جنس مقابل در آن ها پررنگ می شود ، زود رنج می شوند ، حساس و پر توقع نسبت به رفتارهای شما واکنش نشان می دهند شما باید کودک حرف گوش کن و وابسته ی خود را فراموش کنید نوجوانان در این سن علاوه بر آن که حساس و پر توقع می شوند عصبانیت ، ناسازگاری ، استقلال طلبی ، آشفتگی و حتی تمایل به گوشه گیری و انزوا را تجربه می کنند .

 

 

مشاوره تلفنی جوانان به همین منظور تعبیه شده است…

 

تا بتوانید اگر نمی توانید به صورت حضوری از مشاورین متخصصین کمک بگیرید از طریق تلفنی آگاهی های لازم را نسبت به نوجوان و جوان خود کسب کنید.

یکی دیگر از مواردی که توسط مشاوره تلفنی جوانان و نوجوانان به والدین تاکید می شود تغذیه در دوران بلوغ است . تغذیه در دوران نوجوانی و بلوغ اهمیت زیادی دارد زیرا نوجوانان و جوانان به دلیل سوخت و ساز بالای بدن نیازمند انرژی بیشتری هستند.

در این زمان گاهی به پرخوری بیش از حد روی می آورند که این باعث چاقی و اضافه وزن در آن ها می شود اما شما باید گروه های اصلی مواد غذایی مفید برای بهبود عملکرد جسمی و روانی آن ها را بشناسید.

گروه اول : نان و غلات ، گروه دوم : میوه و سبزیجات ، گروه سوم : شیر و لبنیات و گروه چهارم: گوشت و تخم مرغ و حبوبات و مغزها .

 

مواد خوراکی بر ذهن و روان جوانان تاثیر می گذارد

 

 

آیا می دانید میزان مصرفی مواد مفید در بدن جوانان و نوجوانان و یا به صورت کلی حتی کودکان بر عملکرد مغز و اعصاب آن ها نیز تاثیر مثبت می گذارد .

هر چقدر که بتوانید از مواد انرژی زا و کافئین دار پرهیز کنید میزان پرخاشگری و استرس و اضطراب کودکان و نوجوانان کاهش می یابد.

پس توجه داشته باشید که در زمینه ی مشاوره تلفنی جوانان ما در مرکز مشاوره تلفنی خانه ی مهر توانسته ایم با متخصصینی مجرب و دوره دیده به تمام سوالات شما در زمینه ی کودک ، نوجوان ، جوان و سایر خدمات پاسخ گوی شما باشیم.

 

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *