مشاوره شغلی در تعیین سرنوشت شما نقش دارد

آیا مشاوره شغلی در تعیین سرنوشت شما نقش دارد ؟ بله بی شک متخصصین در زمینه می توانند همراه شما باشند
در زمینه ی مشاوره ی شغلی به این خواهیم پرداخت :

چه افرادی و چرا باید از مشاوره ی شغلی استفاده کنند ؟

به طور کلی مراکز مشاور شغلی چه کمکی به شما می تواند بکنند ؟

چه موقع سراغ مرکز مشاوره شغلی برویم ؟

در گذشته به شکل امروزی افراد شغل ها و رشته های تحصیلی را انتخاب نمی کردند بلکه به صورت موروثی و سنتی شغل پدر به کودکان به ارث می رسید اما امروزه جدا از انتخاب شغل آیتم بسیار مهمی را والدین و خود افراد برای شغل آینده و محیط کارشان در نظر می گیرند آن هم علاقه و استعداد است .

مشاوره شغلی چه کمکی می تواند به شما بکند ؟

 

با توجه به تنوع شغل ها ،امروزه نیاز است که بدانید استعداد و علاقه ی شما در چه زمینه ای است؟ گاهی افرادی که به مشاور شغلی مراجعه می کنند به دلیل سرگردانی است که بارها وبارها شغل هایی را انتخاب کرده اند که در آن به بن بست رسیده اند.

در میانه این کشمکش و سردرگمی مشاوره شغلی می تواند شما را برای رسیدن به یک شغل مناسب که از لحاظ توانایی و استعداد همانی باشد که شما می خواهید کمک و همراهی کند .

مشاوره شغلی راه را هموارتر می کند

افراد خبره و متخصصی که در زمینه ی مشاوره ی شغلی فعالیت می کنند می توانند به افرادی که از شغل خود رضایت ندارند و احساس می کنند که توانایی و انرژی آن ها در شغل فعلی در حال از دست رفتن است کمک کنند

و یا افرادی که تصمیم به تغییر شغل گرفته اند اما استرس دارند که نمی دانند چطور می توانند شغل جدید را برگزینند. آیا از لحاظ اقتصادی و مالی آسیب بیشتری به آن ها وارد می شود یا نه ؟

و یا به صورت کلی زمانی که شما با یک سری تغییرات مواجه می شوید سطح اضطراب و استرس شما بالا می رود ، نیاز است از یک فرد متخصص کمک بگیرید تا مزایا و معایب کار را برایتان به صورت کامل روشن کند تا آن وقت به صورت دقیق و محتاطانه تر بتوانید تصمیم تان را عملی کنید

مشاوره شغلی و مشاوره تحصیلی آینده تو را رقم میزند

 

گاهی ممکن است افراد در زمانی که در حال تحصیل هستند متوجه می شوند که آینده ی شغلی رشته ی خود را دوست ندارند و اگر در این رشته و شغل ادامه دهند زندگی رضایت بخش و لذت بخشی نخواهند داشت .

به گفته ی بهترین مراکز شغلی علاقه به شغلی که در حال حاظر در حال فعالیت در آن هستید بسیار مهم است چون شما ساعات زیادی را با شغل خود در حال دست و پنجه نرم کردن هستید افرادی که در شغل ها و رشته هایی که مورد علاقه شان نیستند تحصیل می کنند و یا کسب و کاری را راه می اندازند که دوستش ندارند به مرور زمان دچار افسردگی و سرخوردگی می شوند

چه بسا بسیاری از جوانان زمانی که به مشاوره شغلی و تحصیلی مراجعه می کنند  در مقاطع بالا مثل ارشد ، دکترا تحصیل کرده اند اما به نقطه ی دلخواهی نرسیده اند دچار استرس و و اضطراب شده اند و زندگی خود را از دست رفته می بینند این نا امیدی و افسردگی آسیب های زیادی دربر خواهد داشت اما پایان نیست می توانید دوباره شروع کنید و موفق شوید

 

 

مشاوره شغلی در تعیین سرنوشت شما نقش دارد
مشاوره شغلی می تواند بهترین مسیر و بهترین روش های کسب و کار را به شما عزیزان نشان دهد

 

قدم های اول را محکم بردارید

 

بسیار مهم است که قدم های درستی را از اول بردارید اجازه دهید به صورت واضح تر بگوییم که این قدم های اول از چه زمانی شروع می شوند.

زمانی که افراد به مشاوره ی شغلی در سن های بالا مراجعه می کنند و همچنان چندین شغل را برگذیده اند و در آن به بن بست رسیده اند همان افرادی هستند که در زمانی که به دانشگاه مراجعه کرده اند نمی دانسته اند که رشته ی مورد علاقه شان چیست؟

شما باید به کودکان خود قبل از ورود به دانشگاه اجازه دهید که شغل ها ، فعالیت های مختلف را امتحان کنند تا به مرور زمان علاقه و استعداد خود را کشف کنند متاسفانه شاهد هستیم که بسیاری از جوانان نیز به علت اصرار والدین و نگاهی که به یک رشته و شغل خاص داشته اند آینده شان را تباه کرده اند.

کودکان خود را بپذیرید

بسیار مهم است که هر کسی در هر جایگاه و هر شغلی که هست بتواند بهترینش را ارائه دهد. متخصصین در زمینه ی مشاور شغلی به شما کمک می کنند :

چطور علایق تان را بشناسید؟

چطور می توانید متوجه شوید که استعداد و نیاز شما در کدام مسیر است؟

گاهی افراد در اولین مرحله مثل :علاقه ام را بشناسم ، علاقه من در چیست ، می مانند و نمی دانند که در چه زمینه ای می توانند فعالیت کنند.

عزت نفس و اعتماد به نفس باید تقویت شود

موضوع بعدی در زمینه ی ترس از تغییر شغل و یا ترس از تغییر رشته است. آیا اگر رشته ی خودم را رها کنم و رشته ی جدیدی را برگزینم در آن موفق می شوم یا نه ؟

تمام این ها بستگی به شناخت از خودتان بستگی دارد. یعنی مشاوره تحصیلی و یا مشاوره شغلی می تواند به شما در شناخت علایق ، نیازها و استعداد کمک کند اما نیازمند آن است که شما در وهله ی اول به سطحی از عزت نفس و اعتماد به نفس رسیده باشید و خودتان را و توانایی های نهفته ی خودتان را باور داشته باشید

بی شک هر انسانی در یک سری از زمینه ها پتانسیل خاصی دارد که اگر بر روی آن ها تمرکز کند با تلاش می تواند به فرد منحصر به فردی تبدیل شود

توجه داشته باشید می توانید از مشاوره ی شغلی تلفنی هم کمک بگیرید در مراکز مشاوره ی شغلی برای افرادی که نمی توانند به صورت حضوری برای مشاوره به مراکز مراجعه کنند مشاوره شغلی آنلاین و تلفنی را در نظر گرفته شده است

 

شما در مرکز مشاوره تلفنی شغلی و حضوری خانه مهر می توانید از متخصصین ما در زمینه ی مشاوره ی شغلی کمک بگیرید تا شما را در زمینه های انتخاب شغل مناسب ، تغییر شغل ،استعداد یابی ، و کاهش اضطراب و استرس های فعلی در زمینه ی شغل همراهی و کمک کنند .

همراه وهمگام همیشگی شما تین متخصصین خانه مهر 

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *