مشاوره خانواده درمانی در حل مشکلات زوجين

در مشاوره زوج درمانی و مشاوره خانواده درمانی ، تلاش متخصصین این است که بتوانند به شما و همسرتان کمک کنند تا مشکلات رابطه خود را ارزیابی کنید و ارتباط سلامت تری داشته باشید

مشاوره قبل از ازدواج و بررسی انتظارات زوجین

مشاوره قبل از ازدواج و تنفر بعد از ازدواج

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی چقدر مهم؟

مشاوره قبل از ازدواج و عشق قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج و رضایت روابط زوجین

 

مشاوره قبل از ازدواج خانه مهر به شما کمک می کند رابطه امن تری را تجربه کنید

 

 

مشاوره خانواده درماني در حل مشکلات زوجين

 

باز هم با یکی دیگر از مقالات در زمینه مشاوره قبل از ازدواج و زوج درمانی در خدمت شما عزیزان هستیم همانطور که می دانید ما در مرکز مشاوره ازدواج خانه مهر در زمینه مشاوره قبل از ازدواج ، زوج درمانی ، مشاوره زناشویی ،مشاوره خانواده درمانی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت و مشاوره زوج درمانی با تیمی مجرب و متخصص فعالیت می کنیم

 

تحقیر کردن و بدنام کردن در رابطه عاطفي

 

در این مقاله قصد داریم در مورد سلاح های اشتباهی که می تواند رابطه شما را پر از تنش و آسیب کند گفتگو کنیم .

تحقیر کردن و بدنام کردن از روش هایی است که در کوتاه مدت و بلند مدت می تواند رابطه شما را به مرور زمان به طلاق عاطفی بکشاند.

در تحقیر کردن کاری می کنیم که طرف مقابل ، به این خاطر که نیاز متفاوت با نیاز ما دارد احساس حماقت و برخطر بودن بکند . زمانی که فعالیت و واکنش های طرف مقابلمان را بی ارزش و یا تحقیر آمیز خطاب می کنیم باعث می شود که هم اعتماد بنفس طرف مقابلمان آسیب بخورد و هم احساس کند که آدم بی ارزشی است  و رفتار احمقانه ای انجام  می دهد .

 

مشاوره ازدواج و خانواده در خانه مهر
مشاوره ازدواج و خانواده در خانه مهر

 

شما زندگي سالم و آرام ميخواهيد؟

 

توجه داشته باشید شما قرار است یک زندگی آرام و سلامت داشته باشید ما در زندگی آرام و سلامت تحقیر کردن ، سرزنش کردن و تهدید کردن نداریم این ها باعث می شود که رابطه شما به مرور زمان به سمت روزمرگی و بی تفاوتی کشانده شود.

یکی دیگر از سلاح هایی که در رابطه می تواند آسیب جدی وارد کند ایجاد احساس گناه است .

 

احساس گناه چه پيامي دارد؟

 

ایجاد احساس گناه این پیام را انتقال می دهد که همسرتان به خاطر عدم حمایت از خواسته شما دچار مشکلات اخلاقی است به عبارت دیگر همسرتان به خاطر داشتن نیازی ِ، خلاف نیاز شما ، آدم بی انصاف ، بی ملاحظه و خطاکار شناخته می شود .

ایجاد احساس گناه شما را در غالب والدی کنترلگر و پرخاشگر قرار می دهد و در مقابل همسرتان در غالب یک کودک آسیب خورده ، اول از همه دچار احساس ضعف و ناتوانی می شود و بعد از آن واکنش های ما می تواند متفاوت باشد ممکن است همسر شما پرخاشگری کند  یعنی مطابق شما در والد پرخاشگر قرار بگیرد یا اینکه ممکن است سکوت کند.

 

کودک آسيب خورده نمي تواند درست تصميم بگيرد

 

اما در آن سکوت با کودک آسیب خورده خود پر از احساس های منفی می شود یکی دیگر از سلاح هایی که در رابطه های آشفته و پر خطر دیده می شود ” حرف عوض کردن” است

زمانی که شما در پاسخ به نیاز همسرتان موضوع بحث را عوض می کنید پیام ضمنی این است که خواسته های او آنقدر ارزش ندارند که بخواهید درباره اش حرف بزنید و این باعث می شود که طرف مقابل شما احساس کند که دیده و شنیده نمی شود.

زمانی که طرف مقابل نیاز ، خواسته یا توجهی را از شما طلب می کند یکی از مهارت های مهم در این زمینه این است که بتوانید روبروی همسرتان بنشینید و با او گفتگو کنید.

 

مشاوره خانواده و ازدواج چه کمکی به شما می کند؟
مشاوره خانواده و ازدواج چه کمکی به شما می کند؟

 

مشکلات عاطفي خود را به چه روش هايي حل ميکنيد؟

 

قطعا در هر رابطه ای پیش می آید که با تنش و اضطراب و پرخاشگری طرف مقابلتان روبرو شوید اما راه های مختلفی است برای آنکه بتوانید بدون آنکه بی تفاوت عمل کنید ، صحبت را به تاخیر بیندازید زمانی که به طرف مقابل می گویید که بعدا صحبت می کنم و برای مقطعی محیط را ترک می کنید یک واکنش سالم است

اما زمانی که به تلویزیون نگاه کردن ادامه می دهید و پیام بی تفاوتی و بی توجهی را به طرف مقابل می دهید باعث می شود که آتش پرخاشگری طرف مقابلتان لحظه به لحظه بیشتر شود .

 

محروم کردن در رابطه به چه معناست؟

 

محروم کردن : محروم کردن یکی دیگر از روش هایی است که نوعی از حمایت ، لذت یا پشتیبانی را از طرف مقابل دریغ می کند یعنی زمانی که می خواهید به طرف مقابل بفهمانید که الان ناراحت هستید یا دچار تنش هستید او را از چیزی محروم می کنید که برایش مهم است و این یکی از سلاح هایی است که دقیقا معنای تنبیه و تحقیر کردن می دهد.

مراقب باشید که روش های آزار دهنده در رابطه می تواند هم خودتان و هم طرف مقابل را دچار تنش و استرس بکند ، اگر قرار است ارتباطی ادامه داشته باشد بهتر است به بهترین شکل خودش ادامه پیدا کند و اگر قرار است برای رابطه خود تصمیم جدی بگیرید از متخصصین کمک بگیرید.

 

از مشاوره خانواده و زوج درمان کمک بگيريد

 

قطعا به مرور زمان این سلاح ها و این نوع ادامه رابطه که پر از تحقیر و سرزنش و محروم کردن باشد ، هم انرژی روانی خودتان و هم طرف مقابل را کم می کند .

پیشنهاد ما در این مواقع این است که از متخصصین کمک بگیرید تا بتوانند به شما کمک کنند که رابطه خود را ترمیم کنید قبل از هر تصمیم هیجانی لطفا از مشاوره خانواده ، ازدواج و فردی کمک بگیرید

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر در ارتباط باشید ما هم به شکل حضوری و هم به شکل آنلاین در ایران و سرتا سر دنیا برای مراجعین ایرانی و فارسی زبان ، متخصصین و مشاورین مجرب در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *